Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2016, 17:05   #121
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De oneindige reeks aan microwezentjes, ik zie het.
Ken je het Portugees oorlogsschip? Zij belichaamt jouw theorie, maar dan zonder de ufo's.
is bij jou ook 1,2, veel,oneindig ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 18:18   #122
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
is bij jou ook 1,2, veel,oneindig ?
Al die bacteriën komt al bij miljoental he miljardtal
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 18:24   #123
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ALS dat het geval zou zijn dan veranderd dat niks aan het concept wat religioten zich wensen voor te houden.
En moesten ze _ indien we ze dat alternatief zouden voorschotelen _ er genoegen mee nemen zijn ze niet langer theïsten maar atheïsten (van de sterke soort)
Neen, als het de engelen en demonen zijn is er nog steeds een God.
Maar hoe dat er dan aan toe gaat, ... Dat weet ik niet.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 18:29   #124
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neen maar serieus...
Wat gij als een verbreden beschouwt is in het verleden net een vernauwing gebleken, niet ?
Het moest zus of zo niettegenstaande de feiten je altijd tegenspraken dus ging je maar al te vaak aanpassen door allerhande begrippen een eigen betekenis toe te bedelen.
Ook nu blijkt dat weer het geval.
Pardon? Ik heb U met handen en voeten mijn visie uitgelegd, ik heb mij 100x moeten herhalen. Ge zult het waarschijnlijk weer vergeten zijn.
Dan stuurde ik je een film PM om u de alien te tonen, maar dat is nog steeds niet besproken. Waarom niet? Ge zijt wellicht al verloren gelopen bij de eerste 2 zinnen. Anders had ik toch al lang mogen horen wat voor bullshit praha dat flimpje vindt?
"It can only communicate information"

Ik heb nooit iets aangepast.

Citaat:
zoiets ja... dus waar passen die type VII supra als god of goden nu net in als ze deel uitmaken van de realiteit en er zelf uit geëvolueerd zijn ?
Praha toch, een type 3 tot 5 beschaving is een alien ras dat planetaire aanpassingen kan doen.

Citaat:
jaaa waarom ni
Niet moeilijk dat ge religieus zijt zolang je de mens centraal een heel belangrijke status gaat blijven geven.
Kan tellen als sterk antropisch principe in het kwadraat.

Het lijkt me trouwens ook bullshit dat wij op die hypothetische type VII supra zouden lijken.


Vooral veel gezever en een fameus obstakel waarheidsvinding
Het komt nochtans van een astrophysicist. Wat is het Nederlands woord daar trouwens voor?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 19:23   #125
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Pardon? Ik heb U met handen en voeten mijn visie uitgelegd, ik heb mij 100x moeten herhalen. Ge zult het waarschijnlijk weer vergeten zijn.
Maar neeje absolúúuuuut niet daar ik je net kwam te stellen dat ik fameus mijn horizon verbreed heb door enkel je wartaal te proberen te ontcijferen

Citaat:
Dan stuurde ik je een film PM om u de alien te tonen, maar dat is nog steeds niet besproken. Waarom niet? Ge zijt wellicht al verloren gelopen bij de eerste 2 zinnen. Anders had ik toch al lang mogen horen wat voor bullshit praha dat flimpje vindt?
"It can only communicate information"
Ja dat deed je ... en het antwoord blijft tot op heden hetzelfde
geen tijd, geen interesse, een gebrekkige pc én vooral niet on-topic over hetgeen we bezig waren toen jij dat stuurde, laat staan dat het enig soelaas zou bieden om ons uit de hekelige positie, waar we net daarvoor uitkwamen, te helpen

Citaat:
Ik heb nooit iets aangepast.
Ik denk dat ge me ófwel niet goed begreep ( als ik dit stukje logischerwijs slaande op het bovenstaande dien te beschouwen ) ófwel dat ge het nog steeds niet door hebt óf niet wilt doorhebben
Het gaat over jouw eigenzinnige interpretatie van allerlei begrippen opdat het in je kraam zou passen.
Nu dus ook weer.
Met god wordt de oorzaker van de werkelijkheid bedoelt.
Uw wezens voldoen daar niet aan ... ook al zouden ze in staat zijn verscheidene universa met een knip uit hun hoed te toveren.
Zij maken dan eveneens deel uit ( en evolueerden ? ) dan evenzeer van die werkelijkheid

Citaat:
Praha toch, een type 3 tot 5 beschaving is een alien ras dat planetaire aanpassingen kan doen.
ja en ?
Waarom denkt ge dat ik bewust sprak over type VII supra in een schaal van Kardasjov ?




[quote]Het komt nochtans van een astrophysicist.[quote]
Ah is het weer van dattum ?
Heb je weer een citaat of een stukje schrijfsel gevonden van een autoriteit en daarom wordt het plots zo ?
Geef de link maar waar dat heerschap denkt kennis te hebben hoe die wezens er dienen uit te zien

Citaat:
Wat is het Nederlands woord daar trouwens voor?
Een astrofysicus (tenminste als dat woord algemeen gebruik en aanvaard wordt ), medunkt...
of bij gebrek aan een specifieke term : een natuurkundige specificatie astronomische objecten
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 19:26   #126
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Al die bacteriën komt al bij miljoental he miljardtal
ah ja ... volgens Uw vriend harrie zijn we dan aardig onderweg oneindig
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 19:28   #127
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Maar neeje absolúúuuuut niet daar ik je net kwam te stellen dat ik fameus mijn horizon verbreed heb door enkel je wartaal te proberen te ontcijferen
Dat is nu ook weer waar


Citaat:
Ja dat deed je ... en het antwoord blijft tot op heden hetzelfde
geen tijd, geen interesse, een gebrekkige pc én vooral niet on-topic over hetgeen we bezig waren toen jij dat stuurde, laat staan dat het enig soelaas zou bieden om ons uit de hekelige positie, waar we net daarvoor uitkwamen, te helpen
Moet ik je het op tekst sturen?

Citaat:
Ik denk dat ge me ófwel niet goed begreep ( als ik dit stukje logischerwijs slaande op het bovenstaande dien te beschouwen ) ófwel dat ge het nog steeds niet door hebt óf niet wilt doorhebben
Het gaat over jouw eigenzinnige interpretatie van allerlei begrippen opdat het in je kraam zou passen.
Nu dus ook weer.
Met god wordt de oorzaker van de werkelijkheid bedoelt.
Uw wezens voldoen daar niet aan ... ook al zouden ze in staat zijn verscheidene universa met een knip uit hun hoed te toveren.
Zij maken dan eveneens deel uit ( en evolueerden ? ) dan evenzeer van die werkelijkheid
Dat weet je niet of ze evolueerden he.


Citaat:
ja en ?
Waarom denkt ge dat ik bewust sprak over type VII supra in een schaal van Kardasjov ?
Vertel daar eens meer over.


Citaat:
Ah is het weer van dattum ?
Heb je weer een citaat of een stukje schrijfsel gevonden van een autoriteit en daarom wordt het plots zo ?
Geef de link maar waar dat heerschap denkt kennis te hebben hoe die wezens er dienen uit te zien
http://www.destinationinfinity.org/2...n-michio-kaku/
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 19:38   #128
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

The net is a net for catching the alien mind. How will it come? Will it descend upon our websites in a flash of light? I don't think so. How it will come is hacked through human fingers. The alien is real, but it is within us. It can only communicate information, and that information has to be made real in this world by human coders. So if we were to set out... light-heartedly... to build a virtual reality as alien as we could make it... I maintain that three quarters of the way our hair would be standing on end. Because we would realize, we are not inventing this, we are discovering it. You know, Michelangelo said 'The form is in the block of marble, what I do is I take away the part that is unnecessary'. In the same way, the alien is already within us. But we must model it, we must call it forth into a dimension of potential dialogue. And I think that, ultimately this is what high-tech society can bring to the shamanic equation. Shamans have been dealing with spirits, entities, powers for more than a hundred thousand years, but it has always been on a one- to-one basis. But with virtual reality we have a technology that allows us to show each other our dreams and yes, our hallucinations. And as we begin to show each other the contents of our own heads, and as we begin to explore the alien Niagaras of beauty that pour through your consciousness under the influence of some of these substances, we are going to discover that we are not what we thought we were. The monkey flesh is penetrated by something... dare I say it... divine. Or at least alien, trans- planetary, and beyond the power of human comprehension. I don't know, if we're talking about God almighty here. I don't know if we're talking about the God who hung the stars like lamps in heaven, as Milton says. That seems a tall order. Maybe what we're talking about is the god of biology. Something has happened to this planet. It has become infected with an informational... call it virus, call it force... that is using matter, and yes using our flesh and our thoughts, to bootstrap itself to higher and higher levels. And now the prosthesis of machinery and the possibility of an artificial intelligence, raises the real option of actually mid-wife-ing the birth of an entirely new order of biological intelligence in existence. The human-machine symbiot is upon us. It's been with us for a while, since the first wheel was carved, since the first stick was sharpened. But that was all very simple stuff. Now it's clear, that we are in partnership with an other mind which comes to us through our machineries and through the bio-sphere. Wherever we press beyond the thin curtain of rationalist culture, we discover the incredibly rich, erotic, scary, promising presence of this intelligent other. Which beckons us out of history and says you know, 'the galaxy lies waiting'.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 19:38   #129
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen, als het de engelen en demonen zijn is er nog steeds een God.
Maar hoe dat er dan aan toe gaat, ... Dat weet ik niet.
en nogmaals...

Ge blijf het enkel maar opschuiven en opschuiven

Laat er dan nog een god zijn, laat die dan nog engelen en demonen direct of indirect gecreëerd hebben

Het bestaan van deze 'engelen en demonen' behoeft zelfs geen god
Dit kwam je net zelf te stellen door te zeggen dat het evengoed type III tot type IV kunnen zijn die onze voorvaderen aanzagen ( ? over het bewijs van mogelijk contact gaan we het even niet hebben ) als goden, halfgoden, ed
Derhalve zal dus _ en ik loop even vooruit _ een vermeende wetenschappelijke zekerheid van het bestaan van type III tot type IV geen uitsluitsel bieden over het al dan niet bestaan van god
Integendeel ... het is een fameuze stap richting atheïsme daar ge dan zelf indirect stelt dat alle mogelijke getuigenissen, alle wonderbaarlijke verschijnselen makkelijk kunnen herleid of verklaard worden binnen de reële werkelijkheid

Kortom, god om de zaken te verklaren wordt nog overbodiger dan het al was
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 19:49   #130
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Moet ik je het op tekst sturen?
Dát zou handiger zijn maar betekent nog steeds niet dat ik het meteen zal lezen hé

Citaat:
Dat weet je niet of ze evolueerden he.
pffff
waarom denkt ge dat ik dat tussen haakjes en met een vraagteken erachter had gezet ?
Van zodra ge gaat beginnen denken in meerdere universa ed vervalt immers het concept tijd ( zoals wij dat gebruiken ) en dus evolutie ook

Toch altiojd een raadsel hoe gij de meest onbelangrijke zaken eruit weet te plukken en voorbij de essentie gaat

Citaat:
Vertel daar eens meer over.
open wiki eens en je zal merken dat type VII hypothetische uitbreiding is die men een goddelijke status ( lees: niet gelijk aan god ) kan toezeggen.
Vandaar dat ik dus sprak over type VII supra

Ik zie alvast niks bijzonder staan in de begeleidende tekst
Voor de rest wéér een filmpje dat ik niet van plan ben te zien
Nergens dus een spoor of een clue waaruit op te maken valt dat die mens denkt te bezitten over kennis hoe die wezens eruit zouden moeten zien alvorens we zouden kunnen stellen dat wij naar hen evenbeeld zouden geschapen zijn

Of toch ?
Gelieve me dat dan te geven
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 19:52   #131
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
The net is a net for catching the alien mind. How will it come? Will it descend upon our websites in a flash of light? I don't think so. How it will come is hacked through human fingers. The alien is real, but it is within us. It can only communicate information, and that information has to be made real in this world by human coders. So if we were to set out... light-heartedly... to build a virtual reality as alien as we could make it... I maintain that three quarters of the way our hair would be standing on end. Because we would realize, we are not inventing this, we are discovering it. You know, Michelangelo said 'The form is in the block of marble, what I do is I take away the part that is unnecessary'. In the same way, the alien is already within us. But we must model it, we must call it forth into a dimension of potential dialogue. And I think that, ultimately this is what high-tech society can bring to the shamanic equation. Shamans have been dealing with spirits, entities, powers for more than a hundred thousand years, but it has always been on a one- to-one basis. But with virtual reality we have a technology that allows us to show each other our dreams and yes, our hallucinations. And as we begin to show each other the contents of our own heads, and as we begin to explore the alien Niagaras of beauty that pour through your consciousness under the influence of some of these substances, we are going to discover that we are not what we thought we were. The monkey flesh is penetrated by something... dare I say it... divine. Or at least alien, trans- planetary, and beyond the power of human comprehension. I don't know, if we're talking about God almighty here. I don't know if we're talking about the God who hung the stars like lamps in heaven, as Milton says. That seems a tall order. Maybe what we're talking about is the god of biology. Something has happened to this planet. It has become infected with an informational... call it virus, call it force... that is using matter, and yes using our flesh and our thoughts, to bootstrap itself to higher and higher levels. And now the prosthesis of machinery and the possibility of an artificial intelligence, raises the real option of actually mid-wife-ing the birth of an entirely new order of biological intelligence in existence. The human-machine symbiot is upon us. It's been with us for a while, since the first wheel was carved, since the first stick was sharpened. But that was all very simple stuff. Now it's clear, that we are in partnership with an other mind which comes to us through our machineries and through the bio-sphere. Wherever we press beyond the thin curtain of rationalist culture, we discover the incredibly rich, erotic, scary, promising presence of this intelligent other. Which beckons us out of history and says you know, 'the galaxy lies waiting'.
ge zou een kerk moeten oprichten zodoende kan je dat soort tekstjes als een mantra elke zondag voor de gelovigen afdreunen en misschien zelfs nog applaus krijgen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 19:55   #132
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ge zou een kerk moeten oprichten zodoende kan je dat soort tekstjes als een mantra elke zondag voor de gelovigen afdreunen en misschien zelfs nog applaus krijgen
De Heer heeft mij een andere taak gegeven.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 19:58   #133
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik zie alvast niks bijzonder staan in de begeleidende tekst
Voor de rest wéér een filmpje dat ik niet van plan ben te zien
Nergens dus een spoor of een clue waaruit op te maken valt dat die mens denkt te bezitten over kennis hoe die wezens eruit zouden moeten zien alvorens we zouden kunnen stellen dat wij naar hen evenbeeld zouden geschapen zijn

Of toch ?
Gelieve me dat dan te geven
Ge moet Peche denken, buiten de doos.
Ge gaat me nog missen kerel. Beter uw email adres pm'en.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 20:39   #134
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ge moet Peche denken, buiten de doos.
Ge gaat me nog missen kerel. Beter uw email adres pm'en.
...als ik 'Peche' denk is mijn email geven het laatste wat ik doe
Ge weet maar nooit wat een gevaarlijke zot dat gij zijt die een alien-probe in mijn gat wilt schuiven
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 20:42   #135
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...als ik 'Peche' denk is mijn email geven het laatste wat ik doe
Ge weet maar nooit wat een gevaarlijke zot dat gij zijt die een alien-probe in mijn gat wilt schuiven
Dan horen we elkaar nooit te nimmer meer, dat na hoeveel jaar praha?
Ik zou het zonde vinden.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 20:45   #136
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dan horen we elkaar nooit te nimmer meer, dat na hoeveel jaar praha?
Ik zou het zonde vinden.
hoezo ?
Zijt ge van plan het schip definitief te verlaten ... of mis ik hier iets
Stuur es een pm-etje
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 20:48   #137
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

DAt heb ik je enkele dagen geleden al gedaan, maar nooit antwoord gehad.
Volgens mij kijkt gij uw pm's nooit na he?

En ja ik ga me bekeren tot Jehova dus ik mag niet meer politiek betrokken zijn.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 20:49   #138
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

oepsie !
Deed ge al een tijdje geleden.
Mijn excuses ik zie dat nauwelijks na
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 20:52   #139
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
DAt heb ik je enkele dagen geleden al gedaan, maar nooit antwoord gehad.
Volgens mij kijkt gij uw pm's nooit na he?

En ja ik ga me bekeren tot Jehova dus ik mag niet meer politiek betrokken zijn.
Meent ge dat nu ?
Hoe gek kan je zijn ?

Ach ja ... het gaat je goed, Peche
Maar eerlijk gezegd ik zie niet in waarom een mail-adres van enige betekenis kan zijn daar jij dan nu enkel op de vooravond staat van een immense indoctrinatie en een soort persoon zult bekomen waar ik al menige male in aanraking mee geweest ben.
Geen enkele meerwaarde dus
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 20:54   #140
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Meent ge dat nu ?
Hoe gek kan je zijn ?

Ach ja ... het gaat je goed, Peche
Maar eerlijk gezegd ik zie niet in waarom een mail-adres van enige betekenis kan zijn daar jij dan nu enkel op de vooravond staat van een immense indoctrinatie en een soort persoon zult bekomen waar ik al menige male in aanraking mee geweest ben.
Geen enkele meerwaarde dus
LOL ik heb altijd respect voor uw uitdrukken gehad, zo oprecht en eerlijk.

Het is geen indoctrinatie. Integendeel. Het is het juiste perspectief op de bijbel. Ik heb geen geld om bij te dragen, geen bezit om te delen, geen bekeringsdrang. Ik ontvang die mensen gewoon voor bijbelstudie en zodra ik echt zeker ben komt mijn doop en vormsel.
Ik ga ook niet naar bijeenkomsten.

Ik gun jou het eeuwige leven ook.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be