Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 3 september 2011, 11:15   #1
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard Volksverraders, wie zijn ze, wat doen ze ?

Op de threads rond "verkiezingen 2010 en regeringsvorming" worden personen en partijen vaak bedacht met de - wellicht weinig benijdenswaardige - term : volksverraders.

ik raak er maar niet aan uit. Wie zijn die volksverraders, wat doen, welk volk verraden ze en vooral hoe voelt dat volk zich bij dit verraad.

Is Elio Di Rupo een volksverrader ?
Is Ben Wuyts een volksverrader ?
Ben jij een volksverrader?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 3 september 2011, 11:17   #2
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Welk volk wordt er verraden? Elio Di Rupo kan dat toch niet zijn volgens Vlaams-nationalisten., want er zou volgens hen geen Belgisch volk bestaan.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 3 september 2011 om 11:17.
Albrecht is offline  
Oud 3 september 2011, 11:23   #3
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Volgens jou wel?
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline  
Oud 3 september 2011, 11:28   #4
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Volgens jou wel?
Ja en nee.

Er is een Belgisch volk, of Nederlands, of Diets volk, iedereen heeft wel een term ervoor, dat verspreid is over meerdere staten.
Albrecht is offline  
Oud 3 september 2011, 11:41   #5
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.631
Standaard

Hier:


http://www.marxists.org/nederlands/r...3troelstra.htm

Titel: Een volksverrader (Mr. P. J. Troelstra)

Auteur: A.M. Reens

Geschreven: 1903

Bron: Een brochure van het eertijdse “L. De Boer, N. Leliestraat 107, Amsterdam”



kan eenieder die het concept 'volksverrader' wil begrijpen al een eerste licht opsteken.


Enkele uittreksels:

"Mr. Troelstra is een knap man. Hij heeft echter het grote gebrek knappe mensen eigen, en wel dit: dat zij luchtig-vluchtig zich zetten aan elke taak die luim of liefde hun zegt dat zij moeten aanvaarden. Bezwaren kennen zij niet, omdat zij inderdaad met intellect begaafd op die kracht steunen, die hen wel over alle moeilijkheden heen zal brengen.

Vooral begaafde sprekers zijn overmoedige mensen.

En niet alleen overmoedig, maar ook veelal onstandvastig, ondegelijk, wispelturig. Wie Mr. Troelstra’s openbaar leven kent, weet dat hij een onstandvastig, wispelturig man is, die geen vast doel voor ogen heeft en niet langs een eenmaal aangegeven lijn streeft naar de bereiking van dat ideaal."


...

"Troelstra’s grootste fout is dus geweest, dat hij geen zelfkennis of zelfbeheersing genoeg bezat, om weerstand te kunnen bieden aan de aanlokkelijkheid, die voor hem school in het leiderschap van het volk.

Als de bourgeoisie van de gezagsstoel had moeten worden weggepraat, dan ware Troelstra de man geweest. Want babbelen kan hij. Beter dan één onzer. Maar, helaas, we hadden behoefte niet aan een man van woorden, maar aan een man van wilskracht, en vooral aan een man van doorzicht. En dat is Troelstra niet! Wat Troelstra wél is? Een knap stylist. Een vlugge journalist met een vloeiende pen, die woorden op het papier gooit die u voor de ogen dansen van leven en vrolijkheid. Maar als de meeste journalisten, is hij oppervlakkig; zijn oordeel is nooit doordacht. Het kan nooit diep zijn, omdat het te vluchtig moet worden neergezet."


...

"...in Troelstra zit het verlangen van alle ondegelijke mensen van te tonen dat hij alles kan."

...

"De haat jegens de man, die door hem gewaand werd afgemaakt te zijn, heeft Troelstra gemaakt tot verrader van de zaak des volks.

Wij herhalen in alle kalmte het woord: verrader.

Troelstra heeft de beweging tegen de dwangwetten verraden; hij heeft, de draagkracht niet kennende van wat hij dicteerde voor zijn "Wat nu?"-artikel, het schitterend ingezette verzet tegen de dwangwetten gebroken. Hij heeft, door haat tegen Domela Nieuwenhuis bezield, een dienst aan de vijand bewezen, door geest en getalsterkte van de troepen, waartoe hij behoorde, te openbaren. Hij heeft de eendracht verbroken; de geest van vertrouwen verzwakt, de hoop op een overwinning verminderd. En dat alles, omdat op de tweede geheime vergadering Domela Nieuwenhuis, uit het hok van de vergetelheid gekropen, toonde bereid te zijn de volle verantwoordelijkheid te willen gaan dragen van wat hem (Troelstra) afschrikte."




(eigen onderstreping)
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 3 september 2011, 11:50   #6
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Op de threads rond "verkiezingen 2010 en regeringsvorming" worden personen en partijen vaak bedacht met de - wellicht weinig benijdenswaardige - term : volksverraders.

ik raak er maar niet aan uit. Wie zijn die volksverraders, wat doen, welk volk verraden ze en vooral hoe voelt dat volk zich bij dit verraad.

Is Elio Di Rupo een volksverrader ?
Is Ben Wuyts een volksverrader ?
Ben jij een volksverrader?
De beschermheren van de sociale zekerheid hebben 'het' volk alleszins verraden...
Zij hebben voor lege kassen gezorgd ipv een verzorgingsstaat...
Zij hebben 'het' volk verraden...

Laatst gewijzigd door freelancer : 3 september 2011 om 11:51.
freelancer is offline  
Oud 3 september 2011, 12:13   #7
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De beschermheren van de sociale zekerheid hebben 'het' volk alleszins verraden...
Zij hebben voor lege kassen gezorgd ipv een verzorgingsstaat...
Zij hebben 'het' volk verraden...
Ik wel dit allemaal wel aannemen, doch over welk 'volk' heb jij het in 's hemelsnaam?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 3 september 2011, 12:13   #8
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

gennez die in de waalse pers fier gaat toeteren dat ze aan de liquidatie van haar vriend Bart heeft meegeholpen

exemplarisch

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 september 2011 om 12:14.
born2bewild is offline  
Oud 3 september 2011, 12:14   #9
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Volkverraders zijn partijen die de kiezers een handenvol beloften geven, maar als het zo ver is dan gooien ze alle beloftes over boort om de postjes te pakken. Dat noemt men volksverraad.

Net zoals De Croo, hij had de kiezer uitdrukkelijk belooft dat de belastingen niet zullen verhoogd worden maar hij gaat wel onderhandelen over een nota die vol staat met belastingverhogingen. Dat komt op een middelvinger recht naar de kiezers neer.
matthias999 is offline  
Oud 3 september 2011, 12:20   #10
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Volkverraders zijn partijen die de kiezers een handenvol beloften geven, maar als het zo ver is dan gooien ze alle beloftes over boort om de postjes te pakken. Dat noemt men volksverraad.

Net zoals De Croo, hij had de kiezer uitdrukkelijk belooft dat de belastingen niet zullen verhoogd worden maar hij gaat wel onderhandelen over een nota die vol staat met belastingverhogingen. Dat komt op een middelvinger recht naar de kiezers neer.
Ik ben geen expert in de materie van het volksverraad, waarom zou ik anders deze thread opgestart hebben, doch mij komt het voor dat u het hier over doordeweeks kiesbedrog heeft, wat vanzelfsprekend een niet verexcuseerbare praktijk inhoudt. Volksverraad lijkt me - gezien de ferociteit waarmee het woord hier op dit forum gehanteerd wordt - echter van een andere orde te zijn.

Mijn dooddoener: welk 'volk' betreft dit verraad?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 3 september 2011, 12:25   #11
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ik ben geen expert in de materie van het volksverraad, waarom zou ik anders deze thread opgestart hebben, doch mij komt het voor dat u het hier over doordeweeks kiesbedrog heeft, wat vanzelfsprekend een niet verexcuseerbare praktijk inhoudt. Volksverraad lijkt me - gezien de ferociteit waarmee het woord hier op dit forum gehanteerd wordt - echter van een andere orde te zijn.

Mijn dooddoener: welk 'volk' betreft dit verraad?
Vanzelfsprekend weten linksen niet wat het 'volk' is...
Het heeft ook geen zin het aan die paardenkoppen proberen uit te leggen...

-----------------------------

De sossen met hun volkshuizen ► weten niet wat het volk is...

Laatst gewijzigd door freelancer : 3 september 2011 om 12:27.
freelancer is offline  
Oud 3 september 2011, 12:26   #12
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De beschermheren van de sociale zekerheid hebben 'het' volk alleszins verraden...
Zij hebben voor lege kassen gezorgd ipv een verzorgingsstaat...
Zij hebben 'het' volk verraden...
Tegelijk is er in Wallonië te weinig activeringsbeleid gevoerd, waardoor ze nu economisch in slechte papieren zitten.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 3 september 2011, 12:29   #13
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Welk volk wordt er verraden? Elio Di Rupo kan dat toch niet zijn volgens Vlaams-nationalisten., want er zou volgens hen geen Belgisch volk bestaan.
Wel het is simpel: België is een kunstmatig land, waarin verscheidene bevolkingsgroepen (ethniciteiten) leven die op allerlei gebieden (maar zeker op taal en cultuur) erg met elkaar kunnen verschillen. Een land kun je alleen maar situeren door er letterlijk grenzen rond te trekken. Verder is er niets dat een land een land maakt. Een volk is een groep van mensen die zich linguïstisch en cultureel met elkaar verbonden voelen. Volkeren kunnen zich bijgevolg binnen die grenzen ontwikkelen en zelfs die grenzen doorbreken. Mensen die tot een volk behoren spreken en schrijven eenzelfde taal, ook al kunnen ook andere volkeren die taal gebruiken. Een taal is dus niet iets unieks voor een volk, wel eenzelfde taal dagdagelijks gebruiken.
De contouren van een land kunnen met een pennentrek van een of andere overeenkomst veranderen (wat doorheen de geschiedenis al meer dan eens gebeurd is). De contouren van een volk kun je niet veranderen! Om het even concreet te maken: een Vlaming (volk) behoort vandaag tot het kunstmatige land België, maar zou morgen evengoed door een of ander verdrag tot Nederland kunnen gaan behoren. Alleen het zal niets aan zijn Vlaming-zijn veranderen.
Om tot een volk te behoren heb je een hart nodig, om tot een land te behoren heb je een paspoort, een identiteitsbewijs nodig.
Citaat:
Een volk kan een bepaalde groep mensen zijn die onderlinge verwantschap en verbondenheid voelen op basis van één of meerdere gemeenschappelijke kenmerken. Gebruikmakend van deze definitie kunnen we zeggen dat Belgische bevolking uit drie volkeren bestaat: Vlamingen, Walen en Duitsers (Duitstalige Belgen). In de 21e eeuw wordt taal als hét kenmerk van een volk gezien. Echter in de 19e eeuw werd volk in de zin van etniciteit onder de opkomst van de romantiek doorgaans als gezamenlijke afstamming en overeenstemmende fenotypische kenmerken beschouwd. Een bijzonder geval is het joodse volk, dat primair op een religieuze verbondenheid is gebaseerd.
Wie zijn land verraadt, werkt bewust die kunstmatige entiteit in die kunstmatige grenzen tegen! Wie zijn volk verraadt, werkt bewust die groep van mensen tegen die samen met hem die linguïstische en culturele of ethnische eenheid vormen. Bijgevolg mag je Verschaeve, Borms, De Grelle en Pétain (Frans voorbeeld) gerust landverraders, en Gennez, Van Besien, Verhofstadt, De Gucht, De Croo sr. en jr. gerust volksverraders noemen.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 september 2011 om 12:32.
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 september 2011, 12:31   #14
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht

De sossen met hun volkshuizen ► weten niet wat het volk is...
zou kunnen kloppen, die zijn leeg

waar is dat "volk" toch

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 september 2011 om 12:33.
born2bewild is offline  
Oud 3 september 2011, 12:41   #15
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ik ben geen expert in de materie van het volksverraad, waarom zou ik anders deze thread opgestart hebben, doch mij komt het voor dat u het hier over doordeweeks kiesbedrog heeft, wat vanzelfsprekend een niet verexcuseerbare praktijk inhoudt. Volksverraad lijkt me - gezien de ferociteit waarmee het woord hier op dit forum gehanteerd wordt - echter van een andere orde te zijn.
De term Volksverraad, bevindt zich aan het uiteinde van het spectrum van stevige termen. Het aantal superlatieven hierop is beperkt, vandaar dat ik het geen goed idee vind om deze term als common practice te gaan gebruiken. Je gooit bij wijze van spreken alles op 1 hoop en de nuanceringsmogelijkheden worden beperkt.
Aan de andere kant bij gebrek aan democratische stem, lucht het op om dit in een forum te kunnen ventileren. Wanneer je als kiezer wordt bedrogen.... De woede op zich is gerechtvaardigd.
Politiekers zouden dit niet mogen hanteren, tenzij ze dit ook tegelijkertijd argumenteren:
http://www.lalibre.be/actu/crise-pol...a-disparu.html


Citaat:
Mijn dooddoener: welk 'volk' betreft dit verraad?
Het Belgische volk, het Vlaamse volk en Waalse volk, zijnde de Belgische kiezer, de Vlaamse kiezer en de Waalse kiezer, indien je dit zo wenst.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 3 september 2011, 13:03   #16
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
De term Volksverraad, bevindt zich aan het uiteinde van het spectrum van stevige termen. Het aantal superlatieven hierop is beperkt, vandaar dat ik het geen goed idee vind om deze term als common practice te gaan gebruiken. Je gooit bij wijze van spreken alles op 1 hoop en de nuanceringsmogelijkheden worden beperkt.
Aan de andere kant bij gebrek aan democratische stem, lucht het op om dit in een forum te kunnen ventileren. Wanneer je als kiezer wordt bedrogen.... De woede op zich is gerechtvaardigd.
Politiekers zouden dit niet mogen hanteren, tenzij ze dit ook tegelijkertijd argumenteren:
http://www.lalibre.be/actu/crise-pol...a-disparu.html


Het Belgische volk, het Vlaamse volk en Waalse volk, zijnde de Belgische kiezer, de Vlaamse kiezer en de Waalse kiezer, indien je dit zo wenst.
Er is dus een Vlaams, Waals en Belgisch volk. Is er een Brussels volk?
Ik ga straks fietsen in de westhoek, wat is de kans dat ik een specimen uit het Vlaams, Waals, Brussels of Belgisch volk ontmoet?
Hoe begroet ik hem/haar? Zijn zij vijandig tegenover volksvreemde elementen, zoals ik peddelend op mijn fietsje?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 3 september 2011, 13:04   #17
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Op de threads rond "verkiezingen 2010 en regeringsvorming" worden personen en partijen vaak bedacht met de - wellicht weinig benijdenswaardige - term : volksverraders.

ik raak er maar niet aan uit. Wie zijn die volksverraders, wat doen, welk volk verraden ze en vooral hoe voelt dat volk zich bij dit verraad.

Is Elio Di Rupo een volksverrader ?
Is Ben Wuyts een volksverrader ?
Ben jij een volksverrader?
Soms een adept van Paul Jambers? Volksverraders, wie zijn ze, wat doen ze, WAT DRIJFT HEN?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 3 september 2011, 13:05   #18
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Wel het is simpel: België is een kunstmatig land, waarin verscheidene bevolkingsgroepen (ethniciteiten) leven die op allerlei gebieden (maar zeker op taal en cultuur) erg met elkaar kunnen verschillen. Een land kun je alleen maar situeren door er letterlijk grenzen rond te trekken. Verder is er niets dat een land een land maakt. Een volk is een groep van mensen die zich linguïstisch en cultureel met elkaar verbonden voelen. Volkeren kunnen zich bijgevolg binnen die grenzen ontwikkelen en zelfs die grenzen doorbreken. Mensen die tot een volk behoren spreken en schrijven eenzelfde taal, ook al kunnen ook andere volkeren die taal gebruiken. Een taal is dus niet iets unieks voor een volk, wel eenzelfde taal dagdagelijks gebruiken.
De contouren van een land kunnen met een pennentrek van een of andere overeenkomst veranderen (wat doorheen de geschiedenis al meer dan eens gebeurd is). De contouren van een volk kun je niet veranderen! Om het even concreet te maken: een Vlaming (volk) behoort vandaag tot het kunstmatige land België, maar zou morgen evengoed door een of ander verdrag tot Nederland kunnen gaan behoren. Alleen het zal niets aan zijn Vlaming-zijn veranderen.
Om tot een volk te behoren heb je een hart nodig, om tot een land te behoren heb je een paspoort, een identiteitsbewijs nodig.
Wie zijn land verraadt, werkt bewust die kunstmatige entiteit in die kunstmatige grenzen tegen! Wie zijn volk verraadt, werkt bewust die groep van mensen tegen die samen met hem die linguïstische en culturele of ethnische eenheid vormen. Bijgevolg mag je Verschaeve, Borms, De Grelle en Pétain (Frans voorbeeld) gerust landverraders, en Gennez, Van Besien, Verhofstadt, De Gucht, De Croo sr. en jr. gerust volksverraders noemen.
Aha, om tot een volk te behoren heb je een hart nodig. Ok, ik heb er ééntje zo'n hart. Tot welk volk behoor ik nu?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 3 september 2011, 13:05   #19
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
... Bijgevolg mag je Verschaeve, Borms, De Grelle en Pétain (Frans voorbeeld) gerust landverraders, en Gennez, Van Besien, Verhofstadt, De Gucht, De Croo sr. en jr. gerust volksverraders noemen.
Hangt er maar vanaf over welk 'volk' het gaat.

Het Vlaamse volk of het bredere kader van het 'Nederlandse Volk' in Belgie.

De etnocentristen van veel Vlaamse partijen zijn druk doende het Nederlandsse volk te verraden terwijl onze socialistische vrienden het Vlaamse volk aan het verraden zijn.

Voor de liefhebbers van de Nederlandse taal en cultuur is de eerste groep uiteraard schuldig aan het allerhoogste verraad. Hoogverraad dus.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 3 september 2011, 13:05   #20
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Wel het is simpel: België is een kunstmatig land, waarin verscheidene bevolkingsgroepen (ethniciteiten) leven die op allerlei gebieden (maar zeker op taal en cultuur) erg met elkaar kunnen verschillen.
Die zever wordt hier vaak verteld, de zogezegde kunstmatigheid van België...

"Vlaanderen" en "Nederland" zijn op z'n minst even kunstmatig.

Citaat:
Een volk is een groep van mensen die zich linguïstisch en cultureel met elkaar verbonden voelen.
En erfelijk verwant, aldus Vandale.
Citaat:
De contouren van een volk kun je niet veranderen! Om het even concreet te maken: een Vlaming (volk) behoort vandaag tot het kunstmatige land België, maar zou morgen evengoed door een of ander verdrag tot Nederland kunnen gaan behoren. Alleen het zal niets aan zijn Vlaming-zijn veranderen.
Je vergeet vooral dat het gewest Vlaanderen een kunstmatige constructie is van België, en bijgevolg ook dat "Vlaming" een kunstmatig gebruik.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 3 september 2011 om 13:06.
Albrecht is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be