Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 mei 2017, 05:53   #161
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In mijn tijd wandelden we als kind elke dag 15 km heen en weer. door sneeuw en regen op een steile helling.
Ook toen u nog een baby was?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 09:11   #162
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk doet dat er toe. Blijkbaar denkt u dat een kind slechts een volwassene is in klein formaat. Een kind van anderhalf maand zit toch ietsje anders in elkaar dan een tiener. Blijkbaar ontgaat dat u volledig.
als ik het goed begrepen was die kleine ca 1,5j
Baby, peuter is een classificatie maar opvoeden kunt ge al vanaf een maand of 10.
neen zeggen, consequent,...

het feit dat die kleine een totale rel organiseert/manipuleert omdat 'm ni mag rondlopen bewijst gewoon dat ma niet consequent is en uiteindelijk altijd toegeeft.

weet de kleine dat neen effectief neen betekent gaat 'm ni rellen. dat soort conditionering is niet verboden aangezien ge met een 1,5 j oude kleine geen filosofische debatten kunt organiseren waarom iets wel/niet mag.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 11:53   #163
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Ik ga nog eens mijn gedacht herhalen:
zelfs al zou een mama vergezeld van een kindje beginnen roken op de bus, en weigeren van daarmee te stoppen (wat dus voor mij een reden zou zijn om haar desnoods met zwaar geweld van de bus te stampen, als zij geen kleine zou bij hebben ...),
dan nog mag zij niet van de bus gezwierd worden.

Zij mag wel achteraf een boete krijgen. Geen probleem.

Maar een huilend kind of baby: dat mag nooit gedefinieerd worden als hinderlijk lawaai.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 12:09   #164
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
als ik het goed begrepen was die kleine ca 1,5j
Baby, peuter is een classificatie maar opvoeden kunt ge al vanaf een maand of 10.
neen zeggen, consequent,...

het feit dat die kleine een totale rel organiseert/manipuleert omdat 'm ni mag rondlopen bewijst gewoon dat ma niet consequent is en uiteindelijk altijd toegeeft.

weet de kleine dat neen effectief neen betekent gaat 'm ni rellen. dat soort conditionering is niet verboden aangezien ge met een 1,5 j oude kleine geen filosofische debatten kunt organiseren waarom iets wel/niet mag.
de kleine was volgens de media 13 maanden, met uw 18 maanden zit uw premisse er dus ongeveer 50% naast al.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 12:37   #165
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
als ik het goed begrepen was die kleine ca 1,5j
Baby, peuter is een classificatie maar opvoeden kunt ge al vanaf een maand of 10.
neen zeggen, consequent,...

het feit dat die kleine een totale rel organiseert/manipuleert omdat 'm ni mag rondlopen bewijst gewoon dat ma niet consequent is en uiteindelijk altijd toegeeft.

weet de kleine dat neen effectief neen betekent gaat 'm ni rellen. dat soort conditionering is niet verboden aangezien ge met een 1,5 j oude kleine geen filosofische debatten kunt organiseren waarom iets wel/niet mag.
zoals in Noord-Korea ???
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 12:38   #166
T-101
Burger
 
T-101's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het feit dat die kleine een totale rel organiseert/manipuleert omdat 'm ni mag rondlopen bewijst gewoon dat ma niet consequent is en uiteindelijk altijd toegeeft.
En waarom was dat kindje aan het wenen?
Toch wel omdat de moeder consequent weigerde haar te laten rondlopen op de bus zeker!? Zelf toen de buschauffeur ermee dreigde hen van de bus te zetten, heeft ze niet toegegeven aan de "behoeften" van het kind.
Dat de moeder dan uiteindelijk altijd zou toegeven is bij deze weerlegd.
T-101 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 12:39   #167
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de kleine was volgens de media 13 maanden, met uw 18 maanden zit uw premisse er dus ongeveer 50% naast al.
zo goed volg ik dat allemaal niet maar een 13 maanden oude kleine moogt ge opvoeden hé.
vanaf 6 maand kunnen baby's manipuleren, dat ligt vast. Met 13m heeft die kleine al de nodige lessen geleerd
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 12:52   #168
T-101
Burger
 
T-101's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zo goed volg ik dat allemaal niet maar een 13 maanden oude kleine moogt ge opvoeden hé.
Ze was haar kind aan het leren dat ze niet mag stappen op de bus. Dat is opvoeden (en wenen hoort daarbij).
T-101 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 17:22   #169
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-101 Bekijk bericht
Ze was haar kind aan het leren dat ze niet mag stappen op de bus. Dat is opvoeden (en wenen hoort daarbij).
achteraf kunt ge altijd een uitleg verzinnen die in uw kraam past
ik denk niet dat we hier over een stil voor zich uit snikkende en wenende baby praten

ik denk eerder aan die condoomreclame van jaren geleden
krijsen, brullen en dat kilometers aan een stuk

maar achteraf oordelen is lastig
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 21:12   #170
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Ik moet dik lachen hier met al die opvoeders die hun kinderen kunnen laten handelen als modelkinderen.
Ikzelf heb veel geluk gehad met mijn kinderen (of geluk afgedwongen, omdat ik er veel mee bezig was, en mijn heksie perfeksie nog meer), maar tegelijk begod toch ook vaak knarsentandend mijn haren uit mijn hoofd trekkend niet wetend waar ik stond of wat ik moest doen .. momenten meegemaakt.

(edit: doet me denken aan het spreekwoord:
als ze klein zijn, dan zijn ze zo lief, je zou ze opeten,
als ze dan wat groter worden, dan heb je spijt dat je het niet gedaan hebt ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 mei 2017 om 21:14.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 21:38   #171
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik moet dik lachen hier met al die opvoeders die hun kinderen kunnen laten handelen als modelkinderen.
Ikzelf heb veel geluk gehad met mijn kinderen (of geluk afgedwongen, omdat ik er veel mee bezig was, en mijn heksie perfeksie nog meer), maar tegelijk begod toch ook vaak knarsentandend mijn haren uit mijn hoofd trekkend niet wetend waar ik stond of wat ik moest doen .. momenten meegemaakt.

(edit: doet me denken aan het spreekwoord:
als ze klein zijn, dan zijn ze zo lief, je zou ze opeten,
als ze dan wat groter worden, dan heb je spijt dat je het niet gedaan hebt ...

.
Mijn kinderen zijn geen modelkinderen en daar ben ik blij om. We leren hen respect hebben, het belang van studie en arbeid enz. maar als puntje bij paaltje komt, durven ze op het juiste moment een grote mond opzetten en zijn ze zo eigenzinnig als de pest. Die komen er wel in het leven.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 12:00   #172
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-101 Bekijk bericht
En waarom was dat kindje aan het wenen?
Toch wel omdat de moeder consequent weigerde haar te laten rondlopen op de bus zeker!? Zelf toen de buschauffeur ermee dreigde hen van de bus te zetten, heeft ze niet toegegeven aan de "behoeften" van het kind.
Dat de moeder dan uiteindelijk altijd zou toegeven is bij deze weerlegd.
13 maandjes oud en al een onweerstaanbare drang om rond te lopen op de bus... Een wonderkind dat wellicht, zoals Kim Jong-un, in haar derde levensmaand een volle marathon heeft gelopen.
Komaan zeg, op die leeftijd zijn er nog heel wat die nauwelijks een paar stappen kunnen zetten voor ze onherroepelijk op hun bek gaan.
__________________
There’s room at the top they are telling you still
But first you must learn how to smile as you kill
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be