Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2017, 09:00   #141
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Awel dat speelde zich af ergens tussen de twee wereldoorlogen denk ik, en pastoor Munte die ging zich ook overal moeien, hij zou nu nogal ne post pakken mijn gedacht, ik wil maar zeggen ge loopt achter ivbm de Vlaamse kerkgemeenschap.
Daarom dat ik heel bewust verwijs naar "de gelovigen" en niet "de Vlamingen". Ik had eventueel het woord "kerkgangers" kunnen gebruiken.

Het fenomeen is uiteraard heel fel afgenomen, maar bestaat nog steeds.
Los daarvan, het is en blijft geen "specifiek" Moslim-gegeven, verre van zelfs. Ik ken de situatie bij de Joden immers niet, bij voorbeeld.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 12:02   #142
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik beantwoord de vagen niet, daar heb je helemaal gelijk in. Het eenvoudig stellen van die vragen vertonen immers alle tekenen van uw eenzijdige, obsessieve kijk op de problematiek, wat hun pertinentie teniet doen.

Maar blijf rustig geloven dat Vlaamse Joods-orthodoxe meisjes niet uitgehuwelijkt worden. Of dat meneer de pastoor niet tussenkomt wanneer er 'huwelijksproblemen' ontstaan bij zijn gelovigen.

Btw, 'oververtegenwoordigd in de opvang zijn' en 'geen weg vinden naar de hulpverlening' is nogal, hoe zal ik zeggen, ... serieus tegenstrijdig, om het beleefd uit te drukken...
Kunt u geen discussie voeren zonder uw gesprekspartner aan te vallen?
Want wanneer je blijft beweren dat iemand een obsessie heeft, weiger je zelfs maar argumenten ernstig te nemen, of is er een totaal gebrek aan argumenten, ik veronderstel dat dit uw probleem is?

Het is niet omdat uithuwelijken ook onder orthodoxe Joden bestaat dat dit maar iets verandert aan de praktijken onder moslims. Daar gaat deze discussie over tocht? Niet over de onderdrukking van vrouwen in India of orthodoxe Joden, maar de situatie van moslima's hier.
Nee, hier worden vrouwen niet gebeld door de pastoor, wanneer ze bij hun man weg willen, evenmin vinden de meeste Katholieken dat je dan bij een man moet blijven.
Hulpverlening is voor vrouwen binnen huiselijk geweld veel breder dan een vluchthuis, dus er is geen tegenspraak wanneer je vast stelt dat veel moslima's de hulpverlening niet bereiken, maar vluchthuizen wel. Omdat gerecht en politie zijn ingeschakeld, vaak door anderen dan het slachtoffer,dat kon u zelf niet bedenken?

Ik druk me ook beleefd uit wanneer ik stel dat door mensen zoals u problemen binnen subgroepen onderbelicht blijven, omdat er een taboe is op het benoemen van de invloed van religie en cultuur, wat u duidelijk in stand wilt houden. "Minderheden" zijn geen passieve slachtoffers , binnen eigen groepen zitten mechanismen die achterstand in stand houden, u blijft graag blind omdat dit u een goed gevoel geeft, dat heb ik allang achter me gelaten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 12:07   #143
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ben je hier wel oprecht? Is het jouw zaak dat moslima's onderdrukt worden? Je hebt schrik dat je die doek ook gaat moeten dragen als moslims het hier zouden overnemen; dat is een ander motief. Net hoor ik nog op het nieuws dat vrouwen weer aan het zagen zijn over seksueel getinte flyers in een studentenclub.

Wil je dat wij (mannen) de zedenpolitie spelen en jullie verplicht een doek op jullie kop laten dragen? Je kleed je hier zoals je zelf wilt, maar vulgaire vrouwen die met een stuk in hun kloten halfnaakt over straat dansen moeten echt niet komen zagen dat ze verkracht worden.
Zelfs wanneer een vrouw naakt over straat zou lopen, heeft niemand het recht haar lastig te vallen of te verkrachten. De rest van uw mening is ronduit achterlijk, ga er mijn tijd niet in steken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 12:18   #144
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zelfs wanneer een vrouw naakt over straat zou lopen, heeft niemand het recht haar lastig te vallen of te verkrachten. De rest van uw mening is ronduit achterlijk, ga er mijn tijd niet in steken.
Hier moet ik toch heel hartelijk om lachen. Je bent niet oprecht. Maar van een leugen meer of minder is een vrouw nog nooit doodgegaan.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 12:51   #145
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hier moet ik toch heel hartelijk om lachen. Je bent niet oprecht. Maar van een leugen meer of minder is een vrouw nog nooit doodgegaan.
Ik ben niet verantwoordelijk voor uw persoonlijk trauma met vrouwen hoor.
Wat u van me vindt, boeit me niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 13:23   #146
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zelfs wanneer een vrouw naakt over straat zou lopen, heeft niemand het recht haar lastig te vallen of te verkrachten. De rest van uw mening is ronduit achterlijk, ga er mijn tijd niet in steken.
En heb je nog steeds niet door waarom ik je schreef dat je eerst je eigen witmenskes moest opvoeden ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=94

dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 13:38   #147
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En heb je nog steeds niet door waarom ik je schreef dat je eerst je eigen witmenskes moest opvoeden ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=94

Doe eens normaal met je gezeur over de kleur van mensen.
Het gaat over gedrag, blijkbaar heb je dit nog steeds niet begrepen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 13:40   #148
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En heb je nog steeds niet door waarom ik je schreef dat je eerst je eigen witmenskes moest opvoeden ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=94

DPG, de "normale witmenschkens" zijn de uitspraken van het gerecht ivm verkrachters en dergelijke ferm beu.
Een paar jaar voorwaardelijk voor meervoudige verkrachtingen enzo...
Gewoon van't zotte nietwaar.

Maar da's wel een enorm verschil tegenover het normaal vinden en zelfs promoten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 13:41   #149
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u geen discussie voeren zonder uw gesprekspartner aan te vallen?
Want wanneer je blijft beweren dat iemand een obsessie heeft, weiger je zelfs maar argumenten ernstig te nemen, of is er een totaal gebrek aan argumenten, ik veronderstel dat dit uw probleem is?

Het is niet omdat uithuwelijken ook onder orthodoxe Joden bestaat dat dit maar iets verandert aan de praktijken onder moslims. Daar gaat deze discussie over tocht? Niet over de onderdrukking van vrouwen in India of orthodoxe Joden, maar de situatie van moslima's hier.
Nee, hier worden vrouwen niet gebeld door de pastoor, wanneer ze bij hun man weg willen, evenmin vinden de meeste Katholieken dat je dan bij een man moet blijven.
Hulpverlening is voor vrouwen binnen huiselijk geweld veel breder dan een vluchthuis, dus er is geen tegenspraak wanneer je vast stelt dat veel moslima's de hulpverlening niet bereiken, maar vluchthuizen wel. Omdat gerecht en politie zijn ingeschakeld, vaak door anderen dan het slachtoffer,dat kon u zelf niet bedenken?
Ik val niemand aan, ik stel gewoon vast. En die vaststelling is duidelijk, je bevestigt ze post na post: het enige dat voor jou telt, is de Islam en de Moslims.

btw, vluchthuizen ZIJN een deel van hulpverlening, de Moslimvrouwen hebben dus wel degelijk kennis en toegangn tot deze vorm van hulpverlening, en ook de volgen lijnen ervan.

Citaat:
Ik druk me ook beleefd uit wanneer ik stel dat door mensen zoals u problemen binnen subgroepen onderbelicht blijven, omdat er een taboe is op het benoemen van de invloed van religie en cultuur, wat u duidelijk in stand wilt houden. "Minderheden" zijn geen passieve slachtoffers , binnen eigen groepen zitten mechanismen die achterstand in stand houden, u blijft graag blind omdat dit u een goed gevoel geeft, dat heb ik allang achter me gelaten.
Nogmaal is het duidelijk dat het enige dat bij jou telt, de Moslims en de Islam zijn. Heb je eigenlijk al één post geschreven over de situatie van de vrouwen buiten de Moslims? Ik dacht het niet.

Maar blijf maar geloven dat wie niet wit zegt, automatisch zwart beweert. Veel meer niveau haal je helaas niet (meer).
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 13:53   #150
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik ben niet verantwoordelijk voor uw persoonlijk trauma met vrouwen hoor.
Wat u van me vindt, boeit me niet.
Ik heb helemaal geen persoonlijke trauma's over vrouwen. Ik zeg alleen maar dat je liegt dat je zwart ziet. Wat jij van mij vindt, boeit mij ook niet.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 13:59   #151
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik val niemand aan, ik stel gewoon vast. En die vaststelling is duidelijk, je bevestigt ze post na post: het enige dat voor jou telt, is de Islam en de Moslims.

btw, vluchthuizen ZIJN een deel van hulpverlening, de Moslimvrouwen hebben dus wel degelijk kennis en toegangn tot deze vorm van hulpverlening, en ook de volgen lijnen ervan.



Nogmaal is het duidelijk dat het enige dat bij jou telt, de Moslims en de Islam zijn. Heb je eigenlijk al één post geschreven over de situatie van de vrouwen buiten de Moslims? Ik dacht het niet.

Maar blijf maar geloven dat wie niet wit zegt, automatisch zwart beweert. Veel meer niveau haal je helaas niet (meer).
Je stelt niets vast, en negeert ieder argument.
Dat doet u alweer, eerst is uw argument dat ik mezelf tegenspreek wanneer ik stel dat te weinig moslima's de hulpverlening bereiken maar wel oververtegenwoordigd zijn in vluchthuizen, met als repliek dat ze vaak in vluchthuizen terecht komen omdat anderen, waaronder politie en justitie zich ermee bemoeien, maar dat hulpverlening veel breder is dan dit, waarop u weer er op wijst dat vluchthuizen een onderdeel van hulpverlening zijn...

Daar ligt de focus niet op, dat weet iedere domme koe dat vluchthuizen tot hulpverlening behoren, de focus lag op hoe ze daar terecht komen, niet omdat ze zelf hulp zochten maar door tussenkomst van anderen.
Dat negeert u, uiteraard...want dan moet u argumenten aanbrengen die u blijkbaar niet heeft.

Wat telt is niet wat u beweert, de stelling die ik verdedig is dat islam als ideologie invloed heeft op patronen tussen mannen en vrouwen, en dit leidt tot meer huiselijk geweld dan onder andere groepen, alhoewel, ook al eerder vermeld, Afrikanen ook dit probleem kennen.
U blijft maar de boodschapper afschieten zonder de inhoud van de boodschap met argumenten te weerleggen, nogal zwak lijkt me dit.
Het gaat trouwens in deze discussie over dat geweld in moslimgezinnen, in hoef dan geen verhandeling te schrijven over huiselijk geweld in het algemeen.
Niemand ontkent dat dit overal voorkomt, maar ook al wilt u dit niet benoemd zien, onder moslims meer dan bij anderen.
De redenen werden duidelijk toegelicht. Maar haal nog eens India aan of orthodoxe Joden, zo kunt u nog wat rond de pot draaien.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 14:00   #152
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik heb helemaal geen persoonlijke trauma's over vrouwen. Ik zeg alleen maar dat je liegt dat je zwart ziet. Wat jij van mij vindt, boeit mij ook niet.
Nee echt? In welke zin lieg ik dan volgens jou?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 14:19   #153
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee echt? In welke zin lieg ik dan volgens jou?
Dat is psychologisch je dwingt mij nu om dwang te gaan gebruiken omdat ik je op een leugen heb betrapt. Je blijft provoceren tot ik dwang gebruik, op knoppen drukken. Je wilt dat ik dwang gebruik maar je blijft maar nee zeggen en provoceren dat ik "trauma's" heb of dit of dat.

Definieer verkrachting, "alice". Want in gewone seks kan de penetratie ook nogal eens "brutaal" gebeuren. Is dat dan ook geen verkrachting? Waar is de scheidslijn? Geen enkele vrouw definieert die lijn, dus het is en blijft een grijze zone waar je over kunt blijven lullen tot in het oneindige.

Dat is heel mijn probleem met al je gebral hier op dit forum...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 14:24   #154
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je stelt niets vast, en negeert ieder argument.
Welk "argument"?

Citaat:
Dat doet u alweer, eerst is uw argument dat ik mezelf tegenspreek wanneer ik stel dat te weinig moslima's de hulpverlening bereiken maar wel oververtegenwoordigd zijn in vluchthuizen, met als repliek dat ze vaak in vluchthuizen terecht komen omdat anderen, waaronder politie en justitie zich ermee bemoeien, maar dat hulpverlening veel breder is dan dit, waarop u weer er op wijst dat vluchthuizen een onderdeel van hulpverlening zijn...
Je beseft niet eens dat je jezelf kapot aan het cirkelredeneren bent.

Citaat:
Daar ligt de focus niet op, dat weet iedere domme koe dat vluchthuizen tot hulpverlening behoren, de focus lag op hoe ze daar terecht komen, niet omdat ze zelf hulp zochten maar door tussenkomst van anderen.
En? Dat ontkracht gewoon uw bewering dat dat allemaal stilgezwegen wordt als het om Moslima's gaat, net als uw bewering dat zij geen weg vinden naar de hulpverlening (je weet wel, uw cirkelredenering).

Citaat:
Dat negeert u, uiteraard...want dan moet u argumenten aanbrengen die u blijkbaar niet heeft.
Ik heb dan ook geen argumenten nodig, je levert ze zelf aan.

Citaat:
Wat telt is niet wat u beweert, de stelling die ik verdedig is dat islam als ideologie invloed heeft op patronen tussen mannen en vrouwen, en dit leidt tot meer huiselijk geweld dan onder andere groepen, alhoewel, ook al eerder vermeld, Afrikanen ook dit probleem kennen.
De Islam, de Islam, en nog eens de Islam. Bizar hé?

Citaat:
U blijft maar de boodschapper afschieten zonder de inhoud van de boodschap met argumenten te weerleggen, nogal zwak lijkt me dit.
Het gaat trouwens in deze discussie over dat geweld in moslimgezinnen, in hoef dan geen verhandeling te schrijven over huiselijk geweld in het algemeen.
Niemand ontkent dat dit overal voorkomt, maar ook al wilt u dit niet benoemd zien, onder moslims meer dan bij anderen.
De redenen werden duidelijk toegelicht. Maar haal nog eens India aan of orthodoxe Joden, zo kunt u nog wat rond de pot draaien.
Wat jij "rond de pot draaien" noemt, is net de enige juiste manier om de zaken goed te begrijpen, goed te identificeren, en dus op de juiste manier op te treden.
Want één zaak is duidelijk, je vertrekt vanuit een dogma, vanuit iets dat je niet hebt bewezen. Begin daar eens mee.

Waarom eigenlijk die obsessie voor Moslims? Zijn de vrouwelijke slachtoffers van huishoudelijk geweld bij de Joods-orthodoxe bevolking niet van tel? Hoeven zij geen hulp te krijgen? misschien lost de Rabbijn dat wel op? Of wacht, misschien zijn het geen Moslims?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 14:41   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Daarom dat ik heel bewust verwijs naar "de gelovigen" en niet "de Vlamingen". Ik had eventueel het woord "kerkgangers" kunnen gebruiken.

Het fenomeen is uiteraard heel fel afgenomen, maar bestaat nog steeds.
Los daarvan, het is en blijft geen "specifiek" Moslim-gegeven, verre van zelfs. Ik ken de situatie bij de Joden immers niet, bij voorbeeld.
Uit de recente reportage van Meus over de Joodse gemeenschap bleek dat orthodoxe Joden in Antwerpen een eigen hulpdienst hebben voor huiselijk geweld en huiselijke ruzies.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 23:19   #156
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dat is psychologisch je dwingt mij nu om dwang te gaan gebruiken omdat ik je op een leugen heb betrapt. Je blijft provoceren tot ik dwang gebruik, op knoppen drukken. Je wilt dat ik dwang gebruik maar je blijft maar nee zeggen en provoceren dat ik "trauma's" heb of dit of dat.

Definieer verkrachting, "alice". Want in gewone seks kan de penetratie ook nogal eens "brutaal" gebeuren. Is dat dan ook geen verkrachting? Waar is de scheidslijn? Geen enkele vrouw definieert die lijn, dus het is en blijft een grijze zone waar je over kunt blijven lullen tot in het oneindige.

Dat is heel mijn probleem met al je gebral hier op dit forum...
Excuseer? Ik hoef geen definities te geven, jij mag uitleggen op welke leugen je me betrapt denkt te hebben?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 23:30   #157
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Awel dat speelde zich af ergens tussen de twee wereldoorlogen denk ik, en pastoor Munte die ging zich ook overal moeien, hij zou nu nogal ne post pakken mijn gedacht, ik wil maar zeggen ge loopt achter ivbm de Vlaamse kerkgemeenschap.
Het verhaal speelt zich af rond 1910. Doch dit geheel terzijde.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 23:40   #158
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Welk "argument"?



Je beseft niet eens dat je jezelf kapot aan het cirkelredeneren bent.



En? Dat ontkracht gewoon uw bewering dat dat allemaal stilgezwegen wordt als het om Moslima's gaat, net als uw bewering dat zij geen weg vinden naar de hulpverlening (je weet wel, uw cirkelredenering).



Ik heb dan ook geen argumenten nodig, je levert ze zelf aan.



De Islam, de Islam, en nog eens de Islam. Bizar hé?



Wat jij "rond de pot draaien" noemt, is net de enige juiste manier om de zaken goed te begrijpen, goed te identificeren, en dus op de juiste manier op te treden.
Want één zaak is duidelijk, je vertrekt vanuit een dogma, vanuit iets dat je niet hebt bewezen. Begin daar eens mee.

Waarom eigenlijk die obsessie voor Moslims? Zijn de vrouwelijke slachtoffers van huishoudelijk geweld bij de Joods-orthodoxe bevolking niet van tel? Hoeven zij geen hulp te krijgen? misschien lost de Rabbijn dat wel op? Of wacht, misschien zijn het geen Moslims?
Verwacht u nu echt dat ik nog maar eens herhaal?
Geweld kent drie definities, fysiek, psychologisch en economisch geweld.
Binnen islam wordt in de koran geweld als toegestaan omschreven, niet enkel tegenover ongelovigen, ook tegenover je vrouw. Leest u de koran eens, je komt het vanzelf tegen.
Islam cultiveert eer en schande, en dat bepaald ook rolpatronen van mannen en vrouwen onderling.
Mannen , broers, mannelijke verwanten voelen het als schande wanneer een vrouw of meisje van hun familie zich niet gedraagt volgens normen binnen hun islamitische subcultuur, dat leidt tot controle over het handelen door mannen tegenover vrouwen.
Dat zorgt voor een broze lijn wat geweld betreft, omdat er andere normen en waarden worden gehanteerd, bovendien , ook al is het taboe daarover iets te zeggen speelt vaak druggebruik, het gegeven dat mensen uitgehuwelijkt zijn, zwakke economische positie en opleidingsniveau van een of beide partners een rol.

Dat blijkt ook uit het onderwerp, maar volgens u is er niets aan de hand, bovenstaande is niets nieuws, maar toch blijft u maar beweren dat huiselijk geweld niet meer onder moslims voor komt, ook al tonen vluchthuizen uw ongelijk.
Of daar veel Orthodoxe Joodse vrouwen zitten , denk het niet.
Maar nu is het kruisverhoor afgelopen, met welke argumenten staaft u uw redenering eigenlijk?
Dat valt nergens te lezen.

Laatst gewijzigd door alice : 28 juni 2017 om 23:42.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 06:35   #159
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Doe eens normaal met je gezeur over de kleur van mensen.
Het gaat over gedrag, blijkbaar heb je dit nog steeds niet begrepen?
En alweer heb je er niks van begrepen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=94
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 07:00   #160
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Verwacht u nu echt dat ik nog maar eens herhaal?
Geweld kent drie definities, fysiek, psychologisch en economisch geweld.
Binnen islam wordt in de koran geweld als toegestaan omschreven, niet enkel tegenover ongelovigen, ook tegenover je vrouw. Leest u de koran eens, je komt het vanzelf tegen.
Islam cultiveert eer en schande, en dat bepaald ook rolpatronen van mannen en vrouwen onderling.
Mannen , broers, mannelijke verwanten voelen het als schande wanneer een vrouw of meisje van hun familie zich niet gedraagt volgens normen binnen hun islamitische subcultuur, dat leidt tot controle over het handelen door mannen tegenover vrouwen.
Dat zorgt voor een broze lijn wat geweld betreft, omdat er andere normen en waarden worden gehanteerd, bovendien , ook al is het taboe daarover iets te zeggen speelt vaak druggebruik, het gegeven dat mensen uitgehuwelijkt zijn, zwakke economische positie en opleidingsniveau van een of beide partners een rol.
Dat is heel goed, je hebt dat vastgesteld. Ook ik trouwens.
Maar wat doe je ermee? Welke oplossingsgerichte voorstellen heb je? Hoe denk jij dat het probleem aangepakt moet worden? Hoe ga je ervoor zorgen dat Moslima's voor zichzelf gaan beginnen nadenken en zich van de traditionele patriarchale structuren gaan bevrijden?

Het is gemakkelijk om blijvend te bleiten en te kreften hoe slecht de Islam is, maar of dat de vrouwen veel helpt, dat durf ik serieus te betwijfelen. Constructieve voorstellen op tafel leggen, dat is ineens iets anders...

Citaat:
Dat blijkt ook uit het onderwerp, maar volgens u is er niets aan de hand, bovenstaande is niets nieuws, maar toch blijft u maar beweren dat huiselijk geweld niet meer onder moslims voor komt, ook al tonen vluchthuizen uw ongelijk.
Ik zou het vuil spelletje kunnen spelen en u een quote van mij vragen hierover, maar dat zal ik niet doen. Ik zal gewoon zeggen dat uw zwart-wit denken u weer toeren speelt.

Ik zeg immers dat je uw bewering niet kunt staven met enig bewijs. Neen, de cijfers van de vluchthuizen zijn géén bewijs.

Citaat:
Of daar veel Orthodoxe Joodse vrouwen zitten , denk het niet.
Jvdb zijn bijdrage niet gelezen?

Citaat:
Maar nu is het kruisverhoor afgelopen, met welke argumenten staaft u uw redenering eigenlijk?
Dat valt nergens te lezen.
Logisch, ik heb geen obsessie over de Islam, en zolang jij mij zaken laat zeggen die ik nergens heb geschreven heb, heeft een discussie over mijn standpunten geen enkele nut.
Kortom, mijn redenering is veel te genuanceerd voor uw zwart-wit denken.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 29 juni 2017 om 07:02.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be