Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2017, 23:19   #161
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Guinevere zuigt alleen haar man, zoals elke vrome moslima.
Mijn man wil en verwacht niet van mij dat ik hem zuig.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 23:52   #162
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
ah ja dat weeshuis verhaaltje dat ze de Belgen op de mouw gespeld hebben.
Je moet weten dat de Roemeense weeshuizen voor gehandicapte zigeunerkinderen er ondertussen veel erger aan toe zijn.
Het is ook een verhaaltje zeker dat de Ceaucescus abortus illegaal maakten en eisten dat elk Roemeens gezin een minimaal aantal kinderen moest voortbrengen? En dat daardoor de weeshuizen volliepen? Want dat waren niet echt wezen hoor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 23:57   #163
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Dan hebben deze mensen heimwee naar die tijd toen gij de DDR omschreef als de verwerpelijke satelliet-staat van de verwerpelijke USSR, want toen in ruzie met de heilstaat China.
Heimwee is iets schoons maar ge koopt er niks mee.
Ik was toen de DDR ophield te bestaan 12 jaar oud. Maar herinner me nog alles omdat ik in de Sovjet-Unie gewoond heb en ook de DDR reeds bezocht had.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 23:59   #164
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
flauwe kul het tomm, als dat echt zowas, kunnen ze probleemloos de communisten terugstemmen ... maar dit gebeurt niet ...
zie de post die ik aan Jan Vandenberghe gericht heb, en lees de links.
Zelfs hier is alles niet zo democratisch als men laat uitschijnen, en in die landen nog veel minder. Veel Oost-europese landen zijn nu verkapte dictaturen, niet anders dan Turkije of Rusland, het Westen zegt niets omdat ze, door omkoperij, de kant van het Westen kiezen, meestal.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 00:05   #165
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Je meent het, zo te zien
Wel ja, er waren Oost-Duitsers die naar het Westen reisden. Ze moesten een paspoort aanvragen en ze konden vertrekken. Echter geen hele gezinnen, geen dissidenten, etc. Wie gewoon van plan was netjes terug te keren, en dat kon aantonen (bvb. door familie of bezittingen achter te laten) geen politiek te bedrijven of te spioneren, kon gewoon gaan.

Maar zelfs wie wilde migreren naar het Westen, kon dat op een officiële manier, en velen deden het ook.


They applied for exit visas, citing Helsinki in their applications. The numbers were relatively small at first, averaging around 7,200 first-time applications and the granting of 4,600 exit visas annually during the late 1970s. By the late 1980s numbers had snowballed to over 100,000 applications with around 15,000–25,000 exit visas being granted annually.[30][31]


https://en.wikipedia.org/wiki/Crossi...m_East_Germany

Dat hoor je veel minder in de zogezegd vrije en onafhankelijke westerse media, niet waar?

Tenslotte West-Duitsers die regelmatig naar het Oosten gingen kregen OOK al eens de staatsveiligheid op bezoek, en ongeveer een miljoen West-Duitsers verhuisden naar het oosten. Meestal om ideologische redenen, maar ook om familieredenen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 00:10   #166
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het vraagt natuurlijk een leerproces: van onmondige onderworpene naar volwassen en verantwoordelijkheid dragende burger. Dat is de stap van communisme naar onze vrije staat. Ik kan best geloven dat een aantal mensen moeite hebben om die verantwoordelijkheid op te nemen.
Mensen hebben hier ook niet echt een vrije keuze. De omgeving waarin je bent geboren, en de klasse, bepaalt alles in 90% van de gevallen.
Overigens ook onder het communisme kon je kiezen welk beroep je wilde uitvoeren, waar je wilde wonen (met enige beperkingen) etc. Hier zijn ook beperkingen, met name van economische aard.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 00:13   #167
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja, waarom werden ze dan door de Oost Duitse grenswachters als wild neergeschoten toen ze op de draad kropen of in de strook no-men's land met West Duitsland. Straks gaat Tomm ons nog wijsmaken dat de muur diende om West Duitsers tegen te houden naar het Oost paradijs te vluchten. Om de geschiedenis te herschrijven is hij onklopbaar.
Nu heb je het over de jaren 60, dat is maar een heel beperkte tijd in de geschiedenis van de DDR. Ik herschrijf de geschiedenis niet, de westerse propaganda doet dat, door zeer eenzijdige informatie te verstrekken.
En de meeste mensen hier zijn niet slim genoeg om dat te doorprikken, geloven alles wat ze horen op tv.
Oost-Duitsers hadden de keuze uit 2 heel verschillende bronnen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 00:14   #168
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Misschien doet de term "Westerse wereld" een lichtje branden bij Anna?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Westerse_wereld

Een afbeelding?
domme indeling. Er spelen zoveel zaken mee behalve religie.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 00:17   #169
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het is ook een verhaaltje zeker dat de Ceaucescus abortus illegaal maakten en eisten dat elk Roemeens gezin een minimaal aantal kinderen moest voortbrengen? En dat daardoor de weeshuizen volliepen? Want dat waren niet echt wezen hoor.
Als je Roemenië een beetje kent, weet je dat 90% van die kinderen zigeuners zijn. Dezelfde die nu de straten van Brussel en Antwerpen onveilig maken en met hun kinderen bedelen en doen alsof ze gehandicapt zijn.
De levensstandaard in Roemenië is nu lager dan onder Ceausescu, dat is weer iets wat je zelden hoort in de media.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 06:35   #170
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik was toen de DDR ophield te bestaan 12 jaar oud. Maar herinner me nog alles omdat ik in de Sovjet-Unie gewoond heb en ook de DDR reeds bezocht had.
Als er correlatie is zou ik voorstellen rap effe in Noord Korea te gaan wonen.
Oei, bedenkinkje: mocht je nu in de Vlaenders wonen gaan de Witte, Kjoe en de rest van 't Hoenderhok wel met een serieus ei gaan zitten.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 29 juni 2017 om 06:36.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 06:39   #171
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als je Roemenië een beetje kent, weet je dat 90% van die kinderen zigeuners zijn. Dezelfde die nu de straten van Brussel en Antwerpen onveilig maken en met hun kinderen bedelen en doen alsof ze gehandicapt zijn.
De levensstandaard in Roemenië is nu lager dan onder Ceausescu, dat is weer iets wat je zelden hoort in de media.
Nu ben je het propagandistje aan het uithangen he? Ik heb het over Decreet 770 dat abortus en voorbehoedsmiddelen strafbaar maakte behoudens in bepaalde gevallen.

Dat sloeg dus niet enkel op zigeuners maar op de ganse bevolking. Abortus kon pas als de vrouw aantoonde dat ze minstens 4 kinderen had. Later zelfs minstens 5. Veel gezinnen konden het financieel niet aan om zoveel kinderen op te voeden en daardoor raakten die weeshuizen overbevolkt.

Het gevolg van een kortzichtig, idioot beleid. Ik denk dat alleen al daarvoor veel Roemenen blij waren dat ze van die Ceaucescu verlost waren.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 06:47   #172
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
ah ja dat weeshuis verhaaltje dat ze de Belgen op de mouw gespeld hebben.
Ik wist niet dat er verhaaltjes over Roemeense weeskinderen werden geproduceerd speciaal voor de Belgische "markt".
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 07:13   #173
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel ja, er waren Oost-Duitsers die naar het Westen reisden. Ze moesten een paspoort aanvragen en ze konden vertrekken. Echter geen hele gezinnen, geen dissidenten, etc. Wie gewoon van plan was netjes terug te keren, en dat kon aantonen (bvb. door familie of bezittingen achter te laten) geen politiek te bedrijven of te spioneren, kon gewoon gaan.

Maar zelfs wie wilde migreren naar het Westen, kon dat op een officiële manier, en velen deden het ook.


They applied for exit visas, citing Helsinki in their applications. The numbers were relatively small at first, averaging around 7,200 first-time applications and the granting of 4,600 exit visas annually during the late 1970s. By the late 1980s numbers had snowballed to over 100,000 applications with around 15,000–25,000 exit visas being granted annually.[30][31]

https://en.wikipedia.org/wiki/Crossi...m_East_Germany

Dat hoor je veel minder in de zogezegd vrije en onafhankelijke westerse media, niet waar?

Tenslotte West-Duitsers die regelmatig naar het Oosten gingen kregen OOK al eens de staatsveiligheid op bezoek, en ongeveer een miljoen West-Duitsers verhuisden naar het oosten. Meestal om ideologische redenen, maar ook om familieredenen.
niks mis met wat vendetta bedreigingen ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 juni 2017 om 07:13.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 10:11   #174
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De meeste Oost-europeanen denken daar anders over volgens opiniepeilingen.
Ze hebben beide systemen meegemaakt nu, en vonden het vorige beter achteraf gezien.
U vindt het vorige systeem blijkbaar niet beter:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Ik had dat anders opgelost, namelijk door dokters, ingenieurs, etc. een veel hoger loon te geven dan arbeiders. Goed, gaat in tegen de communistische ideeën, maar soms moet men pragmatisch zijn.
U stelt zelf dat het communistisch systeem niet werkbaar is.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 29 juni 2017 om 10:11.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 10:41   #175
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U vindt het vorige systeem blijkbaar niet beter:
U stelt zelf dat het communistisch systeem niet werkbaar is.
Ik veronderstel dat zoiets toegeven een brug te ver is voor hen die het kapitalisme verachten maar zelf lekker van een paar toegesmeten boutjes mogen genieten.
Tomm zijn zichtbare mentale afgunst is wat pathetisch maar verklaarbaar.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 29 juni 2017 om 10:42.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 11:17   #176
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik veronderstel dat zoiets toegeven een brug te ver is voor hen die het kapitalisme verachten maar zelf lekker van een paar toegesmeten boutjes mogen genieten.
Tomm zijn zichtbare mentale afgunst is wat pathetisch maar verklaarbaar.
Hij gaat wel meer dan één brug te ver:


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Maar ik ben ook in die landen geweest, en je kunt niet zeggen dat de arbeiders zwaar uitgebuit worden. Toch zeker niet de hotelbedienden en horeca medewerkers, in de bouw ligt dat waarschijnlijk anders. Ik ken heel wat Kenianen die in die landen werken. Ze verdienen tot 5 keer meer dan in Kenia, in betere omstandigheden, en zijn tevreden, alleen het gebrek aan amusement en bars ligt hen zwaar.
Kenianen worden tewerkgesteld in de dienstensector omdat ze goed Engels spreken. Ongeletterde Pakistanen, Indiërs en Nepalezen meestal in de bouw.
Ik zou graag een inwoner van Qatar zijn. Je verdient veel geld maar hoeft geen klop te doen, alles wordt uitbesteed aan buitenlanders. Je kunt wekelijks naar Bangkok trekken of ergens anders om zwaar het zwijn uit te hangen, en dan thuis weer de vrome moslim te spelen.
Wat een communistische ingesteldheid.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 11:45   #177
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als je Roemenië een beetje kent, weet je dat 90% van die kinderen zigeuners zijn. Dezelfde die nu de straten van Brussel en Antwerpen onveilig maken en met hun kinderen bedelen en doen alsof ze gehandicapt zijn.
De levensstandaard in Roemenië is nu lager dan onder Ceausescu, dat is weer iets wat je zelden hoort in de media.
Ik ben vele jaren geleden nog in Cluj geweest een stad met één van de oudste universiteiten van Europa. Om een fabriek te bezoeken. Ik heb daar niet zoveel zigeuners gezien. En er was toen echt geen zware armoede, voor zo ver ik me herinner waren de winkels en restaurants goed voorzien. Minpunt was dat ik met zona ben terug gekomen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 22:18   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik was toen de DDR ophield te bestaan 12 jaar oud. Maar herinner me nog alles omdat ik in de Sovjet-Unie gewoond heb en ook de DDR reeds bezocht had.
Toen de muur viel, was ik in de DDR (en, kort erna, in Polen). Ik heb de vreugde niet alleen gezien van de mensen, maar ook gevoeld. Je voelde in die tijd de opluchting en de blijdschap in de straten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 22:21   #179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
zie de post die ik aan Jan Vandenberghe gericht heb, en lees de links.
Zelfs hier is alles niet zo democratisch als men laat uitschijnen, en in die landen nog veel minder. Veel Oost-europese landen zijn nu verkapte dictaturen, niet anders dan Turkije of Rusland, het Westen zegt niets omdat ze, door omkoperij, de kant van het Westen kiezen, meestal.
Ik wil uw bewering wel eens geïllustreerd zien met feiten uit Slovakije.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 22:25   #180
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nu heb je het over de jaren 60, dat is maar een heel beperkte tijd in de geschiedenis van de DDR. Ik herschrijf de geschiedenis niet, de westerse propaganda doet dat, door zeer eenzijdige informatie te verstrekken.
Neen, hoor. Naarmate de jaren vorderen zal de Muur steeds breder worden en ook met meer detectieapparatuur (en allerlei vallen) uitgerust worden. Heel de DDR lang zullen grenswachten de toelating hebben om vluchtpogingen in de kiem te smoren en daarbij niet alleen geweld te gebruiken maar ook schieten met de dood als gevolg.

Indien het allemaal westerse propaganda was, hadden de DDR-autoriteiten geen enkele reden gehad om de Muur steeds verder uit te bouwen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be