Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 april 2017, 19:08   #281
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dit is dus een typisch voorbeeld van het oneindig posts in stukken kappen. Ofwel is het een vertrapte, perfide manier van discussiëren die je expres hanteert, ofwel begin je te vergeten wat je zelf schrijft.

mijn post:
uw antwoord daarop:

Hier zeg je dat, letterlijk:


Het is zo'n beetje als zeggen: ''de regels vd Champions League bevoordelen Spaanse, Engelse en Duitse ploegen!! The proof is in the pudding!! Hoeveel Luxemburgse en Maltese ploegen zitten er in de kwartfinale misschien?? En hoeveel Engelse, Spaanse of Duitse?? The proof is in the pudding!!''

Uw punt is compleet absurd. Wat is uw probleem eigenlijk met mijn stelling dat de criteria het onmogelijk maken voor gelovers in handoplegging om gefinancierd te worden?
Het velt iedereen op dat ge mij 'probeert te pakken' op contradicties, maar over de kern van de zaak, daar weigert ge op in te gaan.

Leg nu eens duidelijk uit wat het probleem is van die uitspraak. Ik luister aandachtig.

En een extra vraag is: is dat niet onrechtvaardig voor handopleggers? Waarom zouden die ook eens geen steuntje in de rug verdienen van de overheid?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 20:11   #282
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Om nog eens de absurdheid van erkende godsdiensten te illustreren:
https://www.awel.be/forum/vragen/123...jk-voor-de-wet

Ik ga naar een katholieke school maar ik ben geen christen, ...

Maar nu kregen we een info brief van school en het ging ook over de viering op de eerste schooldag, in de kerk.
Er stond in dat moslims hoeven deze niet bij te wonen, zij mogen een uurtje later naar school komen

Ikzelf ben shinto, een japanse religie, en ik heb gebeld of ik dan ook later mocht komen.
En dat mag niet! Ik moet wel naar die viering, want shintoisme is geen godsdienst zei de leraar

Dat is echt oneerlijk en fout! Is mijn religie minder waard? Gewoon omdat het anders is?
Ik voel me echt kwaad.
Normaal doe ik niet moeilijk over zo zaken, maar iedereen moet gelijk zijn voor de wet!
...
Tiki


Het antwoord van Awel.be op de vraag van Tiki was al even ontluisterend: het kwam erop neer: "het is nu 1maal zo, leg er u bij neer'. Awel.be is dus gesubsidieerd door de overheid ...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 20:43   #283
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Om nog eens de absurdheid van erkende godsdiensten te illustreren:
https://www.awel.be/forum/vragen/123...jk-voor-de-wet

Ik ga naar een katholieke school maar ik ben geen christen, ...

Maar nu kregen we een info brief van school en het ging ook over de viering op de eerste schooldag, in de kerk.
Er stond in dat moslims hoeven deze niet bij te wonen, zij mogen een uurtje later naar school komen

Ikzelf ben shinto, een japanse religie, en ik heb gebeld of ik dan ook later mocht komen.
En dat mag niet! Ik moet wel naar die viering, want shintoisme is geen godsdienst zei de leraar

Dat is echt oneerlijk en fout! Is mijn religie minder waard? Gewoon omdat het anders is?
Ik voel me echt kwaad.
Normaal doe ik niet moeilijk over zo zaken, maar iedereen moet gelijk zijn voor de wet!
...
Tiki


Het antwoord van Awel.be op de vraag van Tiki was al even ontluisterend: het kwam erop neer: "het is nu 1maal zo, leg er u bij neer'. Awel.be is dus gesubsidieerd door de overheid ...
Ja, Tiki, komt dat tegen zeg...
Een katholieke school die katholieke activiteiten organiseert.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 20:58   #284
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Overigens zijn mijn standpunten helemaal niet origineel (spijtig genoeg):

Dit is wat u hierover kan lezen op demens.nu :http://www.demens.nu/nl/OpiniesEnNie...egkundige.html

... Bovendien stoelt de financiering van de erediensten nog steeds op arbitraire en onbillijke gronden. Uitsluitend om historische redenen gaat immers 97% van de overheidsfinanciering naar de rooms-katholieke eredienst. Dit terwijl wetenschappelijk onderzoek (Kerkhofs, Dobbelaere, …) aantoont dat het aantal kerkgangers nog nauwelijks 15% bedraagt.

De discriminatie van vrijzinnige burgers duurt derhalve voort en is in strijd met nationale en internationale regelgeving. Het beginsel van non-discriminatie tussen gelovigen en niet-gelovigen wordt overigens expliciet bevestigd door het internationale recht, met name in artikel 9 van het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden van 4 november 1950 of nog in artikel 18 van het Internationaal Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten, goedgekeurd door de Belgische wet van 15 mei 1981.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 21:17   #285
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, Tiki, komt dat tegen zeg...
Een katholieke school die katholieke activiteiten organiseert.
In een school moet men les geven.
Geen rare dinges als met wierook zwieren, je intieme (en soms vermeende : masturberen als puberke ..) fouten vertellen aan een vrijwillige celibatair, soorten chips zonder zout of paprika - en dan maar ééntje - op uw tong laten leggen ....

Was er hier in deze draad al geen forummer die wist te vertellen dat misvieringen eigenlijk niet tijdens de lesuren mogen gegeven worden, of toch iets geformuleerd in die aard ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 22:04   #286
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In een school moet men les geven.
Geen rare dinges als met wierook zwieren, je intieme (en soms vermeende : masturberen als puberke ..) fouten vertellen aan een vrijwillige celibatair, soorten chips zonder zout of paprika - en dan maar ééntje - op uw tong laten leggen ....

Was er hier in deze draad al geen forummer die wist te vertellen dat misvieringen eigenlijk niet tijdens de lesuren mogen gegeven worden, of toch iets geformuleerd in die aard ?

.
Dat is uw mening.
70% van de Vlaamse ouders kiest echter voor wierook, biechten en smakeloze chips...

Overigens denk ik dat misvieringen perfect passen in een katholiek pedagogisch project.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 april 2017 om 22:05.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2017, 10:33   #287
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is uw mening.
70% van de Vlaamse ouders kiest echter voor wierook, biechten en smakeloze chips...

Overigens denk ik dat misvieringen perfect passen in een katholiek pedagogisch project.
70 procent pakt er dat min of meer noodgedwongen erbij.
In veel scholen doet men dat dan ook niet meer.

Maar in een paar hardleerse .... (en wat voor etiket hebben die scholen vaak ?)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2017, 10:44   #288
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
70 procent pakt er dat min of meer noodgedwongen erbij.
In veel scholen doet men dat dan ook niet meer.

Maar in een paar hardleerse .... (en wat voor etiket hebben die scholen vaak ?)

.
In Tiki zijn katholieke school gaat men naar de katholieke mis.
Als Tiki daar niet mee akkoord gaat, zoekt Tiki best een andere school.

Wat is er trouwens hardleers aan een katholieke school die katholieke activiteiten organiseert?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 april 2017 om 10:46.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2017, 11:01   #289
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In Tiki zijn katholieke school gaat men naar de katholieke mis.
Als Tiki daar niet mee akkoord gaat, zoekt Tiki best een andere school.

Wat is er trouwens hardleers aan een katholieke school die katholieke activiteiten organiseert?
Dit is juist, maar waarom moeten de moslims niet meedoen met die katholieke activiteiten?

Toch een soort voorkeursbehandeling denk ik.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2017, 13:40   #290
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit is juist, maar waarom moeten de moslims niet meedoen met die katholieke activiteiten?

Toch een soort voorkeursbehandeling denk ik.
Omdat ze moslims hun levensovertuiging hoger inschatten dan die van Tiki.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 april 2017 om 13:40.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2017, 15:45   #291
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In Tiki zijn katholieke school gaat men naar de katholieke mis.
Als Tiki daar niet mee akkoord gaat, zoekt Tiki best een andere school.

Wat is er trouwens hardleers aan een katholieke school die katholieke activiteiten organiseert?
Tiki moet geen andere school zoeken, en een deel van de kalotenscholen is hardleers.
Als ge dat niet snapt bij het lezen van deze draad, is dat een teken dat ge het niet wilt snappen.
Het is dan overbodig om vragen daarover te stellen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2017, 17:59   #292
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tiki moet geen andere school zoeken, en een deel van de kalotenscholen is hardleers.
Als ge dat niet snapt bij het lezen van deze draad, is dat een teken dat ge het niet wilt snappen.
Het is dan overbodig om vragen daarover te stellen.

.
Neen, ik snap dat inderdaad niet:
Mensen die zich inschrijven in een katholieke school, maar geen katholieke praktijken verdragen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 april 2017 om 18:07.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2017, 19:34   #293
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Omdat ze moslims hun levensovertuiging hoger inschatten dan die van Tiki.
Hebben de katholieken dan een ranking van geloofsovertuigingen? En waar staan protestanten, joden, hindoes en boeddhisten dan op deze ranking?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2017, 20:20   #294
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Hebben de katholieken dan een ranking van geloofsovertuigingen? En waar staan protestanten, joden, hindoes en boeddhisten dan op deze ranking?
Dat weet ik niet.
We kunnen uit het verhaal van Tiki enkel afleiden dat shintoïsme lager op de ranking staat dan de islam.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2017, 21:03   #295
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

En 'onze manier van leven is superieur'
... in het krijgen van een burn-out, ja.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2017, 21:15   #296
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat weet ik niet.
We kunnen uit het verhaal van Tiki enkel afleiden dat shintoïsme lager op de ranking staat dan de islam.
Foei, godsdiensten ranken. Wie doet er dit nu?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2017, 21:17   #297
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit is juist, maar waarom moeten de moslims niet meedoen met die katholieke activiteiten?

Toch een soort voorkeursbehandeling denk ik.
Lol. Er is een verschil tussen erkende en niet-erkende religies. Ik neem aan dat joden ook niet naar de katholieke mis hoeven te gaan. In mijn vroegere school zat er welgeteld 1 joodse jongen, en dan ook nog in mijn klas, en die kwam ook nooit een kerk binnen. Dat was nog voor de tijd van dit soort brieven... maar iedereen negeerde dat (of hem). Hij nam ook altijd 11 extra feestdagen per jaar om Chanoeka en weet ik veel te vieren. Ik ging toen trouwens wel mee naar de viering... vond het wel niet helemaal koosjer en moest blijven zitten bij de hostie (geen lichaam van Christus voor mij als ongedoopte). Meestal zat ik maar wat de pracht en praal van een kerk te bewonderen... zo naar boven kijkend van 'vroeger schatte men God wel hoog in' enz.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2017, 22:16   #298
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Foei, godsdiensten ranken. Wie doet er dit nu?
De school van Tiki.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2017, 00:11   #299
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik denk eerder dat de N-VA een belangrijke katholieke achterban heeft en deze mogen ze toch niet te veel voor het hoofd stoten.
Maak dat de kat wijs!

Zoals het koningshuis tegen de kerk en het kapitaal aanschurkt, zo schurkt de paus tegen de islam aan, en de N-VA tegen de machthebbers achter de schermen.
Beter gedeelde macht dan geen macht.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2017, 00:28   #300
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
En 'onze manier van leven is superieur'
... in het krijgen van een burn-out, ja.
t'Rutten heeft precies op je islamgevoelige teentjes getrapt.
Niet te zwaar aan tillen. Dat is burgermanifestenpraat voor de vaak. t' Rutten is in de leer geweest bij Verhofstadt.
De tsjeven en het meest disfunctionele koningshuis ter wereld laten nooit toe dat de godsdiensten niet langer gesponsord worden met miljarden belastinggeld. Wie aan de sponsoring van de islam raakt, raakt aan de macht van de katholieken, de koning en het grootkapitaal. Allemaal danken ze hun macht en geld aan de onvrijwillige financiële steun van Jan en Alleman.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be