Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2013, 08:36   #1
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard Nog iemand een gas-boete ?

"""GAS-boetes voor commentaar op politie via krantenwebsite"""
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131203_00868805

Ik moet er geen commentaar bij geven, zeker ???? Doet mij denken aan http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_Farm 'k Weet echt niet waarom....

""""Mensen die op de website van de krantengroep Sudpresse commentaar hadden achtergelaten over twee ongevallen waarbij politievoertuigen waren betrokken, hebben een GAS-boete gekregen. Dat melden de kranten van de groep dinsdag. Volgens de sanctionerende ambtenaar 'is een sociaal netwerk een openbare ruimte die is onderworpen aan het politiereglement'.
De commentaren werden eind oktober op de site gezet, nadat tijdens een achtervolging in Verviers twee politievoertuigen in het decor waren beland. De brommer die ze achtervolgden, kon ontsnappen.
'Het is toch gemakkelijker versperringen op te trekken, pv’s uit te schrijven voor stommiteiten en vooral zich Lucky Luke te wanen door de slimmerik uit te hangen tegenover eerlijke burgers', luidde een van de commentaren op de krantenwebsite.
Naar aanleiding van de commentaren waren vijf processen-verbaal overgemaakt aan het parket van Verviers. Dat besliste niet te vervolgen, maar stuurde de pv’s door naar de sanctionerende ambtenaar van de stad Verviers. Die legde GAS-boetes op, die kunnen oplopen tot 250 euro. 'Maar ik kan de boete verlagen op basis van aanvaarding van de fout of berouw', klinkt het.""""
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 10:06   #2
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.051
Standaard

Ik heb mij hier deze morgen ook dood aan geërgerd! Ik hoop dat dit bericht een hoax is.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 10:33   #3
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard België: Politiestaat zonder vrije meningsuiting

Dat er regelmatig waanzinnige GAS boetes uitgereikt worden wisten we al, maar blijkbaar is het ook verboden om in openbare ruimtes kritiek te geven op de ordediensten. De totale afwezigheid van enige politieke commentaren beloven alvast niet veel goed....

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ga...al-118196.html
Citaat:
Volgens de sanctionerende ambtenaar "is een sociaal netwerk een openbare ruimte die is onderworpen aan het politiereglement".
België kent geen vrije meningsuiting meer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 10:34   #4
Perzik
Parlementsvoorzitter
 
Perzik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat er regelmatig waanzinnige GAS boetes uitgereikt worden wisten we al, maar blijkbaar is het ook verboden om in openbare ruimtes kritiek te geven op de ordediensten. De totale afwezigheid van enige politieke commentaren beloven alvast niet veel goed....

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ga...al-118196.html


België kent geen vrije meningsuiting meer.

Ik las het ook. Schandalig
__________________
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)

Laatst gewijzigd door Perzik : 3 december 2013 om 10:34.
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 10:35   #5
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Ik las het ook. Schandalig
Dit is voorbij schandalig. Dit is repressie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 10:37   #6
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat er regelmatig waanzinnige GAS boetes uitgereikt worden wisten we al, maar blijkbaar is het ook verboden om in openbare ruimtes kritiek te geven op de ordediensten. De totale afwezigheid van enige politieke commentaren beloven alvast niet veel goed....

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ga...al-118196.html


België kent geen vrije meningsuiting meer.
Inderdaad, ik walgde hiervan toen ik het vanmorgen las. Als ik het was geweest had ik volgende commentaar:
1) ik heb niets mis gedaan
2) ergo ik heb geen berouw
3) gas boetes zijn onwettige misbaksels
4) vrije meningsuiting is een grondwettelijk recht
5) kom me maar halen in het buitenland.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 10:44   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.440
Standaard

Ik begrijp dat niet.
Dat botst toch 180 graden met vrije meningsuiting.

Nu is dit http://www.youtube.com/watch?v=QcDiIYzoD84 ook vrije meningsuiting, maar dat is toch wel wat anders dacht ik.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 10:48   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.440
Standaard

't Is in de mode dat draden moeten verhuizen:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=195073

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 11:05   #9
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dit is voorbij schandalig. Dit is repressie.
Waar Gasboetes al niet goed voor zijn.
Waarom werden ze ook alweer ingevoerd?
Je moest je van die politici geen zorgen maken, het was voor jongeren manieren te leren.
Gelieve nooit meer kritiek te leveren op iemand die voor de overheid werkt en normaal ten dienste staat van de bevolking.

Dank u vriendelijk politici.
lang leve de "vrije" zwijgplicht voor iedereen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 11:10   #10
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Je hangt dus af van willekeur, of de ambtenaar die de Gas boetes beheert een idioot is of niet. Moest hij geen idioot geweest zijn, had hij dat dossier zonder verder gevolg in het klassement gestopt.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 11:10   #11
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't Is in de mode dat draden moeten verhuizen:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=195073

.
Creëert de illusie dat er moderatie zou zijn.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 11:16   #12
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Bweikes.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 11:20   #13
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Totaal belachelijk, maar absoluut niet verwonderlijk. Het probleem zit hem in het principe van de GAS-boetes zelf, niet in de toepassing ervan. De tegenstanders zeggen al van in het begin dat de GAS-boetes fundamenteel fout zijn. Niet alleen is er de willekeur, het is per definitie een instrument van repressie. Jammer genoeg is repressie de norm geworden. Kijk maar naar de gevolgen van de war on drugs van De Wever.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 11:37   #14
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Totaal belachelijk, maar absoluut niet verwonderlijk. Het probleem zit hem in het principe van de GAS-boetes zelf, niet in de toepassing ervan. De tegenstanders zeggen al van in het begin dat de GAS-boetes fundamenteel fout zijn. Niet alleen is er de willekeur, het is per definitie een instrument van repressie. Jammer genoeg is repressie de norm geworden. Kijk maar naar de gevolgen van de war on drugs van De Wever.
Ik betaalde die GAS boete in geen 100 jaar. Ik liet de zaak gewoon voorkomen en stelde dan een tegeneis van een paar 1000 euro voor tergend en roekeloos geding.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 11:39   #15
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

En luister ook naar de oorverdovende stilte met dewelke de n-va adepten één van de eerste beleidsdaden van het nieuwe antwerpse stadsbestuur becommentarieerden : het verhogen voor het budget van gasboetes tot 1.250.000 euro.
Die selectieve verontwaardiging is nog zieliger om naar te kijken dan naar het schouwspel van de verzuurde ambtenaar die er plezier in schept om zijn stadsgenoten te couilloneren, onder vakkundige leiding en binnen de door het schepencollege opgelegde objectieven.
We schuiven verder af...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 11:44   #16
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
En luister ook naar de oorverdovende stilte met dewelke de n-va adepten één van de eerste beleidsdaden van het nieuwe antwerpse stadsbestuur becommentarieerden : het verhogen voor het budget van gasboetes tot 1.250.000 euro.
Die selectieve verontwaardiging is nog zieliger om naar te kijken dan naar het schouwspel van de verzuurde ambtenaar die er plezier in schept om zijn stadsgenoten te couilloneren, onder vakkundige leiding en binnen de door het schepencollege opgelegde objectieven.
We schuiven verder af...
Zou jij die boete betalen , Peter?. Ik in ieder geval niet. Ik stierf nog kiever ter plaatse. Ik zou me amuseren voor de rechtbank en desnoods procederen tot kerstmis van het jaar 2030.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 11:46   #17
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik betaalde die GAS boete in geen 100 jaar. Ik liet de zaak gewoon voorkomen en stelde dan een tegeneis van een paar 1000 euro voor tergend en roekeloos geding.
Ik zou ook nooit betalen, no way. Maar gelet op de eerste ervaringen bij het gerecht op correctioneel niveau ziet het ernaar uit dat men naar het hof van beroep zal moeten trekken. Wat we nodig hebben is een aantal principiële vrijspraken om het systeem daarna op zich te kunnen aanpakken. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de correctionele rechters van andere rechtbanken dan die van antwerpen minder domme vonnissen vellen. Hoop doet leven.
Probleem is dat je als burger al heel veel principiële verontwaardiging moet hebben, om er nog eens de kosten van een proces in beroep bij te nemen. En niet iedereen heeft een rechtsbijstandspolis die de kosten dekt. Ik vrees dat de burger hier gaat verliezen tegen de almacht van de overheid.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 11:47   #18
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zou jij die boete betalen , Peter?. Ik in ieder geval niet. Ik stierf nog kiever ter plaatse. Ik zou me amuseren voor de rechtbank en desnoods procederen tot kerstmis van het jaar 2030.
Was het net aan het neerpennen

Net als jij val ik nog liever dood.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 11:55   #19
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik zou ook nooit betalen, no way. Maar gelet op de eerste ervaringen bij het gerecht op correctioneel niveau ziet het ernaar uit dat men naar het hof van beroep zal moeten trekken. Wat we nodig hebben is een aantal principiële vrijspraken om het systeem daarna op zich te kunnen aanpakken. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de correctionele rechters van andere rechtbanken dan die van antwerpen minder domme vonnissen vellen. Hoop doet leven.
Probleem is dat je als burger al heel veel principiële verontwaardiging moet hebben, om er nog eens de kosten van een proces in beroep bij te nemen. En niet iedereen heeft een rechtsbijstandspolis die de kosten dekt. Ik vrees dat de burger hier gaat verliezen tegen de almacht van de overheid.
Als het mij geld kost, kost het de gemeente ook geld.
Als dat wat over de politie van Verviers gezegd werd, strafbaar is , dan ik het het best dat we dit forum ook maar ineens opdoeken.
Als burger mag je toch nog wel zeggen dat volgens hem de diensten van de politie op niets trekken , of niet ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2013, 11:58   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.624
Standaard

Ja, waar is de tijd, er werd gevangenisstraf op bepaalde meningen gezet, en bijna iedereen juichte, want sommige meningen konden niet, want ze vonden die niet goed.

En, nu men tot de conclusie komt dat de vrije meningsuiting niet meer bestaat, nu is het niet goed...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be