Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2012, 17:34   #1
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard WW2 Airborne Demonstration Team

Lest we forget!

http://youtu.be/edfoJYDev_k

Oklahoma.
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 17:57   #2
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
Lest we forget!

http://youtu.be/edfoJYDev_k

Oklahoma.
Hoort dat niet op een Amerikaans forum?
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 18:07   #3
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard



Citaat:
Galland werd zowel door vriend als vijand geroemd om zijn ridderlijkheid. Galland stond bij zijn collega's bekend als iemand die zich nauwelijks met politiek bezig hield, hij was puur geïnteresseerd in luchtvaart en zag oorlog alleen maar als vuil spelletje. Galland zei later in zijn autobiografie: "ik beschouw mezelf als een sportman die een spel speelt met sporters uit andere landen. Het doel van de sport is elkaars vliegtuig uit te schakelen. Net als bij auto-racen vallen daarbij wel eens dodelijke ongelukken." Ook voegde hij daaraan toe: "Politiek heeft me nooit geboeid, ik wilde helemaal niet voor Duitsland sterven of voor Hitler vechten. Ik wilde alleen maar de beste zijn. Ik ben toevallig in Duitsland geboren, als ik in Engeland was geboren had ik tegen de Duitsers gevochten."
Beroemd is bijvoorbeeld het bevel van Hermann Göring om Engelse piloten die voor de crash uit hun vliegtuig waren gesprongen, al bungelend aan hun parachute, alsnog met de mitrailleurs van de Messerschmitt dood te schieten. Galland weigerde dit bevel en zei: "Ik vernietig alleen machines, ik zal nooit iemand doden."
Gallands weigering van het bevel werd vervolgens opgevolgd door bijna alle andere Luftwaffe-piloten. Als reactie van deze weigering, kregen de Britse piloten meer sympathie voor hun Duitse collega's. De Britten weigerden vervolgens het bevel om Duitse reddingsschepen, die Duitse piloten uit de Noordzee ophaalden, te vernietigen.
Ook beroemd is het duel tussen Galland en de Engelse toppiloot Douglas Bader. Galland en Bader vochten om leven en dood maar toen hun brandstof bijna op was en het gevecht nog steeds onbeslist was, namen ze als vrienden afscheid door naar elkaar te zwaaien. Galland had een bewondering voor Bader en toen deze later neerstortte en gevangengenomen werd raakte Galland zelfs bevriend met hem.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Adolf_Galland

Een ware held, 106 neergeschoten vijanden. Dit is veel minder dan Erich Hartmann, de beste piloot aller tijden met zijn 352 neergeschoten vijanden, maar meer dan Yankee, met een pietluttige 40 bij hun beste piloot Bong.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...II_flying_aces

Zelfs de Roemenen vlogen beter dan Yankee. Noteer de lijst. Luftwaffe ten top, gevolgd door Finland en dan Japan.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 18:10   #4
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard



De enigmatische He-219 Uhu, een ongeevenaarde nachtjager die helaas te laat en in te kleine hoeveelheden werd ingezet. Zijn geavanceerde raar, sterke bewapening en heel hoge vluchtkarakteristieken zorgden ervoor dat een Uhu per nacht wel eens tot zes Lancasters kon neerhalen.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 18:13   #5
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard



Als je iets doet, doe het dan goed. En dat was het geval bij de Bf-109, een vliegtuig dat niet enkel kon meedraaien maar een van de besten in zijn klasse bleef, van de Spaanse Burgeroorlog tot het einde van de Tweede Wereldoorlog (om nadien ironisch genoeg Israelische bevrijdingsoorlogen te helpen uitvechten).
De meeste Duitse azen, incluis de reeds vernoemde Galland en Hartmann, vochten in de Bf-109.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 18:22   #6
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
Lest we forget!

http://youtu.be/edfoJYDev_k

Oklahoma.
Een bende halve garen zijn dat met een klein pietje.

Laatst gewijzigd door giserke : 9 augustus 2012 om 18:26.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 19:06   #7
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

Many fish bites if you got good bait.....
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 19:31   #8
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
Many fish bites if you got good bait.....
Gratis eten is altijd wel leuk.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 20:45   #9
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Alex Agnew kan het beter zeggen dan ik...

http://www.youtube.com/watch?v=93YoL8JeYp8
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 02:29   #10
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

Jack Agnew in deze clip is een billioen keer meer credible. He was actually there:
http://youtu.be/rsUsVJyqyl4

Laatst gewijzigd door Creed : 13 augustus 2012 om 02:30.
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 12:04   #11
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht


Als je iets doet, doe het dan goed. En dat was het geval bij de Bf-109, een vliegtuig dat niet enkel kon meedraaien maar een van de besten in zijn klasse bleef, van de Spaanse Burgeroorlog tot het einde van de Tweede Wereldoorlog (om nadien ironisch genoeg Israelische bevrijdingsoorlogen te helpen uitvechten).
De meeste Duitse azen, incluis de reeds vernoemde Galland en Hartmann, vochten in de Bf-109.
Schitterende foto van een schitterend toestel...

Met dit toestel (en ongeveer dezelfde camouflage) vloog de volgens mij beste piloot aller tijden:

__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 15:01   #12
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Hans Joachim Marseille was zeker een zeer getalenteerd piloot die gehyped werd door de Duitse propaganda als 'the star of Africa' maar hem zo maar bombarderen tot de 'beste piloot aller tijden' lijkt er toch een beetje over. Zo'n claim is trouwens nooit hard te maken.

Om te beginnen was zijn gebrek aan discipline legendarisch. In een luchtgevecht, zeker in die dagen, was teamspirit een vereiste en dat ontbrak volledig bij hem. Er zijn gevallen bekend waarbij het de formatie verliet om zijn ding te doen. Zo'n kerel zou in een hedendaagse luchtmacht snel aan de deur worden gezet en weinigen zouden met hem in dezelfde formatie naar een gevecht willen trekken omdat hij een gevaar voor zijn eigen makkers kon betekenen. Reken mij daar ook maar bij.

In the battle of Britain - the battle of all batlles - waren zijn prestaties niet buitengewoon. Hij claimde 7 overwinningen maar had maar voor 3 enige getuigenis of bewijs, ondermeer door zijn 'lone wolf' optreden. Zelf werd hij in die periode 6 keer neergehaald. De balans oogt dus niet heel erg fraai.

Het is maar in Africa dat hij ontbolsterde en in totaal aan zijn 158overwinnigen kwam, waarvan een verbazingwekkende 17 op één dag en 61 op één maand.

Maar hij is niet oud geworden, zijn ster schitterde maar anderhalf jaar waardoor hij in de Duitse ranking maar op plaats 30 komt. Andere aces zoals Hartmann met zijn 352 overwinningen hebben het wel overleefd.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 17:30   #13
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Hans Joachim Marseille was zeker een zeer getalenteerd piloot die gehyped werd door de Duitse propaganda als 'the star of Africa' maar hem zo maar bombarderen tot de 'beste piloot aller tijden' lijkt er toch een beetje over. Zo'n claim is trouwens nooit hard te maken.
Die claim is inderdaad onmogelijk exact-wetenschappelijk vast te leggen en te bewijzen.

Citaat:
Om te beginnen was zijn gebrek aan discipline legendarisch. In een luchtgevecht, zeker in die dagen, was teamspirit een vereiste en dat ontbrak volledig bij hem. Er zijn gevallen bekend waarbij het de formatie verliet om zijn ding te doen.
Erger nog...er zijn weinig gevallen bekend waarbij het zich binnen de "Rudel" (ik weet het, dit komt van de U boot waffe maar u weet wat ik bedoel neem ik aan) hield.
Dat was nu net zijn uitzonderlijke genialiteit...hij deed alles zelf en had geen haas-hond formule nodig om te szcoren.



Citaat:
Zo'n kerel zou in een hedendaagse luchtmacht snel aan de deur worden gezet en weinigen zouden met hem in dezelfde formatie naar een gevecht willen trekken omdat hij een gevaar voor zijn eigen makkers kon betekenen. Reken mij daar ook maar bij.
Neen hoor...hij werd op handen gedragen.
Met Hans in de nabijheid voelden de beginnelingen zich veel veiliger. Hij instrueerde hun tijdens de verplaatsingen en liet hen "hands on" zien wat je met de Emil allemaal kon doen.


Citaat:
In the battle of Britain - the battle of all batlles - waren zijn prestaties niet buitengewoon. Hij claimde 7 overwinningen maar had maar voor 3 enige getuigenis of bewijs, ondermeer door zijn 'lone wolf' optreden. Zelf werd hij in die periode 6 keer neergehaald. De balans oogt dus niet heel erg fraai.
Erger nog...bij zijn eerst vluchten had hij het knap lastig...het heeft zelfs even geduurd eer hij zijn machine genoeg beheerste om een overwinning te boeken...
Op het einde van zijn campagne verklaarde hij: "eindelijk begin ik de taktiek van de Kurvenkampf onder de knie te krijgen"....



Citaat:
Het is maar in Africa dat hij ontbolsterde en in totaal aan zijn 158overwinnigen kwam, waarvan een verbazingwekkende 17 op één dag en 61 op één maand.
Wat criteria betreft zijn dat staande rekords.


Citaat:
Maar hij is niet oud geworden, zijn ster schitterde maar anderhalf jaar waardoor hij in de Duitse ranking maar op plaats 30 komt. Andere aces zoals Hartmann met zijn 352 overwinningen hebben het wel overleefd.
In Rusland....
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 13 augustus 2012 om 17:51.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 17:43   #14
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
Jack Agnew in deze clip is een billioen keer meer credible. He was actually there:
http://youtu.be/rsUsVJyqyl4
Goed voor hem.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 17:57   #15
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Erger nog...er zijn weinig gevallen bekend waarbij het zich binnen de "Rudel"

Neen hoor...hij werd op handen gedragen.
Met Hans in de nabijheid voelden de beginnelingen zich veel veiliger. Hij instrueerde hun tijdens de verplaatsingen en liet hen "hands on" zien wat je met de Emil allemaal kon doen.
Zie je de tegenspraak?

In 'weinig' gevallen bleef hij binnen de formatie en speelde hij integendeel solo.....en toch voelden de beginnelingen zich veiliger en liet hij hun zien wat kon....

Ik herhaal: in geen enkele huidige luchtmacht zou hij nu nog aan de bak komen.

Maar toegegeven, hij had heel veel talent. Dat hij gebruikte en misbruikte.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
In Rusland....
Iets mis met Russische aces?
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 07:43   #16
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Zie je de tegenspraak?

In 'weinig' gevallen bleef hij binnen de formatie en speelde hij integendeel solo.....en toch voelden de beginnelingen zich veiliger en liet hij hun zien wat kon....
Tactics - That's where Marseille marked himself as a great innovator of air warfare, and he kept improving. He claimed that in the perfect visual conditions over the desert, large formations are in a visual disadvantage against highly maneuvering single aircraft. He preferred to fight alone, with a single wingman providing warnings from a safe distance. He claimed that when fighting alone in a short range dogfight, he could quickly fire at anything he saw, while the attacked formation's pilots were confused, hesitated, and switched to a defensive position that further increased the lone attacker's chances. He also claimed that fighting alone eliminates the high risk of firing at or colliding with a wingman in such extreme maneuvering. Marseille said that in such conditions, there's a lower chance and too little time for the usual chase attack method, and preferred to use high angle deflection firing from short range while making a sharp turn. In doing so, he never used his gun sight and instead fired a very short burst at the passing target in the split second when its leading edge, its propeller, disappeared from his eyes behind his aircraft's nose. He calculated that when firing a short burst at this position, his gun rounds will hit the target's engine and cockpit, and he trained in this unorthodox aiming method on his friends (without firing) many times and perfected his ability to use it. He deduced that over the desert, a fighter pilot can become "invisible" only by extreme maneuvers at close range, and that the intensity of the maneuvering was more important than the speed of flying.

hij liet zien tijdens de verplaatsingen naar het oorlogstheater zien hoe je met een emil om moest gaan en wat je er allemaal mee kon doen. Hij liet de nieuwelingen zien welk trainigsprogramma hij zichzelf oplegde enz...
Niks te tegenspraak dus...enkel in uw gemodifieerde citaat...




Citaat:
Ik herhaal: in geen enkele huidige luchtmacht zou hij nu nog aan de bak komen.
Inderdaad...een emil kan nu niet meer mee...




Citaat:
Maar toegegeven, hij had heel veel talent. Dat hij gebruikte en misbruikte.





Citaat:
Iets mis met Russische aces?
nope...niks mis mee...
Mijn favoriet....Hans Ulrich Rudel slechts goed voor 12 sowjet vliegtuigen...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 14 augustus 2012 om 07:46.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 08:23   #17
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Goed voor hem.
And good for you. Anders moest ge hier uw groot bakkes niet opzetten zonder een finaal tripke naar uw geliefd breendonck.
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 15:02   #18
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
And good for you. Anders moest ge hier uw groot bakkes niet opzetten zonder een finaal tripke naar uw geliefd breendonck.
Het fort ligt hier inderdaad een dikke 3 km vandaan. Al verscheidene keren bezocht, zeer interessant.

Hoe langer jij hier zit, hoe langer ik denk dat jij gewoon een simpele construct bent. Of discussieren ze allemaal in de vs gelijk gij. Geen wonder dan dat de gemiddelde amerikaan zo arm is aan kennis...

Oh, en bij de weg: het is Breendonk, niet Breendock. Dat wordt al zo niet meer geschreven sinds de jaren '50.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 14 augustus 2012 om 15:03.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 20:58   #19
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Het fort ligt hier inderdaad een dikke 3 km vandaan. Al verscheidene keren bezocht, zeer interessant.

Hoe langer jij hier zit, hoe langer ik denk dat jij gewoon een simpele construct bent. Of discussieren ze allemaal in de vs gelijk gij. Geen wonder dan dat de gemiddelde amerikaan zo arm is aan kennis...

Oh, en bij de weg: het is Breendonk, niet Breendock. Dat wordt al zo niet meer geschreven sinds de jaren '50.
Toch goed voor u dat uw favoriet bedevaartsoord van uw natte dromen zo dichtbij gelegen is.
Je zou denken dat jer misschien IETS van zou opgestoken hebben...
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 22:23   #20
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
Toch goed voor u dat uw favoriet bedevaartsoord van uw natte dromen zo dichtbij gelegen is.
Je zou denken dat jer misschien IETS van zou opgestoken hebben...
Man, wat is uw probleem?

En gij verbaast u erom dat iedereen langzamerhand een probleem heeft met amerikanen (als je al een amerikaan bent, uiteraard).
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be