Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat heeft de hoogste prioriteit in de EU?
Democratisering en transparanter maken. 8 53,33%
Afbouw landbouwsubsidies. 1 6,67%
Europa Militair terug opbouwen. 1 6,67%
Kloof tussen West en Oost EU kleiner maken. 5 33,33%
Andere 0 0%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juni 2004, 15:47   #1
Nathan
Burger
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Locatie: Europa
Berichten: 103
Standaard

Beste Forum'rs,
Wat moet nu de hoogste Europese prioriteit hebben?

Ik vind het allerbelangrijkste de democratisering en het transparanter maken van Europa. Ik heb dit als één punt gezet omdat het één niet zonder het ander kan.

Als je nog andere prioriteiten hebt, laat iets weten.

Groeten Nathan,
__________________
Aantekeningen, Webschrift voor kritische politiek.
Nathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 16:07   #2
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

Elke federalist kan zich daar ook wel achter zetten denk ik. Het is tijd om van dat sinister bureaucratisch imago af te geraken.

Ik zou ook willen dat de EU wat meer propaganda verspreidt. Het is schandalig hoe weinig er aan promotie wordt gedaan. En dan verwonderen dat het een ver van mijn bed show is voor de meeste burgers. Ik stel alvast een Europees tv kanaal voor met informatie en docu's over de instellingen , culturele programma's , Europees nieuws enz.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 16:11   #3
Nathan
Burger
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Locatie: Europa
Berichten: 103
Standaard

Dat tv station lijkt me een goed idee. Het zou ook handig zijn als dat samen gebeurt met het Interne tv netwerk van het Europees Parlement.
Zo'n zender zou een beetje een Arte vermengd met canvas moeten zijn. Ik denk wel dat dit beter gedaan wordt vanuit de privé met medewerking van de Europese commisie.

Groeten Nathan
__________________
Aantekeningen, Webschrift voor kritische politiek.
Nathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 16:29   #4
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathan
Dat tv station lijkt me een goed idee. Het zou ook handig zijn als dat samen gebeurt met het Interne tv netwerk van het Europees Parlement.
Zo'n zender zou een beetje een Arte vermengd met canvas moeten zijn. Ik denk wel dat dit beter gedaan wordt vanuit de privé met medewerking van de Europese commisie.

Groeten Nathan
Ja ik had ook zoiets als Arte in gedachten , maar dan met duiding over de EU.

Zowiezo moet de EU zulke stations subsidieren , maar ook een officieel station is nodig vind ik.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 16:40   #5
§tijn
Burgemeester
 
§tijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2003
Berichten: 514
Standaard

Mijn prioriteit staat er niet bij: die is namelijk:
de EU voelbaar maken bij de mensen, hoe kunnen mensen zich nu Europeaan voelen als er niet is wat hun bindt met de ander EU-lidstaten.
De Euro was een stap in de goede richting, maar we moeten laten tonen dat de EU veel van onze dagelijkse zaken bepalen en dat daardoor de EU nodig is: dit verminder de kritische blik op Europa en geeft Eurosceptici geen voet aan de grond meer. Dan beseffen de mensen dat Europa niet zonder de EU kan. Daarom zou er meer testbaars moeten komen: een EU-paspoort en identiteitskaart, een Europees TV-station. Bovendien een duidelijk infocampagne, gericht voor alle lagen van de bevolking, hoe de EU nu in elkaar zit en wat de bestuursorganenen zijn. Algemeen dus: Europa is geen 'ver-van-mijn-bed show'. Dus meer Europa is dé prioriteit!
§tijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 16:44   #6
§tijn
Burgemeester
 
§tijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2003
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathan
Dat tv station lijkt me een goed idee. Het zou ook handig zijn als dat samen gebeurt met het Interne tv netwerk van het Europees Parlement.
Zo'n zender zou een beetje een Arte vermengd met canvas moeten zijn. Ik denk wel dat dit beter gedaan wordt vanuit de privé met medewerking van de Europese commisie.

Groeten Nathan
Ja ik had ook zoiets als Arte in gedachten , maar dan met duiding over de EU.

Zowiezo moet de EU zulke stations subsidieren , maar ook een officieel station is nodig vind ik.
Bwaa, het moet niet de volksverheffende BRT-�* la jaren tactig wordne. Gewoon, iedere lidstaat krijgt één uurtje uitzendtijd (Malta en Luxemburg een half uurtje uit praktische reden dan). En de landen zijn vrij om te sturen wat ze willen: documentaires, Italiaans-lage entertainment, etc...
§tijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 18:48   #7
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Er zijn natuurlijk meerdere prioriteiten. Toch heb ik gekozen voor democratisering en transparantie. De EU heeft echt interne hervormingen nodig, voor men weer gaar dromen over nog verdere uitbreiding, wreldmachtstatus, en dergelijke meer.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be