Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 23 juli 2016, 16:10   #381
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Neenee, wij zijn intellectueel te beperkt.
Wie het schoentje past...

Sorry Zipper, maar als je mijn probleem met het VB écht niet snapt, dan schiet er maar die optie over.

Het is ten slotte toch écht geen kwantumfysica...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 23 juli 2016 om 16:11.
Nierika is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:12   #382
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zou het kunnen zijn dat jij het niet goed uitlegt ?
Neen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:15   #383
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Neenee, wij zijn intellectueel te beperkt.
Hij is een boeken "intellektueel".
Zijn habitat is (waarschijnlijk) een bibliotheek.

Boduo is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:17   #384
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Neen.
Dit soort antwoord was ik verwachtend.

Boduo is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:18   #385
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hij is een boeken "intellektueel".
Zijn habitat is (waarschijnlijk) een bibliotheek.

Aaah...

Nog een boze VB-er.

Nu begrijp ik de uit het niets opduikende resem inhoudsloze en ad hominem opmerkingen.

Had dat dan meteen gezegd.

Ik koesterde even de hoop dat er écht een kwestie van belang was waarover je iets kwijt wou...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:20   #386
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Jij maakt het idealistisch omdat de meeste mensen gehoorzamen aan een hogere autoriteit/leider. Zoals in een experiment is duidelijk gemaakt met electroshocks; 60% van de mensen die deelnamen in het experiment gaven een dodelijke electroshock aan iemand anders omdat er een autoritair figuur naast staat in een doktersjas die aanmoedigde om op te voeren tot de dodelijke dosis en dat geen kwaad kon.
Tuurlijk bestaat groepsdenken, dat heb ik nooit anders beweert. Het is ook iets zeer complex, waar begint de individuele verantwoordelijkheid van die 60% en begint die van die autoritaire figuur?

Maar je duidt zelf aan dat bij dat experiment 40% het niet doet. Moeten die 40% dan ook gestraft worden omdat de 60% blindelings volgt?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:24   #387
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Tuurlijk bestaat groepsdenken, dat heb ik nooit anders beweert. Het is ook iets zeer complex, waar begint de individuele verantwoordelijkheid van die 60% en begint die van die autoritaire figuur?

Maar je duidt zelf aan dat bij dat experiment 40% het niet doet. Moeten die 40% dan ook gestraft worden omdat de 60% blindelings volgt?
Wie weet waren die 40 procent allemaal agnosten en atheïsten...

Daar zouden ze ook eens wat resultaten over mogen delen, als ze die al hebben.

Ik ben daar wel benieuwd naar.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:26   #388
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wie weet waren die 40 procent allemaal agnosten en atheïsten...

Daar zouden ze ook eens wat resultaten over mogen delen, als ze die al hebben.

Ik ben daar wel benieuwd naar.
Volgens mij is dat niet relevant. Atheïsten kunnen even dogmatisch denken als gelovigen en omgekeerd. Maar vooral, het volgen van een leider hangt af van zeer veel zaken. Daar bestaan veel cursussen over hoor.

Maar vooral, moet die 40% gestraft worden voor het gedrag van die 60%?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 23 juli 2016 om 16:28.
vlijmscherp is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:26   #389
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Aaah...

Nog een boze VB-er.

Nu begrijp ik de uit het niets opduikende resem inhoudsloze en ad hominem opmerkingen.

Had dat dan meteen gezegd.

Ik koesterde even de hoop dat er écht een kwestie van belang was waarover je iets kwijt wou...
"Een boze VB-er"
Flauw afleidingsmaneuver.

Laatst gewijzigd door Boduo : 23 juli 2016 om 16:27.
Boduo is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:28   #390
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
VB-ers hebben kritiek op rassen, op vreemdelingen, etc...
Natuurlijk ook op de islam, omdat ze leep de link islam =vreemdelingen kunnen maken.
Wat interesseert hen de islam verder.

Ik ben er me, na al die jaren steeds hetzelfde gehuil daaromtrent te moeten aanhoren, wel van bewust dat sommigen gewoon niet over de intellectuele capaciteiten beschikken om deze nuance te vatten, laat staan naar waarde te schatten, maar het belet me niet om steeds opnieuw onverdroten te antwoorden op, om eerlijk te zijn Zipper, stilaan getrol van jouw kant begint te worden...
het is raar dat ik u nooit kritiek hoor geven om forummers die naar blanken refereren als "witmans". Vindt u dat geen racistische uitlating?
Wat is verkeerd aan het VB dat ze de stelling "eigen volk eerst" verdedigen? Is dit geen normale reflex, gebruikelijk in zowat 99% van de landen.
Ik snap uw soort van pseudo linksen-vrijzinnigen niet. Waarom haat u zo erg uw eigen volk? Wat hebben ze u aangedaan?
Mindset is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:29   #391
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
het is raar dat ik u nooit kritiek hoor geven om forummers die naar blanken refereren als "witmans". Vindt u dat geen racistische uitlating?
Wat is verkeerd aan het VB dat ze de stelling "eigen volk eerst" verdedigen? Is dit geen normale reflex, gebruikelijk in zowat 99% van de landen.
Ik snap uw soort van pseudo linksen-vrijzinnigen niet. Waarom haat u zo erg uw eigen volk? Wat hebben ze u aangedaan?
Het VB heeft wel een zeer enge kijk op "eigen volk".
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:31   #392
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

TV-journaals berichten dat Duitser van Iraanse afkomst geen banden heeft met IS.
Als de verslaggevers een beetje meer kennis van zaken zouden hebben zouden ze weten dat Iraniërs sjiieten zijn en dus per definitie geen IS-aanhangers kunnen zijn. IS is immers oerconservatief soennitisch salafistisch.
Mindset is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:32   #393
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
"voor een vreemdeling" enz enz...

Precies wat ik Zipper antwoordde.

"Vreemdelingen", daarover gaat het bij het VB.

Islam is maar een stokje om de hond mee te slaan.

Verder niks.

Treffender kon uw bijdrage het probleem dat ik met het VB heb, niet illustreren.

En toch snappen velen het niet.

Mag ik dan écht niet twijfelen aan hun verstandelijke vermogens, Zipper?
Wow, dat is een echt 'onderbouwde' reactie. Maar ik had niets anders verwacht.

Is dat alles wat u gelezen heeft, het woord 'vreemdelingen'? En dan kwamen zijn haren recht staan.

Ook 'vergeten' lezen dat VB-ers wel degelijk samenleven met mensen van een ander ras? Ondanks dat zij door u worden bestempeld als racisten?

Proficiat, u heeft al de grootste overeenkomst met een VB-er: dat de islam een gevaar is voor onze maatschappij. Als poco moet u normaal toch tegen ieder standpunt van het VB zijn?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 23 juli 2016 om 16:38.
Lukkas is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:35   #394
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Het VB heeft wel een zeer enge kijk op "eigen volk".
Vind jij dat?? Ik denk dat er weinig landen ter wereld te vinden zullen zijn, waar de nationalistische partij bij uitstek net zo'n ruime kijk heeft op het eigen volk. Zo worden andersblanken ongeacht hun afkomst door het VB in het hart gesloten, zolang ze maar onze normen en waarden respecteren (of wat daar nog van overschiet).
HOUZEE ! is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:35   #395
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
VB-ers hebben kritiek op rassen, op vreemdelingen, etc...
Natuurlijk ook op de islam, omdat ze leep de link islam =vreemdelingen kunnen maken.
Wat interesseert hen de islam verder.

Ik ben er me, na al die jaren steeds hetzelfde gehuil daaromtrent te moeten aanhoren, wel van bewust dat sommigen gewoon niet over de intellectuele capaciteiten beschikken om deze nuance te vatten, laat staan naar waarde te schatten, maar het belet me niet om steeds opnieuw onverdroten te antwoorden op, om eerlijk te zijn Zipper, stilaan getrol van jouw kant begint te worden...
Dat is zever man.
mocht dat waar zijn dan zaten ze al lang met bosjes in den bak.
Pericles is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:37   #396
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wie het schoentje past...

Sorry Zipper, maar als je mijn probleem met het VB écht niet snapt, dan schiet er maar die optie over.

Het is ten slotte toch écht geen kwantumfysica...
Niemand stapt dat.
Ik denk op de duur dat jij het zelf ook niet snapt.
Pericles is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:40   #397
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als je in de spiegel kijkt bij je thuis zie je er minstens 1.
moslimbashers.. wat belachelijk.
Europa heeft decennia lang buitenlanders met open armen ontvangen, hen jobs of uitkeringen gegeven, van islam erkende eredienst gemaakt, stemrecht gegeven, de nationaliteit, rechten, etc...
Wij zijn dan de moslimbashers?
Hoe kan u zo kortzichtig zijn.
Dat er nu negatieve reacties komen op moslims is toch het minste zeker. zeker nu blijkt dat islam toch niet die religie van vrede is, maar veel eer die fascistoïde ideologie, heel verwant aan het nazisme. Als je weet dat het naziregime verantwoordelijk is voor -was het 45.000.000 doden in 12 jaar tijd, dan mogen we toch wel kritisch zijn tegenover aanhangers van een ideologie die ons komen afslachten?
Maar ja, het staat zo lekker poco hé.. het woord moslimbashers.
Mindset is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:40   #398
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Aaah...

Nog een boze VB-er.

Nu begrijp ik de uit het niets opduikende resem inhoudsloze en ad hominem opmerkingen.

Had dat dan meteen gezegd.

Ik koesterde even de hoop dat er écht een kwestie van belang was waarover je iets kwijt wou...
Het is geen VB-er. Boduo stemt N-VA.
Maar hij snapt u ook niet.
Ik heb het je al gezegd, niemand doet dat.
Het is volgens mij iets voor psychiaters.
Pericles is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:41   #399
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Tuurlijk bestaat groepsdenken, dat heb ik nooit anders beweert. Het is ook iets zeer complex, waar begint de individuele verantwoordelijkheid van die 60% en begint die van die autoritaire figuur?

Maar je duidt zelf aan dat bij dat experiment 40% het niet doet. Moeten die 40% dan ook gestraft worden omdat de 60% blindelings volgt?
Euh. Dan ben je toch een verrader als je het niet doet? En wat doen ze met verraders? Juist, ja. Die gaan bij het verzet of worden vermoord/verbannen. Als een paar grote "kolonels" bij het verzet gaan zullen er sowieso weer veel meer volgen naar de zijde van het verzet enz.

Een moslim die zijn geloof afzweert is dus een verrader in de ogen van de meerderheid totdat hogere mufti's en imams en wat is het daar nog allemaal overlopen naar de andere kant dan krijg je ineens een kettingreactie enz.
TV-verslaafde is offline  
Oud 23 juli 2016, 16:44   #400
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
Islamisten mogen geen zelfmoord plegen.
Dan gaat het paradijs op slot.
een verward islamist is ook een islamist
Mindset is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be