Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

 
 
Discussietools
Oud 15 november 2004, 19:45   #21
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
(pas op, nog een moeilijke, houd u klaar !)


Ja hoor, en dit terwijl bovenstaande quote komt van iemand die de vraag niet snapte

Met andere woorden: godslastering kan enkel strafbaar zijn als je er in de wet vanuit gaat dat er een god bestaat die je kunt lasteren. Voor atheïsten moet dat klinken als... nou ja... godslastering dus

Met nog andere woorden: de Nederlanders hebben hun belachelijkheid teruggevonden
Voor atheisten klinkt dat als gelegaliseerde achterlijkheid uit voorbije tijden.

Voor fans van moslimterroristen zoals Turkje klinkt dat uiteraard als een legitimatie om kelen over te snijden als Madame Allah niet als een dame bejegend wordt.
Spolpoel is offline  
Oud 15 november 2004, 20:10   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje

Met andere woorden: godslastering kan enkel strafbaar zijn als je er in de wet vanuit gaat dat er een god bestaat die je kunt lasteren. Voor atheïsten moet dat klinken als... nou ja... godslastering dus

Met nog andere woorden: de Nederlanders hebben hun belachelijkheid teruggevonden
Turkje, sommigen staren zich blind op je nick.
Ze dichten je, behept met vooroordelen als ze zijn, alle zonden Israëls toe. Allez, alle kwalen Mohammeds is misschien toepasselijker.

Wat ik er van denk: ook flippende Nederlandse wetgevers hebben recht om hun baarlijke afzeik te uiten.
Hopelijk komt er stevige reactie vanwege de 11 miljoen Nederlanders, of althans een meerderheid ervan, die hun common sense terugvinden.

Stel je voor dat ze om fundamentalisme te bestrijden zelf naar de middeleeuwen terugkeren en een godheid in hun (straf)wet opnemen.
Welke godheid gaan ze daarvoor nemen?
Mijn vader?
Die weegt 150 kilo, en als hij ergens binnenkomt roept iedereen:"Goede God!!!"
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 16 november 2004, 11:17   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Laat het ons simpel houden.
Geef die censuurbeluste muilkorvers van ministers hun zin.
Laat ze godslastering strafbaar stellen.

Laat ze wél enkel vervolging instellen wanneer God zelf klacht neerlegt.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 16 november 2004, 13:04   #24
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Turkje, sommigen staren zich blind op je nick.
Ze dichten je, behept met vooroordelen als ze zijn, alle zonden Israëls toe. Allez, alle kwalen Mohammeds is misschien toepasselijker.
Inderdaad, en die overweging heeft zeker meegespeeld in de keuze van mijn nick. Provocatie is dikke fun, zeker als er hier een paar keuterboerkes rondlopen die zich daarop blindstaren. Speciaal voor hen geef ik deze nick dus niet zomaar op

Citaat:
Wat ik er van denk: ook flippende Nederlandse wetgevers hebben recht om hun baarlijke afzeik te uiten.
Hopelijk komt er stevige reactie vanwege de 11 miljoen Nederlanders, of althans een meerderheid ervan, die hun common sense terugvinden.

Stel je voor dat ze om fundamentalisme te bestrijden zelf naar de middeleeuwen terugkeren en een godheid in hun (straf)wet opnemen.
Welke godheid gaan ze daarvoor nemen?
Mijn vader?
Die weegt 150 kilo, en als hij ergens binnenkomt roept iedereen:"Goede God!!!"
Ik stel voor: Jean-Pierre van Rossem. Binnen de kortste keren is gans Nederland overtuigd atheïst...
__________________
Out of the blue, into the black

Laatst gewijzigd door Turkje : 16 november 2004 om 13:05.
Turkje is offline  
Oud 16 november 2004, 21:54   #25
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Laat het ons simpel houden.
Geef die censuurbeluste muilkorvers van ministers hun zin.
Laat ze godslastering strafbaar stellen.

Laat ze wél enkel vervolging instellen wanneer God zelf klacht neerlegt.
Ola, maar Hij kan dat doen via het CGKR, geen probleem.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 17 november 2004, 08:19   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Ola, maar Hij kan dat doen via het CGKR, geen probleem.
Hebben die een geschreven en ondertekende volmacht?
Een mondelinge verklaring in aanwezigheid van twee onafhankelijke getuigen?
Eigenlijk wil ik de klacht rechtstreeks uit de mond van de belasterde horen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 17 november 2004, 10:10   #27
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Inderdaad, en die overweging heeft zeker meegespeeld in de keuze van mijn nick. Provocatie is dikke fun, zeker als er hier een paar keuterboerkes rondlopen die zich daarop blindstaren. Speciaal voor hen geef ik deze nick dus niet zomaar op
Inderdaad, provocatie is dikke fun, zeker als er een paar keuterboerkes rondlopen die zich daarop blindstaren, en nog meer als een paar zelfverklaarde politiek correcte keuterboerkes hun spasmen van zurigheid niet langer onder controle kunnen houden, telkens islamitische keuterboerkes annex beenhouwers zonder gevoel voor fun op de korrel worden genomen. Speciaal voor hen geef ik mijn gevoel voor fun niet zomaar op. 8)
Spolpoel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be