Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zouden jullie stelen om rond te kunnen komen
Ja 28 80,00%
nee 7 20,00%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 januari 2006, 21:13   #41
tony46
Provinciaal Gedeputeerde
 
tony46's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2005
Locatie: antwerpen noord
Berichten: 953
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik geloof er niks van.
En daarbij moet je dan eerst gans uw parochie laten weten dat je geen geld voor eten hebt?
Liever stelen dan!
100% gelijk nee 200% gelijk heb je
tony46 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 21:22   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoe die gepen,sioneeerden met een klein pensioentje (waarvoor ze zeer lang gewerkt en afgedragen hebben) er in slagen om rond te komen. En moet een leefloner noodzakelijk een appartement huren? Dan is het logisch dat 'm niet rondkomt.
De kartonnen dozen in de aldi zijn te klein om in te wonen.
mss die van de makro?
Maar ja dat is ook geen zicht om met honger in een doos van een diepvries te gaan kruipen hé?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 21:24   #43
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ach wat, al wie nog een leefloon heeft of zo zou feitelijk best gewoon de trein naar polen of zo pakken en daar gaan leven. Misschien lukt het daar wat beter om iets op te bouwen? (en dat iemand anders hun stempelkaarten binnen brengt)
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 21:31   #44
tony46
Provinciaal Gedeputeerde
 
tony46's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2005
Locatie: antwerpen noord
Berichten: 953
Standaard

Als je echt honger hebt dan steelt iedereen. Maar wie kent dat gevoel hé?(ik)
tony46 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 21:35   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony46 Bekijk bericht
Als je echt honger hebt dan steelt iedereen. Maar wie kent dat gevoel hé?(ik)
't is u vergeven..van mij toch.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 21:38   #46
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony46 Bekijk bericht
Als je echt honger hebt dan steelt iedereen.
Is het niet beter om eerst om eten te vragen?
Als je echt honger hebt en niemand helpt je, steel je dan eten of steel je dan geld?
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 21:40   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Is het niet beter om eerst om eten te vragen?
Als je echt honger hebt en niemand helpt je, steel je dan eten of steel je dan geld?
Hangt er vanaf wat je het eerst tegenkomt zeker?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 21:46   #48
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hangt er vanaf wat je het eerst tegenkomt zeker?
Geld stelen om eten te kopen is altijd omslachtiger dan rechtstreeks eten stelen.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 27 januari 2006 om 21:46.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 21:46   #49
tony46
Provinciaal Gedeputeerde
 
tony46's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2005
Locatie: antwerpen noord
Berichten: 953
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Is het niet beter om eerst om eten te vragen?
Als je echt honger hebt en niemand helpt je, steel je dan eten of steel je dan geld?
Kijk ze liggen zo een tiental mensen op de groenplaats die honger hebben en die zouden gelukkig zijn met ETEN geen geld. Ik zou als ik nood moest verkeren eten vragen en geen geld!!!!!
tony46 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 21:53   #50
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

King of beggars and fleas uw commentaar is even zielig als ik van u verwacht had in zo een thread.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 22:13   #51
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De kartonnen dozen in de aldi zijn te klein om in te wonen.
mss die van de makro?
Maar ja dat is ook geen zicht om met honger in een doos van een diepvries te gaan kruipen hé?
Excuseer, tegen zulke zware argumenten sta ik machteloos!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 22:30   #52
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Mijn mening : heb je honger en geen geld ? kook uw hand en eet het op! stelen is een MISDAAD.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 22:37   #53
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie Bekijk bericht
Mijn mening : heb je honger en geen geld ? kook uw hand en eet het op! stelen is een MISDAAD.
Indien je zelf niet aan geld kan geraken om eten te kopen en niemand wil je helpen, dan is voedsel stelen om te overleven voor mij geen misdaad.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 23:56   #54
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie Bekijk bericht
Mijn mening : heb je honger en geen geld ? kook uw hand en eet het op! stelen is een MISDAAD.
mensen met 600 euro pensioen zetten waarvan ze meer dan de helft moeten afgeven voor huishuur is nog meer een misdaad dus wiens hand ga je daarvoor afkappen?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 00:12   #55
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie Bekijk bericht
Mijn mening : heb je honger en geen geld ? kook uw hand en eet het op! stelen is een MISDAAD.
ga eens rap terug naar rusland jong en ga daar de fascist uithangen en stemmen op de fascistische partij daar

heb ik je nog al gezegd he

als je hier wilt blijven zal je moeten integreren

zoniet zijn er genoeg andere serieuze asielzoekers die nu in de wachtrij staan en waarvoor we nu door jouw aanwezigheid hier geen plaats meer hebben

liever 20 arabische vrouwen op de vlucht voor een gedwongen huwelijk dan 1 fasicst uit rusland

[SIZE="5"]russische fascisten buiten !!! [/SIZE]
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 januari 2006 om 00:26.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 00:15   #56
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neko Bekijk bericht
Dit legt de vinger op de wonde van ons sociaal vangnet. Enerzijds is het niet leefbaar om met 600 euro rond te komen: men zegt dat dat dringend moet herzien worden.
Anderzijds: wie gaat dat betalen?
De situatie van deze mens is een voorsmaakje van wat ons de komende jaren te wachten staat als men krampachtig blijft vasthouden aan de huidige regeling van onze sociale voorzieningen, die het nu stilletjesaan aan het begeven zijn onder de loodzware druk van een steeds toenemend inactief deel van de bevolking.

Er zijn drie keuzemogelijkheden: 1. Meer mensen aan het werk 2. zwaardere belastingen 3. terugschroeven van sociale zekerheid.

Als men kijkt naar de stakingen tegen het generatiepact van even geleden moet men tot de conclusie komen dat veel mensen tegen �*lle mogelijkheden tegen zijn. Die mensen moet wel eens duidelijk gemaakt worden dat de huidige toestand onmogelijk vol te houden is en we zullen later de rekening moeten betalen als de volgende generatie bezwijkt onder de meerderheid van pensioentrekkenden.
Men moet verder beginnen kijken dan zijn neus lang is en dringend beslissingen beginnen nemen.

Nieuwe werkkrachten importeren uit het buitenland zal het probleem niet opvangen, reken niet ook niet op het zogenaamde zilverfonds waarvan de meeste partijen ondertussen durven toe te geven dat het een lege doos is.

Een combinatie van langer werken, tegengaan van werkloosheid en het terugschroeven van terugbetalingsmodaliteiten voor kleine zaken in combinatie met privéverzekeringen is een eventuele denkpiste.

Ziet iemand soms een andere oplossing?
voor in het onmiddellijk zie ik er géén (oplossing).Maar voor latere generaties: vanaf nu meer kinderen maken, en niet op buitenlanders rekenen om het land te (her)bevolken.Zonder de miljoenen abortussen die er gepleegd zijn sinds de jaren zeventig zou er vandaag van "vergrijzing" géén sprake zijn, en van "vreemdelingen-terreur" op straat ook niet, dan liep het vol jonge belgen in uw straten, en zou er geen problemen zijn om de pensioenkassen te vullen.
Op belgen van vreemde afkomst zou ik niet te veel rekenen om jullie opvang in bejaardentehuizen , of jullie pensioen zolang je het thuis zelf nog klaarspeelt, te betalen.Waarom zouden die dat doen?Denken jullie dat die ons zo graag zien dat ze voor ons willen gaan werken?
Dus, aan het werk: bevolkt uw land.Ik ga niet van katolieke standpunten uit, dat kan mij worst wezen.Het gaat hier over OVERLEVEN.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 00:17   #57
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 januari 2006 om 00:18.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 00:25   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ga eens rap terug naar rusland jong en ga daar de fascist uithangen en stemmen op de fascistische partij daar

heb ik je nog al gezegd he

als je hier wilt blijven zal je moeten integreren

zoniet zijn er genoeg serieuze asielzoekers waarvoor we nu door jouw aanwezigheid hier geen plaats meer hebben

liever 20 arabische vrouwen op de vlucht voor een gedwongen huwelijk dan 1 fasicst uit rusland
Ik denk dat hij daar juist gevlucht is omdat hij daar alle basisbehoeften zonder werken van de maatschappij kreeg en nu wilt ge hem terugsturen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 00:27   #59
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Is het niet beter om eerst om eten te vragen?
Als je echt honger hebt en niemand helpt je, steel je dan eten of steel je dan geld?
ik zou pakken wat ik kan krijgen.In offerblokken gaan pikken is eigenlijk wel grappig.Ik kan er niet kwaad over worden.Mensen die platzak zijn en in de supermarkt voedsel stelen kan ik ook begrijpen.Dat ligt daar dan allemaal gewoon onder je neus, moet je wel een heilige (of een idioot) zijn om u niet te bedienen.Zeker als je weet wat daar allemaal weggegooid word.Mijn eerste studentenjob was in een supermarkt.Elke zaterdagmorgen bracht ik door met voedsel weg te smijten in de grote vuilbakken achter de winkel:Alles wat maandagmorgen over de wettige datum zou zijn, en dus niet meer te koop aangeboden mocht worden, moest weg.Vlees, kaas, boter, vanalles en nog wat...karrevrachten vol, hop, de vuilbak in.En daarna werd er javelwater over gegoten, voor dat niemand in de vuilbakken zou komen rapen!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 00:28   #60
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik denk dat hij daar juist gevlucht is omdat hij daar alle basisbehoeften zonder werken van de maatschappij kreeg en nu wilt ge hem terugsturen.
den tweede wereld oorlog is voorbij bobke

en den berlijnse muur is ook gevallen

soms denk ik dat gij nen ouwen duitser zijt ergens in een kamp die nog steeds denkt dat het WO 2 is
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 januari 2006 om 00:29.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be