Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2006, 15:04   #21
nidor
Burger
 
Geregistreerd: 26 januari 2006
Berichten: 134
Standaard

alles hetzelfde behalve een koning die de wet ondertekent...
nidor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 15:12   #22
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nidor Bekijk bericht
neen, maar waarom geld verspillen als we helemaal geen minister noch koning nodig hebben???
En zonder minsters? of bedoelde u president.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 15:13   #23
nidor
Burger
 
Geregistreerd: 26 januari 2006
Berichten: 134
Standaard

uiteraard, foutje
nidor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 18:13   #24
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

De koning is cool. laat die ma blijven.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 21:19   #25
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
nee.
President van Belgie
Tja, ik vraag me steeds af, waarom een koning of een president als we al een eerste minister hebben? Zal wel een "democratische reden hebben zeker.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 21:24   #26
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nidor Bekijk bericht
ik wil de koning weg, maar geen 2 landen? heb ik nu een probleem?
Ik denk nochtans dat we de Walen een gunst zouden doen indien we uiteen gaan. Dan zouden ze wel moeten op eigen benen staan en moeten investeren in industrie en tewerkstelling ipv steeds te parasiteren op de kosten van de Vlamingen. In het begin zouden ze echter wel zwarte sneeuw zien vrees ik.

Laatst gewijzigd door Karma : 1 februari 2006 om 21:24.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 21:42   #27
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik denk nochtans dat we de Walen een gunst zouden doen indien we uiteen gaan. Dan zouden ze wel moeten op eigen benen staan en moeten investeren in industrie en tewerkstelling ipv steeds te parasiteren op de kosten van de Vlamingen. In het begin zouden ze echter wel zwarte sneeuw zien vrees ik.

Ik ben het met u eens. Voor de PS is het een regelrechte ramp. Voor de modale waal een opportuniteit.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 21:57   #28
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Tja, ik vraag me steeds af, waarom een koning of een president als we al een eerste minister hebben? Zal wel een "democratische reden hebben zeker.
zeker dat

Geen van beide is nodig, tenzij om de macht te centraliseren, iets wat we zeker kunnen missen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 12:33   #29
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik ben het met u eens. Voor de PS is het een regelrechte ramp. Voor de modale waal een opportuniteit.
Vorige nacht op televisie: Indien België uit elkaar zou vallen zouden de Walen 8 % moeten inleveren terwijl de Vlamingen (vermits groter bevolkingsaantal) 3,5 % zou winnen.
Interessant was wel dat de vergelijking werd gemaakt met Tsjechie en Slowakije die ondertussen toch al heel wat jaren uit elkaar zijn gegaan. Volgens de Tsjechische bevolking die aan het woord zijn gekomen zou het er een pak eenvoudiger op zijn geworden ginder en beweren de Tsjechen dat het een goede zaak was om uiteen te gaan.
Dat het hier eigenlijk complexer is wordt eigenlijk toegeschreven aan de rol van Brussel.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 13:05   #30
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Vorige nacht op televisie: Indien België uit elkaar zou vallen zouden de Walen 8 % moeten inleveren terwijl de Vlamingen (vermits groter bevolkingsaantal) 3,5 % zou winnen.
Interessant was wel dat de vergelijking werd gemaakt met Tsjechie en Slowakije die ondertussen toch al heel wat jaren uit elkaar zijn gegaan. Volgens de Tsjechische bevolking die aan het woord zijn gekomen zou het er een pak eenvoudiger op zijn geworden ginder en beweren de Tsjechen dat het een goede zaak was om uiteen te gaan.
Dat het hier eigenlijk complexer is wordt eigenlijk toegeschreven aan de rol van Brussel.
Heb het ook gezien, moet wel stellen dat ze eersterangsclown DeMesmaecker hebben opgetrommeld om het Waalse standpunt te onderschrijven... Brussel zou er trouwens niet slechter uit komen, maar zit met een gewestelijk status quo. Weinig sociale gedachte, maar Vlaanderen zou er idd 8% beter uitkomen. Mijn gedachte gaat er eerder naar uit dat Wallonië misschien beter met haar centen gaat omspringen en iets minder genereus gaat kunnen zijn met domme projecten. Dus iedereen beter.
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 14:46   #31
kricke
Vreemdeling
 
kricke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2004
Locatie: Mechelen
Berichten: 13
Standaard

Ik heb liever een koning die niet veel in de pap te brokken heeft, maar die wel opkomt voor ons land, dan een president �* la Bush. Een beetje vaderlandsliefde kan toch nooit geen kwaad, niet?
Als Henin een Grand Slam wint zitten de Vlaamse tennisliefhebbers toch ook voor de buis.
Voor mijn part mag de koning en zijn gevolg gerust blijven. Ik weet het ik ben nogal conservatief.
kricke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 14:50   #32
Ettore
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 58
Standaard

Als vlaanderen en walen onafhankelijk worden, dan is er geen koning meer van België want dan is er geen België meer.
Vandaar zijn oproep.
Anders zou je er niks van gehoord hebben.
Ettore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 14:59   #33
kricke
Vreemdeling
 
kricke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2004
Locatie: Mechelen
Berichten: 13
Standaard

Ik ben dan ook tegen het separatisme. Waarom België opsplitsen in twee, wie weet wel drie, als we toch binnen vele jaren naar een eengemaakt Europa gaan. Samen staan we veel sterker, kijk maar naar de sterke koers van de Euro tov de dollar bvb.
kricke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 15:52   #34
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Europa zal nog altijd vanuit de lidstaten werken of ben je echt zo simpel dat je denkt bv. Frankrijk zijn soevereiniteit zal afstaan ?
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 15:54   #35
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Europa zal nog altijd vanuit de lidstaten werken of ben je echt zo simpel dat je denkt bv. Frankrijk zijn soevereiniteit zal afstaan ?
ja, als de Franse Staat opgeblazen wordt en de soevereiniteit gaat naar wie er recht op heeft. Het zal wel nog niks zijn voor de komende twintig jaar8)
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 17:05   #36
Ettore
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kricke Bekijk bericht
Ik ben dan ook tegen het separatisme. Waarom België opsplitsen in twee, wie weet wel drie, als we toch binnen vele jaren naar een eengemaakt Europa gaan. Samen staan we veel sterker, kijk maar naar de sterke koers van de Euro tov de dollar bvb.
Ja leuk verkoop je niks met je sterke euro. Waarom denk je dat ze de dollar er onder houden?
Ettore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 19:09   #37
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

een koning heeft oorspronkelijk eigenlijk de taak om toe te zien op de toepassing van de grondwet - dwz dus zeggen dat de koning normaal gezien keet zou moeten schoppen wanneer er in brussel mensen op straat doodvriezen - zolang hij die taak niet ernstig neemt verdient hij ons respect in het geheel niet
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 februari 2006 om 19:10.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 19:19   #38
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ook zei Albert dat misbruiken moeten worden bestreden. (Belga 13:27)
Is dat een vers een hoofdstuk van de Neo-Bijbel - Belga?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be