Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2006, 00:23   #21
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ouders hebben toch geen vat meer op hun kinderen, zeker niet die wat uit gaan werken.
kinderen worden gevormd door hun peer group, zitten ze aan de drugs of whatever, dat hebben die ouders toch niet door want die hebben het veel te druk met werken.
wat weet gij daar nu van?ge hebt geen kinderen, en zit zelf aan de drugs...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 10:46   #22
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Je haalt hier wel enige zinvolle zaken aan hoor. Ik denk dat je een goede papa zal worden want je hebt al goed nagedacht over opvoeding.

Eén van de grootste valkuilen waar ouders mee te maken hebben is het dwinggedrag. Men moet er van uitgaan dat iedere mens dingen doet om er op de een of andere manier voordelen uit te halen (zit in onze natuur en waarschijnlijk in de natuur van alle levende wezens). Als een kind leert dat het zijn/haar zin krijgt door te beginnen krijsen dan zal het krijsen tenzij dat het voordeel kleiner is dan het nadeel. Eén grote troef dat de ouder heeft is dat iedere mens op zoek is naar aandacht. Maar wat een troef kan zijn kan tevens de valkuil zijn.
Een voorbeeldje: een kind dat rustig zit te spelen is al gauw de aanleiding voor mama om eventjes een rustpauze in te lassen. De associatie van het kind is op dat moment: ik ben rustig en ik krijg geen aandacht. Dus begint het kind onrustig te worden door bijvoorbeeld te krijsen. Mama's aandacht wordt getrokken en ze gaat zich bezighouden met kindlief. Wat heeft het kind dan geleerd? Als ik rustig ben krijg ik geen aandacht en als ik krijs krijg ik wel aandacht. De rekening is gauw gemaakt. Het kind zal vaker gaan krijsen. En dit is dan ook de grote kunst. Geef het kind aandacht als het zich positief gedraagt, en minder aandacht als het zich "negatief" gedraagt. Vergeet niet dat negatieve aandacht ook aandacht is en kinderen hebben liever negatieve aandacht dan geen aandacht. Wedden dat het lukt?
dank je voor de tip en het is inderdaad zo dat je op het juiste moment aandacht geeft en dat je probeert zoveel mogelijk positieve kanten probeert te belonen en de negatief niet beloont.
Ik zal dan ook nooit beweren dat ik de perfecte ouder word maar met al dit voornoemde in het achterhoofd probeer ik het toch zo goed mogelijk te doen.
maar toch bedankt voor je reactie want praten over opvoeding is leren want andere mensen hebben al ervaringen die ik nog niet heb.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be