Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2010, 23:22   #41
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jaja, er is niets verkeerd met een groepsverkrachting.

Kan ik niet eerst een foto zien van het meisje voor ik me vastleg?
en wat als ze AIDS heeft?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 23:27   #42
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Busrit. Nog een halfuur.

"Het zal niet lang duren voordat die dronken idioten daar dat meisje lastig gaan vallen. Ik ben de enige in de bus die iets zou kunnen doen, dus ga ik moeten ingrijpen, maar ik ben alleen en ongewapend, en zij zijn met 5."
Kleinburgerlijke angst, nietwaar?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 23:28   #43
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Kan in een bus nogal lastig zijn, alsook tegen dronken mensen.
Buiten kan men nog bewegen. Alsook vluchten als iemand een mes heeft.
Als je in je leefwereld vaak in dergelijke situatie's belandt zou het geen slecht idee zijn een gevechtssport aan te leren. De zelfverzekerdheid dat men daarmee opdoet is erg groot en zal jezelf doen verbazen.


Indien je je machteloos voelt in de situatie (5 man tegen 1) maar je vreest voor het meisje: je belt de politie en zegt dat er mogelijke problemen op komst zijn. Jij hebt iets gedaan, waarmee je jezelf kunt sussen. Meer kon je niet doen.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 23:29   #44
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ga naar meisje, vertel haar over de vijf idioten, stap samen af op volgende halte en neem volgende bus.
Niet heldhaftig genoeg.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 23:30   #45
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
"Ik moet godverdomme naar wc, hoelang nog?!"
Moeten daarbij emotie's mee gepaard zijn? Indien van wel dan zijn ze toch wel ondergeschikt hoor.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 23:30   #46
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
en wat als ze AIDS heeft?
We gaan te raad bij de oneindige wijsheid van niemand minder dan president Jacob Zuma hemzelf:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/4879822.stm

Mr Zuma said in court on Wednesday he had left his bedroom after having sex with the woman and taken a shower because this "would minimise the risk of contracting the disease [HIV]".
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 23:31   #47
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Kleinburgerlijke angst, nietwaar?
Spijtig, ik wou iets maken van deze draad.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 23:33   #48
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Realisme boven alles

- als ik tussenkom, word ik in elkaar geramd, tegen vijf maak ik geen kans
- vervolgens wordt het meisje toch lastiggevallen

conclusie: het meisje is niet geholpen, en ik heb zware kosten bij de tandarts, ergo: niets aan te doen.
Ja, maar ook als men dat kiest, is het onaangenaam.
Wat men ook kiest.

"Wat doen wat doen wat doen?"

En de keuzes zijn allen op een bepaalde manier teleurstellend.



Ter info: het door mij beschreven incident liep vreedzaam af daar de zatlappen afstapten, enkele opmerkingen werpend naar de overige reizigers.
Ik had het incident beter gewoon niet aangehaald daar het duidelijk verkeerd werd opgevat.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 23:34   #49
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Spijtig, ik wou iets maken van deze draad.
FAIL!
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 23:35   #50
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Toegeven aan die emotie, maar je niet te veel laten leiden door die emotie. Gericht aanvallen, één persoon eruitpikken (liefst de stoerste, leider, ...) en die met veel geweld aanpakken, liefst met bloederig resultaat of gebroken ledematen en veel gehuil van het slachtoffer.

De andere vier weten wel hoe laat het is. If not, good luck.
" boelmakers"..."bus"..."één persoon eruitpikken". Waaraan doet me dat nu weer denken? (Het liep slecht af toen, dat herinner ik me.)

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 oktober 2010 om 23:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 23:52   #51
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
FAIL!
Ik ga niet zeggen dat het ligt aan de aanslepende kasteloosheid, dus vraag ik in alle bescheidenheid:

Zo slecht was mijn opzet toch niet?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 03:19   #52
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Zo slecht was mijn opzet toch niet?
Nee hoor, het is juist wel boeiend.

Maar het gaat hier natuurlijk niet om angst of voorzichtigheid, dáár zit je onrust niet. Je hebt in je jeugd een beperkte gevechtstraining gehad, je bent niet bang en tegen vijf dronkelappen sta je je mannetje wel, ook al zou je zelf misschien een paar klappen oplopen.

Je denkt ''Die 5 dronkelappen/5 marokkaanse hangjongeren/5 skinheads gaan zometeen dat meisje lastigvallen'' maar ze zijn wel druk maar doen verder niets en je haat jezelf dat je denkt dat ze wél iets gaan doen omdat je beseft dat die gedachte is gebaseerd op vooroordelen. Je wilt nu eenmaal niet denken als een liberale huisvader.

Je denkt ''Waarom gaat dat meisje/schaarsgeklede meisje/meisje met hoofddoekje dan ook 's avond laat alleen met de bus, dat is toch vragen om moeilijkheden? '' maar je wilt zo niet denken want je vindt dat dat in onze maatschappij gewoon moet kunnen en dat ze meisjes met rust moeten laten ook al zijn ze alleen. Je wilt nu eenmaal niet denken als een liberale huisvader.

Je maakt een berekening ''Wat gebeurt er als dat meisje wordt lastiggevallen en ik help haar. Wat gebeurt er dan met mij?'' en je wilt zo niet denken. Vroeger had je geen moment geaarzeld om voor dat meisje in de bres te springen als er wat zou gebeuren. Maar je studeert nu al een paar jaar en je merkt dat je voorzichtiger en minder zelfverzekerd, bent geworden. Je denkt na over de consequenties en je haat jezelf erom. Je wilt nu eenmaal niet denken als een liberale huisvader.

Eigenlijk vind je nog het ergste dat er niets is gebeurd want nu ben je zonder reden geconfronteerd met je vooroordelen, je verdoken conservatisme, je angsten en je berekeningen, en zul je nooit meer weten hoe je zou hebben gehandeld als ze het meisje wél hadden lastiggevallen. Eigenlijk besef je dat een liberale huisvader in jouw situatie waarschijnlijk exact dezelfde overwegingen zou hebben gehad en krijg je zelfs enige sympathie en begrip voor hem en dat haat je.

Je denkt aan jezelf over tien jaar en je merkt dat je niet veel anders bent geworden dan anderen en dat je hard op weg bent zelf zo'n liberale huisvader te worden. Nog niet zo lang geleden was je anders maar nu niet meer. Het is te laat, het proces is al op gang.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 03:37   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nee hoor, het is juist wel boeiend.

Maar het gaat hier natuurlijk niet om angst of voorzichtigheid, dáár zit je onrust niet. Je hebt in je jeugd een beperkte gevechtstraining gehad, je bent niet bang en tegen vijf dronkelappen sta je je mannetje wel, ook al zou je zelf misschien een paar klappen oplopen.

Je denkt ''Die 5 dronkelappen/5 marokkaanse hangjongeren/5 skinheads gaan zometeen dat meisje lastigvallen'' maar ze zijn wel druk maar doen verder niets en je haat jezelf dat je denkt dat ze wél iets gaan doen omdat je beseft dat die gedachte is gebaseerd op vooroordelen. Je wilt nu eenmaal niet denken als een liberale huisvader.

Je denkt ''Waarom gaat dat meisje/schaarsgeklede meisje/meisje met hoofddoekje dan ook 's avond laat alleen met de bus, dat is toch vragen om moeilijkheden? '' maar je wilt zo niet denken want je vindt dat dat in onze maatschappij gewoon moet kunnen en dat ze meisjes met rust moeten laten ook al zijn ze alleen. Je wilt nu eenmaal niet denken als een liberale huisvader.

Je maakt een berekening ''Wat gebeurt er als dat meisje wordt lastiggevallen en ik help haar. Wat gebeurt er dan met mij?'' en je wilt zo niet denken. Vroeger had je geen moment geaarzeld om voor dat meisje in de bres te springen als er wat zou gebeuren. Maar je studeert nu al een paar jaar en je merkt dat je voorzichtiger en minder zelfverzekerd, bent geworden. Je denkt na over de consequenties en je haat jezelf erom. Je wilt nu eenmaal niet denken als een liberale huisvader.

Eigenlijk vind je nog het ergste dat er niets is gebeurd want nu ben je zonder reden geconfronteerd met je vooroordelen, je verdoken conservatisme, je angsten en je berekeningen, en zul je nooit meer weten hoe je zou hebben gehandeld als ze het meisje wél hadden lastiggevallen. Eigenlijk besef je dat een liberale huisvader in jouw situatie waarschijnlijk exact dezelfde overwegingen zou hebben gehad en krijg je zelfs enige sympathie en begrip voor hem en dat haat je.

Je denkt aan jezelf over tien jaar en je merkt dat je niet veel anders bent geworden dan anderen en dat je hard op weg bent zelf zo'n liberale huisvader te worden. Nog niet zo lang geleden was je anders maar nu niet meer. Het is te laat, het proces is al op gang.
De Hertog op gang zoals gewoonlijk. Wonderbaarlijk geschrift.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 05:30   #54
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Mijn droom was/is om echt te reizen. Zijnde te gaan en staan waarheen de wind je voert en gewoon bij mensen om onderdak te vragen. Maar dat heb ik nooit aangedurfd. Steeds heb ik in commerciële gelegenheden vertoefd of dmv gidsen bij particulieren geleefd omdat ik het niet aandurf van zo maar ergens aan te kloppen en om onderdak te vragen. Stond er op een dag iemand uit het hoge noorden met gescheurde kleren en een rugzak voor de deur van de hut waar ik in woonde (een held, een lichtend vorbeeld !) en stuurde ik die onder allerlei belachelijke argumenten wandelen. Ben er daarna nog snel achterna gefietst maar de persoon was in het niets verdwenen. Nog dagenlang heb ik gewalgd van mijn eigen kleinburgerlijkheid. En dat was niet voor het eerst en het laatst. Ik zou zo graag anders zijn. De vrijheid die we zo hoog in het vaandel dragen. Velen van ons (ik al zeker) zijn onvrijer dan de mens ooit is geweest.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 30 oktober 2010 om 05:33.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 07:49   #55
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nee hoor, het is juist wel boeiend.

...

Het is te laat, het proces is al op gang.
Herty !

:£%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
(en dit is de poes die even over computer heen moest lopen)
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 11:39   #56
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nee hoor, het is juist wel boeiend.

Maar het gaat hier natuurlijk niet om angst of voorzichtigheid, dáár zit je onrust niet. Je hebt in je jeugd een beperkte gevechtstraining gehad, je bent niet bang en tegen vijf dronkelappen sta je je mannetje wel, ook al zou je zelf misschien een paar klappen oplopen.

Je denkt ''Die 5 dronkelappen/5 marokkaanse hangjongeren/5 skinheads gaan zometeen dat meisje lastigvallen'' maar ze zijn wel druk maar doen verder niets en je haat jezelf dat je denkt dat ze wél iets gaan doen omdat je beseft dat die gedachte is gebaseerd op vooroordelen. Je wilt nu eenmaal niet denken als een liberale huisvader.

Je denkt ''Waarom gaat dat meisje/schaarsgeklede meisje/meisje met hoofddoekje dan ook 's avond laat alleen met de bus, dat is toch vragen om moeilijkheden? '' maar je wilt zo niet denken want je vindt dat dat in onze maatschappij gewoon moet kunnen en dat ze meisjes met rust moeten laten ook al zijn ze alleen. Je wilt nu eenmaal niet denken als een liberale huisvader.

Je maakt een berekening ''Wat gebeurt er als dat meisje wordt lastiggevallen en ik help haar. Wat gebeurt er dan met mij?'' en je wilt zo niet denken. Vroeger had je geen moment geaarzeld om voor dat meisje in de bres te springen als er wat zou gebeuren. Maar je studeert nu al een paar jaar en je merkt dat je voorzichtiger en minder zelfverzekerd, bent geworden. Je denkt na over de consequenties en je haat jezelf erom. Je wilt nu eenmaal niet denken als een liberale huisvader.

Eigenlijk vind je nog het ergste dat er niets is gebeurd want nu ben je zonder reden geconfronteerd met je vooroordelen, je verdoken conservatisme, je angsten en je berekeningen, en zul je nooit meer weten hoe je zou hebben gehandeld als ze het meisje wél hadden lastiggevallen. Eigenlijk besef je dat een liberale huisvader in jouw situatie waarschijnlijk exact dezelfde overwegingen zou hebben gehad en krijg je zelfs enige sympathie en begrip voor hem en dat haat je.

Je denkt aan jezelf over tien jaar en je merkt dat je niet veel anders bent geworden dan anderen en dat je hard op weg bent zelf zo'n liberale huisvader te worden. Nog niet zo lang geleden was je anders maar nu niet meer. Het is te laat, het proces is al op gang.
Jij maakt je analyse aan de hand van je eigen ervaring alsook je eigen waarnemingen.

Ik ben oud genoeg om zulke waarnemingen ook te kennen.

Nu, ik zou een antwoord kunnen geven, maar ik zal het niet in deze draad doen. Wellicht wel ergens anders, wanneer het onderwerp weer naar boven wordt gebracht, wat ongetwijfeld zal zijn.
Deze draad laat ik verwijderen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 11:55   #57
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Deze draad laat ik verwijderen.
__________________


waarom?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 12:03   #58
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
__________________


waarom?
Ik wou iets anders. Ik wou iets zoals jouw grote en kleine ergernissen.

Maar toevallig moest iedereen springen op 1 episode die ik illustreerde (geinspireerd door jouw "onveiligheidsgevoel", overigens) en gaat het nu vooral over straatvechten enzo.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 12:15   #59
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik wou iets anders. Ik wou iets zoals jouw grote en kleine ergernissen.

Maar toevallig moest iedereen springen op 1 episode die ik illustreerde (geinspireerd door jouw "onveiligheidsgevoel", overigens) en gaat het nu vooral over straatvechten enzo.


weet ge wat? schrijf uw ergernis hierover neer in MIJN ergernis draadje!
Die jaloezie toch! vervelend gevoel hé.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 oktober 2010 om 12:16.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 12:17   #60
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht


weet ge wat? schrijf uw ergernis hierover neer in MIJN ergernis draadje!
Die jaloezie toch! vervelend gevoel hé.
Ik ben niet jaloers. Ik vind het vervelend dat de draad mislukt is, da's al. Da's niet hetzelfde als het vervelend vinden dat jouw draad wel is gelukt.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be