Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2017, 14:09   #8761
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hongarije en Polen zouden inderdaad beter opstappen.
Waarom?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:10   #8762
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het zou de eerste keer zijn dat de EU laat horen dat ze een lidstaat verwelkomt VOOR een bevolking haar zelfbeschikkingrecht heeft verworven.
Wat de EU wél duidelijk te kennen geeft is dat ze geen énkel volk aan zelfbeschikkingsrecht zal helpen. Ze zijn niet zo gek om hun schandelijke bron van Europese inkomsten in gevaar te brengen door de democratie in te voeren. Als de EU een referendum zou durven aangaan mag ze naar alle waarschijnlijkheid meteen haar ondemocratische matten rollen.

De unanimiteit die de EU zichzelf heeft opgedrongen heeft geen hol met democratie te maken. De kleine landen wordt op die manier wel het mes op de keel gezet door de grote landen. Waar Hitler niet in slaagde, is het Duitsland van Merkel wél gelukt.
Heel veel bla blah van jouw kant, maar de feiten blijven: er is unanimiteit van de stemmen nodig voor toetreding tot de EU. Spanje, maar ook Frankrijk, zullen tegen liggen. En ik vermoed Italie ook.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:12   #8763
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik blijf bij mijn mening dat zelfs één rubberkogel volkomen misplaatst was en er eentje teveel was.
Maar ondertussen is er na het marketing offensief van puigdemont al wel rapportering vanuit de gezondheidszorg en die spreken van vier (4) gewonden waarvan 1 hartaanval en inderdaad 1 burger die gewond is geraakt door een rubberkogel. Zelfs het gehypete verhaal over de dame wiens "vingers één voor één gebroken zijn door de flikken" blijkt onzin te zijn.
Die heeft momenteel een doktersbriefje voor 1 ontstoken vinger...
Als geweld proportioneel is en niet-willekeurig, en dat was het hier, kan dat voor mij.

Ik ben geen absolute pacifist "keer uw andere wang" toe type. Als je niet luistert naar de bevelen van een politieagent kan je klop krijgen. Zo werkt dat in alle beschaafde landen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:13   #8764
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Denk je dat Puigdemont veel succes gaat hebben bij zijn vraag tot acceptatie als nieuwe lidstaat van de EU bij bijvoorbeeld spanje ? Je weet toch dat unanimiteit vereist is ?
Catalonië kan overleven zonder de EU.
Zij hebben steeds zeer veel handel gedreven met Zuid-Midden- en
Noord-Amerika.
Ook de handel met China en het Midden Oosten evenals Noord Afrika is belangrijk voor hen .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:13   #8765
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In tegenstelling tot Madrid heeft de Vlaamse regering meer dan eens pogingen ondernomen om de zaak recht te trekken.
U zou misschien ook kunnen antwoorden op de pertinente opmerking van Zeus.

Dit postte De Schoofzak:

Citaat:
Citaat:
‘Catalonië heeft vooral een breekijzer willen zetten op de niet-dialoog met Madrid’, verdedigt De Wever de Catalanen. ‘Ze hebben 19 keer gevraagd om in dialoog te gaan met Madrid, 19 keer geweigerd. Puigdemont zei mij dat hij uitgespeeld was en dat hij iets moest doen. Er waren geen andere opties meer. Democratie is meer dan juridisch spel, de wil van het volk moet gehoord worden. Rajoy is de ergste demonen van het Spaanse verleden aan het oproepen.’
Repliek van Zeus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ok, benoem dan Damien Thiery. Ten slotte stemt 80 procent van Linkebeek voor een Franstalig bestuur.

De Schoofzak oreert dus dat men de zogenaamde wil van het volk moet respecteren, maar hij doet het wel niet in eigen land. Meer nog, in eigen land houdt De Schoofzak zich nu juist wél aan een juridisch spel! Ik noem dit op zijn minst een schizofrene houding, niet?

Vraag: zou De Schoofzak nu ook een erge demon zijn?? Volgens zijn eigen redenering wellicht wel!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 oktober 2017 om 14:42.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:13   #8766
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Denk je dat Puigdemont veel succes gaat hebben bij zijn vraag tot acceptatie als nieuwe lidstaat van de EU bij bijvoorbeeld spanje ? Je weet toch dat unanimiteit vereist is ?
Ja net als het petieterige Wallonie dat bijna het handelsverdrag met Canada torpedeerde. Soms vraag ik me af of China en de USA zich niet een breuk lachen met de EU.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 7 oktober 2017 om 14:14.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:13   #8767
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...
ondertussen is er na het marketing offensief van puigdemont al wel rapportering vanuit de gezondheidszorg en die spreken van vier (4) gewonden waarvan 1 hartaanval en inderdaad 1 burger die gewond is geraakt door een rubberkogel. Zelfs het gehypete verhaal over de dame wiens "vingers één voor één gebroken zijn door de flikken" blijkt onzin te zijn.
Die heeft momenteel een doktersbriefje voor 1 ontstoken vinger...
Bron?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 7 oktober 2017 om 14:15.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:14   #8768
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hoe lang ben jij eigenlijk naar school geweest ? Mutualiteiten, zijn dat bedrijven voor jou ?



Los van je absurde vermelding van mutualiteiten, dus multinationals en banken zijn "zuigers" ? Door wat ga je die eigenlijk vervangen in een nieuwe autarkie aan de middelandse zee ? Start-ups in de meloenenteelt ?



Een jaar of tien doffe economische ellende voor een regio waar de helft van de bevolking tegen die shit is , maar dat is geen zorg voor een niet werkende huisvrouw die 1000 km verder zit te leven uit de hand van haar vent, aka de grote francofonie...




Tot zonet dacht ik, scolarisatiegraad lager middelbaar, maar ik ga dat moeten naar beneden stellen...


Bedrijven die publieke schulden "meenemen"... waar haalt men zulke onzin ?
Brainwashing op de jaarlijke ijzerbedevaart, en nu een verborgen bestaan in de Ardennen, constant op de vlucht voor de boze Francofonie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:16   #8769
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Brainwashing op de jaarlijke ijzerbedevaart, en nu een verborgen bestaan in de Ardennen, constant op de vlucht voor de boze Francofonie.
En ze leefden nog lang en gelukkig en ze hadden vele kindjes...
Hoeveel sprookjesboeken lees jij wel per dag???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:16   #8770
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Waarom zouden Polen en Hongarije "beter opstappen" (gesteld dat de EU die lidstaten liever kwijt dan rijk is ) maar zouden volkeren die hun zelfbeschikkingsrecht opeisen geen lid van de EU mogen worden?

Kan je eerlijk op die vragen antwoorden? Of verkies je om rond de hete brij te draaien, en mijn woorden te verdraaien?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 oktober 2017 om 14:17.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:19   #8771
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Brainwashing op de jaarlijke ijzerbedevaart, en nu een verborgen bestaan in de Ardennen, constant op de vlucht voor de boze Francofonie.
Kijk eens aan. Als de argumenten op zijn wordt er de IJzerbedevaart bij gesleurd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:24   #8772
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja net als het petieterige Wallonie dat bijna het handelsverdrag met Canada torpedeerde. Soms vraag ik me af of China en de USA zich niet een breuk lachen met de EU.
Die zit!

Onze reuze-panda heeft over de houding van het armlastige Wallonië tegenover de Canadese reus, voor zover ik weet, niet zoveel spel gemaakt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:31   #8773
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Terloops.
Kent iemand de bron die bewijst dat de "vent" van Marie tot het gild der werkende Walen behoort?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:33   #8774
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Die zit!

Onze reuze-panda heeft over de houding van het armlastige Wallonië tegenover de Canadese reus, voor zover ik weet, niet zoveel spel gemaakt.
Het zou eens Catalonie moeten geweest zijn dat dit handelsverdrag wilde tegengaan
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 14:47   #8775
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Agbar (Sociedad General de Aguas de Barcelona), de grootste watermaatschappij van Catalonië, verhuist de maatschappelijke zetel naar Madrid.

Wie al eens in Barcelona is geweest, zal Agbar vooral kennen om de Torre Agbar:




(interessant weetje: Agbar is van origine een Belgisch bedrijf. Het werd opgericht in Luik in 1867 als Compagnie des Eaux de Barcelone. Tegenwoordig is het een dochter van Suez)
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 7 oktober 2017 om 14:48.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 15:01   #8776
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het zou de eerste keer zijn dat de EU laat horen dat ze een lidstaat verwelkomt VOOR een bevolking haar zelfbeschikkingrecht heeft verworven.
Wat de EU wél duidelijk te kennen geeft is dat ze geen énkel volk aan zelfbeschikkingsrecht zal helpen. Ze zijn niet zo gek om hun schandelijke bron van Europese inkomsten in gevaar te brengen door de democratie in te voeren. Als de EU een referendum zou durven aangaan mag ze naar alle waarschijnlijkheid meteen haar ondemocratische matten rollen.

De unanimiteit die de EU zichzelf heeft opgedrongen heeft geen hol met democratie te maken. De kleine landen wordt op die manier wel het mes op de keel gezet door de grote landen. Waar Hitler niet in slaagde, is het Duitsland van Merkel wél gelukt.
Ignorance is bliss...

De EU is een verdragsorganisatie tussen staten, naties. En dan ga jij wat zemelen over "volk" en "zelfbeschikkingsrecht" en dat die verdragsorganisatie daarvoor zou moeten haar eigen regels verkrachten omwille van wat eigenlijk ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 15:02   #8777
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom zouden Polen en Hongarije "beter opstappen" (gesteld dat de EU die lidstaten liever kwijt dan rijk is ) maar zouden volkeren die hun zelfbeschikkingsrecht opeisen geen lid van de EU mogen worden?

Kan je eerlijk op die vragen antwoorden? Of verkies je om rond de hete brij te draaien, en mijn woorden te verdraaien?
Moet ik dan 10 keer hetzelfde zeggen?

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=8504
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 15:03   #8778
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het zou eens Catalonie moeten geweest zijn dat dit handelsverdrag wilde tegengaan
Wallonië had die bevoegdheid. Wat ze deden was perfekt legaal.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 15:05   #8779
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Heel veel bla blah van jouw kant, maar de feiten blijven: er is unanimiteit van de stemmen nodig voor toetreding tot de EU. Spanje, maar ook Frankrijk, zullen tegen liggen. En ik vermoed Italie ook.
Niet dat het ook maar enig functioneel belang heeft, want één weigering is voldoende en die ene weet iedereen wie die gaat leveren. Maar vergeet het dat belgië hier gaat spanje couilloneren en als centrale staat van de EU de hele werking van de unie te kakken zetten.
Michel gaat zijn middenvinger opsteken naar Puigdemont.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 15:08   #8780
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als geweld proportioneel is en niet-willekeurig, en dat was het hier, kan dat voor mij.

Ik ben geen absolute pacifist "keer uw andere wang" toe type. Als je niet luistert naar de bevelen van een politieagent kan je klop krijgen. Zo werkt dat in alle beschaafde landen.
Bij mij is de lijn ook duidelijk : die pipo's die de flikken wilden tegenhouden om een lokaal te verzegelen zijn zeer terecht op de straat gesmeten. Obstructie kan je als politie nooit toelaten.
Maar ik blijf het moeilijk hebben met de inzet van rubberkogels tegen betogers. Daar was geen noodzaak toe.

Maar één ding is duidelijk : je kunt de mensen 24u bedriegen met handige montage's van beelden maar de rapportering van de hulpdiensten haalt hen in.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be