Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2017, 16:24   #321
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Verschoning, maar is dat gezaag over die transfers nu nog altijd niet gedaan? Wist gij dat er zelfs Vlaamse landstreken zijn die van die transfers genieten? En dat er zelfs een Waalse provincie is die per inwoner méér afdraagt aan die transfers dan welke andere Vlaamse inwoner van gelijk welke Vlaamse provincie?
De lonen zijn in Wallonië 10% lager dan in Vlaanderen. Straks loopt heel de Vlaamse industrie nog over naar Wallonië, omdat de lonen hier te hoog zijn.. Wie gaat er d�*n van transfers moeten genieten? Wij!! Bovendien beschikt Wallonië over een jongere bevolking. Een troef die kan tellen voor startende bedrijven.
Geeft de Walen fabrieken en ze zullen wel werken. Ik heb lang genoeg met Walen samengewerkt om te weten dat zij beslist geen luiaards zijn.
- lol -

Wie zijn dubbelnick is dit nu weer?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 17:19   #322
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
....
Geeft de Walen fabrieken en ze zullen wel werken. Ik heb lang genoeg met Walen samengewerkt om te weten dat zij beslist geen luiaards zijn.
Fabrieken geven ?
Waarom geven ? Kunnen ze die zelf niet maken ?

Geen luiaards ? Perfect ! In een zelfstandig Walenland gaan ze allemaal welvarend zijn. Dat hebben we graag: rijke buren die onze goederen kunnen kopen, en actieve buren wiens betere goederen wij kunnen aankopen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 17:35   #323
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -

Wie zijn dubbelnick is dit nu weer?
Wat is een "dubbelnick?" Ik heb dat woord nog nooit gehoord noch gelezen. Maar goed, ik kan wel zo ongeveer raden wat er mee bedoeld wordt.
Maar als jullie echt willen weten wie ik ben, kijk dan maar eens naar mijn 'sollicitatiepagina," hier: https://sites.google.com/site/strandkruier
Ik was tot nu toe altijd actief aanwezig op de Usenetgroep be.politics. Maar omdat deze nieuwsgroep momenteel haast dagelijks verpest wordt door verwilderde Nederlanders ben ik naar hier verhuisd. Ik vind dat deelnemers aan een forum zich nog altijd moeten houden aan de doelstellingen van dit forum en aan de context ervan en dat doen maar zeer weinigen onder die Nederlanders. Ze denken dat ze overal de baas zijn en dat ze �*lles mogen. 't Is niet voor niets dat ze nergens graag gezien worden, ook niet in de hele wereld.
Let wel: ik zoek niet echt "werk," zulle! Mijn lichaam is daar niet echt meer toe in staat.
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 17:36   #324
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Verschoning, maar is dat gezaag over die transfers nu nog altijd niet gedaan? Wist gij dat er zelfs Vlaamse landstreken zijn die van die transfers genieten? En dat er zelfs een Waalse provincie is die per inwoner méér afdraagt aan die transfers dan welke andere Vlaamse inwoner van gelijk welke Vlaamse provincie?
De lonen zijn in Wallonië 10% lager dan in Vlaanderen. Straks loopt heel de Vlaamse industrie nog over naar Wallonië, omdat de lonen hier te hoog zijn.. Wie gaat er d�*n van transfers moeten genieten? Wij!! Bovendien beschikt Wallonië over een jongere bevolking. Een troef die kan tellen voor startende bedrijven.
Geeft de Walen fabrieken en ze zullen wel werken. Ik heb lang genoeg met Walen samengewerkt om te weten dat zij beslist geen luiaards zijn.
Dit afgezaagde Belgicistische deuntje horen wij nu ook al jaren .
Moest de Waalse economie zulk een puike toekomst hebben ,
dan zouden de Walen de Vlaamse Onafhankelijkheid zeker niet willen tegen houden ,zoals ze nu dagelijks doen .

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 21 maart 2017 om 17:37.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 17:58   #325
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dit afgezaagde Belgicistische deuntje horen wij nu ook al jaren .
Moest de Waalse economie zulk een puike toekomst hebben ,
dan zouden de Walen de Vlaamse Onafhankelijkheid zeker niet willen tegen houden ,zoals ze nu dagelijks doen .
Nochtans, toen de rijkdom vooral in Wallonie te vinden was, is België blijven bestaan...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 18:07   #326
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Nochtans, toen de rijkdom vooral in Wallonie te vinden was, is België blijven bestaan...

Nooit de waarheid in de weg laten staan van een goed verhaal hee...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 18:31   #327
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Verschoning, maar is dat gezaag over die transfers nu nog altijd niet gedaan?
Typisch belgicistische reactie die neerkomt op een hardnekkig negationisme. De waarheid niet willen zien. Daarover praten "stoort" hen in hoge mate. Het is voor hen een "ongemakkelijke waarheid" die ze liefst niet willen horen en evenmin lezen.
Wat mij betreft mag je jouw "Wallofilie" steken waar de zon niet schijnt maar als zelfs Waalse universiteitsproffen kritiek op het Waals beleid uitoefenen en de transfers vanuit Vlaanderen beschouwen als een schande voor Wallonië zegt dat meer dan genoeg.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 18:31   #328
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dit afgezaagde Belgicistische deuntje horen wij nu ook al jaren .
Moest de Waalse economie zulk een puike toekomst hebben ,
dan zouden de Walen de Vlaamse Onafhankelijkheid zeker niet willen tegen houden ,zoals ze nu dagelijks doen .
Dat flamingante deuntje over de onafhankelijkheid van Vlaanderen lijkt mij al even afgezaagd. "Hetgeen ge samen kunt doen, doet ge beter!" zeg ik altijd maar.
Ik zie de Vlaamse economie èn de Waalse economie een nog véél betere toekomst hebben dan nu als Wallonië en Vlaanderen samenblijven. Samenwerken loont en dat is eigenlijk de basis van gelijk welke economie. Maar, om d�*t aan 't verstand van een flamingant te brengen!.. Heel, heel moeilijk! Maar, ik heb het al wel vaker vastgesteld, zelfs bij mij: met ouder worden wordt ge ook wijzer. Ik was vroeger ooit één van de ergste flaminganten die ge u maar kondt indenken. Maar ik ben van die ziekte genezen.
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 18:33   #329
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Nochtans, toen de rijkdom vooral in Wallonie te vinden was, is België blijven bestaan...
Juist en toen was er geen sprake van Waalse transfers richting Vlaanderen. Dat was toen "inconcevable".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 18:37   #330
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Typisch belgicistische reactie die neerkomt op een hardnekkig negationisme. De waarheid niet willen zien. Daarover praten "stoort" hen in hoge mate. Het is voor hen een "ongemakkelijke waarheid" die ze liefst niet willen horen en evenmin lezen.
Wat mij betreft mag je jouw "Wallofilie" steken waar de zon niet schijnt maar als zelfs Waalse universiteitsproffen kritiek op het Waals beleid uitoefenen en de transfers vanuit Vlaanderen beschouwen als een schande voor Wallonië zegt dat meer dan genoeg.
Natuurlijk! Maar ge vergeet één ding te zeggen en dat is dat die Waalse proffen dat 20 jaar geleden nog niet zegden!!! Dat betekent dus dat er zich in Wallonië een zekere evolutie heeft voorgedaan, één die ge niet kunt miskennen! Gij zijt zo ene die alles op één dag wil, maar zo werkt het leven niet, hé?
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 19:08   #331
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Juist en toen was er geen sprake van Waalse transfers richting Vlaanderen. Dat was toen "inconcevable".
Misschien omdat de sociale zekerheid was wat ze was, en misschien omdat velen het inderdaad vonden dat "Waals geld" geïnvesteerd werd in pakweg de Antwerpse haven.

Nu ja, ik was er niet bij en weet het niet. Ik kan enkel vaststellen dat België toen niet is ontploft, in tegenstelling tot wat volgens de Vlaams-nationalisten toen had moeten gebeuren.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 21 maart 2017 om 19:08.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 19:54   #332
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Nochtans, toen de rijkdom vooral in Wallonie te vinden was, is België blijven bestaan...
Toen is België gesticht met het idee van er een ééntalig Franstalig land van te maken .

De Nederlanders en het Nederlands van de Vlamingen moesten er uit.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 20:03   #333
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Dat flamingante deuntje over de onafhankelijkheid van Vlaanderen lijkt mij al even afgezaagd. "Hetgeen ge samen kunt doen, doet ge beter!" zeg ik altijd maar.
Ik zie de Vlaamse economie èn de Waalse economie een nog véél betere toekomst hebben dan nu als Wallonië en Vlaanderen samenblijven. Samenwerken loont en dat is eigenlijk de basis van gelijk welke economie. Maar, om d�*t aan 't verstand van een flamingant te brengen!.. Heel, heel moeilijk! Maar, ik heb het al wel vaker vastgesteld, zelfs bij mij: met ouder worden wordt ge ook wijzer. Ik was vroeger ooit één van de ergste flaminganten die ge u maar kondt indenken. Maar ik ben van die ziekte genezen.
Nog nooit van de EU gehoord zeker .?
In de EU kan Vlaanderen ook samenwerken met de economie van andere landen,maar dan zonder elk jaar 16 miljard aan Wallonië af te betalen .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 20:06   #334
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Natuurlijk! Maar ge vergeet één ding te zeggen en dat is dat die Waalse proffen dat 20 jaar geleden nog niet zegden!!! Dat betekent dus dat er zich in Wallonië een zekere evolutie heeft voorgedaan, één die ge niet kunt miskennen! Gij zijt zo ene die alles op één dag wil, maar zo werkt het leven niet, hé?
In Wallonië is er reeds een halve eeuw een zogenaamde "evolutie"... Hoeveel versies van het met zoveel tamtam aangekondigde Marshall-plan zijn er zo al niet geweest? En veel vooruitgang hebben we tot op heden niet gezien. Wallonië is doodeenvoudig een paradijs voor levenslange werklozen voor wie weinig in de weg wordt gelegd. Hoeveel Waalse werklozen uit de regio Doornik-Mons werken er in de industrie in Zuid-West-Vlaanderen (dat er vlak naast ligt)? Er is daar een nagenoeg permanente vraag naar werkkrachten. Wie er positief op reageert zijn werklozen uit Noord-Frankrijk. In Wallonië komen ze daarvoor niet uit hun hangmat.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 20:21   #335
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Nog nooit van de EU gehoord zeker .?
In de EU kan Vlaanderen ook samenwerken met de economie van andere landen,maar dan zonder elk jaar 16 miljard aan Wallonië af te betalen .
Inderdaad! Maar, zoals het er nu uitziet zou het wel eens zo kunnen aflopen dat de E.U. minder lang zal bestaan dan België ooit bestaan heeft, sinds 1830 tot op heden.
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 20:47   #336
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In Wallonië is er reeds een halve eeuw een zogenaamde "evolutie"... Hoeveel versies van het met zoveel tamtam aangekondigde Marshall-plan zijn er zo al niet geweest? En veel vooruitgang hebben we tot op heden niet gezien. Wallonië is doodeenvoudig een paradijs voor levenslange werklozen voor wie weinig in de weg wordt gelegd. Hoeveel Waalse werklozen uit de regio Doornik-Mons werken er in de industrie in Zuid-West-Vlaanderen (dat er vlak naast ligt)? Er is daar een nagenoeg permanente vraag naar werkkrachten. Wie er positief op reageert zijn werklozen uit Noord-Frankrijk. In Wallonië komen ze daarvoor niet uit hun hangmat.
Aha? En, wat lees ik hier:
http://www.tijd.be/politiek-economie...&ts=1490125440
??
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 20:59   #337
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Inderdaad! Maar, zoals het er nu uitziet zou het wel eens zo kunnen aflopen dat de E.U. minder lang zal bestaan dan België ooit bestaan heeft, sinds 1830 tot op heden.
En waarom moest België dan zo nodig weg van Nederland in 1830?
Samenwerken is toch steeds beter volgens U

Wat in 1830 goed was volgens de Belgicisten ,
zal in 2019 dan weer slecht zijn volgens hen .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 21:01   #338
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En waarom moest België dan zo nodig weg van Nederland in 1830?
Samenwerken is toch steeds beter volgens U

Wat in 1830 goed was volgens de Belgicisten ,
zal in 2019 dan weer slecht zijn volgens hen .
Een bezetter buiten schoppen lijkt me een vrij normale reactie te zijn in elk land...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 21:07   #339
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En waarom moest België dan zo nodig weg van Nederland in 1830?
Samenwerken is toch steeds beter volgens U

Wat in 1830 goed was volgens de Belgicisten ,
zal in 2019 dan weer slecht zijn volgens hen
.
Hoe? Gaan we ze weer buiten stampen in 2019??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 21:08   #340
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een bezetter buiten schoppen lijkt me een vrij normale reactie te zijn in elk land...
Inderdaad de Franstalige bezetter uit de Vlaamse Rand schoppen
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be