Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 6 juni 2005, 15:55   #221
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
De sociaal-democratie zit in Nederland in de oppositie! Bovendien had ik het helemaal niet over de Nederlandse sociaal-democratie, wél over de Vlaamse.
ik weet wel dat de sociaal democratie in de oppositie zit in nederland, ik wou zeggen dat je maar moet kijken welke gevolgen al die jaren "constructief" beleid hebben.... een totaal mislukte integratie, een totaal overbelaste sociale zekerheid,....

en we zijn hier in belgie mooi dezelfde weg op aan het gaan, het enige wat ons nog rest is de moord op de één of andere politicus en het feest is compleet
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 6 juni 2005, 18:37   #222
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Aan de heer Broes: ik verzoek u zeer vriendelijk, maar niet zonder enige aandrang, op te houden met in mijn teksten te veranderen door bijvoorbeeld tekst te cursiveren die ik niet wou cursiveren enzovoort. Uw methode van discussiëren laat ook te wensen over. U knipt een aantal zinnen uit mijn bijdragen, markeert tekst die ik helemaal niet wou markeren, en probeert mij dan zo op fouten te betrappen.
Beste Johan, als ik ooit aan jou of aan wie ook de indruk gaf dat ik je teksten vervalste of verkeerd interpreteerde door cursivering of door knippen, dan wil ik mij graag daarvoor verontschuldigen. Ik kan je verzekeren dat dit nooit mijn bedoeling was. De enige reden is dat ik op die manier duidelijk maak waarop ik reageer. Meer is er niet aan de hand.
Heb jij nooit zinnen uitgeknipt of benadrukt om fouten van tegenstanders te benadrukken? Eerlijk gezegd, het zou me verbazen.
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2005, 18:59   #223
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
De muur is gevallen omdat de burgers van de DDR beslist hebben, om, ondanks de aanwezigheid van Sovjettroepen en ondanks de aanwezigheid van de VoPo, toch de muur te bestormen. De Russische ambassadeur lag vrolijk te slapen, en men durfde hem niet wakker te maken. Men durfde ook niet meer op de menigte te schieten. Bij het ochtendgloren besefte iedereen dat het regime ten einde was.
Johan, na Chernobyl (te weinig electriciteit en kernreactoren die begeven) was Gorbachov ten einde raad, en kon geen tanks meer sturen. Dat is de reden van de val van de muur. Heel het Oostblok werd voordien steeds in bedwang gehouden met tanks en prikkeldraad (en veel begrip van weldenkend links in het westen).
Tijdens de Hongaarse revolutie die door de grote meerderheid van de Hongaren gesteund werd, waren er wèl Russische tanks. Zolang het leger bereid is om op burgers te schieten maakt een revolutie geen kans. In China op het Tiënanmenplein met de studentenbetogingen was dat ook zo.
luc broes is offline  
Oud 13 juni 2005, 11:40   #224
jjohanvdb
Gouverneur
 
jjohanvdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.311
Standaard

Je hebt natuurlijk gelijk dat de verzwakking van de Sovjet-Unie (nederlaag in Afghanistan, economische problemen vanaf de jaren '70) de val van de muur begunstigde. Ik heb echter in Berlijn heel wat met ooggetuigen gesproken en ook college gevolg van proffen die ooggetuige waren en men heeft mij toch verteld dat het om een intern politiek proces in de DDR ging. Je moet ook weten dat de muur plots op een nacht gevallen is en dat eens de muur gevallen was, het geen zin meer had om tanks te sturen, of het vuur te openen. De menigte bestond immers uit Oost- én West-Duitse burgers en het vuur openen op West-Duitse burgers had een Derde Wereldoorlog kunnen ontketenen.
jjohanvdb is offline  
Oud 13 juni 2005, 12:05   #225
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Je hebt natuurlijk gelijk dat de verzwakking van de Sovjet-Unie (nederlaag in Afghanistan, economische problemen vanaf de jaren '70) de val van de muur begunstigde. Ik heb echter in Berlijn heel wat met ooggetuigen gesproken en ook college gevolg van proffen die ooggetuige waren en men heeft mij toch verteld dat het om een intern politiek proces in de DDR ging. Je moet ook weten dat de muur plots op een nacht gevallen is en dat eens de muur gevallen was, het geen zin meer had om tanks te sturen, of het vuur te openen. De menigte bestond immers uit Oost- én West-Duitse burgers en het vuur openen op West-Duitse burgers had een Derde Wereldoorlog kunnen ontketenen.
De revolutie 'Wir sind das Volk' was al lang aan het groeien. En Gorbachov had al lang laten weten geen tanks meer te sturen.
Linkse proffen verkiezen na de feiten natuurlijk andere argumenten dan tanks.
En als de tanks er toch nog zijn (Tien an men) dan kijken velen naar de andere kant.
luc broes is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be