Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juni 2017, 12:26   #1441
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een ambassadeur wel dus, dat wist ik niet, maar geen consul. De ambassadeur houdt zich met zulke zaken niet bezig, enkel de consul.
De consulaire diensten in dezelfde ambassade houden zich daar wel met bezig. Zij hebben zonder twijfel reeds het dossier gezien, dat is hun taak. Ik vind het raar dat nog JB, noch zijn vrouw, noch mediageile Alloo die consulaire diensten ter sprake brengen. Waarom? Waarschijnlijk omdat de gerechterlijke overheid een sterk dossier heeft dat zij hebben kunnen inkijken.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 25 juni 2017 om 12:27.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 12:28   #1442
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Justitie mag nog op het NEderlandse model gebaseerd zijn, Surinamers zijn geen NEderlanders.
Waar zei ik dat?




Probeer nog eens.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 12:30   #1443
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Sommige mannen moet je niet alleen laten. 'Ze' worden alcoholist in den vreemde, andere niet en nodigen gezelschap uit, dat kunnen stagiaires of hoeren zijn. De laatste 2 groepen zijn het makkelijkst als enkeling contact mee te maken. An zich is niets mis met jonge studenten of pas afgestudeerden die op wereldreis zijn, maar hou ze in de gaten. Zeker in een land waar straffen draconisch zijn als het om drugs gaat.

Als Johan het op zijn zuipen had gezet en af en toe een gezelschapsdame had laten overkomen in zijn huis was hij veel beter af geweest.

Maar wat ik in de docu had gezien is hij daar het type niet voor. Laat staan een professionele drugsfabrikant.
Ja, dat zie je genoeg in landen als Thailand.
ik denk wel dat je je op veel plaatsen in de wereld kunt integreren, maar dan moet je wel ergens langere tijd blijven, de taal spreken, en je aanpassen aan hun cultuur. In veel landen hangt de cultuur natuurlijk nauw samen met in welke sociale milieus je je begeeft.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 12:58   #1444
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Frankenstein

Citaat:
Tsja, ik heb eens naar een aflevering gekeken. 'Wij vertrekken' of iets dergelijks.

Een Nederlands echtpaar met rijke ervaring in de horeca gingen hun geluk beproeven Noord Oost Brazilie, konden gewoon geen voet aan de grond krijgen. Vooral vanwege de kick van de locals om Westerlingen te 'pakken' en een landgenoot die hun ook enkel als 'geld' zag. Dubbel gepakt dus.
Ik heb er ook een aflevering van gezien. Een Rotterdams gezin dat bij NS werkte zou een nieuw leven beginnen in Dominicaanse republiek. Na 3 maand stonden ze terug, berooid. Ze zeiden onder meer dat het de locals vooral om geld te doen was en dat van echte vriendschap geen sprake was... tja, wat had je nu gedacht in een arm land?

Citaat:
Ik herken dit overigens, maar de intense mate van kronkels en vertragingen waarin ze terechtkwamen, deed mij verbazen en mij achter mijn hoofd krabben of het ginder wel zo'n jovel land is ondanks het klimaat met de Passaat wind.
Ik denk dat Latijns-Amerika vrij hard is, wat Johan meemaakt bevestigt dit alleen. Ik heb er nooit zaken gedaan, maar al op een onaangename manier in aanraking gekomen met de Colombiaanse politie. Op Cuba heb je het voordeel dat het niet corrupt is en dat de overheid je zal helpen, maar de locals zijn zeer doortrapt en totaal niet te vertrouwen. Toeristen worden dagelijks opgelicht zonder dat de meeste dit zelfs doorhebben.

Ik denk dat je wel kunt slagen in zulke landen, maar dan moet je het land eerst goed kennen, een goede kennissenkring opbouwen, bij voorkeur "belangrijke mensen", zelf ook doortrapt zijn, en de boel constant opvolgen.

Citaat:
Wat je zegt dat meer dan de halve wereld zo werkt is correct maar als zeker Westerling moet je 3-dubbel oppassen dat ze je geen (extra) oor aannaaien. Aan de andere kant; doe je die grappenmakerij andersom kan je een machet van een local in je nek verwachten. De politie zal een blanke ook niet snel helpen, waarom moeite doen voor een buitenlander. Het is niet makkelijk en even eerlijk dus.
In Kenya valt dat wel mee. Je hebt het voordeel dat zwarten elkaar niet vertrouwen. Als blanke denken ze dat je nooit liegt en altijd eerlijk bent.
De politie zal een blanke net wel helpen, want ze weten dat er iets te rapen valt. En als een blanke aan je kant staat, is dat een troef waarmee je kunt opscheppen en ook zakelijk gebruiken. bvb. "European management" is een enorme troef in de horeca. Je moet gewoon het spel volgens de regels spelen, omkopen waar dat gebruikelijk is (maar nooit te veel geven want dan denken ze dat er nog meer te rapen valt), en respect betonen. Je ver van politiek houden ook. Als je "in de zak gezet wordt" je echter niet laten doen en terugvechten, liefst met zoveel mogelijk locals aan jouw kant.
In Kenya bvb. miraa gaan kauwen, op boemel gaan en naar de meisjes gaan met enkele belangrijke politici en zaken mannen doet wonderen. (dat is trouwens in Rusland net zo) Dan toon je dat je "one of them" bent, en als je in de problemen zit doet het juiste telefoontje wonderen. Met de douaniers een vriendschapsband opbouwen, en juiste afspraken maken...


Citaat:
Tenzij bij moord of verkrachting bij een Westerling en dus de (wereld) media in werking is getreden; dan is het een heel ander verhaal.
Verkrachting in Kenya stelt jammer genoeg niet veel voor, wordt ook nauwelijks vervolgd.
TENZIJ er geld te rapen valt. Zo moest de blanke eigenaar van "Java house", een zeer succesvolle keten van koffiehuizen, iets wat vroeger niet bestond, zijn zaak verkopen nadat hij betrapt werd met een 8 jarig meisje. Plotseling is de zaak in handen van iemand met nauwe banden met de Keniaanse regering en justitie... Maar hij werd nooit vervolgd, en is nu weer bezig met een andere zaak.
Een andere zaak die ik ken is deheer Blackburn. Hij had het hele stadje Kilifi aan de kust in handen. Maar toen hij zijn Engelse vrouw dumpte voor een jonge Keniaanse kocht deze de rechter om, en al zijn bezittingen kwamen op haar naam te staan. Uiteindelijk betaalde ze ook een huurmoordenaar om hem neer te schieten. Veel oude mannen die met een jonge Keniaanse huwen worden ook vergiftigd. Je moet je gezelschap goed uitkiezen, anders ben je de pineut...

Citaat:
Ik ben zelf een overigens aantal keren op flink mijn bek gegaan, en zal ook nog wel eens gebeuren maar het wordt steeds minder. Toch zal ik alerter en sterker moeten zijn dan de locals, gewoon omdat 'ze' erop kicken mij als witte te belazeren. Tegen de politie zal ik mij nederiger moeten opstellen dan een local omdat ze erop kicken, etc. Nu luisteren ze wel naar mij, een Filipijn daarentegen die ik ken - is arts - wordt vaak gewoon totaal genegeerd en proberen ze eronder te trappen. Ik mag niet klagen dus als blanke..
Toch geen al te leuke mentaliteit dus daar in Suriname...
Maar in gelijk welk land, respect betonen voor de lokale cultuur en gebruiken is de sleutel denk ik tot succes.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 juni 2017 om 13:07.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 13:10   #1445
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De consulaire diensten in dezelfde ambassade houden zich daar wel met bezig. Zij hebben zonder twijfel reeds het dossier gezien, dat is hun taak. Ik vind het raar dat nog JB, noch zijn vrouw, noch mediageile Alloo die consulaire diensten ter sprake brengen. Waarom? Waarschijnlijk omdat de gerechterlijke overheid een sterk dossier heeft dat zij hebben kunnen inkijken.
Alloo heeft die consulaire diensten reeds ter sprake gebracht bij een vorige reportage in Bolivië, en had daar toen nare ervaringen mee, wat hij ook openlijk zei in de reportage. Dus de kans is groot dat ze hem nu totaal niet meer hebben willen ontvangen, wat ik ook ergens versta, zulke zaken vereisen discretie.
"Consulaire diensten" zonder consul is een lege doos. Dat betekent dat er zelfs geen Belg aanwezig is. Dat is overal zo, en weet iedere expat.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 13:14   #1446
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Weeral een uitleg van de Schoof zijn kloten.
Zwakke poging om onkunde te verdoezelen.

Probeer nog eens.
Nee hoor, ik ken dat systeem goed genoeg in andere landen. De ambassadeur houdt zich bezig met bilaterale betrekkingen, de consul met onder andere landgenoten in het betreffende land. Bolivië ken ik niet, ben er nooit geweest. Ik wist dat er geen consul was, via Luk Alloo trouwens.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 16:02   #1447
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dat klinkt als racisme.
Typisch een politiek correcte Hollander wiens verstand niet verder komt dan de hoogte van de sloot die door waterschappen wordt bepaald;

ik schrijf een heel verhaal op en U en pikt er 1 regel uit.

Sterkte gewenst aan deze forummer die zijn naam verbonden heeft aan de leider der Franken die de bruine moslims een keihard pak rammel heeft gegeven !
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 16:07   #1448
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Step 1: Set up Google Translate for locals from the Colony of Suriname.
The first time you open Google Translate, you’ll be asked to choose your primary language and the language you translate most often to (Dutch in this specific case.) To pick from other available languages, tap the Down arrow.
If confused: retry step 1 but more slowly.
Enjoy the challenge.
U gaat zoeken en vervolgens copy pasten...

You lost !!
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 17:53   #1449
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een ambassadeur wel dus, dat wist ik niet, maar geen consul. De ambassadeur houdt zich met zulke zaken niet bezig, enkel de consul.
Er is dus geen Belgische ambassadeur in Bolivië. Vraag het maar na.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 17:59   #1450
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

dubbel
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 25 juni 2017 om 18:00.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 17:59   #1451
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
...
Ik heb er ook een aflevering van gezien. Een Rotterdams gezin dat bij NS werkte zou een nieuw leven beginnen in Dominicaanse republiek. Na 3 maand stonden ze terug, berooid. Ze zeiden onder meer dat het de locals vooral om geld te doen was en dat van echte vriendschap geen sprake was... tja, wat had je nu gedacht in een arm land?

Ik denk dat Latijns-Amerika vrij hard is, wat Johan meemaakt bevestigt dit alleen. Ik heb er nooit zaken gedaan, maar al op een onaangename manier in aanraking gekomen met de Colombiaanse politie. Op Cuba heb je het voordeel dat het niet corrupt is en dat de overheid je zal helpen, maar de locals zijn zeer doortrapt en totaal niet te vertrouwen. Toeristen worden dagelijks opgelicht zonder dat de meeste dit zelfs doorhebben.

Ik denk dat je wel kunt slagen in zulke landen, maar dan moet je het land eerst goed kennen, een goede kennissenkring opbouwen, bij voorkeur "belangrijke mensen", zelf ook doortrapt zijn, en de boel constant opvolgen.

In Kenya valt dat wel mee. Je hebt het voordeel dat zwarten elkaar niet vertrouwen. Als blanke denken ze dat je nooit liegt en altijd eerlijk bent.
De politie zal een blanke net wel helpen, want ze weten dat er iets te rapen valt. En als een blanke aan je kant staat, is dat een troef waarmee je kunt opscheppen en ook zakelijk gebruiken. bvb. "European management" is een enorme troef in de horeca. Je moet gewoon het spel volgens de regels spelen, omkopen waar dat gebruikelijk is (maar nooit te veel geven want dan denken ze dat er nog meer te rapen valt), en respect betonen. Je ver van politiek houden ook. Als je "in de zak gezet wordt" je echter niet laten doen en terugvechten, liefst met zoveel mogelijk locals aan jouw kant.
In Kenya bvb. miraa gaan kauwen, op boemel gaan en naar de meisjes gaan met enkele belangrijke politici en zaken mannen doet wonderen. (dat is trouwens in Rusland net zo) Dan toon je dat je "one of them" bent, en als je in de problemen zit doet het juiste telefoontje wonderen. Met de douaniers een vriendschapsband opbouwen, en juiste afspraken maken...

Verkrachting in Kenya stelt jammer genoeg niet veel voor, wordt ook nauwelijks vervolgd.
TENZIJ er geld te rapen valt. Zo moest de blanke eigenaar van "Java house", een zeer succesvolle keten van koffiehuizen, iets wat vroeger niet bestond, zijn zaak verkopen nadat hij betrapt werd met een 8 jarig meisje. Plotseling is de zaak in handen van iemand met nauwe banden met de Keniaanse regering en justitie... Maar hij werd nooit vervolgd, en is nu weer bezig met een andere zaak.
Een andere zaak die ik ken is deheer Blackburn. Hij had het hele stadje Kilifi aan de kust in handen. Maar toen hij zijn Engelse vrouw dumpte voor een jonge Keniaanse kocht deze de rechter om, en al zijn bezittingen kwamen op haar naam te staan. Uiteindelijk betaalde ze ook een huurmoordenaar om hem neer te schieten. Veel oude mannen die met een jonge Keniaanse huwen worden ook vergiftigd. Je moet je gezelschap goed uitkiezen, anders ben je de pineut...

Toch geen al te leuke mentaliteit dus daar in Suriname...
Maar in gelijk welk land, respect betonen voor de lokale cultuur en gebruiken is de sleutel denk ik tot succes.

Allez, zo te horen is het dan toch nog niet zo ongelooflijk verschrikkelijk slècht hier tussen die egoïstische, racistische, fascistische Vlamingen.


Ik begin alleszins al heel wat beter te begrijpen waarom zo véél anderskleurigen deze kanten op willen komen.


Hebt ge nog méér verhalen?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 18:37   #1452
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juni 2017 om 18:40.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 18:38   #1453
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Allez, zo te horen is het dan toch nog niet zo ongelooflijk verschrikkelijk slècht hier tussen die egoïstische, racistische, fascistische Vlamingen.


Ik begin alleszins al heel wat beter te begrijpen waarom zo véél anderskleurigen deze kanten op willen komen.


Hebt ge nog méér verhalen?
Al eens het verschil tussen Hasselt en Maastricht gezien ??

Ik wel, wereld van verschil !

België is een paradijs voor moslims; ze kunnen troep straat gooien zonder dat een 'local' (Belg) op of aanmerkingen maakt. Een local met hoofddoek wordt niet geniepig gepest door landgenoten. Moslims in Hasselt zijn gekleed als in Ankara. Moslima's in Nederland laten meer en meer hun haren wapperen; lopen er modern bij.. De geimporteerde bruidjes zijn op 1 hand te tellen in een winkelstraat. Gewoon omdat Nederlanders bemoeizuchtiger zijn en niet enkel hun frustraties op internet uiten maar ook op straat, in politiek, werk, etc.

Tsja er zijn jihadstraten in Amsterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht, maar problemen worden niet weggemoffeld en 100% van de Nederlandse politici weten wat een salafist is. Belgische politici -> Nope !

Mocht ik bruin, achterlijk en moslim zijn en mogen kiezen tussen Nederland of België, dan is België met top 1 mijn favoriete bestemming.

@ Heeft u nog meer meer verhalen binnen de straal van 30 meter van het frietkot meneer djimi ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juni 2017 om 19:07.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 18:43   #1454
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er is dus geen Belgische ambassadeur in Bolivië. Vraag het maar na.
Maar wel 2 consulaten : 1 in La Paz en 1 in Santa Cruz.

https://www.embassypages.com/missions/embassy2697/
https://www.embassypages.com/missions/embassy2698/
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 19:02   #1455
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Al eens het verschil tussen Hasselt en Maastricht gezien ??

Ik wel, wereld van verschil !

België is een paradijs voor moslims; ze kunnen troep straat gooien zonder dat een 'local' (Belg) op of aanmerkingen maakt. Een local met hoofddoek wordt niet geniepig gepest door landgenoten. Moslims in Hasselt zijn gekleed als in Ankara. Moslima's in Nederland laten meer en meer hun haren wapperen; lopen er modern bij.. De geimporteerde bruidjes zijn op 1 hand te tellen in een winkelstraat. Gewoon omdat Nederlanders bemoeizuchtiger zijn en niet enkel hun frustraties op internet uiten maar ook op straat, in politiek, werk, etc.

Tsja er zijn jihadstraten in Amsterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht, maar problemen worden niet weggemoffeld en 100% van de Nederlandse politici weten wat een salafist is. Belgische politici -> Nope !

Mocht ik bruin, achterlijk en moslim zijn en mogen kiezen tussen Nederland of België, dan is België met top 1 mijn favoriete bestemming.

@ Heeft u nog meer meer verhalen binnen 30 meter van het frietkot meneer djimi ?
Omg de nagel op z'n kop, idd Nederlanders zijn mondiger wat betreft hun gevoelens, hetgeen ze denken enz. Belgen zijn in dat opzicht terughoudender, alhoewel ze in Antwerpen niet op hun mondje gevallen zijn - doch is anders, ik weet niet hoe het juist te verwoorden maar een Vlaming is m.i. toch meer ingetogen dan een Nederlander. Daarmee bedoel ik dat het bij onze noorderburen minder gespeeld overkomt en ze het ten alle tijde doen, niet enkel in geval van conflictsituaties als je begrijpt wat ik bedoel...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 23:45   #1456
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Allez, zo te horen is het dan toch nog niet zo ongelooflijk verschrikkelijk slècht hier tussen die egoïstische, racistische, fascistische Vlamingen.


Ik begin alleszins al heel wat beter te begrijpen waarom zo véél anderskleurigen deze kanten op willen komen.


Hebt ge nog méér verhalen?
Natuurlijk zijn deze landen geen pretje, vooral als je geen geld hebt.
De levensstandaard ligt hier al honderden jaren talloze keren hoger.
Maar gezien al de rijkdom hier, historisch overgeërfd van de voorvaderen, vind ik dat het toch beter kan hier.
Daar is het overleven, en proberen er het beste van te maken met weinig middelen en weinig kennis. Daarom moet men ongelooflijk trots zijn op de prestatie van China, dat van een doodarm land een ontwikkeld land werd.
Je moet alles in een bredere context zien. Ook corruptie kun je niet zomaar uitroeien. China gebruikt radicale middelen en zelfs daar is het nog niet volledig verdwenen. Wat ik merk is dat zulke ziekten gemakkelijk binnen sluipen (corruptie in de ex-sovjet-Unie sinds begin jaren 90) maar veel moeilijker uit te roeien zijn.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 00:08   #1457
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zonder consul stelt dat niets voor. Er zit daar geen enkele Belg, en niemand die voltijds betaald wordt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 01:09   #1458
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee hoor, ik ken dat systeem goed genoeg in andere landen. De ambassadeur houdt zich bezig met bilaterale betrekkingen, de consul met onder andere landgenoten in het betreffende land. Bolivië ken ik niet, ben er nooit geweest. Ik wist dat er geen consul was, via Luk Alloo trouwens.
Heerlijk

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 26 juni 2017 om 01:15.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 03:32   #1459
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Frankenstein



Ik heb er ook een aflevering van gezien. 1.Een Rotterdams gezin dat bij NS werkte zou een nieuw leven beginnen in Dominicaanse republiek. Na 3 maand stonden ze terug, berooid. Ze zeiden onder meer dat het de locals vooral om geld te doen was en dat van echte vriendschap geen sprake was... tja, wat had je nu gedacht in een arm land?



Ik denk dat Latijns-Amerika vrij hard is, wat Johan meemaakt bevestigt dit alleen. Ik heb er nooit zaken gedaan, maar al op een onaangename manier in aanraking gekomen met de Colombiaanse politie. Op Cuba heb je het voordeel dat het niet corrupt is en dat de overheid je zal helpen, maar de locals zijn zeer doortrapt en totaal niet te vertrouwen. Toeristen worden dagelijks opgelicht zonder dat de meeste dit zelfs doorhebben.

Ik denk dat je wel kunt slagen in zulke landen, maar dan moet je het land eerst goed kennen, een goede kennissenkring opbouwen, bij voorkeur "belangrijke mensen", zelf ook doortrapt zijn, en de boel constant opvolgen.



In Kenya valt dat wel mee. 2.Je hebt het voordeel dat zwarten elkaar niet vertrouwen. Als blanke denken ze dat je nooit liegt en altijd eerlijk bent.
De politie zal een blanke net wel helpen, want ze weten dat er iets te rapen valt. En als een blanke aan je kant staat, is dat een troef waarmee je kunt opscheppen en ook zakelijk gebruiken. bvb. "European management" is een enorme troef in de horeca. 3.Je moet gewoon het spel volgens de regels spelen, omkopen waar dat gebruikelijk is (maar nooit te veel geven want dan denken ze dat er nog meer te rapen valt), en respect betonen. Je ver van politiek houden ook. Als je "in de zak gezet wordt" je echter niet laten doen en terugvechten, liefst met zoveel mogelijk locals aan jouw kant.
In Kenya bvb. miraa gaan kauwen, op boemel gaan en naar de meisjes gaan met enkele belangrijke politici en zaken mannen doet wonderen. (dat is trouwens in Rusland net zo) Dan toon je dat je "one of them" bent, en als je in de problemen zit doet het juiste telefoontje wonderen. Met de douaniers een vriendschapsband opbouwen, 4.en juiste afspraken maken...




Verkrachting in Kenya stelt jammer genoeg niet veel voor, wordt ook nauwelijks vervolgd.
TENZIJ er geld te rapen valt. Zo moest de blanke eigenaar van "Java house", een zeer succesvolle keten van koffiehuizen, iets wat vroeger niet bestond, zijn zaak verkopen nadat hij betrapt werd met een 8 jarig meisje. Plotseling is de zaak in handen van iemand met nauwe banden met de Keniaanse regering en justitie... Maar hij werd nooit vervolgd, en is nu weer bezig met een andere zaak.
Een andere zaak die ik ken is deheer Blackburn. Hij had het hele stadje Kilifi aan de kust in handen. Maar toen hij zijn Engelse vrouw dumpte voor een jonge Keniaanse kocht deze de rechter om, en al zijn bezittingen kwamen op haar naam te staan. 5.Uiteindelijk betaalde ze ook een huurmoordenaar om hem neer te schieten. 6.Veel oude mannen die met een jonge Keniaanse huwen worden ook vergiftigd. Je moet je gezelschap goed uitkiezen, anders ben je de pineut...



Toch geen al te leuke mentaliteit dus daar in Suriname...
Maar in gelijk welk land, respect betonen voor de lokale cultuur en gebruiken is de sleutel denk ik tot 7.succes.
1. Bij de NS gewerkt, de meest veilige haven voor werknemers als ze eenmaal binnen zijn. Dit is gewoon vragen om brokken..

2. Zwarten vertrouwen elkaar niet. Correct, maar als het puntje bij paaltje komt verhalen ze het op de eerste in de geldketen. Waar ik tegenaan ben gelopen is dat locals het van elkaar accepteren dat ze niet worden uitbetaald, om vervolgens de makkelijkste te kiezen door bij de opdrachtgever aan te komen - ik als witte dus -. Ze verzinnen - altijd weer - een smoes om niet hun 'baas' aan te spreken maar een makkelijker pad te nemen. Er is een ongeschreven regel dat een dergelijke gedupeerde werknemer alsnog dat zijn geld kan komen verhalen door roof op de opdrachtgever, de eerste in de geldketen. Ik heb daar korte metten mee gemaakt door zo'n stommeling achter de tralies weten te krijgen, jawel doormiddel van Suries. Maar het blijft een vervelende rot-mentaliteit en maakt je soms paranoia.

3. Als je hen eerst een fles cola geeft kan je later moeilijk een lolly geven. Tenzij er inflatie in het spel is, dan wordt het bedrag van die lolly een fles cola. Iedereen is blij, ik ben nog steeds een bedrag aan een lolly kwijt en de tegenpartij krijgt meer waardebriefjes.

Misschien is inflatie wel geschikt voor dat soort landen, kunnen ze elkaar blijven belazeren en omkopen en iedereen blijft blij, deflatie leidt daar misschien wel tot burgeroorlog.

4. Juiste afspraken maken kan je alleen met juiste mensen. Bosnegers die vloeiend Nederlands spreken vertrouw ik bij voorbaat niet.. Hierin gaan de meeste blanken de fout in.

5. Huurmoordenaars hebben wij niet. Reden waarschijnlijk: waarom iemand betalen die zijn werk toch niet doet..

6. Geen paradijs dus voor Gipsy; of enkele ticket er naartoe kan natuurlijk ook.

7.Succes heeft ook alles te maken met een goede naam opbouwen. Dit kost jaren. Zeker niet alle gebruiken overnemen anders ben je je meerwaarde kwijt.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 juni 2017 om 03:46.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 03:58   #1460
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Typisch een politiek correcte Hollander wiens verstand niet verder komt dan de hoogte van de sloot die door waterschappen wordt bepaald;

ik schrijf een heel verhaal op en U en pikt er 1 regel uit.

Sterkte gewenst aan deze forummer die zijn naam verbonden heeft aan de leider der Franken die de bruine moslims een keihard pak rammel heeft gegeven !
IJskoud Parbo bier doet wonderen na 2 liter..
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be