Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juli 2017, 15:43   #681
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wsl wanneer iemands mening en gedrag vrij ver ligt van wat in dat werelddeel ongeveer mainstream en gangbaar is, maar makkelijker en duidelijker is de definitie als men het N-VA partijprogramma niet uitvoert.
Copernicus was dus wereldvreemd. Goed te vernemen dat Zuhal Demir met zulke wereldvreemde snuiters onverbiddellijk had afgerekend.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:46   #682
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Van mij mogen nudisten ook een nudistenuurtje hebben als er voldoende vraag is.
Maar ik zie nog steeds niet in waarom het badpak voor moslimvrouwen zelfs niet tijdens het vrouwenuurtje zou mogen. Voor mij is de wettelijke houding dat ik me moet onderscheiden van ongelovigen.
Voor mij is de wettelijke houding dat ik me moet onderscheiden van ongelovigen

Tot daar de zogezegde hooggeprezen vrijheid van de Islam die er dus duidelijk geen is maar een wettelijke segregatie tussen gelovigen en niet gelovigen om daarna de niet gelovigen volgens de wetten van de gelovigen al hun vrijheden te kunnen ontnemen...

Bovendien is de enige vrijheid als gelovige die u heeft: uw kop vrijwillig buigen voor de Islam en indien niet zullen ze uw kop gedwongen neerslaan...

Gekke voorstelling over wat vrijheid is... Jullie kennen alleen maar dwang, dwang en nog eens dwang... waar u, enkel in uw gedachte, u al of niet vrijwillig kunt aan onderwerpen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:47   #683
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wsl wanneer iemands mening en gedrag vrij ver ligt van wat in dat werelddeel ongeveer mainstream en gangbaar is, maar makkelijker en duidelijker is de definitie als men het N-VA partijprogramma niet uitvoert.
Unia moet zich vooral aan de wetten houden en die oa in de zin van de Rechten van de Mens interpreteren en advies geven in omstreden zaken. Zij zien zich waarschijnlijk genoodzaakt om zaken strikt en rechtlijnig te interpreteren op basis van wetteksten (niet van mainsream ideeën).

Het is aan de politici om duidelijke wetten te maken, maar ze hebben waarschijnlijk liever dat Unia de kastanjes uit het vuur haalt dan dat zij hun nek uitsteken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:48   #684
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kom zeg, houdt dit geneuzel nooit op?
Welke vrijheid, wanneer je vrouwen oplegt volledig bedekt te zwemmen? Het wordt tijd dat onze cultuur eens respect krijgt , vrouwen zijn geen lustobjecten steeds en overal en niet verantwoordelijk voor het seksueel gedrag van mannen, want daar gaat het over, wanneer vrouwen hun lichaam en haren moeten bedekken om activiteiten te doen, die dood normaal zijn.
Dit gaat niet over vrijheid maar religieuze dwang die zich boven de principes van onze samenleving zet.

daar gaat het inderdaad over, beste Alice, want welke vrijheid hebben vrouwen als je hen verplicht te zwemmen met maar een paar vierkante centimetertjes stof?

de burkini verbieden heeft alles te maken met het lustgevoel van westerse mannen, die het niet kunnen verkroppen dat ze vrouwen niet kunnen aangapen.

Het wordt tijd dat onze cultuur eens respect krijgt voor vrouwen.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:49   #685
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoe verhindert de pariteit in de federale regering het voorzien van een adequate opvang voor geïnterneerden als:
1) de meerderheid van het parlement Vlaams is (en er dus wetsvoorstellen kan doorduwen behalve wanneer er een bijzondere meerderheid is)
2) de minister van justitie al tien jaar lang een Vlaming is

En meer concreet: hoe hebben de Franstaligen vermeden dat er in een adequate opvang voor geïnterneerden wordt voorzien?
Ik heb u erop geantwoord; maar u verkiest er niet op in te gaan...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:50   #686
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Voor mij is de wettelijke houding dat ik me moet onderscheiden van ongelovigen

Tot daar de zogezegde hooggeprezen vrijheid van de Islam die er dus duidelijk geen is maar een wettelijke segregatie tussen gelovigen en niet gelovigen om daarna de niet gelovigen volgens de wetten van de gelovigen al hun vrijheden te kunnen ontnemen...

Bovendien is de enige vrijheid als gelovige die u heeft: uw kop vrijwillig buigen voor de Islam en indien niet zullen ze uw kop gedwongen neerslaan...

Gekke voorstelling over wat vrijheid is... Jullie kennen alleen maar dwang, dwang en nog eens dwang... waar u, enkel in uw gedachte, u al of niet vrijwillig kunt aan onderwerpen...
Die keuze heb je. Het is wel zo dat als je aktief tot een geloofsgemeenschap toetreedt dat je ook het interne clubreglement eerbiedigt (dat moet uiteraard niet strijdig zijn met de Wet).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:52   #687
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je vergist je, er is een groot verschil tussen ondersteunen en accomoderen met gemeenschapsmiddelen en toelaten op eigen kosten.
Vreemde reactie. Hoe moet ik die koppelen aan wat ik schreef?

Citaat:
meest recente voorbeeld van verbod is het verbod op niet-gemengde scholen in Vlaanderen.
Hoe heeft dat dan bijgedragen tot de emancipatie van de vrouw?

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 25 juli 2017 om 15:57.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:53   #688
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
welk vrouwenuurtje??? wij hebben hier in t westen geen tradities van apartheid op basis van sekse. ik zie niet in waarom we die weg op zouden moeten.
dus jij bent een tegenstander voor aparte voertuigen voor vrouwen in metro's enzo?
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:54   #689
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De westerse vrouw zit te kankeren over de lustgevoelens van moslimmannen en dat ze daarom maar de vrouw bedekken. Terwijl het een gebod van God is dat de man zijn awrah en de vrouw haar awrah bedekt. En er is daarin een verschil door hun verschillende lichaamsbouw. Moslimmannen mogen bv ook niet in een strak slipje zwemmen.
Gemengd zwemmen is ook voor de meeste moslimmannen een obstakel.
De kans om op een moslimbroeder of zuster te geilen moet geminimaliseerd worden. Want dat is foei. En daarom leggen we ons restricties op, wat perfect mag.
Maar ik zeg het toch, het feit dat de mannen kunnen geilen op een moslimbroeder of een moslimzuster...

En het is inderdaad wereldwijd bekend dat moslimmannen, veel erger dan andere mannen zitten te gijlen op alles dat niet bedekt is...
Zeg gewoon dat ze geen opvoeding gekregen hebben en nog in hun kinderschoenen van 'ikke, ikke, ikke' rondlopen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:55   #690
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Bovendien is de enige vrijheid als gelovige die u heeft: uw kop vrijwillig buigen voor de Islam en indien niet zullen ze uw kop gedwongen neerslaan...

weeral de grootste zever....

Wanneer is uw kop er afgeslaan?
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:56   #691
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dus jij bent een tegenstander voor aparte voertuigen voor vrouwen in metro's enzo?
ja, ben jij een voorstander van apartheid mss?

tot nu toe hebben we het toch gedaan zonder aparte voertuigen en dat was niet onveilig ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:57   #692
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De westerse mens heeft de deugd van de zelfbeheersing zodanig verinnerlijkt dat hij perfect een halfnaakt lichaam kan verdragen zonder in onstuitbare seksuele lust te vervallen. Moslims maken zich er met een jantje-van-leiden van af: hun karaktersterkte wordt immers niet beproefd. Ze kiezen voor een technische oplossing (naakt bedekken) in plaats van te leren een hogere waarde (zelfbeheersing) diep in hun gedrag te verankeren.
De westerse mens kijkt gekleed al met begeerte naar elkaar, bv op de werkvloer, om uiteindelijk in onstuitbare seksuele lust overspel te plegen. Men hoeft op een bepaalde realiteit geen schepje bovenop te doen door gemengd halfnaakt met elkaar te zwemmen. Wat niet bestaat bij de westerse mens, kan dus ook niet diep verankerd worden bij de moslim.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 25 juli 2017 om 15:58.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:57   #693
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Vreemde reactie. Hoe moet ik die koppelen aan wat ik schreef?



Dat verbod is er niet gekomen om vrouwen te emanciperen. Ik zou ook niet weten hoe het daartoe had kunnen bijdragen.
koppelen aan wat ik vetgedrukt aanduidde.

en waarom zou dat verbod er anders gekomen zijn dan om de gelijkheid tussen m en v te verbeteren???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:58   #694
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
daar gaat het inderdaad over, beste Alice, want welke vrijheid hebben vrouwen als je hen verplicht te zwemmen met maar een paar vierkante centimetertjes stof?

de burkini verbieden heeft alles te maken met het lustgevoel van westerse mannen, die het niet kunnen verkroppen dat ze vrouwen niet kunnen aangapen.

Het wordt tijd dat onze cultuur eens respect krijgt voor vrouwen.
- lol -
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:58   #695
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De overheid moet zich in de mate van het mogelijke neutraal opstellen ten aanzien van de verschillende levensbeschouwingen en tegelijkertijd garanderen dat elkeen zijn leven kan inrichten volgens de eigen levensbeschouwing. Het is derhalve niet aan de overheid om bepaalde uitingen te gaan verbieden op basis van een zogezegde 'tijdgeest' - een begrip dat nota bene zelf voorwerp is van een definitiestrijd.
ze moet ook de overlast die zo'n levensbeschouwing met zich meebrengt beteugelen
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:58   #696
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Unia moet zich vooral aan de wetten houden en die oa in de zin van de Rechten van de Mens interpreteren en advies geven in omstreden zaken. Zij zien zich waarschijnlijk genoodzaakt om zaken strikt en rechtlijnig te interpreteren op basis van wetteksten (niet van mainsream ideeën).

Het is aan de politici om duidelijke wetten te maken, maar ze hebben waarschijnlijk liever dat Unia de kastanjes uit het vuur haalt dan dat zij hun nek uitsteken.
het knipogende icoontje achter mijn post wees er enigszins op dat die post niet al te serieus bedoeld was.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:59   #697
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
daar gaat het inderdaad over, beste Alice, want welke vrijheid hebben vrouwen als je hen verplicht te zwemmen met maar een paar vierkante centimetertjes stof?

de burkini verbieden heeft alles te maken met het lustgevoel van westerse mannen, die het niet kunnen verkroppen dat ze vrouwen niet kunnen aangapen.

Het wordt tijd dat onze cultuur eens respect krijgt voor vrouwen.
De vrijheid om niet te zwemmen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 15:59   #698
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja, ben jij een voorstander van apartheid mss?

tot nu toe hebben we het toch gedaan zonder aparte voertuigen en dat was niet onveilig ...

niet onveilig?? ..

daarom hebben ze in Japan (/sarcasm het moslimland bij uitstek) deze toestellen in gebruik genomen...
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 16:00   #699
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De overheid moet zich in de mate van het mogelijke neutraal opstellen ten aanzien van de verschillende levensbeschouwingen en tegelijkertijd garanderen dat elkeen zijn leven kan inrichten volgens de eigen levensbeschouwing. Het is derhalve niet aan de overheid om bepaalde uitingen te gaan verbieden op basis van een zogezegde 'tijdgeest' - een begrip dat nota bene zelf voorwerp is van een definitiestrijd.
De Islamieten hebben volgens Guinevere van God de opdracht gekregen om zich te onderscheiden van de niet-gelovigen, welke als minderwaardige wezens gezien worden...
Dus is het de opdracht van de overheid om op alle manieren tegen de regels die deze segregatie gunstig kunnen beinvloeden, in te gaan...
Iedereen is gelijk voor de wet en begunstigden van God bestaan niet voor de wet...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 16:00   #700
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De westerse mens kijkt gekleed al met begeerte naar elkaar, bv op de werkvloer, om uiteindelijk in onstuitbare seksuele lust overspel te plegen. Men hoeft op een bepaalde realiteit geen schepje bovenop te doen door gemengd halfnaakt met elkaar te zwemmen. Wat niet bestaat bij de westerse mens, kan dus ook niet diep verankerd worden bij de moslim.
Overspel is hier niet verboden
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be