Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2002, 00:11   #1
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

"Vrije" (??) meningsuiting

In het kader van de artikelen "Democratie" en "Ongelijke behandeling" lijkt het mij juist om eens te schetsen hoe zich dit in de praktijk heeft ontwikkeld en hoe dit door zich "politiek correct" wordt opgevat c.q. toegepast. Ik doe dat aan de hand van een oud, doch nog steeds actueel artikel.

(Integraal citaat)

Gaat u (!!) maar rustig slapen:

Ik lig er echt niet wakker van....., dat ben ik meestal een deel van de nacht toch al. "Politiek correcte lieden" slapen dan en ménen de slaap der rechtvaardigen te slapen. Ik ga hier geen educatief betoog houden over de precieze betekenis van het woord correct. Denkende aan de zeer vele bedenksels ten detrimente van de bevolking, alsmede instelling van het "cordon" jegens het Vlaams Blok, blijf IK overtuigd van het feit dat in ieder geval die zaken NIET onder de noemer "correct" ressorteren. Ik kan dan ook geen zinnig argument bedenken waarom ook ik mij te rusten zal moeten leggen. Er zijn al te veel mensen die slapen.
Dat mag ik eigenlijk niet zeggen, maar ik beroep mij op "vrije" meningsuiting !!
-
Ooit zei ook al een Nederlandse politicus (Colijn) tegen de bevolking "Gaat u maar rustig slapen" en toen brak de tweede wereld oorlog uit.....
-
Ik laat mijn mond niet snoeren:
Continue draag ik - aan de hand van praktijk - misstanden aan, die voor méérderen (.....méérderen zowel in aantal als de trede van de maatschappelijke ladder.....) een aanslag op de nachtrust zouden moeten zijn. Ik probeer mensen in glasheldere taal wakker te schudden. Als u en de uwen willen blijven slapen is dat uw goed recht, maar vraag mij in de toekomst dan nooit om voor u de fikkende kastanjes uit het vuur te halen..... Alhoewel; ik denk dat ik het ook dan niet zal laten. Ik laat mijn mond niet snoeren.
Dat mag ik eigenlijk niet zeggen, maar ik beroep mij op "vrije" meningsuiting !!
-
Ik zal het nooit opgeven:
Ik blijf consistent streven naar verbetering. Streven naar een leefbaar vaderland. Streven naar een leefomgeving, mijn kleinkind waardig. Een verbetering, die - als die niet van de mensen zelf uit komt - zeer zeker door de zich zelf regulerende natuur zal worden bewerkstelligd. Over zelfregulatie heb ik elders al geschreven, met voorbeelden als ziektes, droogte, oorlogen tot en met het volkomen teloor gaan van beschavingen.
Dat mag ik eigenlijk niet zeggen, maar ik beroep mij op "vrije" meningsuiting !!
-
Vrijheid van meningsuiting:
Al vele jaren spreek ik mijn gram uit over het feit dat de Grondwet, ten aanzien van een fors aantal artikelen (.....zoals vrijheid van meningsuiting, het recht van vrije vergadering; kortom het recht op gelijke behandeling.....), niet voor mij geldt. Even voor de duidelijkheid; (.....want dat schijn ik af en toe wat extra te moeten zijn.....) daarmee bedoel ik beslist niet te zeggen dat IK mij daar niet aan wil houden, doch dat "politiek correcte" politici in gemeenschap hebben besloten dat de wet niet op mij van toepassing is. De media (.....diens brood men eet, diens woord men spreekt.....) volgen dat "cordon". Ik spreek de waarheid. Voor sommigen is die waarheid hard. Erg hard. Te hard !! Daarom mag ik de waarheid niet zeggen, althans niet ongestraft en in ieder geval niet onbekritiseerd. De PKK mag dat wel. Nederland was het enige land ter wereld die een massale vergadering toestond. Dat valt onder vrijheid van meningsuiting. Meningsuiting van een groep, die tienduizenden doden op het geweten heeft. Bijeenkomsten van vaderlandslievende partijen zijn niet toegestaan. Artikel 9 van de Nederlandse Grondwet geldt niet voor die groep Nederlanders. Zij hebben geen tienduizenden doden op het geweten. Nee. Zij zijn veel crimineler. Zij durven het niet eens te zijn met het decennia gevoerde beleid politici. Dat kan zetels kosten. Dat kan dus geld kosten. Realistisch denkende mensen zijn een gevaar. Daarom heeft men het "politiek correct cordon" geschapen. Politici en zelfs de rechterlijke macht vindt dat op dat soort lieden Artikel 9 van de Grondwet natuurlijk niet van toepassing kan zijn...... Het zou - in hun ogen - toch te zot zijn voor woorden als vaderlandslievende Nederlanders vrijheid van meningsuiting zouden genieten. Zelfs niet voor een Cor Schorel, die niets miszegt, zich baseert op rapportages van de overheid en berichtgeving via de respectievelijke media. De aanhang van die politici en rechterlijkje macht is dermate groot, dat men die Schorel in den blinde aanvalt, zelfs als men alleen maar dènkt dat hij iets zegt dat niet "politiek correct" is. Hij denkt namelijk anders dan de "politiek correcte" massa. Hij denkt realistisch en d�*t mag niet. Nu, ik ben echt de laatste die dáárvan wakker ligt !!
Dat mag ik eigenlijk allemaal niet zeggen, maar ik beroep mij op "vrije" meningsuiting !!
--
Vrijheid van meningsuiting ? Niet voor mij en de mijnen.....
Dat mag ik eigenlijk helemaal niet zeggen, maar ik beroep mij op "vrije" meningsuiting !!
-
.....en aangezien leren de kracht is van de herhaling zeg ik speciaal tegen de "cyber-politie", cum suis: "Dit mocht ik eigenlijk allemaal niet zeggen, maar ik beroep mij op "vrije" meningsuiting !!"
=====
N.B.
Dat de "anti's" de vinger aan de pols houden om exessen te voorkomen acht ik juist, doch zij ondermijnen (.....nog gesubsidieerd ook.....) alle vrijheid van meningsuiting. Met de reine basis van vaderlandslievende gedachten lijkt mij niets mis. Dat kan ik - onder meer - illustreren aan de hand van een medio 1995 - onder auspiciën van de Universiteit Leiden - door Robert Straver cum suis vervaardigd zogenaamd "paper", omtrent het functioneren van een aantal raadsleden, waaronder ik. Daarin doet hij zeer zeergedetailleerd verslag. Het voorwoord is kenmerkend voor zijn conclusie:
Citaat uit het voorwoord: "CD'ers - dat zijn toch enge mensen met hele enge ideeën. Mensen die niets van politiek weten en alleen maar "roepen dat alle buitenlanders weg moeten. Eigen volk eerst en zo. Ze werken nergens aan mee, ze doen niks, "ze kunnen niks. Ik moet bekennen dat ik enkele van bovenstaande vooroordelen als waarheid beschouwde "voordat ik aan het onderzoek naar een aantal CD raadsleden begon. Tijdens dit onderzoek ben ik "er achter gekomen dat het bovenstaande beeld absoluut geen algemene waarheid is. Sterker, ik wil de betreffende raadsleden bedanken voor hun open medewerking aan dit onderzoek en in het bijzonder de "heer C. Schorel voor alle informatie over de CD. Dit onderzoek heeft vrijwel al mijn vooroordelen weggenomen. Wat nu nog resteert is de hoop dat zij hun ideeën wat veranderen, maar eng zijn ze zeker niet meer". (Einde citaat)
-
Bij nader inzien bedenk ik mij "Dat mocht hij eigenlijk allemaal niet zeggen, maar hij zal zich ongetwijfeld hebben beroepen op "vrije" meningsuiting !!"
=====
De Hoge Raad heeft het RPF-Tweede-Kamerlid Van Dijke vrijgesproken van opzettelijke belediging van homoseksuelen. De Raad bevestigde daarmee de vrijspraak door het gerechtshof in Den Haag, waartegen het Openbaar Ministerie in cassatie was gegaan. Van Dijke stond terecht omdat hij in 1996 in een interview met Nieuwe Revu homo-seksualiteit had vergeleken met fraude. Ook vroeg hij zich in het weekblad af waarom homoseksuelen beter zouden zijn dan dieven. De Hoge Raad oordeelde dat sommige uitlatingen van Van Dijke beledigend kunnen zijn, maar niet in de context waarin ze zijn
gedaan. Het gerechtshof had eerder al gewezen op het belang van de vrijheid van godsdienst en van meningsuiting.
Bron: Radio Nederland Wereldomroep, 09-01-2001

(Noot: Zoals u weet is er recent ook een imam vrijgesproken voor soortgelijke- en ernstiger uitlatingen.)
-
.....over vrijheid van meningsuiting gesproken. Voor sommigen schijnt die dus WEL te gelden..... Deze uitspraak doet mij overigens denken aan de vrijspraak van een moslim-journalist die die anders (dan hem) denkenden "Christenhonden" had genoemd. Ook dat bleek toegestaan. En dan te bedenken dat er in Nederland diverse veroordelingen hebben plaatsgevonden van vaderlandslievende personen, die slechts de term "Vol = Vol" hebben gebruikt..... Denkt u daar maar eens over na en vraagt u zich daarna nog eens af of de vaak op bruiloften en partijen gehoorde gram "dat de ene hand hier de andere wast", misplaatst is.....

.....en dan durft men MIJ te beschuldigen.....
-
Ik spreek hierboven over de zich Christelijk noemende-, en namens een "Christelijke" partij in de Tweede Kamer zitting hebbende Van Dijke (die naar mijn geheugen zelfs ook nog theoloog is). Zijn "geloofsgenoten" kunnen er ook wat van. Jaren geleden is er aan een rel gelijkende discussie gevoerd over het bij de Gereformeerde partij geldende regel dat vrouwen geen lid mochten zijn. Ik weet niet meer of dat op grond van een gerechtelijke uitspraak is, maar met ingang van 1966 heeft de meerderheid van die partij "het licht gezien" (.....waar zij op zondagen in de kerk hypocriet zeggen-, en zingen, zo overvol van te zijn.....) en vrouwen mogen sedert die tijd bijzonder lid zijn. Voor zover de daadwerkelijke emancipatie betreft, verkeert deze club echter nog steeds in het stadium van de evolutie van weekdieren, dus ruim voor Adam en Eva. De zottekoppen willen zelfs niet eens over dit onderwerp met elkaar van gedachten wisselen. Lees maar.....
-
NOS-TeleTekst vrijdag 19-01-2001:
SGP'ster dient klacht in tegen SGP
UTRECHT: SGP-lid H. Grabijn-van Putten heeft een klacht ingediend tegen haar partij wegens discriminatie. Ze deed dat bij de Commissie Gelijke Behandeling. De SGP zegt dat politiek bedrijven niet tot de roeping van de vrouw behoort. In 1996 heeft de partij statutair bepaald dat vrouwen slechts "buitengewoon lid" mogen worden. Ze mogen niet stemmen en geen partijfuncties vervullen. Grabijn dient nu pas een klacht in omdat de SGP er niet met haar over wil praten. De SGP-top meent dat de discussie over het vrouwenlidmaatschap al uitputtend is gevoerd en ziet geen aanleiding voor een nieuw gesprek met Grabijn.
-
.....en dan te bedenken dat deze-, en andere lieden MIJ van discriminatie durven te beschuldigen.....

(einde integraal citaat)
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be