Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 maart 2015, 15:21   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard Nieuwe Russische T-14 Armata tank bedreiging of een hoax

http://nieuws.thepostonline.nl/2015/...ata-t-14-tank/
https://www.youtube.com/watch?v=dvLFSQWkES0

__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 15:32   #2
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Leuk speelgoed.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 15:34   #3
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Wat gaan die beginnen tegen King Fluppe in zijn F-35 ?

Tegen dat ze hem zien zijn ze ArmataMousse
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 15:37   #4
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Wat gaan die beginnen tegen King Fluppe in zijn F-35 ?

Tegen dat ze hem zien zijn ze ArmataMousse
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 16:04   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Leuk speelgoed.
Maar opgewassen tegen de Leo 2 ?
Die er in Nederland niet meer zijn...
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 16:30   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.212
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Wat is de rol van zo'n stalen monster op een modern slagveld?

En het lijkt me een hoax.
Er is geen voordeel verbonden aan die opgeboute machinegeweren die wat kunnen zwengelen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 16:43   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat is de rol van zo'n stalen monster op een modern slagveld?

En het lijkt me een hoax.
Er is geen voordeel verbonden aan die opgeboute machinegeweren die wat kunnen zwengelen.
https://www.youtube.com/watch?v=fLK_Stj6h24
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 16:54   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.212
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zeer rendabel gebruik van zo'n ding, in puin liggende gebouwen bestoken. Intimidatiefactor, hoog, als de tegenstanders geen anti tank wapens hebben.

En het blijft een punt, die machinegeweren aan de zijkant van de koepel, die wat op en neer kunnen zwengelen, draaien even snel als de toren.

Die zorgen alleen voor meer dingen die snel stukgaan, en zwakke plekken veroorzaken in het pantser.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 18:19   #9
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Vraag is of in een groot internationaal conflict tanks nog van betekenis kunnen zijn.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 19:12   #10
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zeer rendabel gebruik van zo'n ding, in puin liggende gebouwen bestoken. Intimidatiefactor, hoog, als de tegenstanders geen anti tank wapens hebben.

En het blijft een punt, die machinegeweren aan de zijkant van de koepel, die wat op en neer kunnen zwengelen, draaien even snel als de toren.

Die zorgen alleen voor meer dingen die snel stukgaan, en zwakke plekken veroorzaken in het pantser.

Mij lijkt het een hoax te zijn. Ik zie ook niet in wat de functionaliteit is van die machinegeweren op de koepel. Waar zijn de optische sensors ? Geen anti RPG installatie ?
Sinds de 2006 Libanon oorlog weet men dat zelfs de beste tank met een RPG kan uitgeschakeld worden. Hezbollah heeft enkel en alleen door die factor in 2006 al bij al een goed resultaat kunnen halen.
Reden dat Israël als eerste een functioneel anti-RPG systeem ontwikkelde en dat nu in sneltempo op al hun Merkava-4 tanks aan het installeren is. Eenmaal dat dit volledig operationeel is, zijn hun tanks quasi onverslaagbaar. En dat terwijl zij kunnen vuren van tijdens het rijden en hun vijand op afstand kunnen uitschakelen.

Tot dat dit systeem er kwam dacht ik ook dat tanks dinosaurussen waren, maar de techniek geeft hen een nieuwe rol.

Maar met tanks een offensieve beweging maken in een gebied zoals Hezbollah of (ten dele) Hamas dat heeft en niet in het bezit zijn van dergelijke aparatuur is zelfmoord. Als ik me niet vergis heeft IDF in 2006 60 voertuigen verloren in hun strijd tegen Hezbollah. Bijna allemaal door RPG's. Als ze er in slagen om al hun voertuigen met het 'Trophy' systeem uit te rusten kan Hezbollah op zoek naar een volledig andere methode van vechten. Hamas kan erover meespreken. Hun tactiek om via verborgen tunnels met enkele strijders heel dicht te kunnen naderen tot de vijand en dan met RPG's de boel op te blazen werkte niet meer gedurende Protective Edge. De vijand adapteerde zich aan de nieuwe situatie, en veel tunnels bleken geen enkel resultaat opgebracht te hebben.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 19:37   #11
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mij lijkt het een hoax te zijn. Ik zie ook niet in wat de functionaliteit is van die machinegeweren op de koepel. Waar zijn de optische sensors ? Geen anti RPG installatie ?
Sinds de 2006 Libanon oorlog weet men dat zelfs de beste tank met een RPG kan uitgeschakeld worden. Hezbollah heeft enkel en alleen door die factor in 2006 al bij al een goed resultaat kunnen halen.
Reden dat Israël als eerste een functioneel anti-RPG systeem ontwikkelde en dat nu in sneltempo op al hun Merkava-4 tanks aan het installeren is. Eenmaal dat dit volledig operationeel is, zijn hun tanks quasi onverslaagbaar. En dat terwijl zij kunnen vuren van tijdens het rijden en hun vijand op afstand kunnen uitschakelen.

Tot dat dit systeem er kwam dacht ik ook dat tanks dinosaurussen waren, maar de techniek geeft hen een nieuwe rol.

Maar met tanks een offensieve beweging maken in een gebied zoals Hezbollah of (ten dele) Hamas dat heeft en niet in het bezit zijn van dergelijke aparatuur is zelfmoord. Als ik me niet vergis heeft IDF in 2006 60 voertuigen verloren in hun strijd tegen Hezbollah. Bijna allemaal door RPG's. Als ze er in slagen om al hun voertuigen met het 'Trophy' systeem uit te rusten kan Hezbollah op zoek naar een volledig andere methode van vechten. Hamas kan erover meespreken. Hun tactiek om via verborgen tunnels met enkele strijders heel dicht te kunnen naderen tot de vijand en dan met RPG's de boel op te blazen werkte niet meer gedurende Protective Edge. De vijand adapteerde zich aan de nieuwe situatie, en veel tunnels bleken geen enkel resultaat opgebracht te hebben.
Volgens mij zijn de Russen niet helemaal achterlijk en zullen ongetwijfeld ook een anti-RPG systeem hebben.
Reken maar dat iedere gevechtsactie waar ook ter wereld door de Russen, maar ook anderen (zeker het IDF) nauwlettend gevolgd worden.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 19:52   #12
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Volgens mij zijn de Russen niet helemaal achterlijk en zullen ongetwijfeld ook een anti-RPG systeem hebben.
Reken maar dat iedere gevechtsactie waar ook ter wereld door de Russen, maar ook anderen (zeker het IDF) nauwlettend gevolgd worden.
Israël is meer dan dat : ze zijn het laboratorium van zowel hun eigen (indrukwekkende) defensie industrie als die van de amerikanen.
Waar de russen staan weet ik niet, maar die zouden na Grozny inderdaad ook wel moeten beseffen dat een anti RPG programma een prioriteit is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 20:08   #13
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Vraag is of in een groot internationaal conflict tanks nog van betekenis kunnen zijn.
Gooit U pionnen en paardjes weg voordat het schaakspel begint? Die dingen zijn weldegelijk van belang, daarom maakt men ze nog steeds.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be