Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2012, 09:22   #121
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dit is toch ironisch bedoeld, hoop ik
Corporatisme lijkt me écht beter dan neoliberalisme, hoor.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 09:27   #122
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Corporatisme lijkt me écht beter dan neoliberalisme, hoor.
En dan maar kiezen voor fascistisch gespuis van de Falange?

__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 14 juni 2012 om 09:28.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 09:37   #123
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Almunia wil dat er een paar slechte banken geliquideerd worden. Terecht.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 09:42   #124
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En dan maar kiezen voor fascistisch gespuis van de Falange?

Ik had het over het economisch aspect. Aangezien de PP een erfgenaam is van Franco, en Franco's erfenis nu neoliberalisme is.

Trouwens was Falangisme enkel echt fascistisch in het begin, Franco heeft het uiteindelijk blijven veranderen naarmate zijn ideologie veranderde. Nu is er natuurlijk de Falange Auténtica, mjah...

Ik denk zo een beetje dat de beweging die nu omschreven wordt als (neo-)falangisme een hutsepot is van allerlei rommelige extreme ideologietjes. Franco zelf wordt eerder gerespecteerd door traditionalistische katholieken die geen banden hebben met zulke verenigingen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 09:46   #125
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht


El pa�*s bananero de la pandereta
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 10:09   #126
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik had het over het economisch aspect. Aangezien de PP een erfgenaam is van Franco, en Franco's erfenis nu neoliberalisme is.

Trouwens was Falangisme enkel echt fascistisch in het begin, Franco heeft het uiteindelijk blijven veranderen naarmate zijn ideologie veranderde. Nu is er natuurlijk de Falange Auténtica, mjah...

Ik denk zo een beetje dat de beweging die nu omschreven wordt als (neo-)falangisme een hutsepot is van allerlei rommelige extreme ideologietjes. Franco zelf wordt eerder gerespecteerd door traditionalistische katholieken die geen banden hebben met zulke verenigingen.
Ik ga hier geen discussie beginnen over gradaties van fascisme bij de Falange en de PP. 't Zijn fascisten, punt.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 14 juni 2012 om 10:14.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 10:26   #127
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik ga hier geen discussie beginnen over gradaties van fascisme bij de Falange en de PP. 't Zijn fascisten, punt.
De PP ook? Neoliberalisme en fascisme kunnen niet meer van elkaar verschillen.

Maar soit, het ging me gewoon om het puur economisch aspect. Of ben jij dan zo'n grote fan van het neoliberalisme?

De Spaanse politiek ziet er me nog gesatureerder uit dan de Belgische politiek. Een incompetente liberale partij, een incompetente sociaaldemocratische partij en allerlei kleine linkse en separatistische partijtjes. Wat een geluk dat ik geen Spanjaard ben.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 10:28   #128
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
De PP ook? Neoliberalisme en fascisme kunnen niet meer van elkaar verschillen.

Maar soit, het ging me gewoon om het puur economisch aspect. Of ben jij dan zo'n grote fan van het neoliberalisme?

De Spaanse politiek ziet er me nog gesatureerder uit dan de Belgische politiek. Een incompetente liberale partij, een incompetente sociaaldemocratische partij en allerlei kleine linkse en separatistische partijtjes. Wat een geluk dat ik geen Spanjaard ben.
Waar ik voor sta, heeft hier niks mee te maken. Alsof ik voor de PP zou zijn, komaan zeg. Ja, ook die van de PP zijn fascisten.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 10:32   #129
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waar ik voor sta, heeft hier niks mee te maken. Alsof ik voor de PP zou zijn, komaan zeg. Ja, ook die van de PP zijn fascisten.
Waar jij voor staat heeft hier blijkbaar achteraf nog meer mee te maken dan ik dacht. Je zit hysterisch te doen over vermeende fascisten. Ik heb je echt overschat.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 10:36   #130
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Waar jij voor staat heeft hier blijkbaar achteraf nog meer mee te maken dan ik dacht. Je zit hysterisch te doen over vermeende fascisten. Ik heb je echt overschat.
Oei

Wat kan je verwachten van een halve Bask?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 10:37   #131
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Oei

Wat kan je verwachten van een halve Bask?
Ik dacht dat zijn ETA-slogan een grapje was. En dat noemt een bende droge incompetente neoliberalen "fascisten".


1961 - Eerste ETA-aanslag, een mislukte poging om een trein te laten ontsporen.
1968 - Eerste dode door de ETA: Meliton Manzanas, een hoofd van de geheime politie in San Sebastian.
1970 - Proces in Burgos. Zestien ETA-leden stonden terecht voor de mondiale rechtbank (zes doodstraffen en in totaal 700 jaar gevangenisstraf). Dit zorgde voor mondiale bekendheid. Na massaal protest werden de doodstraffen omgezet in gevangenisstraffen.
1973 - Moordaanslag op Premier Admiraal Luis Carrero Blanco, de aangewezen opvolger van Franco, in Madrid als vergelding voor de executie van Baskische separatisten.
1980 - Met in totaal 180 slachtoffers is dit een van de bloedigste jaren van de ETA.
1986 - Moord op voormalig ETA-commandant, die het geweld afzwoer, Mar�*a Dolores Katarain, alias Yoyes, in het bijzijn van haar kind. De ETA beschuldigde haar van desertie.
19 juni 1987 - Aanslag op een supermarkt in Barcelona met 21 doden en 45 gewonden.
1995 - De Spaanse politie verijdelt plannen om koning Juan Carlos te vermoorden.
1995 - Poging tot moordaanslag op Jose Maria Aznar, leider van de Spaanse rechtse oppositie en later premier.
1997 - Ontvoering van een Baskische councilor, Miguel Angel Blanco. De ETA dreigde hem te vermoorden als haar eisen niet werden ingewilligd. Demonstraties voor zijn vrijlating, waaraan honderdduizenden mensen meededen, voorkwamen niet dat hij uiteindelijk vermoord werd. De publieke verontwaardiging na zijn dood zorgde voor massale demonstraties, waaraan zes miljoen Spanjaarden deelnamen en de oprichting van een Baskische beweging, Foro Ermua, tegen de ETA en het Baskische nationalisme.
1998 - Manual Zamarreno, councilor van de Partido Popular wordt vermoord met een autobom.
2000 - Moord op José Luis López de la Calle, een journalist die kritisch over de ETA schreef. Daarna zakte Spanje aanzienlijk op de lijst van persvrijheid van Verslaggevers Zonder Grenzen gezien de ETA-bedreigingen aan het adres van kritische journalisten.
2000 - Moord op Ernest Lluch, Catalaan en voormalig PSOE-minister in de regering van Felipe González.
24 maart 2006 - De ETA kondigt een staakt-het-vuren aan. De dagelijkse straatgevechten en vernielingen in Baskenland door ETA-jongeren gaat echter gewoon door.
29 juli 2006 - De Spaanse premier Zapatero kondigt officiële onderhandelingen met de Baskische afscheidingsbeweging ETA aan.
30 december 2006 - Er vindt een explosie plaats omstreeks 09.00 uur in een parking van terminal 4 van de luchthaven van Madrid. Twee doden, 26 gewonden. De explosie was kilometers ver te horen. Een zwarte rookwolk hing boven de autoterminal. Het vliegverkeer werd onderbroken, de toegangen naar de luchthaven waren afgesloten door de politie.
25 juli 2007 - Een bij wielrenwedstrijden vaker gebruikte waarschuwingsmethode voor een ETA-aanslag op de Tour de France is live op tv te zien op het wegdek. Op het wegdek staat herhaaldelijk een kenmerkende tekst ETA. Dit is duidelijk terug te zien in de eerste twee minuten van een opname [4]. Het uit de Tour de France zetten van de gele truidrager Michael Rasmussen bepaalt de volgende dag echter de internationale krantkoppen; niet de twee lichte ETA-bommen, die vlakbij de route zijn ontstoken.
7 maart 2008 - Het voormalige gemeenteraadslid Isaias Carrasco wordt vermoord aan de vooravond van de parlementsverkiezingen.
20 juli 2008 - Drie bomaanslagen in noordelijke badplaatsen van Spanje. Er zijn geen gewonden gevallen.
21 & 22 september 2008 - Twee autobomaanslagen in het noorden van Spanje, waarbij tien mensen gewond raakten; in de ochtend van 22 september ontplofte er ook een bom bij een military academie, daarbij kwam een militair om het leven (Luis Conde de la Cruz).
29 juli 2009 - Aanslag op een politiekazerne in Burgos met 65 lichtgewonden.
30 juli 2009 - Waarschijnlijk een aanslag van de ETA op een kazerne van de Guardia Civil in Palmanova, Mallorca. Later op de avond wordt bij een andere Guardia Civil kazerne, eveneens in Palmanova, een tweede bom onschadelijk gemaakt.
9 augustus 2009 - Aanslag in het restaurant Can Pere Antoni in Palma de Mallorca
14 maart 2010 - Een Franse politieagent komt om na achtervolging ETA-leden.


Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 14 juni 2012 om 10:38.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 10:40   #132
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Waar jij voor staat heeft hier blijkbaar achteraf nog meer mee te maken dan ik dacht. Je zit hysterisch te doen over vermeende fascisten. Ik heb je echt overschat.
Waarom moet je nu per se persoonlijk worden en dergelijke overdreven woorden gebruiken? Je doet niet eens moeite om verder te kijken dan wat je weet, blijkbaar. Volg je Spanje eigenlijk wel?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 10:41   #133
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Oei

Wat kan je verwachten van een halve Bask?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik dacht dat zijn ETA-slogan een grapje was. En dat noemt een bende droge incompetente neoliberalen "fascisten".

Waarom vallen jullie mij nu per se aan? Dat versta ik dus niet, he. Is dat nu echt nodig?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 10:43   #134
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Soit, als jullie het zo willen spelen, hoeft het voor mij niet meer.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 10:43   #135
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Klein bier, vergeleken met de eeuwen aan Spaanse repressie tegen alles wat Baskisch is.

De Basken zijn eigenlijk nog redelijk braaf geweest.

Nu, heel lang zal die Spaanse repressie niet meer blijven duren. In Catalonië zijn ze dat Spaans gezeik onderhand kotsbeu.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 10:44   #136
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom moet je nu per se persoonlijk worden en dergelijke overdreven woorden gebruiken?
Jij overdreef met je geraaskal over fascisten gewoon omdat ik opmerkte dat het economisch beter zou geweest zijn mocht het economisch aspect van het fascisme ietwat bewaard zijn gebleven, i.t.t. her neoliberalisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Je doet niet eens moeite om verder te kijken dan wat je weet, blijkbaar. Volg je Spanje eigenlijk wel?
Ik wel, jij niet blijkbaar, want die "hur dur dur PP zijn fasjiesten"-propaganda van de PSOE (het domste ding dat ze gedaan hebben, waarmee ze voor mijn part verdiend zijn verloren) telt niet. En ze heeft blijkbaar ook niet gewerkt.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 10:46   #137
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Soit, als jullie het zo willen spelen, hoeft het voor mij niet meer.
Jij wilde het zo spelen, Txiki. In plaats van normaal te discussiëren of gewoon mijn eerste opmerking te negeren, moest je per se huilen over vermeende fascisten.

Hoe meer die term gebruikt wordt door links voor alles wat links niet aanstaat, hoe minder inhoud die term zal hebben. Uiteindelijk houdt die term dan niks meer in, en kunnen we openlijke fascistische partijen verwachten waar geen haai naar kraait.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 10:51   #138
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Klein bier, vergeleken met de eeuwen aan Spaanse repressie tegen alles wat Baskisch is.

De Basken zijn eigenlijk nog redelijk braaf geweest.
Ik geef jou een klop, jij geeft mij een klop, ik klop je weer en we zijn bezig tot het einde der tijden.

ETA heeft vooral de eigen zaak beschadigd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Nu, heel lang zal die Spaanse repressie niet meer blijven duren. In Catalonië zijn ze dat Spaans gezeik onderhand kotsbeu.
Om dan hetzelfde gezeik op kleinere schaal terug te krijgen?
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 10:57   #139
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik geef jou een klop, jij geeft mij een klop, ik klop je weer en we zijn bezig tot het einde der tijden.
Er is wel een klein verschil van grootorde in de kloppen die uitgedeeld werden. Spanje is verantwoordelijk voor een poging tot culturele genocide.

Citaat:
ETA heeft vooral de eigen zaak beschadigd.
Dat kan, dat weet ik zo niet.

Citaat:
Om dan hetzelfde gezeik op kleinere schaal terug te krijgen?
Misschien, maar dat moeten ze zelf dan maar uitmaken.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 11:09   #140
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom vallen jullie mij nu per se aan? Dat versta ik dus niet, he. Is dat nu echt nodig?
Is dat een aanval, "een halve Bask"?

Ik ben een halve Canariër.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2012 om 11:09.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be