Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2017, 15:08   #4701
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
voormalige Britse premier Tony Blair wil dat Britten zich met alle middelen gaan verzetten tegen de brexit, het vertrek uit de Europese Unie. Blair doet zijn oproep volgens Britse media vandaag in een toespraak bij de pro-Europese actiegroep Open Britain.

"Wij moeten keihard zeggen waar het op staat en de werkelijke kosten van de brexit openbaren", aldus Blair. Hij noemt het beleid van de Conservatieve regering van Theresa May "van de klif rennen".
http://www.hln.be/hln/nl/37422/Brexi...erzetten.dhtml

Labour van de klif rennen, daar weet hij alles van (Ik ben Remainer). Hij zou beter zijn bek houden en zichzelf politiek onzichtbaar maken, Labour komt toch al nergens meer bij te pas.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 16:34   #4702
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Labour komt toch al nergens meer bij te pas.
Voornamelijk dank zij de Irak- kamikaze van Blair
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 01:11   #4703
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/37422/Brexi...erzetten.dhtml

Labour van de klif rennen, daar weet hij alles van (Ik ben Remainer). Hij zou beter zijn bek houden en zichzelf politiek onzichtbaar maken, Labour komt toch al nergens meer bij te pas.
Ik wil best geloven, dat Blair dit ook echt vindt. Aasde hij ook niet op het baantje van Van Rompuy en nu Tusk, Voorzitter/President van de Europese Raad?
Echter hoe goed (of slecht) zijn periode als Premier in z'n algemeenheid ook was, Irak zal hem altijd achtervolgen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 01:52   #4704
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Flinke klus. Plus geen ervaring meer in onderhandelen, voor het laatst begin jaren 70.
Als wel nauwelijks of geen onderhandelaars meer in dienst. Pakweg 30 bij de EU, waarvan de Britten mogen hopen dat ze allemaal in dienst van de UK willen komen

Canada had er 800 nodig gedurende 7 jaar. Inhuren dus, maar wel een klein probleem.
Op voorhand kunnen de Britten er niet zeker van zijn dat deze ingehuurde "uiterst dure" civiele onderhandelaars altijd volledig loyaal zullen zijn


Brexit vergt aanpassing 20.000 EU-wetten
15 FEB 2017

Een EU-begrotingsgat van 10 miljard euro en meer dan 20.833 richtlijnen en verordeningen waarover moet worden onderhandeld

Dat concluderen journalisten van het Amerikaanse Politico woensdag, na bestudering van 21 rapporten van verschillende comités in het Europees Parlement.
Zo zouden er veertig EU-wetten per werkdag moeten worden afgewerkt om de job in de twee jaar die er voor de onderhandelingen staat af te krijgen

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_d...-wetten__.html
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 02:55   #4705
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Flinke klus. Plus geen ervaring meer in onderhandelen, voor het laatst begin jaren 70.
Als wel nauwelijks of geen onderhandelaars meer in dienst. Pakweg 30 bij de EU, waarvan de Britten mogen hopen dat ze allemaal in dienst van de UK willen komen

Canada had er 800 nodig gedurende 7 jaar. Inhuren dus, maar wel een klein probleem.
Op voorhand kunnen de Britten er niet zeker van zijn dat deze ingehuurde "uiterst dure" civiele onderhandelaars altijd volledig loyaal zullen zijn


Brexit vergt aanpassing 20.000 EU-wetten
15 FEB 2017

Een EU-begrotingsgat van 10 miljard euro en meer dan 20.833 richtlijnen en verordeningen waarover moet worden onderhandeld

Dat concluderen journalisten van het Amerikaanse Politico woensdag, na bestudering van 21 rapporten van verschillende comités in het Europees Parlement.
Zo zouden er veertig EU-wetten per werkdag moeten worden afgewerkt om de job in de twee jaar die er voor de onderhandelingen staat af te krijgen

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_d...-wetten__.html
Altijd hetzelfde posten.
Alzheimer is a bitch, zeker op jongere leeftijd.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 09:03   #4706
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Een ervaren ex-Euro-commisaris,mr Degucht, liet al maanden geleden opmerken dat hijzelf ook niet zo goed zag hoe "Brexit" eigenlijk moet gerealiseerd worden...

Zelfs in zijn "emiraat" moet hij een beetje opletten natuurlijk met uitspraken.

Ik vrees dat zijn punt eigenlijk was,enkel een "clean-cut" (of "hard-brexit") is doenbaar.De rest is eindeloos tijdverlies....

Dat nu,in dit late uur,een "verbrand" politicus als Mr. Blair met(inderdaad stevige-) argumenten moet afkomen tekent wel hoezeer het dossier verrot is.Het is te laat,behoudens een ware revolutie in het Britse Parlement.(NIKS wijst daar op)

Een mede-forummer wees al verschillende keren naar het lamlendige gedrag van Labour.Het is inderdaad verbijsterend hoe de partij van de kleine man faalt om de belangen van de kleine man te verdedigen,desnoods tegen het ongeinformeerde referendumgedrag van die kleine man in.De bal lag voor het doel,de doelman was gaan plassen,en Labour was in 2016 vooral bezig met de positie van topman Corbyn te bepalen,en toen dat op orde stond........verder niks......

Jammer dat men Mevrouw May later zal besmeuren met pek en veren,terwijl zij gewoon op het podium klom toen de rest plotsklaps "andere dringende zaken" te doen had na die onvoorstelbare uitslag...Zij bleek de enige man in huis.

Laatst gewijzigd door kelt : 18 februari 2017 om 09:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 10:26   #4707
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Altijd hetzelfde posten.
Alzheimer is a bitch, zeker op jongere leeftijd.
Misschien door het hoge en correcte informatiegehalte een zegen wanneer afgezet tegen de vele eindeloze inhoudsloze zever.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 16:12   #4708
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Altijd hetzelfde posten.
Alzheimer is a bitch, zeker op jongere leeftijd.
Probleem korte en lange termijn geheugen dat op begint te treden
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 16:29   #4709
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

"Brexit: Moving house without having seen the new house"

Blair heeft krachtige metaforen.

Maar de man zelf is een metafoor voor totaal ontsporen. Eerste klasse oplichter, maar onweerstaanbaar met zijn verkooppraatjes, haast iedereen is er voor gevallen, daar moeten we eerlijk in zijn. Ik niet. Ik herken (en erken) eerste klasse verkopers (Trump is er geen, nog een geluk).

Ik zou schaamteloos zijn schitterende argumentaties gebruiken. Maar de man zelf moet politiek in solitary confinement & quarantaine blijven. Geen enkele Remain organisatie dient hem persoonlijk te recupereren.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 februari 2017 om 16:37.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 16:47   #4710
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Mijn ontgoocheling in 2010 met bij de vorming van de coalitie Cameron - Clegg was enorm en monstrueus bij de Cameron lawine 2015.

We hebben gezien waar het nu allemaal in uitmondt met de wonderboy.

"Once I was the future"....

En wat hij achterlaat....

Een sociaal oorlogstoneel in the UK. Een NHS on the brink of collapse or privatisation.

Een mogelijkse "Britishness" met een driedubbele beenbreuk.

En een EU hanging by the fingernails for dear life on the rocks.

"I'll be back" belooft hij dan bij Schwarzenegger. Please not....
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 17:59   #4711
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Een ervaren ex-Euro-commisaris,mr Degucht, liet al maanden geleden opmerken dat hijzelf ook niet zo goed zag hoe "Brexit" eigenlijk moet gerealiseerd worden...

Zelfs in zijn "emiraat" moet hij een beetje opletten natuurlijk met uitspraken.
De Gucht is volgens mij geen emir in een emiraat, zelfs geen emeritus op emeritaat. Enkel ex-politicus en ex-eurocomissaris of zoiets.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 00:14   #4712
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Mijn ontgoocheling in 2010 met bij de vorming van de coalitie Cameron - Clegg was enorm en monstrueus bij de Cameron lawine 2015.

We hebben gezien waar het nu allemaal in uitmondt met de wonderboy.

"Once I was the future"....

En wat hij achterlaat....

Een sociaal oorlogstoneel in the UK. Een NHS on the brink of collapse or privatisation.

Een mogelijkse "Britishness" met een driedubbele beenbreuk.

En een EU hanging by the fingernails for dear life on the rocks.

"I'll be back" belooft hij dan bij Schwarzenegger. Please not....
De LibDems is eigenlijk overkomen, wat in Nederland ook vaak het lot was, wanneer D66 als kleinste lid toetrad tot de regering. Ze kunnen veel te weinig realiseren in coalitie-onderhandelingen en met een beetje pech steekt de grotere coalitiepartner (of kamerleden & senatoren van die partij) een stokje voor één van de weinige zaken, die ze wel hebben binnengesleept. Het gevolg is, dat hun kiezers hen genadeloos afstraffen voor het faciliteren van andermans beleid, zonder genoeg van hun eigen idealen te realiseren.
Ik betwijfel echter of het lot van de LibDems beter was geweest in een coalitie met Labour, ze zouden daar eenzelfde risico hebben gelopen.

Feitelijk borduurt de koers van het Verenigd Koninkrijk nog steeds door op die van Thatcher. Verder heeft het VK arbeidsmigratie voor inwoners van andere EU-landen veel eerder vrij gegeven, dan andere landen zoals Nederland. Niet dat daar ook niet voor een deel ook onvrede is, zeker wel, maar het heeft wel minder lang aan kunnen slepen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 00:39   #4713
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Feitelijk borduurt de koers van het Verenigd Koninkrijk nog steeds door op die van Thatcher. .
Het is nog erger geworden dan onder Thatcher.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Verder heeft het VK arbeidsmigratie voor inwoners van andere EU-landen veel eerder vrij gegeven, dan andere landen zoals Nederland. Niet dat daar ook niet voor een deel ook onvrede is, zeker wel, maar het heeft wel minder lang aan kunnen slepen.
Met en door hun Commonwealth zijn de aantallen niet-EU migranten veel hoger dan EU migranten.

DE Britten hebben de hoogste expatriëringsgraad van alle EU leden. Zo'n vijf keer hoger, gemiddeld. Onderhandelingen over wederzijdsze rechten(erkenning) kunnen niet enkel centraal gevoerd worden. Dat zal met alle lidstaten moeten gebeuren.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 februari 2017 om 00:56.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 00:59   #4714
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De Gucht is volgens mij geen emir in een emiraat, zelfs geen emeritus op emeritaat. Enkel ex-politicus en ex-eurocomissaris of zoiets.
Het is wel een EU-insider die er beter inzicht in heeft dan wij. Niet dat ik een fan ben...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 15:21   #4715
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is wel een EU-insider die er beter inzicht in heeft dan wij. Niet dat ik een fan ben...
Maar men kan van De Gucht wel moeilijk een neutraal standpunt verwachten.
De kans dat zijn mening gekleurd is, is zeer groot. Belgie zit nu eenmaal aan de verliezende kant van een Brexit. Komt daarbij dat De Gucht een eurocraat is in hart en nieren (een citaat van hem "als we het volk laten stemmen over Europa, en ze stemmen verkeerd, wel dan laten we ze terug stemmen, en stemmen ze weer verkeerd, wel dan zullen ze terug moeten gaan stemmen... en dit totdat ze goed stemmen").
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 15:42   #4716
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Belgie zit nu eenmaal aan de verliezende kant van een Brexit.
Iedereen. De UK nog het meest.

Citaat:
Komt daarbij dat De Gucht een eurocraat is in hart en nieren (een citaat van hem "als we het volk laten stemmen over Europa, en ze stemmen verkeerd, wel dan laten we ze terug stemmen, en stemmen ze weer verkeerd, wel dan zullen ze terug moeten gaan stemmen... en dit totdat ze goed stemmen").
Zo'n historische beslissing neem je niet onomkeerbaar via een niet-bindend referendum met een "fickle majority" van 2% boven de vijftig.

Een nieuw maar dan bindend referendum om het akkoord te bekrachtigen of te verwerpen zodra dat bereikt is , zou gepast zijn, als ze dan toch zo democratisch willen te werk gaan...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 19:12   #4717
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

[quote=eno2;8383810]
Citaat:
Iedereen. De UK nog het meest.
Misschien. De UK heeft alleszins het voordeel dat zij gemotiveerd zouden moeten zijn om er iets van te maken zonder Europa. En denk niet dat dit omgekeerd het geval is.

Citaat:
Zo'n historische beslissing neem je niet onomkeerbaar via een niet-bindend referendum met een "fickle majority" van 2% boven de vijftig.

Een nieuw maar dan bindend referendum om het akkoord te bekrachtigen of te verwerpen zodra dat bereikt is , zou gepast zijn, als ze dan toch zo democratisch willen te werk gaan...
We zijn nu wel de democratie aan het omdraaien. De historische beslissing was wel de toetrede van de UK tot Europa. Hierover is nooit een referendum gehouden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 19:15   #4718
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
We zijn nu wel de democratie aan het omdraaien. De historische beslissing was wel de toetrede van de UK tot Europa. Hierover is nooit een referendum gehouden.
Jawel. In 1975, twee jaar na de toetreding.
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 19:52   #4719
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

[quote=Bob;8383993]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Misschien. De UK heeft alleszins het voordeel dat zij gemotiveerd zouden moeten zijn om er iets van te maken zonder Europa. En denk niet dat dit omgekeerd het geval is.

...

....
In de Londense City is het merendeel van de mensen ONTMOEDIGD !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 19:54   #4720
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht

Misschien. De UK heeft alleszins het voordeel dat zij gemotiveerd zouden moeten zijn om er iets van te maken zonder Europa. En denk niet dat dit omgekeerd het geval is.
Ik denk van wel.

Citaat:
We zijn nu wel de democratie aan het omdraaien. De historische beslissing was wel de toetrede van de UK tot Europa. Hierover is nooit een referendum gehouden.
In 1975
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be