Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

 
 
Discussietools
Oud 2 december 2004, 23:52   #41
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Ik ben dan wel benieuwd, wie je als president wil (die dan wel een pak persoonlijke macht macht zal opeisen)
Iemand zoals Fidel Castro?

Ik ben ook tegenstander van het VB maar ik snap het ook niet hoe de valse democraten zich scharen achter de adel. Het is niet omdat je tegen het VB bent dat je als een schoothondje klakkeloos die zever van een belachelijke institutie als het koningshuis moet pikken.

Ja, en er zijn gelukkig nog republikeinen buiten Vlaanderen of het VB, en die zullen ook met Den Taaien I te maken krijgen
http://www.republique.be

julienperrez
Met alle respect, maar als je blijft hameren op dat racisme en fascisme lok je hier alleen maar zaken uit. Racisten vind je niet alleen in het VB, en fascisten zitten ook in andere partijen. Dat fascisme heeft trouwens wortels in adelijke instellingen en sympatiseert met een klassemaatschappij met de adel bovenaan.
Open gewoon eens jullie ogen en kijk ook eens naast het VB, er zitten ook elders racisten en fascisten, stop gewoon eens met één partij te stigmatiseren met als enig resultaat dat ze nog meer stemmen krijgen.

Het is heel simpel hoe je trouwens je studenten moet motiveren: We leven nog steeds in een 3-talig België waar Vlamingen al 175 jaar verplicht geweest zijn Frans te kennen. Dat jullie dan geen Nederlands willen leren is me een brug te ver.
instromaniac is offline  
Oud 3 december 2004, 00:26   #42
Agitator
Schepen
 
Agitator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
Ik ben dan wel benieuwd, wie je als president wil (die dan wel een pak persoonlijke macht macht zal opeisen)
Ché draait zich om in zijn graf als hij zou zien hoe zelfverklaarde "linkse revolutionairen" zoals jij de reet van het koningshuis kussen. Pseudo-revolutionair die je bent...8)
Agitator is offline  
Oud 3 december 2004, 00:32   #43
Ernesto
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2004
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agitator
Ché draait zich om in zijn graf als hij zou zien hoe zelfverklaarde "linkse revolutionairen" zoals jij de reet van het koningshuis kussen. Pseudo-revolutionair die je bent...8)
De keuze was moeilijk........Maar als ik moet kiezen tussen extreemrechtse Nazi-keutels en een vrijwel "ongevaarlijk" koningshuis..............
Ernesto is offline  
Oud 3 december 2004, 02:13   #44
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julienperrez
Als de koning in zijn jaarlijkse rede de te grote werkloosheid of de mishandeling van kinderen bekritiseert, dan knikt iedereen instemmend. Als Prins Filip, die recht heeft op meningsuiting, kritiek levert op het VB, dan vindt (bijna) heel Vlaanderen dat het schandalig is. Het maakt gewoon deel uit van hun verantwoordelijkheden om op mogelijke bedreigingen te wijzen. Degenen die denken dat Filip, met zijn uitspraak, eigenlijk kritiek levert op de Vlaamse vraag naar meer onafhankelijkheid moeten mijns inziens eventjes stoppen met paranoia. Als Franstalig ben ik toch wel geschokt door de Vlaamse reacties op Filip zijn uitspraken, want door deze te bekritiseren, geven jullie het VB eigenlijk gelijk. En dat is nog het ergste.
Lees dit eens, en denk er eens goed over na:
[font=Arial][size=2]02 december 2004, p. 1

[/size][/font][font=Arial][size=1]© Uitgeverij De Morgen, 2003

[/size][/font][font=ConduitITC-MediumItalic]VIJAND
[/font][font=ConduitITC-Medium]Ik weet het nu wel dat een miljoen Vlamingen op het Vlaams Blok heeft gestemd.
De voorbije maanden heb ik het magische getal van 1 miljoen zeshonderd keer per dag horen rondzingen op radio en televisie, in kranten en tijdschriften. Alsof het de elite der elites is. Van hogerhand nedergedaald. Wat doen we met de andere vijf miljoen Vlamingen?Over hen hoor je nooit iets. Te melaats misschien? Te onbenullig? Paria’s van de welvaartsstaat? In ieder geval worden ze niet benoemd, en al helemaal niet opgeteld. Niet door Guy, niet door Steve, niet door Yves. De meerderheid als aanhangsel? Staartvolk?

Ik ga een in extremis tot leven gewekte veertiger als kroonprins Filip niet tot porte-parole van mijn innere Emigration bombarderen. Ik ben niet kreupel, heb geen kunstheupen. Nog niet. Maar ik mag graag horen dat iemand weet dat ik besta. Náást de een miljoen Vlamingen van Philip Dewinter. Zowaar met burgerrechten en tricolore sentimenten. Alles is omgekeerd in dit land. We worden geregeerd door regeringen en coalities in fatsoen. Toch heeft de paljas-koning van de minderheid, Philip Dewinter, het laatste woord. Vooral op radio en televisie, en in sommige kranten. Het miljoen kiezers van deze hengst in democratisch verderf wordt bijna dagelijks tot een soort numerieke moraal gemanipuleerd, tot anonnenvlees voor statuur en legitimatie. De schapen zwijgen. Daar kan een koninklijk lichtgewicht niet tegenop. Beter voor paleiskringen zou zijn fascisme en aanverwante ziektes te negeren, zolang de politiek zich ophoudt binnen populistisch-academische krijtlijnen. Spreek liever over het volk dat je nog wél hebt, Monseigneur-sukkel. Over de vijf miljoen anderen dus. Over de verweesde meerderheid die geen naam heeft, wie weet alleen maar een interieure vlag en hymne, maar nog wel een kloppend hart voor solidariteit. De kroonprins heeft de vijand op het schild gehesen. Dat verdient deze vijand niet.
[/font][font=ConduitITC-Italic][size=3][size=2]Hugo Camps[/size]

Kort samengevat: Het Blok kan voor mijn part BARSTEN![/size][/font]

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 december 2004 om 02:17.
filosoof is offline  
Oud 3 december 2004, 02:23   #45
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joeri-dc
frank of filip van het vb uiteraard....
Je vergeet er wel bij dat het Zwart Blok geen meerderheid heeft!
Ik las wel dat jij je eigen grondwet denkt te hebben (speciaal voor jou op maat geschreven ???)
filosoof is offline  
Oud 3 december 2004, 11:56   #46
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
Ik ben dan wel benieuwd, wie je als president wil (die dan wel een pak persoonlijke macht macht zal opeisen)
Geen idee, voor mij staat op de eerste plaats onafhankelijkheid en republiek, daarna verkiezingen en dan zien we wel wie er president wordt.

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 3 december 2004 om 11:56.
jOOSt is offline  
Oud 3 december 2004, 12:00   #47
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Waarom moet je eigenlijk een president hebben.
Bekijk mijn voorstel eens op onderstaande link.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline  
Oud 3 december 2004, 12:01   #48
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
De keuze was moeilijk........Maar als ik moet kiezen tussen extreemrechtse Nazi-keutels en een vrijwel "ongevaarlijk" koningshuis..............
Ongevaarlijk koningshuis...laat mij niet lachen. Ga dat maar eens vertellen aan Lumumba en Lahaut.
jOOSt is offline  
Oud 3 december 2004, 12:04   #49
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Waarom moet je eigenlijk een president hebben.
Bekijk mijn voorstel eens op onderstaande link.
U hebt het in uw tekst over België, daar kan ik het niet mee eens zijn.
jOOSt is offline  
Oud 3 december 2004, 12:08   #50
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
De keuze was moeilijk........Maar als ik moet kiezen tussen extreemrechtse Nazi-keutels en een vrijwel "ongevaarlijk" koningshuis..............
En haal die avatar van Che maar weg, adelheuler.
jOOSt is offline  
Oud 3 december 2004, 12:23   #51
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
U hebt het in uw tekst over België, daar kan ik het niet mee eens zijn.
Ik ben nu eenmaal democraat. Als de meerderheid van de Belgen morgen via een bindend referendumrecht bepaald dat vlaanderen onafhankelijk moet worden zal ik de laatste zijn om mij daartegen te verzetten. Tot dan echter is het België. Maar je mag gerust het woord België veranderen in Vlaanderen. Het maakt niets uit voor het idee.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline  
Oud 3 december 2004, 13:48   #52
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Lees dit eens, en denk er eens goed over na:
[font=Arial][size=2]02 december 2004, p. 1

[/size][/font][font=Arial][size=1]© Uitgeverij De Morgen, 2003

[/size][/font][font=ConduitITC-MediumItalic]VIJAND
[/font][font=ConduitITC-Medium]Ik weet het nu wel dat een miljoen Vlamingen op het Vlaams Blok heeft gestemd.
De voorbije maanden heb ik het magische getal van 1 miljoen zeshonderd keer per dag horen rondzingen op radio en televisie, in kranten en tijdschriften. Alsof het de elite der elites is. Van hogerhand nedergedaald. Wat doen we met de andere vijf miljoen Vlamingen?Over hen hoor je nooit iets. Te melaats misschien? Te onbenullig? Paria’s van de welvaartsstaat? In ieder geval worden ze niet benoemd, en al helemaal niet opgeteld. Niet door Guy, niet door Steve, niet door Yves. De meerderheid als aanhangsel? Staartvolk?

Ik ga een in extremis tot leven gewekte veertiger als kroonprins Filip niet tot porte-parole van mijn innere Emigration bombarderen. Ik ben niet kreupel, heb geen kunstheupen. Nog niet. Maar ik mag graag horen dat iemand weet dat ik besta. Náást de een miljoen Vlamingen van Philip Dewinter. Zowaar met burgerrechten en tricolore sentimenten. Alles is omgekeerd in dit land. We worden geregeerd door regeringen en coalities in fatsoen. Toch heeft de paljas-koning van de minderheid, Philip Dewinter, het laatste woord. Vooral op radio en televisie, en in sommige kranten. Het miljoen kiezers van deze hengst in democratisch verderf wordt bijna dagelijks tot een soort numerieke moraal gemanipuleerd, tot anonnenvlees voor statuur en legitimatie. De schapen zwijgen. Daar kan een koninklijk lichtgewicht niet tegenop. Beter voor paleiskringen zou zijn fascisme en aanverwante ziektes te negeren, zolang de politiek zich ophoudt binnen populistisch-academische krijtlijnen. Spreek liever over het volk dat je nog wél hebt, Monseigneur-sukkel. Over de vijf miljoen anderen dus. Over de verweesde meerderheid die geen naam heeft, wie weet alleen maar een interieure vlag en hymne, maar nog wel een kloppend hart voor solidariteit. De kroonprins heeft de vijand op het schild gehesen. Dat verdient deze vijand niet.
[/font][font=ConduitITC-Italic][size=3][size=2]Hugo Camps[/size]

Kort samengevat: Het Blok kan voor mijn part BARSTEN![/size][/font]
mooi maar een klein foutje Filosoof..Er zijn maar 3 miljoen andere kiezers, en het is niet correct zomaar te impliceren dat de 2 miljoen minderjarigen geenszins aan de kant van het Blok zouden staan ;
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline  
Oud 3 december 2004, 14:37   #53
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Geen idee, voor mij staat op de eerste plaats onafhankelijkheid en republiek, daarna verkiezingen en dan zien we wel wie er president wordt.
Degene die de langste heeft of de sterkste straal heeft of degene die 't meeste bakken Duvel uitdeelt??8)

http://www.bop.vgc.be/didmat/ogenbli...annekenpis.gif
filosoof is offline  
Oud 3 december 2004, 14:41   #54
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
mooi maar een klein foutje Filosoof..Er zijn maar 3 miljoen andere kiezers, en het is niet correct zomaar te impliceren dat de 2 miljoen minderjarigen geenszins aan de kant van het Blok zouden staan ;
Zijn die minderjarigen dan niet in politiek en in rechte vertegenwoordigd door hun meerderjarige ouders? Of wil jij minderjarigenstemrecht invoeren?
filosoof is offline  
Oud 3 december 2004, 15:09   #55
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Zijn die minderjarigen dan niet in politiek en in rechte vertegenwoordigd door hun meerderjarige ouders? Of wil jij minderjarigenstemrecht invoeren?
jouw redenering doet niets af van het feit dat er géén 5 miljoen ANDERE Vlamingen zijn die niet op het Blok hebben gestemd, als je de kinderen van de Vlaams Blokkers met hen laat meetellen
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline  
Oud 3 december 2004, 15:36   #56
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Degene die de langste heeft of de sterkste straal heeft of degene die 't meeste bakken Duvel uitdeelt??8)

http://www.bop.vgc.be/didmat/ogenbli...annekenpis.gif
Wat een geluk dat we hier een filosoof hebben.
jOOSt is offline  
Oud 3 december 2004, 15:52   #57
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julienperrez
Als Prins Filip, die recht heeft op meningsuiting, kritiek levert op het VB, dan vindt (bijna) heel Vlaanderen dat het schandalig is.
Logisch het is ook schandalig, zelfs een groot delen van de walen en brusselaars vind dit. De rest stemt gewoon mee in omdat het tegen het VB is . Moest dutrouw zoiets zeggen ze zouden hem nog gelijk geven.

Citaat:
Het maakt gewoon deel uit van hun verantwoordelijkheden om op mogelijke bedreigingen te wijzen.
Onzin een troonsopvolger met genoeg verstand hebben om zich niet te moeien in de politiek.


Citaat:
Degenen die denken dat Filip, met zijn uitspraak, eigenlijk kritiek levert op de Vlaamse vraag naar meer onafhankelijkheid moeten mijns inziens eventjes stoppen met paranoia. Als Franstalig ben ik toch wel geschokt door de Vlaamse reacties op Filip zijn uitspraken, want door deze te bekritiseren, geven jullie het VB eigenlijk gelijk. En dat is nog het ergste.
Waarom ? zelfs hitler had af en toe gelijk . het VB is niet de duivel en niet alles wat ze zeggen is verkeerd.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 5 december 2004, 15:57   #58
Agitator
Schepen
 
Agitator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
De keuze was moeilijk........Maar als ik moet kiezen tussen extreemrechtse Nazi-keutels en een vrijwel "ongevaarlijk" koningshuis..............
Je hoeft helemaal niet te kiezen. Je kan tegen beiden zijn. Je zou met een Ché avatar tegen het koningshuis moeten zijn. Jij bent niets meer dan een pseudo-revolutionair...8)

P.S.: Beiden zijn alleszins tegen u...
Agitator is offline  
Oud 5 december 2004, 16:27   #59
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Filip heeft Vlaanderen en de Vlaams-nationalisten bedreigd, dus ook de N-VA. Dat hij expliciet het Vlaams Blok noemde is uit gemakzucht.

Bovendien is de N-VA, op het kiezersaantal na, een grotere bedreiging als enige republikeinse partij dan het royalistische Blok.
filipo viseerde vooral het Vlaams Belang, maar vergat NVA en SPIRIT te vernoemen... maar die kende hij niet goed vermoed ik.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 6 december 2004, 01:48   #60
alexi
Burger
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 121
Standaard

Djeezes, waarom vindt iedereen het VB zo fascistisch? Jullie weten echt niet wat fascisme betekent. Maar ja, in het kleine, saaie, domme Belgie gebeurt nooit niks, dus als er al iemand zijn bek opentrekt, is hij al een fascist. Zielig hoor. Het VB is een gewone rechtse partij, die willen dat de allochtonen zich beter gaan gedragen, that's it. Niemand kan ontkennen dat het tegendeel onjuist is; allochtonen maken meer en meer rel, en alle meisjes en homo's op dit forum (behalve de gedoekte en degenen die op Mars wonen) zullen wel weten wat lastiggevallen worden door een Marokkaan betekent. En de Zijne Koninklijke Hoogheid Fluppe moet zijn bakkes houden. Hij vindt het VB ondemocratisch, maar betaalt zelf geen cent belasting, wat nog ondemocratischer is dan het bestaan van het VB.

En de dag dat jullie oog in oog komen te staan met echt fascisme, zullen jullie deze site niet meer vinden, want in een fascistisch regime is het verboden je mening te uiten over politiek.
alexi is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be