Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 13 mei 2006, 11:30   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
De haat van het VB tegenover de allochtone medeburgers.
Fout. We koesteren geen haat tegenover allochtonen. Wel schieten we met scherp op de slechte asiel- en immigratiepolitiek van deze en voorbije regeringen, op de problematische toestand van bepaalde migrantengroepen. Dat is wat anders dan "haat". Alleen zult u dat door uw beperkt verstand niet begrijpen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 mei 2006, 11:31   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Kijk jij wel eens naar het nieuws, lees jij wel eens een krant.
De dader heeft ZELF verklaard dat hij op zoek was naar allochtonen.
Het blanke kind was collateral damage
Ja? Wanneer en aan wie heeft hij dat verklaard?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 mei 2006, 11:41   #23
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja? Wanneer en aan wie heeft hij dat verklaard?
TIJDENS ZIJN ONDERVRAGING.
KIJK NAAR HET NIEUWS, LEES EEN KRANT.
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline  
Oud 13 mei 2006, 11:42   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
TIJDENS ZIJN ONDERVRAGING.
KIJK NAAR HET NIEUWS, LEES EEN KRANT.
Wel, geef mij dan eens de verwijzing naar dit bericht. Dit moet toch ergens te lezen vallen in de on-line versies van de kranten of het digitale VRT-nieuws.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 mei 2006, 11:45   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.708
Standaard

Ik heb idd gehoord dat de dader allochtonen uitkoos maar niemand wilde tot nu toe bevestigen dat er uit racistische overwegingen gemoord werd. Er zouden wel persoonlijke ervaringen kunnen hebben meegespeeld.
Knuppel is offline  
Oud 13 mei 2006, 11:49   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, geef mij dan eens de verwijzing naar dit bericht. Dit moet toch ergens te lezen vallen in de on-line versies van de kranten of het digitale VRT-nieuws.
Er wordt al twee dagen in 'voor de dag' op radioI een uur lang bijna niks anders gedaan dan 'experts' aan het woord laten. Er wordt zeer veel moeite gedaan door de journalisten van de BRT om die mensen racistische motieven te ontlokken maar die hoorde ik nog door niemand beamen behalve door de politiek.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 mei 2006 om 11:50.
Knuppel is offline  
Oud 13 mei 2006, 11:52   #27
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, geef mij dan eens de verwijzing naar dit bericht. Dit moet toch ergens te lezen vallen in de on-line versies van de kranten of het digitale VRT-nieuws.
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...en/index.shtml
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline  
Oud 13 mei 2006, 11:53   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er wordt al twee dagen in 'voor de dag' op radioI een uur lang bijna niks anders gedaan dan 'experts' aan het woord laten. Er wordt zeer veel moeite gedaan door de journalisten van de BRT om die mensen racistische motieven te ontlokken maar die hoorde ik nog door niemand beamen behalve door de politiek.
Alvast een onthullend artikel:

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelid=GF1S86HN

Citaat:
zaterdag 13 mei 2006
,,Sorry aan iedereen''

Ouders van dader vol


De ouders van Hans Van Themsche ( hebben de gebeurtenissen in het Antwerpse stadscentrum op geen enkel ogenblik zien aankomen.
,,Bij ons thuis is het alsof er een bom is ontploft. We kunnen enkel gissen wat Hans heeft bezield.'' Toch hopen de ouders dat hun oudste zoon hen op een dag uitleg zal geven. ,,Hem begrijpen, dat zullen we nooit.''

Peter Van Themsche en Lieve Van Suijs zoeken thuis in Wilrijk volop naar antwoorden op hun vele vragen. ,,We weten zelf van niets'', zegt de vader na een hazenslaapje.

De afscheidsbrief van hun zoon kregen ze nog niet onder ogen. Voorlopig mogen ze ook geen contact met hem hebben. De ouders proberen via de krantenartikels te reconstrueren wat er gebeurd is.

,,Hij moet zijn verstand verloren zijn. Maar dan nog kunnen we niet genoeg benadrukken hoe verschrikkelijk we dit vinden voor de familie van de slachtoffers.''

Vader Peter Van Themsche gelooft niet dat Hans doodde uit racisme. ,,Hij had zelf vrienden van vreemde origine: vorige week is een Indische vriend hem komen bezoeken bij ons thuis. Ik heb zelf ook meerdere Afrikaanse vrienden. Hans heeft daar nooit één opmerking over gemaakt. Ik geloof ook niet dat hij op internet continu op zoek was naar extremistisch materiaal.''

De vader ontkent dat er bij hen thuis aan politiek wordt gedaan. ,,We zitten zo niet in elkaar. Het is niet omdat mijn zus (Frieda Van Temsche) bij het Vlaams Belang zit, dat je dat moet doortrekken naar ons gezin. Ook al begrijp ik dat veel mensen moeite hebben om die dingen te scheiden. Zeker hier in Antwerpen.''

Moeder Lieve bracht Hans maandagochtend naar het station, waar hij de trein nam naar zijn school in Roeselare. Dat was voorlopig de laatste keer dat ze hem zag en hoorde. ,,Hij deed heel normaal en heeft ook niets speciaal verteld'', zegt ze.

Dat Hans vanaf maandag niet langer welkom was op het internaat - hij was betrapt op roken - was voor de ouders nieuw. ,,We wisten daar niets van. Heeft dat er iets mee te maken? Misschien, maar we laten het onderzoek over aan het gerecht.''

Het gezin Van Themsche krijgt veel steun van familie en buren. ,,We zouden het nochtans begrijpen als de mensen ons zouden laten vallen. Want niemand heeft woorden genoeg voor die koelbloedige moorden.''

De vader viel donderdagnacht in een zwart gat. ,,Na de vele steunbetuigingen was ik plots alleen toen ik moest slapen. Ik haalde me domme dingen in het hoofd. Eerlijk: ik heb overwogen zelfmoord te plegen. Maar ik heb nog drie andere zonen.''

Peter Van Themsche zegt dat hij voorlopig weinig zin heeft in een gesprek met Hans. ,,Toch zal ik hem niet laten vallen. Een kind laten vallen kan ik niet. Ook al ben ik mijn zoon nu al kwijt.''

De vader zegt dat hij graag de agent zou bedanken die zijn zoon neerschoot. ,,In mijn ogen is die politieman een held. Ik ben blij dat die man zoveel moed heeft gehad, anders waren er nog meer slachtoffers gevallen.'' Voorts hoopt de man ook dat hij ooit in contact komt met de familie van de slachtoffers. ,,Ik zou ze graag troosten.''

Net voor hij de voordeur dicht duwt, herhaalt Peter Van Themsche zijn onbegrip voor de daden van zijn oudste zoon. ,,Als je eigen kind zelfmoord wil plegen, moet je dat leed proberen dragen. Maar dat hij daar andere mensen bij betrekt, daar kan ik niet bij. Hij was volgens mij ook niet levensmoe: sinds twee weken was hij zelfs geïnteresseerd om later aan de universiteit voor dierenarts te studeren. Hij was ook pas beginnen autorijden. Neen, ik begrijp het niet. Sorry aan iedereen.''

(bjm)

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 13 mei 2006 om 11:53.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 mei 2006, 13:05   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
IPV te vragen waarom dat die dat wel zou zijn?
Iemand?
En misschien was ie lid van GAIA ook ? Of steunde hij de gay beweging ? Of had een lidkaart van een karnavalsvereniging ?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 13 mei 2006, 13:39   #30
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Dat topic is niet speciaal onzin. Of toch ni meer dan andere, ge kunt zo serieus beginnen als ge wilt; een topic verrot zowiezo na hoogstens enkele pagina's.
Ik vind het nogal straf dat zijn rechtse achtergronden ineens niks te maken me hebben. Ik zeg trouwens ni da da de hoofdoorzaak was, maar deed dat wel uitschijnen omdat er altijd wel een paar zijn die erin trappen.
Bhairav is offline  
Oud 27 mei 2006, 19:22   #31
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard

Oorspronkelijk bericht door Knuppel
Er wordt al twee dagen in 'voor de dag' op radioI een uur lang bijna niks anders gedaan dan 'experts' aan het woord laten. Er wordt zeer veel moeite gedaan door de journalisten van de BRT om die mensen racistische motieven te ontlokken maar die hoorde ik nog door niemand beamen behalve door de politiek.

VRT is rood gekleurd en VTM blauw...simpele geesten wat verwacht je dan dat ze het VB een bloemlezing gaan geven?
Het VB draagt geen schuld net zoals de uitvinders geen schuld dragen voor het slecht hanteren van hun vindsels.
De uitvinder van het vliegtuig en auto zijn toch niet de schuldigen van de vele slachtoffers die er rees gevallen zijn door hun uitvinding?
Dutroux die waarschijnlijk gestemd heeft op de PS of MR is toch nog geen teken dat al de politieke aanhangers van deze partijen pedofielen zijn?
Ik ben blij dat het VB er is om alsnog ons wakker te schudden en te wijzen op fouten die de Belgische politiek reeds menig decennia heeft gehanteerd.
Wie dat niet ziet is echt wel blind of woont buiten de grootsteden en is nog nooit in aanraking - Chinezen - Japaners enz nooit of bijna nooit problemen hoe komt dat toch????
Vlaanderen en Belgie zijn geen islamitische uitdragers van deze Godsdienst en dit soort mensen heeft maar 1 doel en dat is de overheersing van Europa en Amerika in de naam van alah (de moordenaar volgens de geschiedenis)
polksalad is offline  
Oud 27 mei 2006, 19:47   #32
Chyron0
Partijlid
 
Chyron0's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2006
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
TIJDENS ZIJN ONDERVRAGING.
KIJK NAAR HET NIEUWS, LEES EEN KRANT.
En het geheim van het onderzoek ? Doorspoelen, jongens.
En de rechten van de verdediging ? Doorspoelen, jongens.
En de rechtsstaat ? Doorspoelen, jongens

Wil je weten wat een verdachte tijdens zijn ondervraging heeft gezegd ? KIJK NAAR HET NIEUWS, LEES EEN KRANT.

Hoe dom kun je zijn ?
Chyron0 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be