Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2008, 12:25   #41
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Concreet : hoe doe je je boodschappen? uitstapjes? bezoek familie? hobby's?

Als dit lukt benijd ik het autoloze gezin want zij sparen enorm veel geld uit...
Boodschappen, zeer simpel zoals ieder ander persoon, in de winkel... uitstapjes? njah ook simpel zoals iedereen ze doet...familie bezoeken lolz, zoals iedereen dat doet, mijn hobby? computers, games, muziek, cinema gaan enz,eurh doe ik net zoals iedereen, heb ik geen wagen voor nodig, jij wel?...maar bon, ik geef toe dat ik in de rand van Antwerpen woon, en dat alles wat je nodig hebt in de direkte nabijheid is...maar daar gaat het bij mij helemaal niet om, ik heb gerust begrip voor iemand die een wagen nodig heeft. Neen m'n waarde, ik heb het over de MENTALITEIT van het overgrote deel autobezitters tegenover een/de niet autobezitter...
__________________
"Olé Pistolé"

Laatst gewijzigd door pistoléke : 22 februari 2008 om 12:29.
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:46   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Dit is nu een voorbeeldje...met een gezin is de optie... niet uit te houden? Ik ben getrouwd, ik heb 3 kinderen...dus volgens u kan een gezin het niet uithouden zonder wagen?
da's makkelijk discussieren zo zeker, als je eerst al de nuances uit mijn statement haalt ?!? wie is er hier nu de fanatieke gelijkhaler ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:12   #43
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Boodschappen, zeer simpel zoals ieder ander persoon, in de winkel... uitstapjes? njah ook simpel zoals iedereen ze doet...familie bezoeken lolz, zoals iedereen dat doet, mijn hobby? computers, games, muziek, cinema gaan enz,eurh doe ik net zoals iedereen, heb ik geen wagen voor nodig, jij wel?...maar bon, ik geef toe dat ik in de rand van Antwerpen woon, en dat alles wat je nodig hebt in de direkte nabijheid is...maar daar gaat het bij mij helemaal niet om, ik heb gerust begrip voor iemand die een wagen nodig heeft. Neen m'n waarde, ik heb het over de MENTALITEIT van het overgrote deel autobezitters tegenover een/de niet autobezitter...
Ok, je pc waarmee je op dit forum zit, geeft het op en je koopt een nieuwe, bij een winkel in je buurt (5km verder bvb.).
1 groot pak van 15 kg voor de pc, een doos van 5 kg voor het scherm en dan koop je ook nog een printer (doos van 10 kg)

Aan huis leveren blijkt niet mogelijk.
Wat doe je?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:22   #44
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ok, je pc waarmee je op dit forum zit, geeft het op en je koopt een nieuwe, bij een winkel in je buurt (5km verder bvb.).
1 groot pak van 15 kg voor de pc, een doos van 5 kg voor het scherm en dan koop je ook nog een printer (doos van 10 kg)

Aan huis leveren blijkt niet mogelijk.
Wat doe je?
Ik zou Peppi en Kokki bellen(die hebben een remorkske).
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:30   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ok, je pc waarmee je op dit forum zit, geeft het op en je koopt een nieuwe, bij een winkel in je buurt (5km verder bvb.).
1 groot pak van 15 kg voor de pc, een doos van 5 kg voor het scherm en dan koop je ook nog een printer (doos van 10 kg)

Aan huis leveren blijkt niet mogelijk.
Wat doe je?

Allo, mama ? ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:32   #46
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Allo, mama ? ...
Het is triestig maar het is waar....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:37   #47
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Vragen stellen bij gecreëerde behoeftes is uw ding niet blijkbaar.
Hebde gij nu nog altijd uw kleren aan?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:40   #48
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Wat heeft dat er nu concreet mee te maken?

Kinderen: kunnen te voet naar school, indien school verder afgelegen met de fiets of met de bus (ik ken geen enkele school in de buurt van grootsteden die niet met het openbaar vervoer bereikbaar is). Wel je kinderen verantwoord leren fietsen, want ik zie veel kinderen en jongeren roekeloos rijden, met alle gevolgen van dien (met vijf naast elkaar op de baan, tegenovergestelde richting in eenrichtingsstraten, door rood, zonder licht, over voetpad, afslaan zonder kijken, ...).

Vrouw: kan net zo goed openbaar vervoer nemen als jezelf. Tenzij ze ook ergens werkt in de pampas, maar de meeste werklocaties liggen toch enigzins in de bewoonde wereld.

Kortom, praktisch alle 'standvastige' jobs behoeven geen auto: onderwijzend personeel en overheidsambtenaren werken in principe in dichterbevolkte gebieden en die worden bediend door bussen en/of trams. Ook firma's en fabrieken zijn vaak bereikbaar, tenzij ze echt uit de bebouwde kommen liggen, maar dit is een minderheid. Bepaalde grote bedrijven die afgelegen liggen in bijvoorbeeld de Antwerpse Haven (BASF, BAYER, ...) leggen dan nog eens vaak hun eigen pendeldiensten in. Als je geen vertegenwoordiger, verkoper, leverancier, boswachter of urgentie-arts ... of rallypiloot bent, zie ik weinig redenen om de auto als noodzakelijk af te doen. Tenzij je vindt dat samen in de file gezellig is. Niets voor mij, al die extra stress en ergernis (met openbaar vervoer kan je ook veel oponthoud hebben, maar dan moet je je tenminste niet ergeren aan het ander verkeer).

en dat zijn dan de toekomstige automobilisten !!!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:42   #49
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ok, je pc waarmee je op dit forum zit, geeft het op en je koopt een nieuwe, bij een winkel in je buurt (5km verder bvb.).
1 groot pak van 15 kg voor de pc, een doos van 5 kg voor het scherm en dan koop je ook nog een printer (doos van 10 kg)

Aan huis leveren blijkt niet mogelijk.
Wat doe je?

oftewel leveren , oftewel andere winkel ...................... trouwens deze pc komt van de aldi ................ en da's ongeveer 9 km van bij me vandaan ..... en met de fiets !!!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:48   #50
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, maar wij moeten een boete betalen


taxi nemen ........ ze hebben tegenwoordig al van die mono-volumes waar je met meer in kan ! , reken dit uit per persoon , zo duur nog niet .... en als je je wagen verkoopt kan je met je besparingen veel taxi's betalen !


terug kan je wel met openbaar vervoer !



trouwens als je je wagen wegdoet krijg je een gratis abonement bij de lijn voor drie jaar !!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:52   #51
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
U verkoopt veel onzin ineens,

Concreet: ik woon in de provincie Antwerpen en werk in de Brusselse rand, met de Lijn duurt de heenrit het snelste scenario 1uur 50min...
Terug van hetzelfde...

Serieus blijven, de grote meerderheid (niet de luxe-leasers) kan niet anders
of denk u echt dat mensen voor hun plezier exuberante brandstofprijzen betalen of in de file zitten...

Heb de indruk dat het vooral overjaarse studenten die 'in de stad wonen' zijn die een autohaat ontwikkeld hebben door het onvermogen zich in iemand anders zijn werk-en leefwereld in te leven.
de overheid moet mensen die een huis kopen dicht bij hun werk subsidiëren ( bijv. renteloze lening ) , evenals mensen die dicht bij hun werk iets huren
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:52   #52
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
U verkoopt veel onzin ineens,

Concreet: ik woon in de provincie Antwerpen en werk in de Brusselse rand, met de Lijn duurt de heenrit het snelste scenario 1uur 50min...
Terug van hetzelfde...

Serieus blijven, de grote meerderheid (niet de luxe-leasers) kan niet anders
of denk u echt dat mensen voor hun plezier exuberante brandstofprijzen betalen of in de file zitten...

Heb de indruk dat het vooral overjaarse studenten die 'in de stad wonen' zijn die een autohaat ontwikkeld hebben door het onvermogen zich in iemand anders zijn werk-en leefwereld in te leven.
de overheid moet mensen die een huis kopen dicht bij hun werk subsidiëren ( bijv. renteloze lening ) , evenals mensen die dicht bij hun werk iets huren
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:52   #53
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
U verkoopt veel onzin ineens,

Concreet: ik woon in de provincie Antwerpen en werk in de Brusselse rand, met de Lijn duurt de heenrit het snelste scenario 1uur 50min...
Terug van hetzelfde...

Serieus blijven, de grote meerderheid (niet de luxe-leasers) kan niet anders
of denk u echt dat mensen voor hun plezier exuberante brandstofprijzen betalen of in de file zitten...

Heb de indruk dat het vooral overjaarse studenten die 'in de stad wonen' zijn die een autohaat ontwikkeld hebben door het onvermogen zich in iemand anders zijn werk-en leefwereld in te leven.
de overheid moet mensen die een huis kopen dicht bij hun werk subsidiëren ( bijv. renteloze lening ) , evenals mensen die dicht bij hun werk iets huren
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:52   #54
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Ik heb totaal niets tegen autobezitters, dit kun je makkelijk afleiden in de tekst die ik al typte, het is andersom, autobezitters hebben blijkbaar iets tegen iemand die geen auto bezit...ik ben wel tegen het overgrote deel autobezitters vanwege een bepaalde MENTALITEIT, heb ik dit niet eerder vermeld Let wel ik zeg overgrote deel, ik zeg ook niet iedere hé...tsjonge jonge toch
Te gek voor woorden. Het interesseert mij geen knijt dat jij geen auto hebt. Het enige wat lachwekkend is, is jou afgunst (want waarom ben je er anders zo geobsedeerd door?) van iemand die wel met een auto rondrijdt. Ga met de tram, ga met de trein, ga te voet. Rij voor mijn part rond met een trontinet. Maar stop met zagen aan mijne kop omdat ik met den auto op baan ben.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:53   #55
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Te gek voor woorden. Het interesseert mij geen knijt dat jij geen auto hebt. Het enige wat lachwekkend is, is jou afgunst (want waarom ben je er anders zo geobsedeerd door?) van iemand die wel met een auto rondrijdt. Ga met de tram, ga met de trein, ga te voet. Rij voor mijn part rond met een trontinet. Maar stop met zagen aan mijne kop omdat ik met den auto op baan ben.

jij met je wagen verpest mijn lucht !!!!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:56   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
taxi nemen ........ ze hebben tegenwoordig al van die mono-volumes waar je met meer in kan ! , reken dit uit per persoon , zo duur nog niet .... en als je je wagen verkoopt kan je met je besparingen veel taxi's betalen !


terug kan je wel met openbaar vervoer !



trouwens als je je wagen wegdoet krijg je een gratis abonement bij de lijn voor drie jaar !!!!
los van de kostprijs (ik zal mijn eigen rekening wel maken)
welk (milieu)voordeel biedt een taxi op het bezit van een eigen wagen ?

ik vermoed dat we hier bij de essentie van deze draad komen, zij die de auto zo aanklagen (meestal onder milieuargumenten) doen dit eigenlijk uit collectivistische overwegingen ...

commies !!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:56   #57
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
jij met je wagen verpest mijn lucht !!!!!!!
De bus waarop jij rondtoert ook. Get over it. Het is trouwens niet jouw lucht.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 13:59   #58
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
de overheid moet mensen die een huis kopen dicht bij hun werk subsidiëren ( bijv. renteloze lening ) , evenals mensen die dicht bij hun werk iets huren
waarom zou de overheid andere mensen nu extra moeten gaan belasten om die uitgaven te bekostigen ?!

de mensen die dicht bij hun werk gaan wonen worden daar al voor beloond in tijd en minderkosten

zij die verder af wonen en tweede verblijf huren kunnen dit inbrengen in hun inkomstenbelasting (dit systeem bestaat dus al)

laat de mensen nu toch eens hun goesting doen ipv zo te willen sturen ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 14:00   #59
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
los van de kostprijs (ik zal mijn eigen rekening wel maken)
welk (milieu)voordeel biedt een taxi op het bezit van een eigen wagen ?

ik vermoed dat we hier bij de essentie van deze draad komen, zij die de auto zo aanklagen (meestal onder milieuargumenten) doen dit eigenlijk uit collectivistische overwegingen ...

commies !!!


ne taxi neem je normaal niet te pas en te onpas , hetgeen mensen me ne auto wel doen !!!!! op zondag de wagen nemen naar den bakker om de hoek en dan in de namiddag lekker conditie training me de fiets !


de naft en diesel moest NOG ZWAARDER belast worden , en mensen zonder wagen moesten een zwaar belastingsvoordeel krijgen !!!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 14:04   #60
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De bus waarop jij rondtoert ook. Get over it. Het is trouwens niet jouw lucht.

ik toer meestal niet met de bus rond ...... werken en winkelen doe ik met de fiets , een pint gaan drinken meestal ook , juist een uitstapje naar 't stad neem ik bus !!!!!

en 't is idd mijn lucht niet , maar ik adem jouw vervuiling wel in ....... maar ik ken jouw soort , een papiertje zomaar weggooien kan niet ..... maar zelf wel vervuilen tegen de sterren op met je wagen !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be