Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 3 mei 2014, 07:18   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
ik vroeg me ook af wat je bedoelde...
Dus jij gaat een algemene opmerking even checken op zijn waarschijnlijkheid door de reacties te tellen op een forum waar in dit draadje wellicht geen twintig mensen actief zijn...

Tegen zulke sterke bewijsvoering kan ik niet op, ik geef me gewonnen
Ik geef me ook gewonnen.

Tegen jouw bewijsvoering dat 90% van de weerstand bij veel mensen (zoals jij) in het communautaire, zeg maar het confederale gezwam ligt, kan ik niet op.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 mei 2014, 07:50   #42
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb een week geleden op dit forum info gevraagd over het NVA-programma. Een NVA-aanhanger hier heeft die vraag doorgespeeld schreef hij. Ik wacht nog op antwoord.
Je kan dat ook gewoon zelf doen op de site van N-VA.
Ik heb in het verleden een keer of 2 een vraag gesteld en in allebei de gevallen antwoord gekregen binnen een redelijke termijn van een 2 tal weken.
Misschien dat het nu langer zou duren met de verkiezingen.

Een van mijn vragen die ik gesteld had, had te maken met de notionele intrest aftrek, waar ik tegen was, en N-VA toen voor. Ondertussen zijn ze meer opgeschoven naar mijn mening daaromtrent. Niet dat dit door mij komt overigens.

Je hoeft echt niet af te hangen van iemand anders om een vraag te stellen, aan geen enkele partij denk ik. Stel uw vraag gewoon zelf.
stuyckp is offline  
Oud 3 mei 2014, 07:53   #43
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Is er een reden dat jij en peterpanda jullie 90% waard achten?
Knuppel het ging om 90% van de weerstand. Dat is niet hetzelfde als dat er 90% weerstand zou zijn bij de mensen.
stuyckp is offline  
Oud 3 mei 2014, 08:00   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij bent de enige die peterpanda hierin bijtreedt:

90% van de weerstand bij veel mensen (zoals ik) ligt in het communautaire, zeg maar dat confederale gezwam.



Dat niemand jullie twee steunt zou kunnen betekenen dat de weerstand waar jullie het over hebben voor de volle 90% van slechts twee belgicisten komt.
Dat je op een N-Va- en VB-forum niet zoveel mensen vindt die lak hebben aan het communautaire gezwam, lijkt me logisch.
Aan 90% communautair gedegouteerden zal je hier uiteraard niet geraken, net zoals je op een vergadering van BloedBodemEer&Trouw ook niet veel antifa's zal ontmoeten, of 't zou een undercover-journalist moeten wezen.

Trouwens nog iets: de juistheid van een stelling is niet steeds af te leiden aan de bijval die ze krijgt.
Sommige zaken zijn zo evident dat niemand het nog nodig vindt om er zijn fiat aan te geven.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 mei 2014, 08:02   #45
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Knuppel het ging om 90% van de weerstand. Dat is niet hetzelfde als dat er 90% weerstand zou zijn bij de mensen.
Net nu Knuppel er 90% van begon te begrijpen, komt gij de verwarring terug groter maken...
jogo is offline  
Oud 3 mei 2014, 08:05   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Knuppel het ging om 90% van de weerstand. Dat is niet hetzelfde als dat er 90% weerstand zou zijn bij de mensen.
Als N-Va'er of ex-VB'er zou ik eerder voorzichtig zijn met grapjes over WOII...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 mei 2014, 08:11   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat je op een N-Va- en VB-forum niet zoveel mensen vindt die lak hebben aan het communautaire gezwam, lijkt me logisch.
Aan 90% communautair gedegouteerden zal je hier uiteraard niet geraken, net zoals je op een vergadering van BloedBodemEer&Trouw ook niet veel antifa's zal ontmoeten, of 't zou een undercover-journalist moeten wezen.

Trouwens nog iets: de juistheid van een stelling is niet steeds af te leiden aan de bijval die ze krijgt.
Sommige zaken zijn zo evident dat niemand het nog nodig vindt om er zijn fiat aan te geven.
Niemand belet jullie om met bewijzen te komen voor jullie 90 % gedegouteerden.

Moeilijk kan dat niet zijn met een pro-confederalismepartij die meer dan 30% van de stemmen haalt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 mei 2014, 08:18   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als N-Va'er of ex-VB'er zou ik eerder voorzichtig zijn met grapjes over WOII...
Daarom was jij zo slim om je mond te houden toen het grapje over WOII gelanceerd werd.

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=12
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 mei 2014, 08:24   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niemand belet jullie om met bewijzen te komen voor jullie 90 % gedegouteerden.

Moeilijk kan dat niet zijn met een pro-confederalismepartij die meer dan 30% van de stemmen haalt.
Weet jij zeker dat de volledige aanhang van de N-Va constant communautair klaarkomt?
Ze zijn er verdomme nog niet eens uit of ze voor 'doorzichtig federalisme', 'confederalisme', of 'separatisme' gaan.
Ik vrees dat er daar al heel veel met een communautair punthoofd rondlopen.
Zelfs bij de N-Va-toppers zijn er die publiekelijk beweren dat ze economisch herstel véél belangrijker vinden dan communautaire avonturen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 mei 2014, 09:03   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Weet jij zeker dat de volledige aanhang van de N-Va constant communautair klaarkomt?
Ze zijn er verdomme nog niet eens uit of ze voor 'doorzichtig federalisme', 'confederalisme', of 'separatisme' gaan.
Ik vrees dat er daar al heel veel met een communautair punthoofd rondlopen.
Zelfs bij de N-Va-toppers zijn er die publiekelijk beweren dat ze economisch herstel véél belangrijker vinden dan communautaire avonturen.
Je weet evengoed als ik dat de N-VA vermeden wordt omdat ze een separatistische partij is. Ze weet alleen maar al te goed dat ze dit niet zonder tussenstappen kan verwezenlijken in een ondemocratisch apenland zoals België. Daarom probeert het regime ook die tussenstappen te voorkomen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?

Wat de volledige aanhang van deze of gene partij over het partijprogramma denkt van de partij waar ze voor kiezen heeft, zoals jij ook wel zult weten, weinig belang voor de partij-toppers. Het zijn de stemmen waar het hen om gaat. Eens de stemmen binnen zijn breken de "Vlaamse" partijen in de regel hun beloften onder druk van de francofonie.

Indien de N-VA zich voor de verkiezingen neerlegt bij de voorwaarden die haar gesteld worden, maar na de verkiezingen toch het confederalisme op tafel gooit, kan er moeilijk beweerd worden dat zij haar kiezers bedriegt. Ze wisten van te voren wat het uiteindelijke doel is van de partij waar ze voor kozen.

Je vergeet voor het gemak ook dat de VLD en de CD&V pas goed kiezers verloren nadat ze het confederalisme dat in hun programma staat/stond publiekelijk verloochen(d)en.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 mei 2014, 09:12   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je weet evengoed als ik dat de N-VA vermeden wordt omdat ze een separatistische partij is. Ze weet alleen maar al te goed dat ze dit niet zonder tussenstappen kan verwezenlijken in een ondemocratisch apenland zoals België. Daarom probeert het regime ook die tussenstappen te voorkomen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?

Wat de volledige aanhang van deze of gene partij over het partijprogramma denkt van de partij waar ze voor kiezen heeft, zoals jij ook wel zult weten, weinig belang voor de partij-toppers. Het zijn de stemmen waar het hen om gaat. Eens de stemmen binnen zijn breken de "Vlaamse" partijen in de regel hun beloften onder druk van de francofonie.

Indien de N-VA zich voor de verkiezingen neerlegt bij de voorwaarden die haar gesteld worden, maar na de verkiezingen toch het confederalisme op tafel gooit, kan er moeilijk beweerd worden dat zij haar kiezers bedriegt. Ze wisten van te voren wat het uiteindelijke doel is van de partij waar ze voor kozen.

Je vergeet voor het gemak ook dat de VLD en de CD&V pas goed kiezers verloren nadat ze het confederalisme dat in hun programma staat/stond publiekelijk verloochen(d)en.
Kortom, bondig samengevat: de N-Va speelt sneaky spelletjes, en pleegt woordbreuk, speculeert op onduidelijkheden, net als om het even welke andere banale traditionele partij.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 mei 2014, 10:04   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Kortom, bondig samengevat: de N-Va speelt sneaky spelletjes, en pleegt woordbreuk, speculeert op onduidelijkheden, net als om het even welke andere banale traditionele partij.
Dat maak jij ervan.
De N-VA kan er niets aan doen dat voor de ene partij 12% volstaat om aan de macht te komen, maar 33% niet voor de andere.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 mei 2014, 10:08   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De N-VA kan er niets aan doen dat voor de ene partij 12% volstaat om aan de macht te komen, maar 33% niet voor de andere.
Of de N-Va er al dan niet kan aan doen dat ze aan de macht niet raakt, is een andere discussie.
Feit is d�*t ze niet aan de macht raakt, vroeger niet, nu niet, straks ook niet.
En dat feit geeft aanleiding om te zeggen dat de N-Va ter plaatse trappelt, want echte vooruitgang wordt enkel afgemeten aan realisaties.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 mei 2014, 10:14   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat de volledige aanhang van deze of gene partij over het partijprogramma denkt van de partij waar ze voor kiezen heeft, zoals jij ook wel zult weten, weinig belang voor de partij-toppers.
Dat is een pleidooi voor meer particratie en minder partijdemocratie waar ik me wel in kan vinden.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 3 mei 2014, 10:19   #55
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...ngrin_standard

De belangrijkste game-changer van deze verkiezingen ligt inmiddels ook al acht maanden achter ons: de beslissing van de N-VA om voorrang te geven aan een economisch herstelbeleid en het confederalisme naar het achterplan te verschuiven. Zou de N-VA ooit overwogen hebben om die spectaculaire koerswending pas in volle campagne bekend te maken ? Louter campagne-technisch bekeken viel daar wel iets voor te zeggen. Het zou de directe aanloop naar de verkiezingen in elk geval minder saai hebben gemaakt.

Maar allicht zou de schok voor de Vlaams-nationale achterban te groot geweest zijn. Nu kon de strategische bocht beetje bij beetje worden genomen. De militanten hadden zo ruim de tijd om eraan wennen. Je kent dat wel van die kikker in langzaam aan de kook gebracht water… Aanvankelijk was er nog sprake van een confederale beginselverklaring op een A4-tje, die door alle coalitiepartners moest worden goedgekeurd. Vandaag lijkt zelfs dat restje confederalisme weggesmolten.


Bart Maddens is geen TV kok maar een politicoloog.


Liesbeth Homans heeft er evenwel een andere mening over. In De Tijd van dit weekend zegt ze héél uitdrukkelijk dat het confederalisme in ieder geval op de onderhandelingstafel zal komen.
quercus is offline  
Oud 3 mei 2014, 10:20   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Weet jij zeker dat de volledige aanhang van de N-Va constant communautair klaarkomt?
Ze zijn er verdomme nog niet eens uit of ze voor 'doorzichtig federalisme', 'confederalisme', of 'separatisme' gaan.
Ik vrees dat er daar al heel veel met een communautair punthoofd rondlopen.
Zelfs bij de N-Va-toppers zijn er die publiekelijk beweren dat ze economisch herstel véél belangrijker vinden dan communautaire avonturen.
De volledige aanhang van de sossen komt ook niet klaar van elke belastingsverhoging.
De volledige aanhang van de blauwsels komt ook niet klaar van elke sorry.
De volledige aanhang van de tsjeven komt ook niet klaar van een moeilijk, maar precies al vergeten woord als innesto.
De volledige aanhang van de groenen komt ook niet klaar van een chocolade sigaret.

Als ze maar op ons stemmen, da's meer dan genoeg.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 3 mei 2014, 10:35   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht


Liesbeth Homans heeft er evenwel een andere mening over. In De Tijd van dit weekend zegt ze héél uitdrukkelijk dat het confederalisme in ieder geval op de onderhandelingstafel zal komen.
Bart Maddens vergelijkt Liesbeth Homans met de bruid van de Zwanenkoning. Ze staat niet eens op een federale lijst. Ze staat op een Vlaamse lijst maar over wat N-VA op Vlaams niveau van plan is mag de zwanenkoningbruid zich niet uitspreken.

In hetzelfde interview staat uitdrukkelijk dat Bart De Wever soms de indruk geeft dat hun confederalisme even kan wachten.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 mei 2014 om 10:37.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 3 mei 2014, 10:47   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht


Liesbeth Homans heeft er evenwel een andere mening over. In De Tijd van dit weekend zegt ze héél uitdrukkelijk dat het confederalisme in ieder geval op de onderhandelingstafel zal komen.
Mooi spelletje: Wie Van De Drie? (wordt geloofd door de N-Va'ers)
Bracke?
Homans?
De Wever?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 mei 2014, 12:16   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de voorruit Bekijk bericht
Je begrijpt (hopelijk) toch zelf dat dit land niet zonder confederalisme niet meer te redden valt.
Ik begrijp de logica van N-VA statuten volledig. Als je deze zelf niet doorhebt volstaat het artikel één van hun statuten te doorgronden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de voorruit Bekijk bericht
Ze haalt terecht de gezondheidszorg aan. Hoe ga jij die zonder een zekere splitsing redden?
Ze zegt trouwens ook dat het confederalisme niet onmiddellijk haalbaar is. Dus ook geen voorwaarde.
Liesbeth Homans praat nergens over splitsing in haar interview van De Tijd. Dat is wat jij er van maakt. Jij leest graag wat je wenst te lezen ook al staat het zelfs niet tussen de regels geschreven. Je praat als iemand die door Bart Maddens omschreven wordt als een afgekookte kikker.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 3 mei 2014, 12:41   #60
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Kortom, bondig samengevat: de N-Va speelt sneaky spelletjes, en pleegt woordbreuk, speculeert op onduidelijkheden, net als om het even welke andere banale traditionele partij.
Besluit : le nouveau CVP est arrivé.
Pandareus is nu online  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be