Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2017, 05:00   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard Ampe (Open Vld) wil beperking partijafdrachten

Citaat:
Brussels parlementslid voor Open Vld, Els Ampe, wil dat parlementsleden en mandatarissen maximum tien procent van hun loon aan hun partij kunnen afdragen. Het doel: parlementsleden vrijer laten functioneren. “Volksvertegenwoordigers moeten terug bezig zijn met het volk in plaats van met hun partij”, stelt zij tegenover BRUZZ. Bron.
Wat een vreemde kronkels van een 'liberale' politica. Alsof de partijen die nu 10% afhouden zoveel minder particratisch zijn dan partijen die meer af houden. Alles staat of valt met de kwaliteiten van een verkozene. Het maakt niet uit hoeveel die afdragen. Verkozenen die niet sterk in hun schoenen staan gaan altijd moeten buigen voor de partijtucht, gelijk hoe veel of weinig ze afdragen.
Volgens mij wil Ampe gewoon twee vliegen in één slag slaan. De PTB wat jennen en nog eens in het nationale nieuws komen. Haar verschijning in de nationale media in de zaak samusocial heeft haar blijkbaar de smaak doen te pakken krijgen. Ik vrees dat als het op die manier moet het niet lang zal duren. Gelijk hoeveel of hoe weinig ze afdraagt. Ze zal een partijpionnetje blijven als dat het niveau van haar bijdragen zal blijken te blijven.
Als ze meent wat ze zegt en zichzelf een sterk genoeg politica acht stapt ze gewoon uit de partij en gaat als onafhankelijke zetelen en naar de volgende verkiezingen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 29 augustus 2017 om 05:03.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 05:54   #2
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

"Bezig zijn met het volk"
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 09:40   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.185
Standaard

Ampe is naar mijn smaak en oordeel een grote nul.

Maar als zij met dit voorstel, dat het onmogelijk zal halen, eens deftig kittelt naar de een of de andere partij (en ik vermoed wel welke ...), dan kan ik dat wel pruimen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 06:14   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ampe is naar mijn smaak en oordeel een grote nul.

Maar als zij met dit voorstel, dat het onmogelijk zal halen, eens deftig kittelt naar de een of de andere partij (en ik vermoed wel welke ...), dan kan ik dat wel pruimen.
Als het maar niet kietelt in haar pruim.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 09:58   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als het maar niet kietelt in haar pruim.
Deze draad staat niet in het soepforum k&k .. dus alstemblieft hé.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2017, 10:13   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze draad staat niet in het soepforum k&k .. dus alstemblieft hé.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=195
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be