Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2017, 10:44   #101
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Let wel, de haat van De Wever tav het VB kennende, zou exact identiek reageren.
Ik ben me daarvan bewust en heb de onredelijke houding van BDW op dat vlak al dikwijls aangeklaagd. Diegenen die me goed kennen weten dit. Langs de andere kant heeft BDW deze draad niet opgestart...
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 10:48   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En, zitten ze bij de nva allemaal braaf aan dezelfde kant ??
Hoe kom je daar nu in hemelsnaam bij ?

Ik leg net uit dat het hetzelfde is bij elke politieke partij. Ik geef er zelfs een voorbeeld bij.

Wij hebben verschillen op twee grote assen, deze van het communautaire en deze van het sociale.
Ikzelf ben voor het communautaire bijna een blokker, en voor het sociale bijna een sociaal-democraat die zich bij hen aan de centrumzijde bevindt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 10:51   #103
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Let wel, de haat van De Wever tav het VB kennende, zou exact identiek reageren.
Kan je je inbeelden dat een sos het echt op zijn heupen krijgt van het gezaag en het gedram van een communist ?
Wel, het is exact hetzelfde dat nva-ers vinden van de blokkers.

Beide extremisten (blokkers en communisten) zijn voor beide centrum-gerichten meer hinderpaal voor de uitwerking van hun politiek ideaal, dan een hulp.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 10:54   #104
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan je je inbeelden dat een sos het echt op zijn heupen krijgt van het gezaag en het gedram van een communist ?
Wel, het is exact hetzelfde dat nva-ers vinden van de blokkers.

Beide extremisten (blokkers en communisten) zijn voor beide centrum-gerichten meer hinderpaal voor de uitwerking van hun politiek ideaal, dan een hulp.
Ik ben anders nog nooit een sos tegengekomen, die een communist door het slijk haalt, zoals De Wever met het VB doet.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 10:58   #105
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Abu Bakr al Baghdadi gelooft ook in een ideaal en niet in de eigen portefeuille, en het is zelfs nog fouter dan dat van Barbara Pas.

Toch blijft het in de twee gevallen vuiligheid.
Dat klopt (buiten de white supremacist hiërarchie in het kwaad die je opstelt: ideologieën zoals die van Pas hebben rechtstreeks geleid tot collaboratie met de nazi's en de Holocaust; zo leert de familiegeschiedenis van zowel Pas als die van mijn eigen familie).

Maar nog vuiliger zijn diegenen die mensen als al-Baghdadi of Pas financieren en bewapenen. Bij iemand als Pas heb ik iets van: vergeef haar, ze weet niet wat ze doet. Niet bij de cynische financiers.

PS: Wist je dat Al-Baghdadi's organisatie in maart 2016 nog altijd bij SWIFT was aangesloten via het kantoor in Raqqa van de Commercial Bank of Syria?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Societ...ecommunication

Volgens een reportage van Arte ging het over nog meer banken:
https://blogs.mediapart.fr/lucie-cou...de-la-religion

Nochtans had men geen enkele moeite om Iran, nochtans een lid van de Verenigde Naties, van SWIFT uit te sluiten.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 11:00   #106
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan je je inbeelden dat een sos het echt op zijn heupen krijgt van het gezaag en het gedram van een communist ?
Wel, het is exact hetzelfde dat nva-ers vinden van de blokkers.

Beide extremisten (blokkers en communisten) zijn voor beide centrum-gerichten meer hinderpaal voor de uitwerking van hun politiek ideaal, dan een hulp.
Conservatieven bedoel je, zoals de N-VA en het ACW.

Ja, dat geloof ik graag, het VB dat de N-VA regelmatig doet denken aan de tijd dat de N-VA nog voor Vlaanderen ging gaan...

Daar worden ze zenuwachtig van.

Vooral als Janbon eerst komt zeggen dat ze voluit communautair zullen gaan, waarop BDW zegt dat er gezwegen wordt over het communautaire, dat ze opnieuw voluit voor Belgie gaan.

Eerst was het voor één regeringstermijn, nu is het voor twee, voor de derde termijn halen ze geen stemmen genoeg meer. (ik hoop zelfs voor de tweede termijn al niet meer)

En de traditio's zagen dat het goed was. Zoveel slaafse onderdanigheid aan het establishment hadden ze zelfs van Schiltz niet verwacht.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 13:05   #107
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vlaams Nationalisten? De NVA?

Voor de laatste verkiezingen misschien, vandaag....
Het zijn gematigde nationalisten
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 18:37   #108
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Conservatieven bedoel je, zoals de N-VA en het ACW.

Ja, dat geloof ik graag, het VB dat de N-VA regelmatig doet denken aan de tijd dat de N-VA nog voor Vlaanderen ging gaan...

Daar worden ze zenuwachtig van.

Vooral als Janbon eerst komt zeggen dat ze voluit communautair zullen gaan, waarop BDW zegt dat er gezwegen wordt over het communautaire, dat ze opnieuw voluit voor Belgie gaan.

Eerst was het voor één regeringstermijn, nu is het voor twee, voor de derde termijn halen ze geen stemmen genoeg meer. (ik hoop zelfs voor de tweede termijn al niet meer)

En de traditio's zagen dat het goed was. Zoveel slaafse onderdanigheid aan het establishment hadden ze zelfs van Schiltz niet verwacht.
Ik weet dat onze werkwijze en onze tactiek nooit goed zal zijn voor jou.
Daar ga ik dus voorlopig even mijn speeksel voor sparen.

In de Vlaamse regering hebben we minstens toch al een consensus bereikt omtrent de boodschap aan de politieke zoon van Franco.

Ik zal je een tip geven: als het met Catalonië zo ver zou komen, dan zou het wel eens kunnen dat a) er geen consensus gevonden wordt, maar b) dat de nva-ministers zich het recht voorhouden om vrijuit te spreken.
Zodat c) als de coalitiepartners zich daar heel slecht bij voelen, zijzelf de stekker maar moeten uittrekken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 19:04   #109
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dank U voor de deskundige uitleg. Bent U entomoloog ?
De kans dat hij dit is, bestaat. Maar de kans is onnoemelijk klein.

Daarentegen, de kans dat hij iemand die in het Frans de weg vraagt de verkeerde kant opstuurt, is zeer groot. Want hij zegt het zelf.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 oktober 2017 om 19:26.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 21:21   #110
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De kans dat hij dit is, bestaat. Maar de kans is onnoemelijk klein.

Daarentegen, de kans dat hij iemand die in het Frans de weg vraagt de verkeerde kant opstuurt, is zeer groot. Want hij zegt het zelf.
Inderdaad. Als hij geen namen wil lezen op de landkaart voor hij domme vragen stelt is die kans heel groot als hij in Vlaanderen de weg vraagt.
Als hij zoekt achter een "pi-pi pot" zal ik nog heel tegemoetkomend zijn maar als hij Montaigu zoekt ligt hij in mijn schuif.
Het is al genoeg dat hij tweemaal den onnozelaar uithangt.
Uit Wallonië komen om een zilverstuk achter een communiebank te deponeren ter ere van iets dat niet bestaat en dan informeren naar iets dat evenmin bestaat is van het goede teveel.
Van mij mag dat hoor. Maar.....ik zie er het nut niet van in.
Mensen in hun eigen zak laten zitten strookt niet met mijn rechtvaardigheids gevoel. Ik ga daar zeker niet bij helpen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 21:23   #111
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De kans dat hij dit is, bestaat. Maar de kans is onnoemelijk klein.

Daarentegen, de kans dat hij iemand die in het Frans de weg vraagt de verkeerde kant opstuurt, is zeer groot. Want hij zegt het zelf.
Inderdaad. Als hij geen namen wil lezen op de landkaart voor hij domme vragen stelt is die kans heel groot als hij in Vlaanderen de weg vraagt.
Als hij zoekt achter een "pi-pi pot" zal ik nog heel tegemoetkomend zijn maar als hij Montaigu zoekt ligt hij in mijn schuif.
Het is al genoeg dat hij tweemaal den onnozelaar uithangt.
Uit Wallonië komen om een zilverstuk achter een communiebank te deponeren ter ere van iets dat niet bestaat en dan informeren naar iets dat evenmin bestaat is van het goede teveel.
Van mij mag dat hoor. Maar.....ik zie er het nut niet van in.
Mensen in hun eigen zak laten zitten strookt niet met mijn rechtvaardigheidsgevoel. Ik ga daar zeker niet bij helpen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 21:37   #112
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Inderdaad. Als hij geen namen wil lezen op de landkaart voor hij domme vragen stelt is die kans heel groot als hij in Vlaanderen de weg vraagt.
Als hij zoekt achter een "pi-pi pot" zal ik nog heel tegemoetkomend zijn maar als hij Montaigu zoekt ligt hij in mijn schuif.
Het is al genoeg dat hij tweemaal den onnozelaar uithangt.
Uit Wallonië komen om een zilverstuk achter een communiebank te deponeren ter ere van iets dat niet bestaat en dan informeren naar iets dat evenmin bestaat is van het goede teveel.
Van mij mag dat hoor. Maar.....ik zie er het nut niet van in.
Mensen in hun eigen zak laten zitten strookt niet met mijn rechtvaardigheidsgevoel. Ik ga daar zeker niet bij helpen.
Ik zie het al, hoffelijkheid is u vreemd. Maar goed, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. Het zal vermoedelijk in de genen zitten. Of in een verzuurde Vlaams-nationalistische reflex. Het zij zo.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 oktober 2017 om 21:41.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 21:56   #113
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zie het al, hoffelijkheid is u vreemd. Maar goed, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. Het zal vermoedelijk in de genen zitten. Of in een verzuurde Vlaams-nationalistische reflex. Het zij zo.
Mooi zo! Nu weet ik dat ik een Vlaams-nationalist ben.
Ik sta hier reeds lang genoeg te roepen in de zandbak waar; als puntje bij paaltje komt; niemand aanwezig is en iedereen naar "Het beloofde land" op de vlucht is. De woestijn is groot en leeg en lijkt eindeloos.
Alleen bevolkt met kamelen en hier en daar een paar schatzoekers op zoek naar het zwarte goud.
Zelfs de dieren zijn slimmer en blijven er weg.
Maar af en toe kom je er toch een ezel tegen in een of andere oase.

Laatst gewijzigd door werkman : 4 oktober 2017 om 21:59.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 06:13   #114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Let wel, de haat van De Wever tav het VB kennende, zou exact identiek reageren.
Zeer terecht dan toch, van BDW.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 09:32   #115
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat klopt (buiten de white supremacist hiërarchie in het kwaad die je opstelt: ideologieën zoals die van Pas hebben rechtstreeks geleid tot collaboratie met de nazi's en de Holocaust; zo leert de familiegeschiedenis van zowel Pas als die van mijn eigen familie).

Maar nog vuiliger zijn diegenen die mensen als al-Baghdadi of Pas financieren en bewapenen. Bij iemand als Pas heb ik iets van: vergeef haar, ze weet niet wat ze doet. Niet bij de cynische financiers.

PS: Wist je dat Al-Baghdadi's organisatie in maart 2016 nog altijd bij SWIFT was aangesloten via het kantoor in Raqqa van de Commercial Bank of Syria?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Societ...ecommunication

Volgens een reportage van Arte ging het over nog meer banken:
https://blogs.mediapart.fr/lucie-cou...de-la-religion

Nochtans had men geen enkele moeite om Iran, nochtans een lid van de Verenigde Naties, van SWIFT uit te sluiten.
Neen, wist ik niet van Swift... Schandalig uiteraard.
Het blijft onbegrijpelijk : Iran couilloneren, en SA laten doen wat ze willen. De oliebelangen druipen ervan af...
En de wahabieten weten dat nonkel USA hen toch altijd de hand boven het hoofd zal houden...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 09:42   #116
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Mooi zo! Nu weet ik dat ik een Vlaams-nationalist ben.
Ik sta hier reeds lang genoeg te roepen in de zandbak waar; als puntje bij paaltje komt; niemand aanwezig is en iedereen naar "Het beloofde land" op de vlucht is. De woestijn is groot en leeg en lijkt eindeloos.
Alleen bevolkt met kamelen en hier en daar een paar schatzoekers op zoek naar het zwarte goud.
Zelfs de dieren zijn slimmer en blijven er weg.
Maar af en toe kom je er toch een ezel tegen in een of andere oase.


Ik ben nooit een echte Vlaams-nationalist geweest. De kreet "Vlaanderen Republiek!" kreeg en krijg ik eenvoudigweg niet gezegd.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 10:13   #117
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb niets te maken met linkiewinkies. Noch met rechtsiewinkies. U doet weer aan etikettenplakkerij.

Nogmaals, Barbara Pas is een typisch VB-verschijnsel. Veel stoere taal maar weinig daden.
Hieruit blijkt voldoende dat je over Barbara Pas heel weinig weet. Ik durf zeggen dat zij in het Waasland een van de meest actieve volksvertegenwoordigers is.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 10:49   #118
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zie het al, hoffelijkheid is u vreemd. Maar goed, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. Het zal vermoedelijk in de genen zitten. Of in een verzuurde Vlaams-nationalistische reflex. Het zij zo.
Het menselijk dna met al zijn genen zit toch goed in mekaar hé zeg.
Als de goede zitten gegroepeerd ergens bij mekaar, en alle slechten ook op een hoopje, een beetje verder.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 10:52   #119
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Hieruit blijkt voldoende dat je over Barbara Pas heel weinig weet. Ik durf zeggen dat zij in het Waasland een van de meest actieve volksvertegenwoordigers is.
Zegt alles over de rest daar.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 10:53   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht


Ik ben nooit een echte Vlaams-nationalist geweest. De kreet "Vlaanderen Republiek!" kreeg en krijg ik eenvoudigweg niet gezegd.
Een vraagje.
Breder gesteld, welke staatsvorm draagt je voorkeur weg: aan de ene kant de monarchieën die gestoeld zijn op iets erfelijks, of aan de andere kant die met iets van verkozen staatshoofden, republieken dus ?

Wat vind je van de brede geschiedkundige stroming van de laatste 200 of meer jaren, dat monarchiën soms vervangen worden door republieken, maar nooit door monarchieën ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be