Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2017, 20:33   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Als je zo eens ziet hoeveel er in de sociale pot gestoken word van ieder die werkt en wat daar maar terug uit komt ...dan klopt er iets niet in dat sociaal verzekering bedrijf.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 21:24   #62
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als je zo eens ziet hoeveel er in de sociale pot gestoken word van ieder die werkt en wat daar maar terug uit komt ...dan klopt er iets niet in dat sociaal verzekering bedrijf.
Peche, Bembem en eno2.

Dat is wat er mis is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 01:33   #63
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Waarom? Omdat wij niet werken?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 06:06   #64
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waarom? Omdat wij niet werken?
Het werkwoord willen ontbreekt in je zin.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 06:46   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik weet dat er uit hun vel gaan springen. Maar ik ken voldoende leeftijdgenoten om te weten hoe de praktijk in vele gevallen was. Alhoewel men de laatste jaren strenger controleert. Dat moet ik toegeven.

rond 160 euro netto in de maand brugpensioen. 50 uren per maand in het zwart werken (buitenland is maar paar km ver hé; Dus pakkans bijna nul) aan 10 euro per uur= 500 euro extra. De rest van den tijd fietsen, pintje drinken, huis van kinderen bouwen of renoveren.

Een mens zou al eens blij kunnen zijn met een algemene afdanking.
Als ik maar 160 euro brugpensioen, had, dan zou ik in het zwart moeten bijklussen.
En voor die 160 euro sprongen ze op tafel?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 06:51   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De draad gaat over een bepaalde oneerlijkheid. Die iedereen snapt.

Maar jij begint hier plots wel over heel iets anders. Jaloesie namelijk. En baseren op onwetendheid, namelijk mijn bekwaamheden en mijn inzet.
Beetje klein van jou.

.
Wij snappen de oneerlijkheid ambtenaar - arbeider - zelfstandige ook goed.

Ik kon ook schrijven: "Wij snappen de oneerlijkheid 2000 - 1500 - 1000 ook goed. (getallen kunnen iets afwijken).
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 06:53   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je zit daar nu torenhoog in de stratosfeer te surfen,
maar kom eens naar beneden, en kijk eens naar de samenstelling van het parlement dat over die dingen moet beslissen.

.
Zever in pakskes.
Ik heb al gemaild naar Jan Spooren die fier komt vertellen dat hij nog iets wilt afpakken van de arbeiders die aan de kant geschoven werden.

In plaats van iets te doen aan mensen die hun hele leven in de hangmat liggen. Zonder deze mensen was de SZ betaalbaar en moest er niet aan het arbeiderspensioen gesleuteld worden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 06:54   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Pertang, een voetballer in tweede nationale verdient heel wat minder dan een Rode Duivel.

Je bent wereldvreemd.
(ofwel druk je je heel onhandig uit)

.
U schrijft verdient!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 08:36   #69
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U weet niet wat u schrijft.

Natuurlijk betaalden die mensen met hun hoog loon hoge belastingen.
Maar ik heb het over de werkgevers.

En kom nu niet af met subsidies die deze bedrijven kregen, Ford Genk kreeg 250 euro per persoon per maand.
Dit geld mocht alleen gebruikt worden voor opleidingen.

Een opleiding van 1 week kost alleen al aan loon 1600 euro.
Uw opleiding werd dus betaald met mijn belastinggeld op een moment dat gij al een goed loon had. De opleiding van mijn kinderen heb ik zelf moeten betalen, met natuurlijk hulp van de overheid. Maar zij verdienden op dat moment wel geen loon.
Trouwens de vzw die de opleidingen gaf kon dat aan een gunsttarief doen, omdat zij van de subsidiepot genoten hebben na de mijnsluiting. Ondertussen heeft die vzw het wel héél moeijlijk omdat ze nu echt moeten concurreren met de privé.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als ik maar 160 euro brugpensioen, had, dan zou ik in het zwart moeten bijklussen.
En voor die 160 euro sprongen ze op tafel?
Ge weet goed dat er nog een 0 achter moet staan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zever in pakskes.
Ik heb al gemaild naar Jan Spooren die fier komt vertellen dat hij nog iets wilt afpakken van de arbeiders die aan de kant geschoven werden.

In plaats van iets te doen aan mensen die hun hele leven in de hangmat liggen. Zonder deze mensen was de SZ betaalbaar en moest er niet aan het arbeiderspensioen gesleuteld worden.
Oei, discussie binnen de partij. Tussen Limburg en 'de ruit'. Een voorafspiegeling van hetgeen ik al lang voorspel wat Vlaamse onafhankelijkheid als resultaat zal geven: België-bis= het Vlaanderen van 2 snelheden= constant ruzie in het kot= België finito=Vlaanderen finito.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 08:46   #70
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het werkwoord willen ontbreekt in je zin.
Er zijn meer werklozen dan vacatures.
Het is niet meer zo gemakkelijk als in uw tijd en het is niet meer zo plezant als in uw tijd. De maatschappij is verzuurd en iedereen staat tegen elkaar opgezet.
Als autist drijft dat ertoe dat je gewoon niet meer kan. Het feit dat ik veel geprobeerd heb toont aan dat ik het zeker gewillen heb. Maar kon ik het daarom ook? En als ik die schijn gaf, stond iemand er eens bij stil hoe overprikkeld ik naar huis ging?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 09:02   #71
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er zijn meer werklozen dan vacatures.
Het is niet meer zo gemakkelijk als in uw tijd en het is niet meer zo plezant als in uw tijd. De maatschappij is verzuurd en iedereen staat tegen elkaar opgezet.
Als autist drijft dat ertoe dat je gewoon niet meer kan. Het feit dat ik veel geprobeerd heb toont aan dat ik het zeker gewillen heb. Maar kon ik het daarom ook? En als ik die schijn gaf, stond iemand er eens bij stil hoe overprikkeld ik naar huis ging?
Vreemd.

Gisteren verklaarden werkgevers in HBVL dat als er op een dag 5 solicitatiegesprekken gepland zijn, er slechts 2 sollicitanten opdagen. De anderen sturen hun kat, laten niks meer van zich horen en zijn niet meer bereikbaar......

EN verder: "Wij zoeken al lang niet meer naar een witte raaf en zijn al heel content met een gespikkelde merel."

De voornaamste vereisten die werkgevers vragen: bij 95% staat Motivatie en attitude op de eerste plaats.

Zou het daar niet wat veel aan mankeren bij u?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 09:36   #72
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je zit daar nu torenhoog in de stratosfeer te surfen,
maar kom eens naar beneden, en kijk eens naar de samenstelling van het parlement dat over die dingen moet beslissen.

.
Ook dat zijn niet meer dan goedkope excuses. Goedkoop voor de likes of you, de huidige ouderen en zelfverklaarde profiteurs van het systeem. Duur voor de jongere generaties. Voor hen is er maar één boodschap: verlaat België liever gisteren dan morgen.

De reset komt er wel, en dat zal eerder vroeg dan laat zijn. Alleen zal het geen zachtzinnige reset zijn eens je inkomstenbronnen opdrogen.

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 29 april 2017 om 09:37.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 09:39   #73
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Vreemd.

Gisteren verklaarden werkgevers in HBVL dat als er op een dag 5 solicitatiegesprekken gepland zijn, er slechts 2 sollicitanten opdagen. De anderen sturen hun kat, laten niks meer van zich horen en zijn niet meer bereikbaar......

EN verder: "Wij zoeken al lang niet meer naar een witte raaf en zijn al heel content met een gespikkelde merel."

De voornaamste vereisten die werkgevers vragen: bij 95% staat Motivatie en attitude op de eerste plaats.

Zou het daar niet wat veel aan mankeren bij u?
Neen ik denk het niet. Ik denk dat het geheel veel groter is dan louter attitude en motivatie. We leven in het verval van de maatschappij en onze thuis is veranderd naar een gasthotel voor jan en alleman waardoor ons veiligheidsgevoel verdwenen is.

Ik denk dat niet werken mij meer recht heeft gezet dan eender wat. Toen ik werkte liep het fameus scheef.

I tried to see your way, won't work today.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 09:54   #74
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het valt me op dat die met hun dagjobkes minder jaren hoeven te werken dan ondergetekende die een knelpuntberoep uitoefent op alle uren van de dag en de nacht en door de fascistische rode ACOD gilde is vastgeketend met één jaar opzeg en boetes tot 11.000 euro. Danku wel regering der rechtvaardige rechtsen.
Ik heb bewust gekozen voor een "dagjobke",een pak minder loon ,geen nacht -en ploegenpremie meer,maar ook nooit meer dat jet-lag gevoel bij het switchen van ploegen.Precies alsof mensen met een dagjob profiteurs zijn.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 09:56   #75
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hoe kan iemand ,blijkbaar zomaar,33 JAAR werklozenstatuut behouden?
Een tante van mij werd werkloos op haar 42 en bleef doppen tot 65.Ze krijgt een hoger pensioen dan mijn moeder die 42 jaar werkte maar een kortere loopbaan had dan tante.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 10:11   #76
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Typische vraag van de doorsnee afgunst-Belg. Die zelfstandigen hebben toch niks afgedragen, frauderen toch een eind weg, hebben toch her en der kapitalen weggestoken zitten.
Maar zelf zelfstandige worden, ho maar...


De typische afgunst-Vlaming,die loontrekkenden hebben het gemakkelijk,die komen niet werken wanneer het hun uitkomt,gaan naar huis als hun uurtjes er op zitten,genieten van een dik pensioen,maar zelf in loondienst gaan werken,ho maar ... .

Ik ken zelfstandigen die ongelooflijk veel uren kloppen en dan (terecht) enkele honderden euro's meer verdienen dan ik.Ik ken er ook een die misschien 32 uur per week werkt en zeker 8 weken per jaar verlof heeft en waarschijnlijk 3 x zoveel verdiend(een groot deel zwart) als een arbeider.Ik ken er ook die 50 uur per week in hun firma zitten(25 uur werken) en voornamelijk zich bezig houden met kletsen aan de telefoon en chitchat met klanten(faovriete onderwerp:"hoe hard moeten de zelfstandigen werken".

Een vriend van mij werkte hard als zelfstandige en verdiende heel erg veel,vooral heel erg zwart.Dit gaf als gevolg een exuberante levensstijl.Sinds 10 jaar gaat het bergaf met zijn zaak en zonder steun van zijn ouders was de zaak al lang over de kop gegaan.Maar in loondienst gaan?Zijn ergste nachtmerrie,want dan moet hij de loonslaaf gaan spelen voor 1400/maand.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 10:14   #77
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen ik denk het niet. Ik denk dat het geheel veel groter is dan louter attitude en motivatie. We leven in het verval van de maatschappij en onze thuis is veranderd naar een gasthotel voor jan en alleman waardoor ons veiligheidsgevoel verdwenen is.

Ik denk dat niet werken mij meer recht heeft gezet dan eender wat. Toen ik werkte liep het fameus scheef.

I tried to see your way, won't work today.
Als je wilt leren draaien, frezen en/of slijpen, komen ze je thuis uit je bed lichten met aanbiedingen die je niet kan weigeren.

2000 euro netto om te beginnen. Ik heb enkele klanten die hopeloos op zoek zijn naar die profielen.

Uiteraard blijft jij liever in je nest liggen tegen 800 euro pm met voedselpaketten van het OCMW. Met je fake uitvluchten allemaal.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 10:55   #78
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
De typische afgunst-Vlaming,die loontrekkenden hebben het gemakkelijk,die komen niet werken wanneer het hun uitkomt,gaan naar huis als hun uurtjes er op zitten,genieten van een dik pensioen,maar zelf in loondienst gaan werken,ho maar ... .

Ik ken zelfstandigen die ongelooflijk veel uren kloppen en dan (terecht) enkele honderden euro's meer verdienen dan ik.Ik ken er ook een die misschien 32 uur per week werkt en zeker 8 weken per jaar verlof heeft en waarschijnlijk 3 x zoveel verdiend(een groot deel zwart) als een arbeider.Ik ken er ook die 50 uur per week in hun firma zitten(25 uur werken) en voornamelijk zich bezig houden met kletsen aan de telefoon en chitchat met klanten(faovriete onderwerp:"hoe hard moeten de zelfstandigen werken".

Een vriend van mij werkte hard als zelfstandige en verdiende heel erg veel,vooral heel erg zwart.Dit gaf als gevolg een exuberante levensstijl.Sinds 10 jaar gaat het bergaf met zijn zaak en zonder steun van zijn ouders was de zaak al lang over de kop gegaan.Maar in loondienst gaan?Zijn ergste nachtmerrie,want dan moet hij de loonslaaf gaan spelen voor 1400/maand.
Ha kijk, eentje die zich geroepen voelt exact mijn punt nog eens te illustreren
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 11:00   #79
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hoe kan iemand ,blijkbaar zomaar,33 JAAR werklozenstatuut behouden?
AAaa dat kan alleen in België ... weet je het zit er vol van .. Borgerhout , Molenbeek en waar nog allemaal ... ect..

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 29 april 2017 om 11:00.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 11:02   #80
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
AAaa dat kan alleen in België ... weet je het zit er vol van .. Borgerhout , Molenbeek en waar nog allemaal ... ect..
Ik denk nochtans niet dat Caroline in Borgerhout of Mollenbeek woont...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be