Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2005, 22:00   #61
ray
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Waarom zal Di Rupo de volgende premier worden als je nu al weet dat ook hij de kwestie niet aanpakt waardoor het VB zoveel stemmen haalt maar waar 'ze' van zeggen dat niemand ervan wakker ligt?

Je beseft toch dat je precies hetzelfde doet als de 'Vlaamse' partijen die niet aan een zeel trekken'?

Waarom durf jij eigenlijk niet zeggen waar het werkelijk op staat? Géén premier meer die de Belgische problemen toch niet wil of kan oplossen maar op naar een Vlaamse en Waalse staat waar elk volk, op een democratische wijze, wordt toegelaten voor zichzelf op te komen?

Wie weet krijgen de Vlaamse burgers dan wel veel vroeger dan het vandaag lijkt stemrecht EN het BROV, ook al willen de Waalse politici daar voor hun eigen volk niet van weten.
nee, ik weet niet hoe hij het zou aanpakken, ik zou het graag eens weten. Hetzelfde indien bvb een Bart de wever premier zou zijn

en idd, ik durf het voorlopig nog niet zeggen dat we beter af zijn zonder wallonië maar het begint toch wat te hellen in die richting.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
Mogen we dit begrijpen als een pleidooi van een (laat me raden, zelfverklaarde intelligente) "democraat" voor een of ander ingangsexamen voor de verkiezingen?
nee, maar wel voor een betere informatiestroom. Ik vind het toch maar vreemd dat bij een kwestie als BHV, dat elke dag in het nieuws komt, er zoveel mensen zijn die niet eens weten waarover het precies gaat, ze zien dan alleen dat er nog altijd geen oplossing is zonder erbij verder na te denken dat een oplossing voor deze kwestie niet zo gemakkelijk is

Laatst gewijzigd door ray : 5 mei 2005 om 22:04.
ray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 22:01   #62
Cosmo
Burgemeester
 
Cosmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
persoonlijk hecht ik niet veel belang aan polls of peilingen.

Wat telt zijn enkel de verkiezingsuitslagen.En het interesseert met dan ook hoegenaamd niet of nu het VB 90% of dat de VLD 99% haalt in een poll of peiling.

Het feite dat HLN hun poll sluit is hun eigen recht.
Ikzelf stoor me niet echt eraan of ze dit deden voor de reden dat het VB te veel procenten haalden of voor een andere ongekende reden.

En iedereen moet dan ook maar voor zijn eigen uitmaken of hij nog HLN wilt lezen of onbetrouwbaar vind of partijdig is inzake politiek?

Ikzelf lees verschillende kranten via het internet en kijk af en toe eens op de verschillende partij sites.
Ik hou er ook niet van dat men mekander hier altijd probeert in een hokje te duwen.
Ik denk dat alle mensen op dit forum een eigen mening en principes hebben over alle onderwerpen die je maar kunt inbeelden.
En soms ligt je mening of principe meer in het kamp van de rechtste partijen maar bij andere onderwerpen lig je zogezegd in het linkse kamp.
Ik denk dan ook dat vele mensen hier op dit forum zich thuis kunnen voelen bij meerdere partijen omdat bij elke partij hen wel iets aanspreekt en meestal zijn ze het nooit volledig eens met het ganse partij programma van een partij.

En zelfs de meest zogezegde linkse persoon kan soms wel aanspreekpunten vinden in het VB programma en andersom.

Althans dit is mijn mening.

Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 22:17   #63
Cosmo
Burgemeester
 
Cosmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
zegt een lid van de BUB, wiens leden hier ook oververtegenwoordigd zijn.
Dat zal wel kloppen, want de eerste keer dat ik gehoord heb van BUB was op dit forum. Het lijkt wel of die partij méér dan twee leden heeft.
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 22:18   #64
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
In de werkelijkheid haalt het Vlaams Belang nochtans de meeste stemmen van alle Vlaamse partijen.
Ah ja? Toon dat eens aan.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 22:19   #65
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
zegt een lid van de BUB, wiens leden hier ook oververtegenwoordigd zijn.
Een clubje van vijf man en een paardenkop, en u stoort zich daaraan?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 22:20   #66
Cosmo
Burgemeester
 
Cosmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Hier de cijfers zoals gister opgenomen rond 15.00 u:

CD&V 480
SPa 278
NVA 99
VB 1169
VLD 398
Spirit 18
totaal aantal stemmen 2568

Rond 15.30u was alles verdwenen.

Die cijfers zijn natuurlijk niet echt representatief, maar de VLD heeft hier wel 15% wat andere peilingen benadert.
Bedankt !
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 22:30   #67
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ah ja? Toon dat eens aan.
De uitslag van de laatste verkiezingen al vergeten?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 01:54   #68
PimFortuyn
Burger
 
PimFortuyn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pollebru
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Schaduwjaagster
Bron ?
Heb vandaag ook HLN gelezen, niets gezien.
on line
Waar ? Link !
PimFortuyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 01:55   #69
PimFortuyn
Burger
 
PimFortuyn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Deze morgen kon je via een internet poll op de website an HLN uw voorkeur stem geven... als er nu verkiezingen zouden zijn .
Op een gegeven ogenblik stond de teller voor de partij Vlaams Belang op 49% op een aantal van 1500 uitgebrachte stemmen.

Dit kon men niet aanvaarden bij de redacteurs, en promt werd de poll verwijderd.

Arme democratie...
Wie kon kiezen ? Was het voldoende effe die ip adresjes te veranderen om weer te kunnen gaan kiezen ?
PimFortuyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 06:55   #70
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
zegt een lid van de BUB, wiens leden hier ook oververtegenwoordigd zijn.
U moet ons niet uw eigen gebreken verwijten, want u bent degene die nu het meest heeft te verliezen. Wij zijn immers een kleine partij.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 08:38   #71
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Een clubje van vijf man en een paardenkop, en u stoort zich daaraan?
Ik heb nergens van een clubje met vijf man gesproken, u verwart mij met andere mensen denk ik. Ik stoor mij daar ook niet aan. Ik vergelijk gewoon u uitspraak met uw eigen partij.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 08:40   #72
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
U moet ons niet uw eigen gebreken verwijten, want u bent degene die nu het meest heeft te verliezen. Wij zijn immers een kleine partij.
idem als bij Yann, heb ik ooit verweten de BUB te klein te zijn? Je mag beginnen zoeken. Nogmaals, het aantal leden v/e partij boeit mij niet.
Hij vond het VB oververtegenwoordigd, ik vind dat ook van de BUB, dát is wat ik wilde zeggen.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 6 mei 2005 om 08:42.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 09:16   #73
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Allez, niet moeilijk om dergelijke hoge percentages te halen als de meerderheid het niet interesseert en als je een groep Vlaamse Stankerds optrommelt om te stemmen...
zoals dat hier trouwens ook gebeurt...
en de middeltjes om dergelijke stemming over internet te beïnvloeden zijn legio...
en worden onder de "voorstanders" uitgewisseld of bij mekaar geïnstalleerd...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 09:29   #74
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
.
Ik weet wel dat hoe langer hoe meer mensen waar ik mee spreek (en dat zijn heus niet allemaal rechts gezinden) er hoe langer hoe meer pro-VB zijn (al is het bij velen met spijt in hun hart) ...
Ik ontmoette zopas iemand die destijds een vurige Verhofstadt-bewonderaar was en razende anti-blokker. Na de botte weigering van de PS en Di Rupo ivm BHV was hij duidelijk: "We moete godverdomme allemaal VB stemmen opdat er eindelijk eens een eind zou aan komen".
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 09:49   #75
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Inderdaad, de mensen die stemmen zijn heus niet allemaal intrinsiek gemotiveerd, het is zelfs zo dat velen naar het VB gedréven worden.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 10:02   #76
Dinooke
Burger
 
Dinooke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2005
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Inderdaad, de mensen die stemmen zijn heus niet allemaal intrinsiek gemotiveerd, het is zelfs zo dat velen naar het VB gedréven worden.
En dat mede dankzij ons VB bashers.

1. Door de VB kiezers te beledigen, ga je er geen enkele overhalen om terug te gaan naar een traditionele partij. Integendeel, je duwt ze nog verder van je weg.

2. En voor diegene die twijfelen en niet tevreden zijn met de huidige gang van zaken worden door onze linkse vrienden onmiddellijk in het VB hoekje gestoken, waardoor deze geneigd zijn mee op de VB kar te springen.

Soms verdenk ik VB bashers dat het VB sympathisanten zijn.
Alleszins we kunnen alleen maar tevreden zijn!
Doe zo verder zou ik zo zeggen, zodat de groei van het VB gegarandeerd blijft...
Dinooke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 13:30   #77
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Bij échte verkiezingen scoort het Belang steeds hoger.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 13:50   #78
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Iedereen weet dat Vlaams Belang'ers kettingbrieven naar elkaar sturen waarin ze elkaar oproepen daar een poll te beïnvloeden, hier een protestmail te sturen, daar een petitie te tekenen of hier een propagandamail rond te sturen. De gebruikelijke bezigheden van mensen die hun ideologie per se willen opdringen. Niets nieuws onder de zon.
Iedereen weet dat als men een bericht begint met "iederen weet", dat men aan het typen is met 1 hand omdat men de andere hand gebruikt om iets uit zijn duim te zuigen......
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 19:40   #79
William
Provinciaal Statenlid
 
William's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2003
Locatie: VLAANDEREN
Berichten: 605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Wreker
Bij échte verkiezingen scoort het Belang steeds hoger.
Wat scheelt er Patriot, beginnen uw ogen te pikken door de harde waarheid?
Of lach je spontaan met uw verbeelde-verpletterende verkiezingsoverwinning van uw carnavalclub?
__________________
William is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be