Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2012, 14:06   #441
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik loop niet weg. Ik neem tijd om na te denken over mijn gekakel en mijn geblaat.
U had anders niet zo veel tijd nodig om te besluiten dat er tientallen andere meer doordachte, meer aanvaardbare, meer intellectuele mogelijkheden waren om dit gebeuren onder aandacht te brengen.

U hekelde daarbij het creativitetsvemogen van het Vlaams Belang.

Maar als u dan om één voorbeeldje gevraagd wordt, blijkt toch dat u wel een dag of twee drie nodig hebt om met "iets" op de proppen te komen.

Citaat:
Onderschat het linken niet van het onderbewustzijn van een mens: schoolplaats-worstjes-mannen-indringen.
U onderschat het blijkbaar zelf, want u vergeet de linken: halal-BBQ - verplichte schoolactiviteit - politiek gedachtengoed.

Citaat:
Twee vliegen in één klap op marketing gebied: de 'consument van media' legt zo de link met aanslagen op scholen en ook op kindermisbruik. Snap je dat nu niet? Pure antireclame. Begrijp dat toch.
Met kindermisbruik, daar kan ik nog inkomen. Een school moet inderdaad niet gebruikt worden om binnen het kader van politieke ideeën (lees: het multiculturele gedachtengoed) , religieuze gebruiken te agenderen, als verplichte schoolactiviteit.

Maar met aanslagen op scholen? Laat me niet lachten... zo heeft zelfs de pers het niet genoemd.

Ik denk dat 'de consument van de media' vooral aandacht heeft voor het feit dat een halal-BBQ als verplichte schoolactiviteit wordt georganideerd in onze scholen en dat blijkbaar enkel het Vlaams Belang daar haar bezwaren tegen uit.

Citaat:
De aanhangers van VB zullen dit goedkeuren want zij accepteren zowat alles..
Pardon?

Citaat:
...maar ik neem aan dat VB deze actie niet heeft gedaan om nog eens een teken van leven te geven aan trouwe aanhangers.
Het was inderdaad niet daarom. Het was om het misbruik van de school op een ludieke wijze aan te klagen.

Citaat:
Ik mag toch aannemen dat ze de bedoeling hadden om andere mensen warm te krijgen voor hun zaak? Ja?
Wel, die actie gaat hier niet op. Averechts effect gegarandeerd. Oma's en opa's denken twee keer na ook al zullen ze dat niet 'zeggen'.
Dat denk u maar... maar daar heb je geen enkele grond voor. U denkt trouwens wel meer dingen, die nergens op slaan, kan ik merken


Citaat:
Elke politieke partij die zichzelf respecteert dient ver weg te blijven van scholen. Ver weg.
Een school die zichzelf respecteert, dient ver weg te blijven van politieke ideën. Laat staan een activiteit uitwerken binnen het kader van.


Citaat:
Wat de alternatieven zijn? Om de media te hebben? En in orde te zijn met de grondwet?

Hier is er eentje. Vraag een toelating om in Brussel een varkensrassententoonstelling te houden. Weet je wel hoeveel varkensrassen er zijn? Er zijn zelfs varkens die je op de wei kunt houden en die hun biggen zonder hulp goed kunnen voeden.
HET varken heeft menige familie hier door WOII gehaald.
Voeg er een snuifje historie aan toe met Jeroen Bosch en met anectdotes literair of niet over het varken.

En de plaats in Brussel? Ik neem aan dat dat even niet kan in het Museum van Schone Kunsten. De Botanique misschien? De oude slachterij in Anderlecht?

Ik heb dit effe uit mijn duim gezogen. Voor locaties valt er altijd al iets te bedenken in volstrekte overeenkomst met de vanzelfsprekendheid van de praktijk van de grondwet.


Ik geef je een paar linken naar varkenstentoonstellingen...

http://www.cultuurindelfzijl.nl/deta...ductid=6067903

http://www.natuurmuseumfryslan.nl/varkens.php

http://mail.varkensinnood.nl/overzic...onstelling.htm

http://www.dehuisaanhuis.nl/evenemen...in-leeuwarden/

Er zijn er natuurlijk nog,maar ik ga er van uit dat u ook kunt googlen.



Denk jij nu echt dat er ook maar één iemand de link zal leggen tussen een varkenstentoonstelling en het plannen van een religieuze activitet binnen het kader van en politiek gedachtengoed op school?

Maar man toch?! En dan durf jij het hebb over het creativieitsniveau van het Vlaams Belang...

Het feit dar er reeds varkenstentoostellingen worden georganiseerd, zonder dat de link gelegd wordt, bewijst dat u het doel mist met uw zogenaamd 'creatief', 'doordacht', 'aanvaardbaar' en 'intellectueel' voorbeeld.



U bent grappig, weet u dat?

Citaat:
Als een burgemeester weigert wegens bepaalde gevoeligheden en het gevoel van 'provocatie' terwijl het dat helemaal niet is in gronde, dan heb je enkele slimme advocaten nodig om verder te borduren. Haal de pers dan, zou ik zeggen. Gewoon doen wat eigenlijk iedereen wilt doen: ondernemend zijn in om het even welke plaats binnen de landsgrenzen.
Ik zie niet in waarom en burgemeester, zo'n tentoonstelling zou verbieden, noch wat daar gevoelig aan zou kunnen zijn. Maar ik weet zeker dat jij dat wel eens haarfijn gaat uitleggen.

Citaat:
Ik heb nog vele ideeën maar waarom zou ik die vrijgeven? VB heeft de know-how niet om er mee om te gaan en ze op een goede manier te gebruiken.
Om te bewijzen dat uw bewering dat er inderdaad tientallen andere meer doordachte, meer aanvaardbare, meer intellectuele mogelijkheden zijn, om dit gebeuren onder aandacht te brengen, zoals je eerder beweerde.

Daarom.

Het was uw kans om het Vlaams Belang belachelijk te maken door met wat beters te voorschijn te komen, maar helaas heeft u slechts uzelf belachelijk gemaakt.


Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 14:07   #442
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
't Zal ff duren eer ik terug in Brussel kom maar ik zal dan eens een oplijsting maken.
Voor elke zaak van uw lijst (die ik bevestigd zie op google street view, ik ga niet voor de lol eens gans Brussel afreizen om ze allemaal te controleren) zal ik u een zaak geven waar er gene sticker op de deur hangt.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 11:51   #443
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

In feite is er nog niets veranderd na al die jaren aan de manier waarop de VRT haar eigen interne visie van nieuwsfeiten voorstelt.

Net gezien dat er over dit onderwerp al een aparte draad geopend werd.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 16 september 2016 om 11:54.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 15:39   #444
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Niet alleen de BRT kan haar visie niet meer herzien. Dat geldt ook voor de "democratische" partijen. Hun visie herzien zou immers neerkomen op toegeven dat ze j�*ren verkeerd zijn bezig geweest.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 15:55   #445
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Mevrouw Cools moet maar eens beseffen dat ze betaald wordt om te interviewen of te modereren en niet om haar eigen politiek gedachtegoed te verspreiden . Als mevrouw Cools een politiek wil doen , moet ze zich maar verkiesbaar stellen.

Bovendien lijkt dat mens maar niet te beseffen dat haar verbale kwaliteiten niet van dien aard zijn om Dewinter in verlegenheid te brengen , doch enkel ruim genoeg om zichzelf belachelijk te maken.
Dat mens veroorzaakt bij mij vreselijk veel ergernis. Ze stelt een vraag en van zodra de studiogast gaat antwoorden begint ze hem/haar te onderbreken. Om dan zelf te bepalen wanneer het gesprek eindigt en het interview te besluiten met "Dus... enz." waarbij ze nogmaals haar mening over de betrokken zaak etaleert als de correcte visie. En de studiogast mag dan gefrustreerd de studio verlaten.
En er zijn er zo ettelijke bij V(errekte) Radio en Televisie, onder meer Lieven Verstraete is evenzeer zwaar besmet met de "onderbrekingskwaal".
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 16:05   #446
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat mens veroorzaakt bij mij vreselijk veel ergernis. Ze stelt een vraag en van zodra de studiogast gaat antwoorden begint ze hem/haar te onderbreken. Om dan zelf te bepalen wanneer het gesprek eindigt en het interview te besluiten met "Dus... enz." waarbij ze nogmaals haar mening over de betrokken zaak etaleert als de correcte visie. En de studiogast mag dan gefrustreerd de studio verlaten.
En er zijn er zo ettelijke bij V(errekte) Radio en Televisie, onder meer Lieven Verstraete is evenzeer zwaar besmet met de "onderbrekingskwaal".
Goed opgemerkt!
Ergerlijk mens, maar juist daarom staat ze hoog aangeschreven bij de BRT.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 16:09   #447
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat mens veroorzaakt bij mij vreselijk veel ergernis. Ze stelt een vraag en van zodra de studiogast gaat antwoorden begint ze hem/haar te onderbreken. Om dan zelf te bepalen wanneer het gesprek eindigt en het interview te besluiten met "Dus... enz." waarbij ze nogmaals haar mening over de betrokken zaak etaleert als de correcte visie. En de studiogast mag dan gefrustreerd de studio verlaten.
En er zijn er zo ettelijke bij V(errekte) Radio en Televisie, onder meer Lieven Verstraete is evenzeer zwaar besmet met de "onderbrekingskwaal".
En doet ze dat ook met de linkse vriendjes??? Onderbreekt ze die ook de hele tijd of staat ze dan braaf instemmend te knikken op alle onnozeliteiten die ze vertellen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 16:29   #448
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En doet ze dat ook met de linkse vriendjes??? Onderbreekt ze die ook de hele tijd of staat ze dan braaf instemmend te knikken op alle onnozeliteiten die ze vertellen???
Goed opgemerkt!
Het valt idd nog geen beetje op hoe welwillend en meegaand Cools dan is.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 17:06   #449
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Zalig nieuws: http://www.knack.be/nieuws/belgie/vr...=2705888204946

De VRM verwijt de VRT ondubbelzinnig dat de berichtgeving rond de selfiemoslima tendentieus was t.o.v. het Vlaams Belang.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 17:26   #450
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Dezelfde kamer "is wel van oordeel dat er in deze zaak een gebrek is aan onpartijdigheid bij de berichtgeving van VRT".

"Het hele item, met inbegrip van de inleiding en het nawoord van de presentator heeft een ondertoon die niet als onpartijdig en evenwichtig kan worden beschouwd. Met name door de suggestieve woordkeuze en de vooringenomen vraagstelling, waarbij onvoldoende onderscheid is gemaakt tussen commentaar en feitelijke berichtgeving, geeft het programma-item de indruk een boodschap uit te dragen die partijdig is ten nadele van het Vlaams Belang".
De BRT niet onpartijdig?
Daar hebben we nooit iets van gemerkt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 17:58   #451
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
What the fuck?

het is een BBQ, waar kinderen ook halalvlees konden eten.
jezes man
Is het niet willen eten van varkens vlees een vorm van racisme?
Dat schapen, varkens een ras is weten we
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 18:22   #452
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Zitten jullie rechtsen nu echt te klagen dat de VRT niet politiek correct genoeg is??? (te weinig onafhankelijke verslaggeving).

terwijl jullie zitten te klagen dat ze veel te politiek correct is?

man, wat een bochtenwerk!
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2016, 01:01   #453
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Zitten jullie rechtsen nu echt te klagen dat de VRT niet politiek correct genoeg is??? (te weinig onafhankelijke verslaggeving).

terwijl jullie zitten te klagen dat ze veel te politiek correct is?

man, wat een bochtenwerk!
Politiek correcte verslaggeving is alles behalve onafhankelijke verslaggeving.
Jij bent degene die kronkelt. En nog geen beetje.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2016, 09:31   #454
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Politiek correcte verslaggeving is alles behalve onafhankelijke verslaggeving.
Jij bent degene die kronkelt. En nog geen beetje.
oh??

verslaggeving met een politieke voorkeur is dus wel politiek correct volgens jou???


nee hoor.
ofwel ben je politiek correct en doe je verslaggeving zonder politieke voorkeuren.
of je bent niet politiek correct en doe je verslaggeving met politieke voorkeur.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 17 september 2016 om 09:34.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2016, 09:37   #455
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
oh??

verslaggeving met een politieke voorkeur is dus wel politiek correct volgens jou???


nee hoor.
ofwel ben je politiek correct en doe je verslaggeving zonder politieke voorkeuren.
of je bent niet politiek correct en doe je verslaggeving met politieke voorkeur.
Wat een klinkklare nonsens, politiek correcte verslaggeving is op zijn minst evenveel politiek gekeurd als zogenaamd niet politiek correcte verslaggeving.

Neutrale verslaggeving is noch politiek correct noch niet politiek correct maar op de VRT zullen zij er nooit in slagen om op dergelijke manier te berichten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be