Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juli 2009, 09:59   #1
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard België is een sterk merk

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...subsection=170

Salvatore Acquaviva uit Moeskroen had een proces aangespannen omdat hij vond dat het nummer verdacht veel leek op het liedje Ma vie fout le camp, dat hij eind jaren zeventig gecomponeerd had, en kreeg gelijk. Madonna heeft echter altijd ontkend. Lange tijd werd aangenomen dat Madonna ons land omwille van die rechtszaak steevast links liet liggen.

Glad ijs

Door het nummer op de setlist te smokkelen begeeft Madonna zich op glad ijs. Ze riskeert een fikse geldboete en strikt genomen zou een rechter het concert zelfs kunnen laten stilleggen zodra de eerste noten van Frozen over de wei van Werchter galmen.

Maar zo'n vaart zal het niet lopen. Salvatore Acqhuaviva: 'Is Madonna van plan 'Frozen' te zingen in Werchter? Ik had niet anders verwacht, hoor.'

'Op zich vind ik het niet eens erg. Het zou alleen leuk zijn dat ik er eindelijk eens wat geld voor krijg, want na al die jaren heb ik nog steeds geen cent gezien omdat de zaak nog altijd loopt. Ik ben zeker niet van plan naar het concert te gaan. Mijn advocaat volgt de zaak wel op.'

-------------------------

Er wordt altijd gezegd dat België een sterk merk is. Welke gevoelens zou Madonna hebben over dit sterk merk?
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 10:18   #2
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

België roept in het buitenland dat ze overal de beste in zijn, maar eigenlijk is het allemaal gebaseerd op één grote luchtballon die niet bestaat.

http://www.youtube.com/watch?v=jRo_Vl-3gbk

Ik zou eerder die Acquaviva een proces aansmeren wegens laster.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 10:27   #3
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...subsection=170

Salvatore Acquaviva uit Moeskroen had een proces aangespannen omdat hij vond dat het nummer verdacht veel leek op het liedje Ma vie fout le camp, dat hij eind jaren zeventig gecomponeerd had, en kreeg gelijk. Madonna heeft echter altijd ontkend. Lange tijd werd aangenomen dat Madonna ons land omwille van die rechtszaak steevast links liet liggen.

Glad ijs

Door het nummer op de setlist te smokkelen begeeft Madonna zich op glad ijs. Ze riskeert een fikse geldboete en strikt genomen zou een rechter het concert zelfs kunnen laten stilleggen zodra de eerste noten van Frozen over de wei van Werchter galmen.

Maar zo'n vaart zal het niet lopen. Salvatore Acqhuaviva: 'Is Madonna van plan 'Frozen' te zingen in Werchter? Ik had niet anders verwacht, hoor.'

'Op zich vind ik het niet eens erg. Het zou alleen leuk zijn dat ik er eindelijk eens wat geld voor krijg, want na al die jaren heb ik nog steeds geen cent gezien omdat de zaak nog altijd loopt. Ik ben zeker niet van plan naar het concert te gaan. Mijn advocaat volgt de zaak wel op.'

-------------------------

Er wordt altijd gezegd dat België een sterk merk is. Welke gevoelens zou Madonna hebben over dit sterk merk?
Beschouw het taalkundig.

In de zin "België is een sterk merk." is 'sterk' een adjectief en als zodanig ook de positief (de stellende trap).
In de zin "Vlaanderen is een sterker merk." is 'sterker' de comparatief (de vergrotende trap).
In de zin "Nederland en Vlaanderen zijn het sterkste merk." is 'sterkste' de superlatief (de overtreffende trap).

Ik kies voor de superlatief, want het kan dus altijd beter (of best, zo men wil).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 14:21   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Beschouw het taalkundig.

In de zin "België is een sterk merk." is 'sterk' een adjectief en als zodanig ook de positief (de stellende trap).
In de zin "Vlaanderen is een sterker merk." is 'sterker' de comparatief (de vergrotende trap).
In de zin "Nederland en Vlaanderen zijn het sterkste merk." is 'sterkste' de superlatief (de overtreffende trap).

Ik kies voor de superlatief, want het kan dus altijd beter (of best, zo men wil).
Ik had van U niet anders verwacht.......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 14:36   #5
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik had van U niet anders verwacht.......
en wij hadden ook geen ander antwoord van jou verwacht
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 14:57   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en wij hadden ook geen ander antwoord van jou verwacht
Het is niet tegen jou.

Jij bent buiten categorie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 15:06   #7
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is niet tegen jou.

Jij bent buiten categorie.
ik ben geen col die voorgeschoteld wordt aan wielrenners.
je zit met je gedachten al mooi bij Frankrijk aangezien de tour vandaag rijdt en het 14 juli is
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 15:44   #8
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik ben geen col die voorgeschoteld wordt aan wielrenners.
je zit met je gedachten al mooi bij Frankrijk aangezien de tour vandaag rijdt en het 14 juli is
Juist ja, U had een fiets.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 15:47   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Juist ja, U had een fiets.
en, ga je straks feesten in Luik?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 15:50   #10
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en, ga je straks feesten in Luik?
Gaat niet lukken.

Het is niet dat ik me Belg voel dat ik moet gaan feesten hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 15:52   #11
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gaat niet lukken.

Het is niet dat ik me Belg voel dat ik moet gaan feesten hé.
tis nochtans de Franse feestdag hoor. véél belangrijker in Luik dan de Belgische.

Luik, je weet wel, in dat Gewest dat de Vlamingen demoniseert omdat die wat meer bevoegdheden wilt, dat Luik dat zich meer Frans dan Belgisch voelt....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 16:15   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tis nochtans de Franse feestdag hoor. véél belangrijker in Luik dan de Belgische.

Luik, je weet wel, in dat Gewest dat de Vlamingen demoniseert omdat die wat meer bevoegdheden wilt, dat Luik dat zich meer Frans dan Belgisch voelt....
Dan hebt U het wel over een ander Luik dan dat ik ken en gewoon ben.

U verwart de Luikenaars misschien te erg met Mangain en consoorten ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 16:21   #13
bartek
Vreemdeling
 
bartek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2009
Berichten: 40
Standaard

José Happart rekent zich anders wel bij de Luikenaars
__________________
«If anyone disagrees with anything I say, I am quite prepared not only to retract it, but also to deny under oath that I ever said it.»
bartek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 16:22   #14
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dan hebt U het wel over een ander Luik dan dat ik ken en gewoon ben.

U verwart de Luikenaars misschien te erg met Mangain en consoorten ?
Vlijmscherp heeft het over het feit dat de Franse feestdag inderdaad elk jaar in Luik wordt gevierd. Vanavond organiseert Radio Nostalgie trouwens een show met Franse artiesten uit de jaren 80 met vuurwerk daarachter. Maar ja, en dan? In Luik is het een traditie de 14 Juli te vieren en dit is vooral voor historische redenen. In Namen, Aarlen of pakweg Charleroi zal men niets over die 14-Juli viering zien. Het bewijst dus duidelijk dat die 14-Juli viering niets met rattachisme heeft te maken. Behalve natuurlijk voor de RWF leden en militanten maar die vormen wel een piepkleine minderheid in Franstalig België.

Laatst gewijzigd door Everytime : 14 juli 2009 om 16:23.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 16:55   #15
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.211
Standaard

Laat ze maar vieren in Luik.

Zegt genoeg.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 19:48   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vlijmscherp heeft het over het feit dat de Franse feestdag inderdaad elk jaar in Luik wordt gevierd. Vanavond organiseert Radio Nostalgie trouwens een show met Franse artiesten uit de jaren 80 met vuurwerk daarachter. Maar ja, en dan? In Luik is het een traditie de 14 Juli te vieren en dit is vooral voor historische redenen. In Namen, Aarlen of pakweg Charleroi zal men niets over die 14-Juli viering zien. Het bewijst dus duidelijk dat die 14-Juli viering niets met rattachisme heeft te maken. Behalve natuurlijk voor de RWF leden en militanten maar die vormen wel een piepkleine minderheid in Franstalig België.
historische redenen? het prinsdom Luik heeft toch nooit deel uitgemaakt van Frankrijk??

neen, niets met rattachisme, maar dat Frankrijk ook niet het minderhedenverdrag heeft ondertekend, dat geeft niet, maar dat Vlaanderen dat nog niet heeft gedaan, dat is een bewijs van racisme......

Tuurlijk willen Walen niet bij Frankrijk gaan, ze hebben België, een land waar ze kunnen baas over spelen en waar ze overal waar ze zich vestigen kunnen eisen dat ze in het Frans worden aangesproken. hier kunnen zij zich superieur wanen, in Frankrijk wordt alleen maar gelachen met hun Belgisch-Frans.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 20:11   #17
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
historische redenen? het prinsdom Luik heeft toch nooit deel uitgemaakt van Frankrijk??

neen, niets met rattachisme, maar dat Frankrijk ook niet het minderhedenverdrag heeft ondertekend, dat geeft niet, maar dat Vlaanderen dat nog niet heeft gedaan, dat is een bewijs van racisme......

Tuurlijk willen Walen niet bij Frankrijk gaan, ze hebben België, een land waar ze kunnen baas over spelen en waar ze overal waar ze zich vestigen kunnen eisen dat ze in het Frans worden aangesproken. hier kunnen zij zich superieur wanen, in Frankrijk wordt alleen maar gelachen met hun Belgisch-Frans.
Dat de Walen dat niet willen, daar kan ik inkomen. Ik vrees wel dat het eerder Brussel zal zijn dat na een splitsing van België de motor zal worden achter een aansluiting met Frankrijk. En gezien de manier waarop Wallonië de laatste decennia steeds slaafs aan het handje van Brussel gewandeld heeft en braafjes gedaan heeft wat Brussel opdroeg, zie ik het vrij somber in en voorspel ik dat Wallonië nu ook weer nederig zal instemmen wanneer Brussel propageert dat de toekomst van de Franstalige Belgen in Frankrijk ligt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 20:36   #18
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat de Walen dat niet willen, daar kan ik inkomen. Ik vrees wel dat het eerder Brussel zal zijn dat na een splitsing van België de motor zal worden achter een aansluiting met Frankrijk. En gezien de manier waarop Wallonië de laatste decennia steeds slaafs aan het handje van Brussel gewandeld heeft en braafjes gedaan heeft wat Brussel opdroeg, zie ik het vrij somber in en voorspel ik dat Wallonië nu ook weer nederig zal instemmen wanneer Brussel propageert dat de toekomst van de Franstalige Belgen in Frankrijk ligt.
de brusselse elite die achter de belgische revolutie zat in 1830 bestaat nog amper.
zorg dat het FDF geen stemmen meer haalt en het 'Brusselse rijk' valt uit mekaar.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juli 2009 om 20:36.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 20:46   #19
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de brusselse elite die achter de belgische revolutie zat in 1830 bestaat nog amper.
zorg dat het FDF geen stemmen meer haalt en het 'Brusselse rijk' valt uit mekaar.
Brussel is meer dan het FDF. Wanneer ik spreek over 'Brussel', dan spreek ik ook over de Franse Gemeenschap, waarin Brussel de plak zwaait. Dan spreek ik over het Franstalige propaganda-apparaat met als belangrijkste exponenten RTBF, Le Soir, La Libre... allemaal media die hoofdzakelijk de Brusselse stem weergeven en die een eventuele Waalse dissidente stem zoveel mogelijk proberen dood te zwijgen. Dan heb ik het over de Franstalige niet-FDF partijen waarvan zowat alle kopstukken verankerd zijn in het Brusselse establishment: Reynders, Onkelinckx, Di Rupo, Milquet... allemaal namen die uit Wallonië komen maar in feite hoofdzakelijk de stem van Brussel vertolken. Wat heeft Wallonië zelf daar tegen in te brengen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 20:51   #20
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

di rupo is van bergen, milquet van luik.
reynders en onckelinckx zijn van brussel.

neem het kiesvee (de franstalige buitenlanders die aan hun lot worden overgehouden) weg van dit apparaat en het valt uiteen.
dan komt Brussel terug naar onze zijde zonder zijn identiteit en franse taal te verliezen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be