Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2011, 13:44   #1
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard Waarom zouden wij nog op de SP stemmen?

Onlangs las ik een interview met Jaap Marrijnissen, de voorzitter van de Nederlandse SP partij. Ik werd weer herinnerd aan het ergerlijke feit dat deze partij enkele verkiezingen terug een enorme overwinning behaalde, maar buiten de regeringscoalitie werd gehouden. Wat mij toen hinderde was dat er nauwelijks sprake was van protest of verzet. De SP kwam wel in enkele gemeentelijke coalities, en daarmee was de kous af.
Nu schijnt de SP het weer goed in de peilingen te doen, maar waarom zouden wij onze stem weggooien aan de SP? Of waarom zouden wij nog links stemmen? Ik herinner mij ook dat toen samenwerking onder veronderstelde linkse partijen een soort taboe was. Alsof men doodsbang was om de wil van het volk te volgen en een krachtige linkse regering te vormen.
Dit soort zaken geen een betere inkijk in het democratisch gehalte van Nederland. Want na de vorige regering, waar de SP werd buitengesloten, volgde de bruine regering die wij nu hebben: een minderheidsregering met de nieuwe NSB als gedoogpartner, maar ook een bruine regering die steun krijgt van Groen Links en de PVDA. En een Dierenpartij die anti-moslim regelgeving voorstelt waar het een verbod op halal slachten betreft.
Dus was de SP niet acceptabel voor Groen Links en de PVDA, maar zij geven vandaag wel lekker steun aan een bruin kabinet met nieuwe NSB als grote gedoogpartner.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 13:49   #2
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard


Een krachtige linkse regering...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 17:16   #3
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Het is wonderlijk, maar eigenlijk ook niet. Afwijkende meningen zijn niet gewenst. Bloggers in Egypte en Syrie die tegen het regiem zijn, zijn helden in het westen, maar hun eigen criticaster zijn ongewenst. En het domme volk neemt dit ook over. Zwarten mogen geen uiting geven aan hun afkeer van Zwarte Piet en de nationale hysterie over Zwarten. Als men in de media Moslims interviewt gaat het altijd in het Nederlands, terwijl deze mensen vaak beter Arabisch spreken, en ze zeggen alleen dingen die Nederlanders willen horen over zichzelf. Dat men in Nederland op elke straathoek een gedwongen prostituee legaal kan verkrachten, daarmee hoef je niet aan te komen. Inplaats daarvan praten wij over de boze moslimman die zijn vrouw en dochters dwingt om een hoofddoek te dragen. Dat is echt iets vreselijks.


Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 28 november 2011 om 17:20.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 17:49   #4
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

En weten dat ik 20 jaar geleden ook nog links stemde.
Het verstand komt niet voor de jaren eh
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 18:03   #5
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
En weten dat ik 20 jaar geleden ook nog links stemde.
Het verstand komt niet voor de jaren eh
Kreeg u teveel last van sociale zekerheid?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 16:01   #6
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Weet iemand waar de SP vandaag precies voor staat?
Er wordt zoveel EU geweld over ons heen gestort, opgeven soevereiniteit, elke dag berichten van meer bezuinigingen, ik las dat er weer geweld tussen Europese staten kan uitbreken: heeft de SP een plan? Kan je mij eventueel
een link aanwijzen.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 16:03   #7
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Weet iemand waar de SP vandaag precies voor staat?
Er wordt zoveel EU geweld over ons heen gestort, opgeven soevereiniteit, elke dag berichten van meer bezuinigingen, ik las dat er weer geweld tussen Europese staten kan uitbreken: heeft de SP een plan? Kan je mij eventueel
een link aanwijzen.
Iets totaal anders, heb jij iets te doen de 6de?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 16:35   #8
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 929
Standaard

@EC : Forum 'binnenland' is wel bedoeld voor "Belgische" aangelegenheden...
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 16:49   #9
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Weet iemand waar de SP vandaag precies voor staat?
ongebreideld zakken vullen op kap van Honore Gepluimd? Corruptie in het kwadraat? Maffia organisatie waar de echte maffia haar neus voor ophaalt(die hebben nog enig eer- en normbesef)?
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 17:19   #10
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Hier mijn beste heb je een link die je alles verteld wat je wil weten.

http://www.sp.nl/2010/programma/
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 17:30   #11
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Hier mijn beste heb je een link die je alles verteld wat je wil weten.

http://www.sp.nl/2010/programma/
Natuurlijk lees ik dit, maar het betreft een verkiezingsprogram van 2010. We moeten dus kennelijk wachten op weer een verkiezing om iets te veranderen en juist bij de verkiezingen werd de SP buiten spel gezet, en ze leverden geen verzet. Wat ik verwacht van een leider is ideeën, acties, om dwars door alles heen met oplossingen te komen. Er is een crisis, we hebben geen tijd voor afstandelijke beschouwingen. Natuurlijk kan men geen ijzer met handen breken, maar begin met concreet aan te geven wat fout is en wat de oplossing moet zijn. Al de duizenden die op hem stemden willen best de straat op om hun stem luider te laten horen. Maar die oproep kwam nooit. Er is een internationale Occupy beweging, doet de SP mee? zou de SP niet de hele Occupy beweging moeten zijn, en Occupy standpunten in het parlement moeten scanderen. Maar daar merk ik dus niets van.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 17:36   #12
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
zou de SP niet de hele Occupy beweging moeten zijn, en Occupy standpunten in het parlement moeten scanderen. Maar daar merk ik dus niets van.
De SP is dan ook een partij. Een gevestigde dan nog wel. En dus geen beweging. Ze staan dus hoger op de evolutie-ladder (sarcasme).
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 17:46   #13
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De SP is dan ook een partij. Een gevestigde dan nog wel. En dus geen beweging. Ze staan dus hoger op de evolutie-ladder (sarcasme).

Als partij krijgen ze ondanks een monsterzege geen poot aan de grond in dit parlementaire systeem. De zogenaamde linkse leiders sidderen van angst om een linkse meerderheidsregering te vormen. Ik wil dus graag dat de SP vaststelt dat de stembus niet de weg is en dat zij zichzelf in een buitenparlementaire beweging verandert om haar doelstelling, waar het hier toch om draait, te kunnen verwezenlijken. Is er een connectie tussen de Occupy beweging en de SP: weet iemand dat?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 17:49   #14
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Natuurlijk lees ik dit, maar het betreft een verkiezingsprogram van 2010. We moeten dus kennelijk wachten op weer een verkiezing om iets te veranderen en juist bij de verkiezingen werd de SP buiten spel gezet, en ze leverden geen verzet. Wat ik verwacht van een leider is ideeën, acties, om dwars door alles heen met oplossingen te komen. Er is een crisis, we hebben geen tijd voor afstandelijke beschouwingen. Natuurlijk kan men geen ijzer met handen breken, maar begin met concreet aan te geven wat fout is en wat de oplossing moet zijn. Al de duizenden die op hem stemden willen best de straat op om hun stem luider te laten horen. Maar die oproep kwam nooit. Er is een internationale Occupy beweging, doet de SP mee? zou de SP niet de hele Occupy beweging moeten zijn, en Occupy standpunten in het parlement moeten scanderen. Maar daar merk ik dus niets van.
Verwacht je nu van een Belg dat hij de problemen van een Nederlandse partij, ook nog oplost?
We zitten in dezelfde situatie, met een verschil dat jullie in een referendum over Europa, nee gestemd hebben en dat alles ondanks dat referendum toch netjes door jullie strot werd geduwd.
Waar was het protest van de mondige Nederlander toen.
Volgens mij stonden ze toen in oranje T-shirt, hup Holland, hup Holland, te roepen ergens op een voetbalveld.
Die nuchtere Hollanders toch.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 17:51   #15
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Verwacht je nu van een Belg dat hij de problemen van een Nederlandse partij, ook nog oplost?
We zitten in dezelfde situatie, met een verschil dat jullie in een referendum over Europa, nee gestemd hebben en dat alles ondanks dat referendum toch netjes door jullie strot werd geduwd.
Waar was het protest van de mondige Nederlander toen.
Volgens mij stonden ze toen in oranje T-shirt, hup Holland, hup Holland, te roepen ergens op een voetbalveld.
Die nuchtere Hollanders toch.
Dit is een Nederland/Belgisch forum, dat is bekend, met als gevolg dat niet iedereen alle draden even gemakkelijk snapt. Als een belg op deze draad over de Nederlandse SP wil reageren, waardeer ik dat maar kan mij verder niet worden aangerekend. Maar twee weten meer dan één, dus zijn alle inhoudelijke reacties erg welkom.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 2 december 2011 om 17:56.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 17:57   #16
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Dit is een Nederland/Belgisch forum, dat is bekend, met als gevolg dat niet iedereen alle draden even gemakkelijk snapt. Als een belg op deze draad over de Nederlandse SP wil reageren, waardeer ik dat maar kan mij verder niet worden aangerekend. Maar twee weten meer dan één, dus zijn alle inhoudelijke reacties erg welkom.
De verwarring kan mss deels verklaard worden doordat het topic in de rubriek "binnenland" werd gepost. 't Is maar een idee hoor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 18:04   #17
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Kreeg u teveel last van sociale zekerheid?
Sommigen leven daarop. Anderen werken. Ik hoor bij de tweede soort.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 19:24   #18
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.024
Standaard duizenden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
En weten dat ik 20 jaar geleden ook nog links stemde.
Het verstand komt niet voor de jaren eh
zo zijn er duizenden en er zullen er nog volgen
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 11:25   #19
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Zoals ik in de kranten lees gingen de Belgen aan de vooravond van de nieuwe regering meteen in staking, want op zulke momenten gaat men over tot politieke agitatie. Die agitatie mis ik in Nederland, en er volgt geen uitleg waarom de SP na uitsluiting uit de coalitie niet met haar totale aanhang een stille mars hield, om de wereld te tonen wat democratie in Nederland werkelijk betekent.

Overigens voor de Belgen: de PVV is de gedoogpartner van de huidige bruine Nederlandse regering en de PVV is geen politieke partij, zoals wij dat kennen in Europa. De PVV heeft geen leden, geen bestuur, geen partijorganen. Er is één lid, voorman Wilders. En deze beweging domineert nu het bestuur in Nederland. Ze zouden anti-Europa zijn, maar de Rutte minderheidsregering regering, die zij overeind houdt, schijnt wel een Europa koers te volgen. Dat is toch erg vreemd?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 3 december 2011 om 11:26.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 15:19   #20
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Volgens Emile Roemer van de Nederlandse politieke partij de SP, is zijn partij na de verkiezingen bereid met haast alle partijen te werken. Hij noemt het CDA en de VVD. De SP heeft al een evenement samen met de PVDA georganiseerd tegen de bezuinigingen van het kabinet Rutte/Wilders.


Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 9 januari 2012 om 15:20.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be