Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2012, 22:24   #1
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard de rode vrt gaat weeral de mist in!

wat een afgang voor die journaliste
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...2555/1.1332387
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 22:30   #2
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

afgang? Het is een verslag van een walgelijke actie van het VB, die zo wanhopig als iets aan het worden is.

Dit was niet onder de gordel, dit was zo laag dat het onder de grond was
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 22:34   #3
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
afgang? Het is een verslag van een walgelijke actie van het VB, die zo wanhopig als iets aan het worden is.

Dit was niet onder de gordel, dit was zo laag dat het onder de grond was
ja het uitdelen van worstjes is een halsmisdaad
maar daar gaat het niet over (zijn al topics over)
het gaat erom dat de rode vrt journaliste in haar hemd werd gezet
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 22:37   #4
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Voor wanneer een verbod op Zwan-worstjes?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 23:16   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
wat een afgang voor die journaliste
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...2555/1.1332387
Ik heb het ook gezien, madam dacht FDW even onder tafel te klappen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 00:00   #6
MILOURAKKER
Burger
 
Geregistreerd: 14 juni 2012
Berichten: 114
Standaard

Kathleen Cools moet eens leren journalist te zijn, dit wil zeggen geen vooringenomen standpunt in te nemen. Daarbij gedraagt ze zich onbeschoft en onbeleefd nooit de mensen uit te laten praten. Haar manier van ondervragen is bijzonder aanmatigend.
MILOURAKKER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 01:48   #7
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
afgang? Het is een verslag van een walgelijke actie van het VB, die zo wanhopig als iets aan het worden is.

Dit was niet onder de gordel, dit was zo laag dat het onder de grond was
Ik denk dat veel kiezers van de N-VA het met Dewinter eens zijn.
Vindt u het misschien normaal dat een school kinderen verplicht vlees van onverdoofd geslachte dieren te eten ?
Michel Vandenbossche had daar net zo goed tegen geprotesteerd als hij hiertoe de kans had gehad. Maar dan was het voor u waarschijnlijk wel dik ok geweest.
En verder laten we even multicultureel doen en morgen de moslims van die school verplicht een varkenscotelet laten eten.

Laatst gewijzigd door Pericles : 15 juni 2012 om 01:49.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 05:14   #8
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik denk dat veel kiezers van de N-VA het met Dewinter eens zijn.
Vindt u het misschien normaal dat een school kinderen verplicht vlees van onverdoofd geslachte dieren te eten ?
Michel Vandenbossche had daar net zo goed tegen geprotesteerd als hij hiertoe de kans had gehad. Maar dan was het voor u waarschijnlijk wel dik ok geweest.
En verder laten we even multicultureel doen en morgen de moslims van die school verplicht een varkenscotelet laten eten.
In mijn jeugd werden alle dieren onverdoofd geslacht. De enige verdoving was een slag met een hamer van 5 kg en de ganse buurt kwam helpen als er geslacht werd.
Niemand nam daar aanstoot aan.
Als ik nu zin heb in een konijn of kip, slacht ik die nog steeds zelf.
Of je nu halal eet of niet, om vlees te eten, moeten dieren nu eenmaal eerst gedood worden.
Jij kan me veel vertellen, maar een kind verplichten iets te eten, wat ze niet willen is thuis al een moeilijkheid, kom dus niet af met het smoesje, dat de school de kinderen verplicht op te eten, wat ze niet willen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 05:31   #9
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
In mijn jeugd werden alle dieren onverdoofd geslacht. De enige verdoving was een slag met een hamer van 5 kg en de ganse buurt kwam helpen als er geslacht werd.
Niemand nam daar aanstoot aan.
Als ik nu zin heb in een konijn of kip, slacht ik die nog steeds zelf.
Of je nu halal eet of niet, om vlees te eten, moeten dieren nu eenmaal eerst gedood worden.
Jij kan me veel vertellen, maar een kind verplichten iets te eten, wat ze niet willen is thuis al een moeilijkheid, kom dus niet af met het smoesje, dat de school de kinderen verplicht op te eten, wat ze niet willen.
Het is zelfs nog erger dan dat. Hetgeen daar op die school door de directie werd georganiseerd is zelfs in strijd met de grondwet .
Artikel 20 van de grondwet zegt "Niemand kan worden gedwongen op enerlei wijze deel te nemen aan handelingen en aan plechtigheden van een eredienst..."
En vermits deze BBQ een verplichte activiteit was en het eten van "halal "vlees een religieuze handeling is .
De directie mag zich gelukkig prijzen , indien ze niet wordt gedagvaard.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 06:02   #10
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het is zelfs nog erger dan dat. Hetgeen daar op die school door de directie werd georganiseerd is zelfs in strijd met de grondwet .
Artikel 20 van de grondwet zegt "Niemand kan worden gedwongen op enerlei wijze deel te nemen aan handelingen en aan plechtigheden van een eredienst..."
En vermits deze BBQ een verplichte activiteit was en het eten van "halal "vlees een religieuze handeling is .
De directie mag zich gelukkig prijzen , indien ze niet wordt gedagvaard.
Omdat religie, eender welke, mij niet aanstaat, wil dat niet zeggen dat je er niet mee in aanraking mag komen.
De lagere school verplichtte ons in de jaren 50, iedere morgen, om halfzeven, naar de mis te gaan. Dit was een gemeenteschool en ik ben er niet van dood gegaan.
Maar je gaat het echte punt voorbij, mag er daarom geweld gebruikt worden?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 06:06   #11
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik denk dat veel kiezers van de N-VA het met Dewinter eens zijn.
Vindt u het misschien normaal dat een school kinderen verplicht vlees van onverdoofd geslachte dieren te eten ?
Michel Vandenbossche had daar net zo goed tegen geprotesteerd als hij hiertoe de kans had gehad. Maar dan was het voor u waarschijnlijk wel dik ok geweest.
En verder laten we even multicultureel doen en morgen de moslims van die school verplicht een varkenscotelet laten eten.
Maakt dat echt zoveel uit hoe die dieren geslacht worden? Die hebben zo een miserabel in de intensieve veeteelt (halal of anders) dat ik denk de dood nogal een verlossing moet zijn voor die beestjes.

Als U waarlijk denkt dat de dieren waarvan het slachtafval in zwan-worstjes verwerkt is gelukkiger waren als die voor halal-vlees, bent U aan het hallucineren.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 06:07   #12
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Omdat religie, eender welke, mij niet aanstaat, wil dat niet zeggen dat je er niet mee in aanraking mag komen.
De lagere school verplichtte ons in de jaren 50, iedere morgen, om halfzeven, naar de mis te gaan. Dit was een gemeenteschool en ik ben er niet van dood gegaan.
Maar je gaat het echte punt voorbij, mag er daarom geweld gebruikt worden?
Geweld ?
Waar is er sprake van geweld ?
Hebben ze die zwanworsten met geweld door iemand zijn strot geduwd misschien?
Feit is dat die directie de grondwet overtreedt en of gij daar nu persoonlijk last van hebt of niet , doet niet ter zake.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 06:07   #13
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het is zelfs nog erger dan dat. Hetgeen daar op die school door de directie werd georganiseerd is zelfs in strijd met de grondwet .
Artikel 20 van de grondwet zegt "Niemand kan worden gedwongen op enerlei wijze deel te nemen aan handelingen en aan plechtigheden van een eredienst..."
En vermits deze BBQ een verplichte activiteit was en het eten van "halal "vlees een religieuze handeling is .
De directie mag zich gelukkig prijzen , indien ze niet wordt gedagvaard.
Die BBQ had niks met dwang te maken. Ze mochten van elkaar grillsels proeven.
VB is hier zwaar over de schreef gegaan.

Zoals ze in mijn tijd zeiden: zoek eens boel met iemand die even groot is als gijzelf.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 06:08   #14
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Ik zou graag eens een officiele klacht willen zien van die ouders. Geen van beiden had zo'n bewijs. Maar wat als je dit als kind zou weigeren om te eten onder de noemer dat het tegenstrijdig is met je geloof?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 06:09   #15
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Maakt dat echt zoveel uit hoe die dieren geslacht worden? Die hebben zo een miserabel in de intensieve veeteelt (halal of anders) dat ik denk de dood nogal een verlossing moet zijn voor die beestjes.

Als U waarlijk denkt dat de dieren waarvan het slachtafval in zwan-worstjes verwerkt is gelukkiger waren als die voor halal-vlees, bent U aan het hallucineren.
Er is nu eenmaal wetgeving en het is ronduit hypocriet om voor religieuze doeleinden uitzonderingen te maken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 06:15   #16
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Die BBQ had niks met dwang te maken. Ze mochten van elkaar grillsels proeven.
VB is hier zwaar over de schreef gegaan.

Zoals ze in mijn tijd zeiden: zoek eens boel met iemand die even groot is als gijzelf.
Het was een verplichte activiteit, met een religieus karakter .En het verplicht laten deelnemen aan activiteiten met een religieus karakter is nu eenmaal in strijd met de grondwet.
Bovendien betreft het een atheneum , een staatsschool dus . En een dergelijke school dient verplicht religieus neutraal te zijn.
Als er hier iemand boter op zijn hooft heeft , is het de schooldirectie en niet die mannen die daar zwanworsten uitdeelden.

Laatst gewijzigd door Pericles : 15 juni 2012 om 06:16.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 06:18   #17
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Er is nu eenmaal wetgeving en het is ronduit hypocriet om voor religieuze doeleinden uitzonderingen te maken.
Naar mijn ervaring zijn mensen die de intensieve veehouderij verdedigen maar van streek raken over halal-vlees vaak hypocrieten.

Als de school iemand verplicht heeft iets te eten, dan is dat uiteraard fout, dat spreekt voor zich. Maar of dat nu halal-vlees of gewoon vlees of kropsla was heeft niets met de discussie over fysieke integriteit te maken.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 15 juni 2012 om 06:20.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 06:19   #18
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Is er iemand, van om het even welke politieke strekking, die dat ook maar van héél veraf een neutraal interview vond?

Echt schandalig. Het vraagt veel om mij aan de kant van FDW te krijgen, maar mevrouw de interviewer is er verdomd goed in geslaagd.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 06:29   #19
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Naar mijn ervaring zijn mensen die de intensieve veehouderij verdedigen maar van streek raken over halal-vlees vaak hypocrieten.

Als de school iemand verplicht heeft iets te eten, dan is dat uiteraard fout, dat spreekt voor zich. Maar of dat nu halal-vlees of gewoon vlees of kropsla was heeft niets met de discussie over fysieke integriteit te maken.
Kijk , die school organiseert activiteiten in strijd met de grondwet. Het is niet verboden een halal bbq te organiseren maar het is wel verboden daar andersdenkenden verplicht te laten aan deelnemen.
En zelfs over dat eerste stel ik mij vragen , want dient een atheneum niet religieus neutraal te zijn ?

En waar blijft de verplichte bloedpensenbakdag ?

Laatst gewijzigd door Pericles : 15 juni 2012 om 06:37.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 06:34   #20
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Is er iemand, van om het even welke politieke strekking, die dat ook maar van héél veraf een neutraal interview vond?

Echt schandalig. Het vraagt veel om mij aan de kant van FDW te krijgen, maar mevrouw de interviewer is er verdomd goed in geslaagd.
Mevrouw Cools moet maar eens beseffen dat ze betaald wordt om te interviewen of te modereren en niet om haar eigen politiek gedachtegoed te verspreiden . Als mevrouw Cools een politiek wil doen , moet ze zich maar verkiesbaar stellen.

Bovendien lijkt dat mens maar niet te beseffen dat haar verbale kwaliteiten niet van dien aard zijn om Dewinter in verlegenheid te brengen , doch enkel ruim genoeg om zichzelf belachelijk te maken.

Laatst gewijzigd door Pericles : 15 juni 2012 om 06:41.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be