Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juni 2012, 06:45   #21
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Geweld ?
Waar is er sprake van geweld ?
Hebben ze die zwanworsten met geweld door iemand zijn strot geduwd misschien?
Feit is dat die directie de grondwet overtreedt en of gij daar nu persoonlijk last van hebt of niet , doet niet ter zake.
Verbaal geweld, ooit van gehoord?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 06:53   #22
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Verbaal geweld, ooit van gehoord?
Oei, ze hebben hun mond open gedaan en de waarheid verteld.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 07:27   #23
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Mevrouw Cools moet maar eens beseffen dat ze betaald wordt om te interviewen of te modereren en niet om haar eigen politiek gedachtegoed te verspreiden . Als mevrouw Cools een politiek wil doen , moet ze zich maar verkiesbaar stellen.

Bovendien lijkt dat mens maar niet te beseffen dat haar verbale kwaliteiten niet van dien aard zijn om Dewinter in verlegenheid te brengen , doch enkel ruim genoeg om zichzelf belachelijk te maken.
het probleem op de Volledig Rode is dat men om de bepaalde tijd zijn onderwerping aan de linkse kerk moet bewijzen om niet in de ban geslagen te worden (Remember "de keizer van Oostende")
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot

Laatst gewijzigd door rookie : 15 juni 2012 om 07:27.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 07:53   #24
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Is er iemand, van om het even welke politieke strekking, die dat ook maar van héél veraf een neutraal interview vond?

Echt schandalig. Het vraagt veel om mij aan de kant van FDW te krijgen, maar mevrouw de interviewer is er verdomd goed in geslaagd.
Inderdaad, het was er zo over dat het lachwekkend werd. Cools heeft zich onwaarschijnlijk belachelijk gemaakt. Ze trad gewoon op als debater en niet als interviewer. Verder heb ik geen enkel bewijs gezien van enige intimidatie door die VB'ers.

Maar als je als ouder ziet dat je kind verplicht wordt om op een staatsschool deel te nemen aan religieuze activiteiten, dan mag daar actie tegen gevoerd worden. Als een school kinderen religieus mag indoctrineren, dan zie ik niet in waarom het VB geen worsten zou mogen uitdelen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 07:53   #25
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Verbaal geweld, ooit van gehoord?
En hoe noemt men kinderen verplichten om deel te nemen aan religieuze activiteiten?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 08:01   #26
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het was een verplichte activiteit, met een religieus karakter .En het verplicht laten deelnemen aan activiteiten met een religieus karakter is nu eenmaal in strijd met de grondwet.
Bovendien betreft het een atheneum , een staatsschool dus . En een dergelijke school dient verplicht religieus neutraal te zijn.
Als er hier iemand boter op zijn hooft heeft , is het de schooldirectie en niet die mannen die daar zwanworsten uitdeelden.
What the fuck?

het is een BBQ, waar kinderen ook halalvlees konden eten.
jezes man
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 08:01   #27
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En hoe noemt men kinderen verplichten om deel te nemen aan religieuze activiteiten?
Wat is er religieus aan een BBQ?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 08:04   #28
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat is er religieus aan een BBQ?
Aan een BBQ met exclusief halalvlees? Als je dat zelf niet beseft, zal je het ook nooit beseffen.

Lekker discriminerend trouwens tov niet moslimslachters maar dat is allemaal geen probleem zeker.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 08:06   #29
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aan een BBQ met exclusief halalvlees? Als je dat zelf niet beseft, zal je het ook nooit beseffen.

Lekker discriminerend trouwens tov niet moslimslachters maar dat is allemaal geen probleem zeker.
Heb je eigenlijk wel geluisterd naar die directeur? Er werd ook halalvlees aangeboden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 08:30   #30
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.368
Standaard

Schoolterreinen en -gebouwen mogen alléén in uitzonderlijke omstandigheden (ouderavond, schoolfeestje, werkzaamheden aan de infrastructuur,...) worden betreden door andere personen dan diegenen die er ofwel les volgen, ofwel behoren tot 'bevoegde instanties' (leerkrachten, leden van de directie, ander personeel, inspecteurs).

De drie militanten van het VB zijn hoe dan ook hun boekje vér te buiten gegaan, en mogen daarvoor wat mij betreft gerust worden bestraft.

Toen een tijd geleden 'onbevoegden' een schoolterrein betraden om het protest tegen het verbod op het dragen van een hoofddoek op school kracht bij te zetten, was mijn oordeel niet anders.


Ik ben echter NIET de mening toegedaan dat militanten van het VB niet tegen het initiatief van de school in kwestie mogen protesteren, net zoals ik NIET vind dat diegenen die tegen het verbod op het dragen van een hoofddoek op school hun ongenoegen niet mogen laten blijken.

Ik verwacht alleen dat de protesten op de daarvoor aangewezen plaats(en) weerklinken, en een school behoort daar tot nader order NIET bij. Gelukkig maar.

(Voor de rest kijk ik eigenlijk wel uit naar de reacties vanuit diverse hoeken mocht de school waar het nu om draait binnenkort een 'dag van het atheïsme' organiseren, waarbij de kinderen op diverse ludieke manieren kennis zouden kunnen maken met een in onze samenleving evenmin onbelangrijke 'levensbeschouwing'.)


Over dat 'interview' van Mevrouw Cools kan ik kort zijn: Meneer De Winter weet verdomd goed hoe hij de 'underdog'-positie waarin hij werd gedrongen moet uitspelen, en Mevrouw Cools lijkt niet te beseffen welke dienst zij hem bewezen heeft.

Als ik in complot-theorieën zou geloven, zou ik er nu definitief van overtuigd zijn dat ze voor het VB werkt.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 08:32   #31
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Inderdaad, het was er zo over dat het lachwekkend werd. Cools heeft zich onwaarschijnlijk belachelijk gemaakt. Ze trad gewoon op als debater en niet als interviewer. Verder heb ik geen enkel bewijs gezien van enige intimidatie door die VB'ers.

Maar als je als ouder ziet dat je kind verplicht wordt om op een staatsschool deel te nemen aan religieuze activiteiten, dan mag daar actie tegen gevoerd worden. Als een school kinderen religieus mag indoctrineren, dan zie ik niet in waarom het VB geen worsten zou mogen uitdelen.
Het VB mag wat mij betreft zo véél worsten uitdelen als het maar kan en wil bekostigen, maar NIET op een schoolterrein.

Zie mijn vorige bijdrage in deze discussie.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 08:36   #32
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben echter NIET de mening toegedaan dat militanten van het VB niet tegen het initiatief van de school in kwestie mogen protesteren, net zoals ik NIET vind dat diegenen die tegen het verbod op het dragen van een hoofddoek op school hun ongenoegen niet mogen laten blijken.

Ik verwacht alleen dat de protesten op de daarvoor aangewezen plaats(en) weerklinken, en een school behoort daar tot nader order NIET bij.
²
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 08:43   #33
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het VB mag wat mij betreft zo véél worsten uitdelen als het maar kan en wil bekostigen, maar NIET op een schoolterrein.

Zie mijn vorige bijdrage in deze discussie.
Een halalbbq hoort evenmin thuis op een schoolterrein. Maar je hebt gelijk, ze hadden beter aan de schoolpoort blijven wachten tot de kinderen buitenkwamen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 15 juni 2012 om 08:44.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 08:58   #34
armando
Schepen
 
Geregistreerd: 25 maart 2006
Berichten: 450
Standaard

Het VB heeft toch mooi de pers gehaald, wanneer ze deze actie niet doen hoort men daar zeker niks van in de pers.

Draai het gewoon even om : varkensvleesmiddagje voor de Arabische klasjes. Als promotie van multicultuur.
armando is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 09:00   #35
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Het VB heeft toch mooi de pers gehaald, wanneer ze deze actie niet doen hoort men daar zeker niks van in de pers.

Draai het gewoon even om : varkensvleesmiddagje voor de Arabische klasjes. Als promotie van multicultuur.
Je hebt blijkbaar niet goed naar dat filmpje gekeken.

Er werd ook halalvlees aangeboden. Dat betekend dat er ook ander vlees zal gelegen hebben.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 09:04   #36
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Je hebt blijkbaar niet goed naar dat filmpje gekeken.

Er werd ook halalvlees aangeboden. Dat betekend dat er ook ander vlees zal gelegen hebben.
jaja daarom stond op de uitnodiging van de school HALAL BARBEQUE als titel. Omdat iedereen een varkenskoteletje zou meebrengen neem ik aan.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 09:07   #37
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Naar mijn ervaring zijn mensen die de intensieve veehouderij verdedigen maar van streek raken over halal-vlees vaak hypocrieten.

Als de school iemand verplicht heeft iets te eten, dan is dat uiteraard fout, dat spreekt voor zich. Maar of dat nu halal-vlees of gewoon vlees of kropsla was heeft niets met de discussie over fysieke integriteit te maken.
Fysieke integriteit heeft hier niets mee te maken: de worstjes werden door niemands strot geduwd hoewel de media dit willen doen geloven. De actievoerders zijn ook niet over de muur geklommen maar gewoon door de poort naar binnen gegaan. Alleen: geef ze een vinger en ze nemen een arm. Laat halal ongebreideld toe en voor je het weet zit je met de sharia. Ik zou ook niet willen dat mijn kinderen verplicht werden om halal of koosjer te eten. Zoals ik al eerder geschreven heb: een lamstajine kan je ook maken met het vlees van voor het slachten verdoofde dieren.

PS De actie van de VBJ lijkt mij redelijk anarchistisch: daar zou AnarchoChristophe toch blij mee moeten zijn?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 15 juni 2012 om 09:09.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 09:07   #38
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik verwacht alleen dat de protesten op de daarvoor aangewezen plaats(en) weerklinken, en een school behoort daar tot nader order NIET bij. Gelukkig maar.
Ze namen overigens ook foto's van de kinderen en publiceerden die op de VB-website (zonder toestemming).
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 09:31   #39
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Over dat 'interview' van Mevrouw Cools kan ik kort zijn: Meneer De Winter weet verdomd goed hoe hij de 'underdog'-positie waarin hij werd gedrongen moet uitspelen, en Mevrouw Cools lijkt niet te beseffen welke dienst zij hem bewezen heeft.

Als ik in complot-theorieën zou geloven, zou ik er nu definitief van overtuigd zijn dat ze voor het VB werkt.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 09:35   #40
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Je hebt blijkbaar niet goed naar dat filmpje gekeken.

Er werd ook halalvlees aangeboden. Dat betekend dat er ook ander vlees zal gelegen hebben.
Dat betekent dat helemaal niet. Dat betekent dat er ook ander voedsel aanwezig was. Groentjes bijvoorbeeld.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be