Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2015, 06:07   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard Femma kan jaarlijks 34000€ extra subsidie inleveren

Als je 34.000 euroots kunt inleveren,
nadat je al eer ingeleverd had,
dan moet je wel veel gekregen hebben, en nog altijd veel krijgen.

Dit is een illustratie van hoe de zuilen onze belastingen zo hoog houden.
Ik kots op de oude machtspartijen.

titel: Weer kaasschaaf voor sociaal-culturele verenigingen
http://www.standaard.be/plus/20151008/ochtend/12



Citaat:
De grote sociaal-culturele verenigingen moeten nog eens anderhalf procent inleveren. Minister Sven Gatz (Open VLD) zegt dat die ‘minimale solidariteit’ nodig is om zuurstof in het middenveld te krijgen.
Weer kaasschaaf voor sociaal-culturele verenigingen

‘ Zeker in moeilijke tijden als vandaag zijn deze organisaties bruggenbouwers. Hoe kunnen zij nog een wervend verhaal schrijven, als ze keer op keer moeten inleveren?’

Van onze redacteurs Veerle Beel en Geert Sels

De Vlaamse regering heeft beslist om nog eens selectief bijkomend te besparen in de sociaal-culturele sector. Vorig jaar moest iedereen in de sector al lineair 5 procent inleveren. Daar komt nu nog eens 1,5 procent bij voor de grote landelijke vormingsverenigingen en de syndicale vormingsinstellingen.

Dat nieuws kwam gisteren hard aan. Onder anderen Eva Brumagne, directeur van de landelijke vzw Femma (de vroegere KAV), vond het bijzonder wrang om dit te vernemen op de trein, onderweg naar huis na de nationale betoging tegen de eerdere besparingen: ‘Hoe vaak kun je de kaasschaaf blijven bovenhalen?’ Femma moet de komende vijf jaar jaarlijks 34.000 euro extra inleveren.

Anderen worden gevrijwaard, zoals de federaties voor personen met een handicap en de federatie van vormingsdiensten voor personen met een handicap, net als de bewegingen. De volkshogescholen of vormingspluscentra moeten evenmin inleveren, maar hun budget zal de komende jaren de bevolkingsgroei niet volgen.

Dat alles is nodig om de sector zuurstof te geven, zei Vlaams minister van Cultuur Sven Gatz in de commissie cultuur. Hij antwoordde daarmee op een vraag van parlementslid Yamila Idrissi (SP.A). Gatz beklemtoonde dat aan het totale budget van 51,2 miljoen euro voor de sector niet wordt geraakt.

Maar hij wil ook nieuw bloed een kans geven: daarom krijgen acht verenigingen, vormingsinstellingen en bewegingen vanaf 2016 voor het eerst een jaarlijkse basissubsidie van zowat 111.000 euro. Sommige zijn nieuw, andere bestaan al langer (zie inzet).

Een hele rits verenigingen die tot nu toe een kleiner bedrag kregen, wordt opgetrokken tot datzelfde bedrag, dat overigens het minimum is zoals voorzien in het decreet ter zake. Onder hen Hand in Hand tegen Racisme en Cavaria.

‘Vestzak-broekzak’

Gatz wijst erop dat het gros van dit extra geld, of 900.000 euro, vrijkomt doordat vier verenigingen of bewegingen geen subsidie meer ontvangen: een stopte haar werking, drie andere zijn geschrapt vanwege onaanvaardbare praktijken. Voorts worden enkele verenigingen bestraft na een negatieve evaluatie: zij leveren 10 tot 20 procent in.

De minister belooft bij de volgende begrotingscontrole nog 260.000 euro extra in de pot te stoppen. Maar daarmee komt hij er niet, vandaar de ‘minimale solidariteit’ die hij van de grote verenigingen vraagt. Alles bijeen toch goed voor 714.000 euro.

Yamila Idrissa (SP.A) spreekt van ‘een vestzak-broekzak-beleid’, waarbij organisaties tegen elkaar worden uitgespeeld: ‘Goed beleid is niet alleen vernieuwen. Het is zorgen dat bestaande organisaties hun werk kunnen blijven doen. Zeker in moeilijke tijden als vandaag zijn zij bruggenbouwers, onder meer in de vluchtelingencrisis. Hoe kunnen zij nog een wervend verhaal schrijven, als ze keer op keer moeten inleveren?’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 06:17   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Sociaal-culturele organisaties moeten zelf-bedruipend zijn. Zo simpel is dat. Dat degenen die het product willen, er ook voor betalen. Dat degenen die die acties belangrijk vinden, ervoor betalen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 07:39   #3
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je 34.000 euroots kunt inleveren,
nadat je al eer ingeleverd had,
dan moet je wel veel gekregen hebben, en nog altijd veel krijgen.

Dit is een illustratie van hoe de zuilen onze belastingen zo hoog houden.
Ik kots op de oude machtspartijen.

titel: Weer kaasschaaf voor sociaal-culturele verenigingen
http://www.standaard.be/plus/20151008/ochtend/12
Enkel op de oude machtspartijen ? En niet op de nieuwe machtspartij N-VA die mee symbool staat voor dit beleid dat gewoon op de oude weg verder gaat ? Lag de vice-premier van n-va dan te slapen tijdens de kern toen er over de beleidslijnen gesproken is ? Of onderschrijft hij het kaasschaaf beleid dat sukkelaar van dienst Sven Gatz mag hanteren als excuus voor een visie op subsidiëring van vormingsorganisaties ?

Of heeft N-VA zelf geen idee waarom een federale regering nog geld weggooit aan KAV of boerinnekesbond toestanden ?

De kracht van de verandering, is dat eigenlijk de continuïteit ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 10:18   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je 34.000 euroots kunt inleveren,
nadat je al eer ingeleverd had,
dan moet je wel veel gekregen hebben, en nog altijd veel krijgen.

Dit is een illustratie van hoe de zuilen onze belastingen zo hoog houden.
Ik kots op de oude machtspartijen.

titel: Weer kaasschaaf voor sociaal-culturele verenigingen
http://www.standaard.be/plus/20151008/ochtend/12
Meer nog dan op het VB, of minder?

Want met de ene wil je niet samenwerken en met de andere zo graag dat je - de N-VA - alles hebt laten vallen.

Duidelijk is dus anders.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 10:34   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Enkel op de oude machtspartijen ? En niet op de nieuwe machtspartij N-VA die mee symbool staat voor dit beleid dat gewoon op de oude weg verder gaat ? Lag de vice-premier van n-va dan te slapen tijdens de kern toen er over de beleidslijnen gesproken is ? Of onderschrijft hij het kaasschaaf beleid dat sukkelaar van dienst Sven Gatz mag hanteren als excuus voor een visie op subsidiëring van vormingsorganisaties ?

Of heeft N-VA zelf geen idee waarom een federale regering nog geld weggooit aan KAV of boerinnekesbond toestanden ?

De kracht van de verandering, is dat eigenlijk de continuïteit ?
Bedankt om me nogmaals de gelegenheid te geven om te zeggen dat veel inderdaad de schuld is van de Vlaamse kiezer.

Die kiezer had ons maar de incontournabiliteit moeten geven.

Nu moeten we ons beperken tot zachtjes afbouwen, vb. met kaasschaaf zoals in het artikel staat. Of dacht ge dat de zuilpartijen zelf dit initiatief tot inlevering geforceerd hadden ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 10:37   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Meer nog dan op het VB, of minder?

Want met de ene wil je niet samenwerken en met de andere zo graag dat je - de N-VA - alles hebt laten vallen.

Duidelijk is dus anders.
Ik kots niet meer op het Blok, maar wel anders.

Kom nou niet janken als een klein kind: politiek is hard, en wij vissen voor een flink deel in dezelfde vijver. Dat element is niet doorslaggevend natuurlijk, maar speelt wel mee.

Dat is mijn gedacht toch ...
allez moet ge nu ne zakdoek hebben ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 10:48   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kots niet meer op het Blok, maar wel anders.

Kom nou niet janken als een klein kind: politiek is hard, en wij vissen voor een flink deel in dezelfde vijver. Dat element is niet doorslaggevend natuurlijk, maar speelt wel mee.

Dat is mijn gedacht toch ...
allez moet ge nu ne zakdoek hebben ?

.
Het is spijtig, jullie hebben de kans gekregen van de kiezer en dan doen jullie een VU².

Je begint zelfs traditioneel anti-Vlaams te klinken, is dat om uw broodheren van het ACW niet voor het hoofd te stoten?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 11:04   #8
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je 34.000 euroots kunt inleveren,
nadat je al eer ingeleverd had,
dan moet je wel veel gekregen hebben, en nog altijd veel krijgen.

Dit is een illustratie van hoe de zuilen onze belastingen zo hoog houden.
Ik kots op de oude machtspartijen.

titel: Weer kaasschaaf voor sociaal-culturele verenigingen
http://www.standaard.be/plus/20151008/ochtend/12
En ze hebben dan nog genoeg geld om de 30 uren week in te voeren met behoud van loon.
http://www.femma.be/nl/onze-visie/ar...k-voor-woorden
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 11:34   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is spijtig, jullie hebben de kans gekregen van de kiezer en dan doen jullie een VU².

Je begint zelfs traditioneel anti-Vlaams te klinken, is dat om uw broodheren van het ACW niet voor het hoofd te stoten?
Hoe ik in jouw oren klink, zal me worst wezen.
Ik veronderstel dat zulks wederzijds is.

Maar wat vind je van de hoeren (subsidie-hoeren bedoel ik, ... want ik zou die katholieken niet willen .... ok ja, vergissing.) van femma ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 11:45   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe ik in jouw oren klink, zal me worst wezen.
Ik veronderstel dat zulks wederzijds is.

Maar wat vind je van de hoeren (subsidie-hoeren bedoel ik, ... want ik zou die katholieken niet willen .... ok ja, vergissing.) van femma ?

.
Ik zou zeggen, al de VZW's die in handen zijn van de politieke partijen die in de eerste plaats dienen om Vlaams geld binnen te rijven en weg te sluizen, opkuisen die smeerlapperij.

Ook als ze van het VB en de N-VA zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 12:18   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bedankt om me nogmaals de gelegenheid te geven om te zeggen dat veel inderdaad de schuld is van de Vlaamse kiezer.

Die kiezer had ons maar de incontournabiliteit moeten geven.

Nu moeten we ons beperken tot zachtjes afbouwen, vb. met kaasschaaf zoals in het artikel staat. Of dacht ge dat de zuilpartijen zelf dit initiatief tot inlevering geforceerd hadden ?

.
Ik had van n-va en o-vld wel iets meer doortastendheid verwacht in het terugschroeven van de subsidiestroom richting katholieke gesponsorde hobbyclubs zoals boerinnekesbond of Femma. Waarom lessen in mandjesvlechten, bloemschikken, potten bakken of appeltaart maken sponsoring moeten krijgen is me nooit duidelijk geweest.
De CD&V gelieerde subsidiezuigers blijven met het leeuwedeel van dat weggesmeten geld weglopen en Gatz beperkt zich tot wat boekhoudkundige correcties.
Erger nog : hij voelt blijkbaar de noodzaak aan om zijn beleid nog te verdedigen als zo een tante Miep komt reclameren dat het manna dat uit de hemel komt te vallen een beetje minder omvangrijk zal zijn.
Hoe incontournable moet n-va + o-vld + MR eigenlijk zijn om dat profitariaat van ACW signatuur hun subsidies echt terug te schroeven ipv wat cosmetische ingrepen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:10   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik had van n-va en o-vld wel iets meer doortastendheid verwacht in het terugschroeven van de subsidiestroom richting katholieke gesponsorde hobbyclubs zoals boerinnekesbond of Femma. Waarom lessen in mandjesvlechten, bloemschikken, potten bakken of appeltaart maken sponsoring moeten krijgen is me nooit duidelijk geweest.
Omdat de N-VA, de CVP II is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:13   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik had van n-va en o-vld wel iets meer doortastendheid verwacht in het terugschroeven van de subsidiestroom richting katholieke gesponsorde hobbyclubs zoals boerinnekesbond of Femma. Waarom lessen in mandjesvlechten, bloemschikken, potten bakken of appeltaart maken sponsoring moeten krijgen is me nooit duidelijk geweest.
De CD&V gelieerde subsidiezuigers blijven met het leeuwedeel van dat weggesmeten geld weglopen en Gatz beperkt zich tot wat boekhoudkundige correcties.
Erger nog : hij voelt blijkbaar de noodzaak aan om zijn beleid nog te verdedigen als zo een tante Miep komt reclameren dat het manna dat uit de hemel komt te vallen een beetje minder omvangrijk zal zijn.
Hoe incontournable moet n-va + o-vld + MR eigenlijk zijn om dat profitariaat van ACW signatuur hun subsidies echt terug te schroeven ipv wat cosmetische ingrepen ?
Als er een einde komt aan het geprofiteer van die organisaties, dan heeft Belgie geen bestaansreden meer.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:15   #14
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.789
Standaard

Ik begrijp niet waarom die vrouwenclub Femma/KAV en al die andere middenveldpredikanten zo nodig subsidies moeten krijgen. Dat ze verdorie lidgeld vragen. Ik heb met dat middenveld nooit geen jota te maken gehad, maar toch moet ik er onrechtstreeks voor afdokken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:16   #15
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom die vrouwenclub Femma/KAV en al die andere middenveldpredikanten zo nodig subsidies moeten krijgen. Dat ze verdorie lidgeld vragen. Ik heb met dat middenveld nooit geen jota te maken gehad, maar toch moet ik er onrechtstreeks voor afdokken.
Ze vragen lidgeld bovenop....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:21   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom die vrouwenclub Femma/KAV en al die andere middenveldpredikanten zo nodig subsidies moeten krijgen. Dat ze verdorie lidgeld vragen. Ik heb met dat middenveld nooit geen jota te maken gehad, maar toch moet ik er onrechtstreeks voor afdokken.
Ter meerdere glorie van het ACW en Belgie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:22   #17
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ze vragen lidgeld bovenop....
Laat ze dan nog meer lidgeld vragen en geen subsidie krijgen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:25   #18
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Laat ze dan nog meer lidgeld vragen en geen subsidie krijgen.
Ik zou dat ook consequent vinden, ja...
Zou je dat ook zien zitten voor het katholiek onderwijs?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:31   #19
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik zou dat ook consequent vinden, ja...
Zou je dat ook zien zitten voor het katholiek onderwijs?
Feitelijk wel. Maar er is wel een serieus verschil tussen het katholiek onderwijs en het ACW-kluwen. Het katholiek onderwijs zijn personeel wordt 100 % door de Vlaamse overheid betaald maar staat doen ook onder een vrij nauwlettend toezicht van de overheid. Ik kan u persoonlijk garanderen dat dit wel degelijk het geval is.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:34   #20
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Feitelijk wel. Maar er is wel een serieus verschil tussen het katholiek onderwijs en het ACW-kluwen. Het katholiek onderwijs zijn personeel wordt 100 % door de Vlaamse overheid betaald maar staat doen ook onder een vrij nauwlettend toezicht van de overheid. Ik kan u persoonlijk garanderen dat dit wel degelijk het geval is.
Zoals die vicaris in Brugge zeker...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be