Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2016, 17:27   #101
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mochten we ons niet blauw betalen aan taxen en heffingen op electriciteit, is een warmtepomp inderdaad zeer interessant.
Nu ook al.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2016, 17:32   #102
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mochten we ons niet blauw betalen aan taxen en heffingen op electriciteit, is een warmtepomp inderdaad zeer interessant.
ik sprak over "energetisch", niet "economisch"
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2016, 17:33   #103
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

niet op cafe gaan maar thuis vodka drinken en zingen zoals eduard
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2016, 17:34   #104
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
niet op cafe gaan maar thuis vodka drinken en zingen zoals eduard
niet naar Thaise massagesalons gaan
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2016, 17:35   #105
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
niet naar Thaise massagesalons gaan
TROLOLOLOLO!
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2016, 18:01   #106
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
[COLOR="Red
Citaat:
"]Post hier al je tips om geld uit te sparen![/color]
Citaat:
Ik heb alvast 1 tip die je toch een aardige duit kan opleveren. De meeste mensen zijn aangesloten bij een ziekenfonds zoals CM, Liberale mutualiteit, Bond Moyson, Neutraal Ziekenfonds. Er zijn nog andere mutualiteiten. Je betaalt daar jaarlijks lidgeld. Wat velen niet weten is dat dit lidgeld eigenlijk voor de aanvullende dienstverlening zoals tussenkomst bij aanschaf nieuwe bril, sportkampen,... is. Als je daar allemaal geen gebruik van maakt, kan je evengoed naar de Hulpkas voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering overstappen.
Ze neemt alle prestaties op zich inzake de verplichte verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, net zoals de ziekenfondsen, maar onder een publiek statuut:
  • tegemoetkoming in de kosten van geneeskundige verstrekkingen;
  • uitkering ter vergoeding van loonverlies (door ouderschap, ziekte of invaliditeit).

Hun dienstverlening is naar het schijnt heel erg goed. Het aantal kantoren is weliswaar beperkt maar je kan je getuigschriften voor geneeskundige verstrekkingen gewoon opsturen in een voorgefrankeerde omslagen die zij jou bezorgen bij toetreding. Nieuwe omslagen en klevers kunnen online bij besteld worden.
Dit kan je op jaarbasis toch al gauw een €150 besparen!
Niets meer sparen dat is het ! wie spaart nu nog voor den bank te plezieren goed zot gij ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 10:33   #107
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Niets meer sparen dat is het ! wie spaart nu nog voor den bank te plezieren goed zot gij ....
Niet sparen maar besparen. Zoals besparen op het een om meer budget aan iets anders te kunnen besteden? Dat kan ook...

Laatst gewijzigd door Guinevere : 17 januari 2016 om 10:34.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 10:44   #108
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Brillen24.be
Lensway.nl
(En er zijn zeker nog...)

Als je niet helemaal scheel ziet of halfblind bent en om bv. een bril 'erbij' te hebben, zou je de bril perfect online kunnen bestellen. Het gaat echt om een fractie van de prijs die je bij de geldwolf opticien zou betalen. Alleen de pootjes van de bril thuis nog ombuigen met een föhn of heet water en klaar is kees.
Je hebt wel, liefst een recente, oogmeting van de oogarts of opticien nodig.

Onlangs betaalde ik in een keten als Hans Anders nog 120€ voor een enkelvoudige bril om af en toe te dragen. En dat was nog met de promotie 50% op montuur en glazen.
Nu heb ik de bril opgemeten en er dus voor 60€ mooi eentje bij brillen24 besteld!
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 12:16   #109
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Mijn bril kost 800 euro, maargoed, ik krijg ook wel w
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 12:27   #110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Brillen24.be
Lensway.nl
(En er zijn zeker nog...)

Als je niet helemaal scheel ziet of halfblind bent en om bv. een bril 'erbij' te hebben, zou je de bril perfect online kunnen bestellen. Het gaat echt om een fractie van de prijs die je bij de geldwolf opticien zou betalen. Alleen de pootjes van de bril thuis nog ombuigen met een föhn of heet water en klaar is kees.
Je hebt wel, liefst een recente, oogmeting van de oogarts of opticien nodig.

Onlangs betaalde ik in een keten als Hans Anders nog 120€ voor een enkelvoudige bril om af en toe te dragen. En dat was nog met de promotie 50% op montuur en glazen.
Nu heb ik de bril opgemeten en er dus voor 60€ mooi eentje bij brillen24 besteld!
Dat online bestellen is miserie zoeken. Bestellingen komen niet toe betalingen gebeuren verkeerdelijk ( altijd in hun voordeel ) Mensen komen daar nog wel van terug.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 13:11   #111
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat online bestellen is miserie zoeken. Bestellingen komen niet toe betalingen gebeuren verkeerdelijk ( altijd in hun voordeel ) Mensen komen daar nog wel van terug.
Ik heb mijn laatste bril in Hong Kong gekocht Zeer modieus waar men hier stukken van mensen voor betaald. Een zéér uitgebreid onderzoek door een opticien met de laatste nieuwe optische computer apparaten. Oorspronkelijk koste de bril +- 40€ met glazen. Ik heb een hogere kwaliteit glazen gekozen en dat kwam dan op ongeveer 10€ méér uit.

Op de koop toe was er een zonnebril bij zéér dun zonder pootjes met dezelfde vorm en kleur van de bril. Magneetjes in de zonnebril klikken gewoon aan de bril. Handig tijdens het rijden als de zon steekt.

Ik weet wel wat kwaliteit is. Kan niet begrijpen dat ik voor een kwalitatieve bril in HK 50€ betaal en dat het hier voor mindere kwaliteit honderden euro's kost. Dat is een echte hold-up van de optische sector.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 17 januari 2016 om 13:14.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 16:15   #112
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb mijn laatste bril in Hong Kong gekocht Zeer modieus waar men hier stukken van mensen voor betaald. Een zéér uitgebreid onderzoek door een opticien met de laatste nieuwe optische computer apparaten. Oorspronkelijk koste de bril +- 40€ met glazen. Ik heb een hogere kwaliteit glazen gekozen en dat kwam dan op ongeveer 10€ méér uit.

Op de koop toe was er een zonnebril bij zéér dun zonder pootjes met dezelfde vorm en kleur van de bril. Magneetjes in de zonnebril klikken gewoon aan de bril. Handig tijdens het rijden als de zon steekt.

Ik weet wel wat kwaliteit is. Kan niet begrijpen dat ik voor een kwalitatieve bril in HK 50€ betaal en dat het hier voor mindere kwaliteit honderden euro's kost. Dat is een echte hold-up van de optische sector.
Ik zal er aan denken de volgende keer dat ik in HK ben.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 17:42   #113
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Koop artikels die bijna vervallen zijn.
Meestal 30 tot 50 % korting
Dit is een valstrik!
De kans is groot dat u dit produkt niet ging kopen, maar omwille van de korting denkt men "een slagske" geslagen te hebben.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 17:54   #114
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

koop niet bij hellofresh en dat soort zever.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 17:54   #115
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Koop tweedehands bij een particulier. Begin klein, doe ervaring op en ga later voor duurder gerief. Koop geen zaken waar u niets van af weet.
Interessant neveneffect: geen btw voor de staat!!!
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 15:21   #116
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat online bestellen is miserie zoeken. Bestellingen komen niet toe betalingen gebeuren verkeerdelijk ( altijd in hun voordeel ) Mensen komen daar nog wel van terug.
Kan best zijn maar meestal is het helemaal geen miserie en voor kleinere prijzen nemen veel mensen het risico van online kopen wel. Sommigen hebben ook een kredietkaart verzekering die aankopen vanaf bv. 50€ dekt.
Op brillen24 heb ik trouwens met Paypal betaald, voor het geval dat...

Laatst gewijzigd door Guinevere : 21 januari 2016 om 15:27.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 15:27   #117
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb mijn laatste bril in Hong Kong gekocht Zeer modieus waar men hier stukken van mensen voor betaald. Een zéér uitgebreid onderzoek door een opticien met de laatste nieuwe optische computer apparaten. Oorspronkelijk koste de bril +- 40€ met glazen. Ik heb een hogere kwaliteit glazen gekozen en dat kwam dan op ongeveer 10€ méér uit.

Op de koop toe was er een zonnebril bij zéér dun zonder pootjes met dezelfde vorm en kleur van de bril. Magneetjes in de zonnebril klikken gewoon aan de bril. Handig tijdens het rijden als de zon steekt.

Ik weet wel wat kwaliteit is. Kan niet begrijpen dat ik voor een kwalitatieve bril in HK 50€ betaal en dat het hier voor mindere kwaliteit honderden euro's kost. Dat is een echte hold-up van de optische sector.
2. Het enige wat me vaak stopt om vanuit China te bestellen zijn de douanekosten en 21%btw voor de consument. Straks een bril van 50€ met nogeens 100€ douane en btw erbij... tja, dan is het niet interessant.
Maar ook in buurland Pakistan kun je die brillen krijgen (komen wss allemaal uit China). Alleen had ik ze nog niet nodig toen ik er was maar zal er een volgende keer zeker op letten.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 21 januari 2016 om 15:27.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 15:34   #118
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
voor zij met een klassiek elektrisch fornuis: zet op tijd uw vuur af en zet de leeggemaakte pot/pan met wat water en afwasmiddel terug op het nog warme vuur. Je recupereert nog de restwarmte, en met een veeg van de spons is de pot weer proper omdat er nog niets aangekoekt is.
Gasfornuizen zijn klassiek, elektrische niet. En gas is trouwens zoveel maal goedkoper dan elektriciteit.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 21 januari 2016 om 15:34.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 16:49   #119
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
2. Het enige wat me vaak stopt om vanuit China te bestellen zijn de douanekosten en 21%btw voor de consument. Straks een bril van 50€ met nogeens 100€ douane en btw erbij... tja, dan is het niet interessant.
Maar ook in buurland Pakistan kun je die brillen krijgen (komen wss allemaal uit China). Alleen had ik ze nog niet nodig toen ik er was maar zal er een volgende keer zeker op letten.
Die opticien is wel een klein kwartier met mij bezig geweest om accuraat mijn oogsterkte vast te stellen. Dat is zomaar niet alleen in een computer beeld kijken. Toevallig was ik bij een oogarts geweest in Belgie enkele maanden terug. Die zat er voor beide ogen glansrijk naast en nog geen klein beetje. Nu voel ik een goed en scherp oogcomfort

Ik draag ook gewone softlenzen, Bausch en Lomb, hier vele malen duurder daar super goedkoop.

De optieke sector maakt in Belgie woekerwinsten die niet gerechtvaardigd zijn.

In theorie betaal je hier alleen 21% BTW voor een pakje. Maar een bril blijft delicaat op afstand.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 21 januari 2016 om 16:52.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be