Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ja of nee tegen onafhankelijk Vlaanderen?
Ja, absoluut! Laat die Vlaamse leeuw nu eindelijk eens klauwen! 37 80,43%
Nee, geen denken aan! Belgium till I die! 9 19,57%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2016, 12:47   #201
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
BDW gebruikt nu de communautaire nachtmerrie om tot economisch doortastende resultaten te komen.

Als separatist had ik liever t omgekeerde gezien.

Maar soit, in België, en zeker als grootste partij, krijg je nooit wat je vraagt ... mss ziet het er in dit rotland dan nog wel beter uit voor zijn communautaire dan wel voor zijn economische programma.

�*ls dit goed uitdraait, dan moet ik mijn mening omtrend de man en mijn ongeloof in het hem toegeschreven strategisch inzicht herzien. soit, we zullen zien dus.
Kijk, d�*t is nu uitgerekend de reden waarom het hoog tijd werd dat de N-VA het geweer van schouder veranderde. De eigen achterban begon af te haken.

Ik begrijp héél goed wat de zurigheid van de belgicisten veroorzaakte. De N-VA is blijkbaar toch niet zo mak als ze dachten, noch bereid om terwille van smeer al te veel aan de kandeleer te likken. Valt d�*t even tegen voor zij die er zo zeker van waren dat de N-VA de N-BA was geworden.

Hoeveel ik De Wever één en ander kwalijk blijf nemen, ik snap maar al te goed zijn zenuwachtigheid. Weegt hij niet elk woord op een apothekerschaaltje af vooraleer het uit zijn mond komt, dan zit heel de Belgisch-nationalistische meute op zijn nek als een horde hyena's, en is hij te gematigd, dan stoot hij de eigen achterban af.

Enfin. Het lijkt erop dat iemand iets heeft kunnen doorduwen. Ik betwijfel dat het De Wever is die de nieuwe strategie uit zijn mouw schudde. Daar zullen raadgevers zoals Vuye en De Roover eerder voor iets tussen zitten.
Onderschat vooral Vuye niet. Diens taalgebruik is professioneler, en nog bedachtzamer dan dat van De Wever, maar het komt minstens zo goed aan waar het aan moet komen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 12:48   #202
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Brussel moeten we er helemaal niet bij hebben. Franstalig, islamitisch en liberaal: alles wat Vlaanderen niet moet zijn.
Brussel wordt niet weggeven noch zal het geannexeerd worden als Franstalig lebensraum.

Eens Vlaanderen onafhankelijk wordt Brussel opgekuist.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 12:50   #203
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En het Belang zal niks realiseren, met of zonder hulp van de nva.

.
Het Belang kan wel recht in de spiegel kijken in tegenstelling tot de NVA.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 12:51   #204
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Allemaal gebakken lucht
Na de volgende verkiezingen verwachten alle postjespakkers die n-va overal heeft geparachuteerd dat ze hun vetbetaalde postje kunnen behouden. Ze moeten dus kost wat kost in de regering
Geen enkele coalitie partner zal meewillen in dat confederatie-verhaal

Dus plooien of aan de kant gaan janken
Wat voor kiezers hebben dat niet door? Zijn ze bij de Vlaamse Beweging echt zo naïef? Raar dat ze nog geloven in n-va maar er is ook geen serieus alternatief voor hen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 12:52   #205
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ben teleurgesteld geweest. Maar mijn teleurstelling mag de rest niet treffen.
We moeten terug naar dat wat was.
Het Verenigd Koninkrijk met Nederland van voor 1830?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 12:53   #206
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ah ok, is dat de huidige core-business vd N-VA, zorgen dat het VB niks realiseert ??? Hopelijk beseft ge dat je met zulke ingesteldheid uw eigen ruiten ingooit, en de rode loper uitrolt voor een klassieke tripartite in 2019.
Waarom ?
In 2019 zal er (behoudens enorme electorale verschuivingen) ongetwijfeld in eerste instantie aan een verlenging van de huidige coalitie gedacht worden, vermoedelijk met een poging om CDH er ook bij te kijgen in ruil voor een regionale waalse MR + CDH coalitie. Dat lijkt me het meest waarschijnlijke scenario.
Alternatief, voor mocht er toch terug NA de verkiezingen nog communautaire kramp te merken zijn is dan uiteraard een tripartite. Maar dat zal zeer zeker niet de voorkeur van Michel, van Beke, van Rutten wegdragen en zal eerder een reserve scenario zijn.
Het blok speelt geen enkele rol, de wever zal die blijven negeren en het cordon mee helpen actief te houden.
Als er nu iets is waar hij consequent en duidelijk over communiceert dan is het dat toch wel. Van Grieken kan erover meespreken sinds zijn debat tegen BDW
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 12:56   #207
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zal u er nog welkom zijn? Dat is een andere vraag..............
Ja de Ardeense middenstand gaat hun grootste groep bezoekers buiten houden .

En let op, het Waals dopgeld
zal dan niet langer meer door Vlaanderen betaald worden
na de Vlaamse Onafhankelijkheid.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 12:56   #208
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is bijna zeker dat er in '19 geen klassieke tripartite mogelijk is.
veel zal afhangen hoeveel islamitisch getinte aanslagen er tegen dan nog zullen plaatsgrijpen, en hoe lang de "vluchtelingen-invasie" nog zal duren.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 12:59   #209
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Draai eens niet rond de pot!
Zijn de mensenrechten voor jou ondergeschikt aan het principe "eigen volk eerst" ?
Een duidelijke JA of NEEN volstaat
Voor mij is het leven van mijn kinderen meer waard dan het leven van andere mensen als puntje bij paaltje komt.
Dat zal voor vele ouders zo zijn.
Op grotere schaal is dat niet anders.

Citaat:
Maar daar zal wel GEEN antwoord op komen, want ik wacht nog steeds op je antwoord of een rechterlijke uitspraak voor jou ondergeschikt is aan het principe "waar rook is, is er ook vuur".
Waar heb je die vraag gesteld?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:00   #210
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is bijna zeker dat er in '19 geen klassieke tripartite mogelijk is.
Vreemde wiskunde hanteer jij dan toch hoor...
Op basis van huidige zetelverdeling haalt een tripartite 97 van de 150 zetels, geloof je nu echt dat ze meer dan 20 zetels gaan verliezen tegen 2019 ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:00   #211
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Vuye kan perfect zijn fractieleiderschap combineren met een thinktank over de volgende stap. Er is duidelijk iets meer aan de hand.
Weverke zal waarschijnlijk niet erg tevreden zijn van de fractieleider.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:02   #212
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vreemde wiskunde hanteer jij dan toch hoor...
Op basis van huidige zetelverdeling haalt een tripartite 97 van de 150 zetels, geloof je nu echt dat ze meer dan 20 zetels gaan verliezen tegen 2019 ?
Tripartite is erg saai en dan blijft de islamisering en communautaire stilstand duren. Is dat goed voor Vlaanderen en de Vlamingen? Ik denk het niet.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:08   #213
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom ?
In 2019 zal er (behoudens enorme electorale verschuivingen) ongetwijfeld in eerste instantie aan een verlenging van de huidige coalitie gedacht worden, vermoedelijk met een poging om CDH er ook bij te kijgen in ruil voor een regionale waalse MR + CDH coalitie. Dat lijkt me het meest waarschijnlijke scenario.
Alternatief, voor mocht er toch terug NA de verkiezingen nog communautaire kramp te merken zijn is dan uiteraard een tripartite. Maar dat zal zeer zeker niet de voorkeur van Michel, van Beke, van Rutten wegdragen en zal eerder een reserve scenario zijn.
Het blok speelt geen enkele rol, de wever zal die blijven negeren en het cordon mee helpen actief te houden.
Als er nu iets is waar hij consequent en duidelijk over communiceert dan is het dat toch wel. Van Grieken kan erover meespreken sinds zijn debat tegen BDW
Daar ben ik helemaal nog niet zo zeker van !
Want Beke en Rutten vragen een duidelijk mandaat van hun partijleden. Is dat mandaat niet duidelijk genoeg, of er dienen zich nieuwe kandidaat voorzitters aan, dan wil ik het eerst nog wel eens zien.
Ook meen ik mij te herinneren dat in een niet zo ver verleden De Wever een oproep deed aan de Vlaamse beweging om op te houden met bestaan, want, volgens De Wever, deden zij de Vlaamse zaak meer kwaad dan goed !
Maw, weet deze persoon wel of hij moet kakken of pissen ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:08   #214
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Tripartite is erg saai en dan blijft de islamisering en communautaire stilstand duren. Is dat goed voor Vlaanderen en de Vlamingen? Ik denk het niet.
Wat ook al afgezaagd is "we zetten het communautaire terug op de agenda".

Amai, dat zorgt altijd voor gigantische aardverschuivingen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 14 januari 2016 om 13:11.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:10   #215
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daarzie, de kern van de strijd van BDW/de N-VA.
Neen hoor. De kern is haat en nijd.

Bovendien klopt het niet helemaal wat de schoof zegt. Zijn partij zal immers evenmin iets kunnen realiseren als het VB. Toch niets uit het eigen partijprogramma. Geen énkele van de coalitiepartners gunde de N-VA iets uit haar eigen partijprogramma, en behalve als er een wonder gebeurt zal dat niet veranderen. Zelfs niet door de kloten te kussen van de belgicistische politici. ALS er iets verandert aan de houding van de traditionele partijen, dan is het omdat Michel zich vastklampt aan de macht die hij vandaag heeft. Michel wéét dat hij na de volgende verkiezingen, vervroegd op niet, nooit meer zoveel macht zal hebben als vandaag. Di Rupo heeft zijn lesje geleerd en zal tot zéér veel bereid zijn om het francofone front te lijmen dat door zijn schuld aan diggelen werd geslagen. Daardoor zal De Wever na de volgende verkiezingen niet meer kunnen wat vandaag wél nog kan: eisen stellen.

De enige manier om écht iets te bereiken inzake Vlaamse onafhankelijkheid is en blijft echter: EENDRACHT onder �*lle Vlaams-nationalisten. Eendracht maakt macht. Als er IETS is dat de belgische nationalisten vrezen is het d�*t: eendracht tussen de twee Vlaams-nationalistische partijen. Daarom passen ze onveranderlijk de verdeel en heers tactiek toe.
Eén manier om te verdelen is het cordon sanitair. Dat is de ware reden dat de belgische nationalisten daar met zoveel inzet aan blijven vasthouden. Laten ze d�*t los, dan verzwakken ze zichzelf op een nooit geziene wijze.

Ook De Wever wéét dat, maar hij voelt zich ver verheven boven politici zoals Dewinter. Dewinter heeft nochtans voor een groot stuk gelijk, maar hij mist de kunst om zijn boodschap op een aanvaardbare manier te laten overkomen. "Less is more".
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:14   #216
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Draai eens niet rond de pot!
Zijn de mensenrechten voor jou ondergeschikt aan het principe "eigen volk eerst" ?
Een duidelijke JA of NEEN volstaat
Maar daar zal wel GEEN antwoord op komen, want ik wacht nog steeds op je antwoord of een rechterlijke uitspraak voor jou ondergeschikt is aan het principe "waar rook is, is er ook vuur".
Horen massa-verkrachtingen en aanrandingen tot die "mensenrechten" ??
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:15   #217
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Weverke zal waarschijnlijk niet erg tevreden zijn van de fractieleider.
Ik weet het niet... Er is ongetwijfeld iets anders aan de hand. Er is enerzijds dat nogal kryptische zinnetje in Knack over zijn functioneren in de kamer, maar dat is uiteindelijk slechts de mening van één journalist. Hendrik Vuye is echt geen idioot hoor, nooit geweest trouwens. Heeft altijd graag tegen de haren ingestreken. Zeer intelligent, koppig maar eigenwijs, goede communicator maar zeer zelfingenomen. Weet zijn publiek te bespelen, stevige debater. Zijn enig nadeel dat ik als buitenstaander zie voor hem als fractieleider is dat hij absoluut geen generalist is, zijn insteek is het communautaire en het institutionele. En dat komt niet aan bod tot 2019. Heeft het daarmee te maken ? Ik geloof niet dat den Leider hem opoffert.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:16   #218
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Tripartite is erg saai en dan blijft de islamisering en communautaire stilstand duren. Is dat goed voor Vlaanderen en de Vlamingen? Ik denk het niet.
Wat heeft dat te maken met de opmerking van boduo dat er in 2019 nauwlijks nog kans is op een tripartite ? Het gaat niet over wenselijkheid, maar over al dan niet mogelijk zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:19   #219
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat heeft dat te maken met de opmerking van boduo dat er in 2019 nauwlijks nog kans is op een tripartite ? Het gaat niet over wenselijkheid, maar over al dan niet mogelijk zijn.
Laat ons hopen dat de traditioneel anti-Vlaamse partijen voor de tripartite gaan.

Ik ben zeker dat het VB de N-VA met open armen zal verwelkomen in het cordon.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 13:22   #220
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Daar ben ik helemaal nog niet zo zeker van !
Want Beke en Rutten vragen een duidelijk mandaat van hun partijleden. Is dat mandaat niet duidelijk genoeg, of er dienen zich nieuwe kandidaat voorzitters aan, dan wil ik het eerst nog wel eens zien.
Ook meen ik mij te herinneren dat in een niet zo ver verleden De Wever een oproep deed aan de Vlaamse beweging om op te houden met bestaan, want, volgens De Wever, deden zij de Vlaamse zaak meer kwaad dan goed !
Maw, weet deze persoon wel of hij moet kakken of pissen ?
Hier ga ik De Wever verdedigen : ja, hij weet héél goed of hij moet kakken of pissen. Hij speelt zijn spel heel slim. Door zijn voorzichtige communicatie + zijn totaal niet agressief overkomende project weet hij zowel de coalitie kalm te houden alsook het deel van zijn achterban uit de vlaamse beweging. Twee vliegen in één klap.
De realiteit blijft : het regeerakkoord zonder communautaire brol. Maar ondertussen zijn de vendelzwaaiers wel terug gelukkig.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be