Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2016, 15:47   #1
AndreasFirewolf
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 april 2012
Berichten: 85
Standaard Vakbonden verenigt U !!!

Zomaar een berichtje op nu.nl
West-Frankrijk raakt verstoken van benzine

Citaat:
De regering van president Hollande wil het werkgevers onder meer mogelijk maken werknemers gemakkelijker te ontslaan. Ook mag er een lagere uitbetaling van overuren plaatsvinden. De bonden zijn woedend, maar Hollande betoogt dat de maatregelen meer werkgelegenheid tot gevolg hebben.
Ik vraag me af: Is Hollande corrupt of gewoon 'een beetje dom'???

Er is een bepaalde hoeveelheid werk.
Hollande wil lagere uitbetaling van overuren.
Dat maakt het voor werkgevers goedkoper om mensen te laten overwerken. Er is dan geen prikkel om mensen in dienst te nemen.
Het gaat dus ten koste van de werkgelegenheid. Bovendien wordt er nog meer roofbouw gepleegd op mensen die werk hebben en steeds langer moeten werken voor steeds minder geld.

Citaat:
Ja, maar als Franse arbeiders langer werken voor minder geld, dan gaat het werk niet naar China.
Zo houden we de werkgelegenheid in Europa.
Dan laten we dus toe, dat de politiek en de werkgevers de arbeiders van verschillende landen tegen elkaar uitspelen.
Dat is wat de afgelopen 40 jaar gebeurd is en wat steeds ergere vormen aanneemt.
Globale competitie en wie niet meer mee kan met de rattenrace gaat naar de menselijke afvalberg.

Moeten we de lonen verdubbelen ???
U vindt dit vermoedelijk een vreemde vraag.
Enige dagen geleden werd mij gevraagd, welke loonsverhoging ik eerlijk zou vinden.
Het antwoord: Loonsverdubbeling !!!

Tussen 1974 en 2014 steeg de productiveit met 2,4 terwijl de lonen stegen met 1,09.
Zouden de arbeiders een evenredig deel hebben gekregen van de productiviteitsstijging, dan zouden de lonen nu ruim twee keer zo hoog liggen.

Citaat:
The Productivity–Pay Gap
Van 1948 tot 1973 steeg de productiviteit van werknemers en kregen ze daarvoor meer loon.
Iedereen was optimistisch en men voelde zich goed. Men was welwillend en er was ruimte voor vernieuwing.
Mensen wilden ook delen met arme mensen in ontwikkelingslanden.
Van 1973 tot 2014 steeg de productiviteit verder maar werden de lonen afgeknepen.
De productiviteit nam toe tot 238,7% (vergeleken met 1974), de lonen namen toe tot 109%.
Een schamele 0,2 % per jaar!
Loonmatiging werd verkocht als noodzaak tegen internationale concurrentie.
De vakbewegingen hebben daar aan meegewerkt.
De resultaten? Er zijn nu heel veel muli-miljardairs.
De rijken zijn schatrijk geworden.
De staten zitten diep in de schulden.
De armen zijn armer geworden.
De rijken hebben nu zoveel geld, dat ze het niet meer tegen een redelijke rente kunnen uitlenen.
Ze zijn gewoon te rijk.
De verdeling van de rijkdom is te scheef.
Als je rijke mensen meer geld geeft, lenen ze het uit aan staten tegen rente.
Heeft de economie niets aan.
Geef je arme mensen meer geld, dan geven ze het uit aan eerse levensbehoeften.

Zie:

http://www.epi.org/productivity-pay-gap/

http://www.epi.org/blog/inequality-c...ivity-pay-gap/

https://www.google.nl/search?q=productivity+wages+gap
Maar de arbeiders en de vakbonden hebben zich lekker laten naaien door de politiek en de werkgevers.
Met loonmatiging zou meer werk in Europa blijven. Door langer te werken voor minder geld, zouden arbeiders het beter krijgen.
Wie gelooft zulke onzin ???
Wanneer iets schaars wordt, gaat de prijs omhoog.
Wanneer iets in overvloed is, gaat de prijs omlaag.
Naarmate arbeiders langer werken, wordt arbeid overvloediger en gaan de lonen omlaag.

Nederlanders laten zich graag naaien
Nederlanders kunnen zich zo lekker opwinden over 'de Fransen' en 'de Grieken'.
De arbeidsvoorwaarden zijn daar veel te goed, ze werken niet hard, drinken te veel wijn, et cetera.
De werkelijkheid? De Nederlanders hebben zich het hardst laten naaien door de politiek en door de werkgevers.
Met het 'akkoord van Wassenaar' gingen de vakbonden akkoord met langdurig en systematisch naaien van de arbeiders.
Broek omlaag, op de knieën en de kont omhoog. En laat de werkgevers er maar eens goed overheen gaan.
De vakbondsleiders (met name onder leiding van Wim Kok) werden pooiers, die zich goed lieten betalen om de arbeiders te laten naaien.
De Nederlanders gingen steeds harder werken voor steeds minder geld.
Met de Nederlandse economie gaat het redelijk, met de arbeiders slecht.
Maar veel slechter gaat het met de Fransen en de Grieken, omdat zij weerstand boden aan de werkgevers en de economen.

Vakbonden verenigt U !!!
Het is niet mijn bedoeling om verschillende nationaliteiten tegen elkaar op te zetten.
Zelf ben ik Nederlander, daarom kan ik kritiek uiten op de debiele nederlandse mentaliteit.
Maar de schuld ligt niet uitsluitend bij de nederlandse vakbonden.
De oorzaak van de problemen ligt in het nationalisme van de vakbewegingen en de werknemers.
We moeten de EU niet opblazen. We moeten niet terug naar nationalisme en regionalisme.
De belangen van de arbeiders in Frankrijk of Grienkenland zijn niet wezenlijk anders dan in Belgie of Nederland. Of China.

Ik wil graag, dat de vakbonden van europa zich verenigen en één vuist maken tegen de politiek en tegen de werkgevers.
Ik wil:

1. Forse verhoging van de lonen.
2. Arbeids tijd verkorting.
3. Hoge vergoeding voor overwerk.

En ik wil, dat de vakbonden van Europa dat samen gaan realiseren.
Desnoods leggen we heel Europa plat.
Bijvoorbeeld met estafette-stakingen.
De ene week leggen alle schoonmakers het werk stil.
De volgende week alle supermarkt medewerkers.
De derde week alle havenarbeiders.
Net zo lang totdat politiek en werkgevers door de knieën gaan en de werkgevers een deel geven van de enorme bedrijfswinsten.

Vakbonden GLOBALISEER !!!
De belangen van de arbeiders in China zijn vrijwel gelijk aan die van de arbeiders in Europa:
Betere beloning, veiliger werk, betere voorzieningen.
Vakbonden dienen, net als de multi-nationals, te globaliseren.
Er moet een overleg komen, bijvoorbeeld via een internet platform, waarbij vakbonden wereldwijd een strategie overeenkomen.
Het belangrijkste punt van de strategie: Vermijdt dat arbeiders in het ene gebied worden uitgespeeld tegen arbeiders in een ander gebied.

1. Forse verhoging van de lonen.
Laten we de mensen verdelen in de volgende inkomens-categorieën:
1. 10% van de mensen die het minst verdienen, inclusief de mensen met het minimumloon.
2. 15% van de mensen die het minst verdienen, maar meer verdienen dan categorie 1.
3. 25% van de mensen die het minst verdienen, maar meer verdienen dan categorie 2.
4. 25% van de mensen die het minst verdienen, maar meer verdienen dan categorie 3.
5. De topverdieners, de 25% die het meest verdienen.
.
De lonen in categorie 1 verhogen we de komende vijf jaar met 5% per jaar.
De lonen in categorie 2 verhogen we de komende vijf jaar met 4% per jaar.
De lonen in categorie 3 verhogen we de komende vijf jaar met 2% per jaar.
De lonen in categorie 4 verhogen we de komende vijf jaar met 1% per jaar.
De lonen in categorie 5 verlagen we zodat de bedrijven winstgevend blijven.
.
Wat zou het effect zijn van deze maatregelen?
De rente stijgt weer naar een normaal niveau.
De inflatie stijgt naar ruim 2%.
De pensioenfondsen maken weer winst en de pensioenen kunnen weer worden verhoogd.
De last van de rijkdom van de superrijken wordt wellicht iets verminderd.
De mensen worden weer vrolijk en optimistisch. De duistere wolken van onze samenlevingen verdwijnen.

Als de lonen alleen in de EU verhoogd worden, veroorzaakt dit devaluatie van de euro.
Importeren wordt dan duurder. Dan moeten we mee zelf maken. Dat is dus goed voor de werkgelegenheid.

2. Arbeids tijd verkorting.
Wanneer iets schaars wordt, gaat de prijs omhoog.
Wanneer iets in overvloed is, gaat de prijs omlaag.
Naarmate arbeiders langer werken, wordt arbeid overvloediger en gaan de lonen omlaag.
Als arbeiders minder gaan werken, wordt arbeid schaarser en gaan de lonen omhoog.
Arbeiders moeten dus minder gaan werken.
De europese vakbonden dienen arbeidstijdverkorting af te dwingen.
Bijvoorbeeld: Ieder jaar wordt de werkweek één uur korter, totdat de 32-urige werkweek de standaard is.
Dat zorgt voor herverdeling van werk en het maakt arbeid schaarser. En dus waardevoller.

3. Hoge vergoeding voor overwerk.
Dit artikel begon met het idiote idee van Hollande, dat overwerkvergoeding verlaagd moet worden.
De Europese vakbonden dienen dat soort kwaadaardige onzin heel hard de kop in te drukken.
Ik stel voor:

Overwerk tot 40 uur per week: 150% van het uurloon.
Als de werkweek 36 uur bedraagt en men werkt 40 uur, dan krijgt men dus voor 4 uur 150% van het uurloon.

Overwerk van 40 uur tot 48 uur per week: 200% van het uurloon.
Als de werkweek 36 uur bedraagt en men werkt 44 uur,
dan krijgt men dus voor 4 uur 150% van het uurloon
en voor 4 uur 200% van het uurloon.

Absoluut verbod om werknemers meer dan 48 uur per week te laten werken.
__________________
Iedere dag gaat het beter en beter en wij creeren een gouden toekomst !!!
www.groenepolitiek.info/
AndreasFirewolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 17:02   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AndreasFirewolf Bekijk bericht
Zomaar een berichtje op nu.nl
West-Frankrijk raakt verstoken van benzine



Ik vraag me af: Is Hollande corrupt of gewoon 'een beetje dom'???

Er is een bepaalde hoeveelheid werk.
Hollande wil lagere uitbetaling van overuren.
Dat maakt het voor werkgevers goedkoper om mensen te laten overwerken. Er is dan geen prikkel om mensen in dienst te nemen.
Het gaat dus ten koste van de werkgelegenheid. Bovendien wordt er nog meer roofbouw gepleegd op mensen die werk hebben en steeds langer moeten werken voor steeds minder geld.



Dan laten we dus toe, dat de politiek en de werkgevers de arbeiders van verschillende landen tegen elkaar uitspelen.
Dat is wat de afgelopen 40 jaar gebeurd is en wat steeds ergere vormen aanneemt.
Globale competitie en wie niet meer mee kan met de rattenrace gaat naar de menselijke afvalberg.

Moeten we de lonen verdubbelen ???
U vindt dit vermoedelijk een vreemde vraag.
Enige dagen geleden werd mij gevraagd, welke loonsverhoging ik eerlijk zou vinden.
Het antwoord: Loonsverdubbeling !!!

Tussen 1974 en 2014 steeg de productiveit met 2,4 terwijl de lonen stegen met 1,09.
Zouden de arbeiders een evenredig deel hebben gekregen van de productiviteitsstijging, dan zouden de lonen nu ruim twee keer zo hoog liggen.



Maar de arbeiders en de vakbonden hebben zich lekker laten naaien door de politiek en de werkgevers.
Met loonmatiging zou meer werk in Europa blijven. Door langer te werken voor minder geld, zouden arbeiders het beter krijgen.
Wie gelooft zulke onzin ???
Wanneer iets schaars wordt, gaat de prijs omhoog.
Wanneer iets in overvloed is, gaat de prijs omlaag.
Naarmate arbeiders langer werken, wordt arbeid overvloediger en gaan de lonen omlaag.

Nederlanders laten zich graag naaien
Nederlanders kunnen zich zo lekker opwinden over 'de Fransen' en 'de Grieken'.
De arbeidsvoorwaarden zijn daar veel te goed, ze werken niet hard, drinken te veel wijn, et cetera.
De werkelijkheid? De Nederlanders hebben zich het hardst laten naaien door de politiek en door de werkgevers.
Met het 'akkoord van Wassenaar' gingen de vakbonden akkoord met langdurig en systematisch naaien van de arbeiders.
Broek omlaag, op de knieën en de kont omhoog. En laat de werkgevers er maar eens goed overheen gaan.
De vakbondsleiders (met name onder leiding van Wim Kok) werden pooiers, die zich goed lieten betalen om de arbeiders te laten naaien.
De Nederlanders gingen steeds harder werken voor steeds minder geld.
Met de Nederlandse economie gaat het redelijk, met de arbeiders slecht.
Maar veel slechter gaat het met de Fransen en de Grieken, omdat zij weerstand boden aan de werkgevers en de economen.

Vakbonden verenigt U !!!
Het is niet mijn bedoeling om verschillende nationaliteiten tegen elkaar op te zetten.
Zelf ben ik Nederlander, daarom kan ik kritiek uiten op de debiele nederlandse mentaliteit.
Maar de schuld ligt niet uitsluitend bij de nederlandse vakbonden.
De oorzaak van de problemen ligt in het nationalisme van de vakbewegingen en de werknemers.
We moeten de EU niet opblazen. We moeten niet terug naar nationalisme en regionalisme.
De belangen van de arbeiders in Frankrijk of Grienkenland zijn niet wezenlijk anders dan in Belgie of Nederland. Of China.

Ik wil graag, dat de vakbonden van europa zich verenigen en één vuist maken tegen de politiek en tegen de werkgevers.
Ik wil:

1. Forse verhoging van de lonen.
2. Arbeids tijd verkorting.
3. Hoge vergoeding voor overwerk.

En ik wil, dat de vakbonden van Europa dat samen gaan realiseren.
Desnoods leggen we heel Europa plat.
Bijvoorbeeld met estafette-stakingen.
De ene week leggen alle schoonmakers het werk stil.
De volgende week alle supermarkt medewerkers.
De derde week alle havenarbeiders.
Net zo lang totdat politiek en werkgevers door de knieën gaan en de werkgevers een deel geven van de enorme bedrijfswinsten.

Vakbonden GLOBALISEER !!!
De belangen van de arbeiders in China zijn vrijwel gelijk aan die van de arbeiders in Europa:
Betere beloning, veiliger werk, betere voorzieningen.
Vakbonden dienen, net als de multi-nationals, te globaliseren.
Er moet een overleg komen, bijvoorbeeld via een internet platform, waarbij vakbonden wereldwijd een strategie overeenkomen.
Het belangrijkste punt van de strategie: Vermijdt dat arbeiders in het ene gebied worden uitgespeeld tegen arbeiders in een ander gebied.

1. Forse verhoging van de lonen.
Laten we de mensen verdelen in de volgende inkomens-categorieën:
1. 10% van de mensen die het minst verdienen, inclusief de mensen met het minimumloon.
2. 15% van de mensen die het minst verdienen, maar meer verdienen dan categorie 1.
3. 25% van de mensen die het minst verdienen, maar meer verdienen dan categorie 2.
4. 25% van de mensen die het minst verdienen, maar meer verdienen dan categorie 3.
5. De topverdieners, de 25% die het meest verdienen.
.
De lonen in categorie 1 verhogen we de komende vijf jaar met 5% per jaar.
De lonen in categorie 2 verhogen we de komende vijf jaar met 4% per jaar.
De lonen in categorie 3 verhogen we de komende vijf jaar met 2% per jaar.
De lonen in categorie 4 verhogen we de komende vijf jaar met 1% per jaar.
De lonen in categorie 5 verlagen we zodat de bedrijven winstgevend blijven.
.
Wat zou het effect zijn van deze maatregelen?
De rente stijgt weer naar een normaal niveau.
De inflatie stijgt naar ruim 2%.
De pensioenfondsen maken weer winst en de pensioenen kunnen weer worden verhoogd.
De last van de rijkdom van de superrijken wordt wellicht iets verminderd.
De mensen worden weer vrolijk en optimistisch. De duistere wolken van onze samenlevingen verdwijnen.

Als de lonen alleen in de EU verhoogd worden, veroorzaakt dit devaluatie van de euro.
Importeren wordt dan duurder. Dan moeten we mee zelf maken. Dat is dus goed voor de werkgelegenheid.

2. Arbeids tijd verkorting.
Wanneer iets schaars wordt, gaat de prijs omhoog.
Wanneer iets in overvloed is, gaat de prijs omlaag.
Naarmate arbeiders langer werken, wordt arbeid overvloediger en gaan de lonen omlaag.
Als arbeiders minder gaan werken, wordt arbeid schaarser en gaan de lonen omhoog.
Arbeiders moeten dus minder gaan werken.
De europese vakbonden dienen arbeidstijdverkorting af te dwingen.
Bijvoorbeeld: Ieder jaar wordt de werkweek één uur korter, totdat de 32-urige werkweek de standaard is.
Dat zorgt voor herverdeling van werk en het maakt arbeid schaarser. En dus waardevoller.

3. Hoge vergoeding voor overwerk.
Dit artikel begon met het idiote idee van Hollande, dat overwerkvergoeding verlaagd moet worden.
De Europese vakbonden dienen dat soort kwaadaardige onzin heel hard de kop in te drukken.
Ik stel voor:

Overwerk tot 40 uur per week: 150% van het uurloon.
Als de werkweek 36 uur bedraagt en men werkt 40 uur, dan krijgt men dus voor 4 uur 150% van het uurloon.

Overwerk van 40 uur tot 48 uur per week: 200% van het uurloon.
Als de werkweek 36 uur bedraagt en men werkt 44 uur,
dan krijgt men dus voor 4 uur 150% van het uurloon
en voor 4 uur 200% van het uurloon.

Absoluut verbod om werknemers meer dan 48 uur per week te laten werken.
Verdubbeling van lonen = geen loon meer.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 17:25   #3
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Vermogensbelasting + 30-urenweek
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 18:02   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ook in Frankrijk organiseren de vakbonden politieke stakingen met de bedoeling alles onderuit te halen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 18:52   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ook in Frankrijk organiseren de vakbonden politieke stakingen met de bedoeling alles onderuit te halen.
Met sossen aan de macht ?
Dat moet u me eens in detail uitleggen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 19:12   #6
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Met sossen aan de macht ?
Dat moet u me eens in detail uitleggen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghost writer Bekijk bericht
Laat ze maar doen.
Waar ze Frans spreken, zijn ze alles kapot aan het maken. Er is iets met dat volk.
Ik denk dat dit aardig klopt.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 19:22   #7
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Met sossen aan de macht ?
Dat moet u me eens in detail uitleggen.
Sossen die in een laatste alles of niets wanhoopsdaad rechtse maatregelen erdoor drukken. Snappie?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 19:23   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghost writer Bekijk bericht
Laat ze maar doen.
Waar ze Frans spreken, zijn ze alles kapot aan het maken. Er is iets met dat volk.
Domheid, achterbaksheid en lafheid troef.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 08:26   #9
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Sossen die in een laatste alles of niets wanhoopsdaad rechtse maatregelen erdoor drukken. Snappie?
Dat noemen ze "oppositie voeren" --> sossentaal voor "alles in de fik steken dat u niet aanstaat". Ik ken nog zo'n volk.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 10:48   #10
AndreasFirewolf
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 april 2012
Berichten: 85
Standaard Economen verkopen hun moeder wanneer ze dat kunnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Verdubbeling van lonen = geen loon meer.
Is het echt nodig om mijn hele artikel te herhalen en dan één regel tekst toe te voegen?

U wekt de indruk, dat u alleen maar de teksten herhaalt, die economen u hebben geleerd.
Kunt u uw mening ook beargumenteren ???

De meeste economen zijn CRIMINEEL
Uit sociaal wetenschappelijk onderzoek zijn onthutsende resultaten gekomen.

Het studeren van Economie leidt tot een lagere moraal en meer onethisch gedrag.
Economie studenten hebben een lagere morele standaard dan andere studenten aan het begin van hun studie.
Het verschil met andere studenten neemt toe tijdens hun studie.

Citaat:
Volgens het internet artikel
"Does Studying Economics Breed Greed?" van Adam Grant PhD:


Less charitable giving:
In the US, economics professors gave less money to charity than professors in other fields'
including history, philosophy, education, psychology, sociology, anthropology, literature, physics, chemistry, and biology.
More than twice as many economics professors gave zero dollars to charity than professors from the other fields.

More deception for personal gain:
Economics students in Germany were more likely than students from other majors to recommend an overpriced plumber when they were paid to do it.

Greater acceptance of greed:
Economics majors and students who had taken at least three economics courses were more likely than their peers to rate greed as 'generally good,' 'correct,' and 'moral.'

Less concern for fairness:
Students were given $10 and had to make a proposal about how to divide the money with a peer.
If the peer accepted, they had a deal, but if the peer declined, both sides got nothing.
On average, economics students proposed to keep 13% more money for themselves than students from other majors.

Volgens het internet artikel
Economics Education and Greed van Long Wang, Deepak Malhotra and J. Keith Murnighan:


The recent financial crisis, and repeated corporate scandals, raise serious questions about whether a business school education contributes to what some have described as a culture of greed. The dominance of economic-related courses in MBA curricula led us to assess the effects of economics education on greed in three studies using multiple methods.

Study 1 found that economics majors and students who had taken multiple economics courses kept more money in a money allocation task (the Dictator Game).

Study 2 found that economics education was associated with more positive attitudes toward greed and toward one's own greedy behavior.

Study 3 found that a short statement on the societal benefits of self-interest led to more positive ratings of greed's moral acceptability, even for noneconomics students.
These effects suggest that economics education may have serious, albeit unintended consequences on our students' attitudes toward greed.

Zie ook:

Does economics make citizens corrupt?



Are Economists Basically Immoral?

Uit onderzoek blijkt:
Als de doorsnee econoom zijn moeder kan verkopen,
staat ze dezelfde dag nog op ebay.
Tegen elk aannemelijk bod !


Economie is geen wetenschap
Een wetenschap doet herhaalbare experimenten.
Economen ruzieën alleen maar over hun idiote theorieën.
Om economie wat wetenschappelijker te maken, stel ik het volgende experiment voor:

Europa ontslaat alle economen en men doet gewoon wat goed lijkt.
De USA volgt de adviezen van economen op.
Na tien jaar vergelijken we de economische ontwikkeling.
Waarschijnlijk maakt het vrijwel geen verschil.
Behalve dit: Europa bespaart een vermogen op idiote adviezen van criminele economen.

Inplaats dat we de economen ontslaan,
kunnen we ze ook een gratis geheel verzorgde reis naar Noord Korea aanbieden,
deelname aan een congres in het meest luxueuze hotel in Noord Korea.
Als ze eenmaal in het vliegtuig zitten, vertellen we de autoriteiten van Noord Korea
dat er een vliegtuig vol CIA-agenten aankomt, die Noord Korea willen bekeren tot het enige ware geloof: het kapitalisme.

Money akbar
Betekenis: Geld is alles, er is geen god dan geld.

We maken ons druk om de Islam en om islamitisch terrorisme.
Maar we lijden meer onder het geloof en de terreur van economen.
"Money akbar" is hun geloofsbelijdenis.
Je kunt nooit geld genoeg hebben, je moet altijd maar meer geld verdienen.

Maar: Voorbij een bepaald niveau verliest geld zijn betekenis.
Als je meer geld hebt dan je tijdens je leven op kunt maken, wordt het zinloos om je in te spannen voor geld.
Normale mensen gaan dan iets anders doen.
Mensen die dan toch doorgaan met geldverdienen, doen dat, omdat ze een geld-fettish hebben ontwikkeld.
Economen leren tijdens hun studie een geld-fettish te ontwikkelen.
Als ze dat niet al hebben voordat ze aan hun studie beginnen.

Als we de samenleving willen behoeden voor totale ineenstorting, dienen we de invloed van economen fors terug te snoeien.
__________________
Iedere dag gaat het beter en beter en wij creeren een gouden toekomst !!!
www.groenepolitiek.info/
AndreasFirewolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 11:43   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AndreasFirewolf Bekijk bericht
Is het echt nodig om mijn hele artikel te herhalen en dan één regel tekst toe te voegen?

U wekt de indruk, dat u alleen maar de teksten herhaalt, die economen u hebben geleerd.
Kunt u uw mening ook beargumenteren ???

De meeste economen zijn CRIMINEEL
Uit sociaal wetenschappelijk onderzoek zijn onthutsende resultaten gekomen.

Het studeren van Economie leidt tot een lagere moraal en meer onethisch gedrag.
Economie studenten hebben een lagere morele standaard dan andere studenten aan het begin van hun studie.
Het verschil met andere studenten neemt toe tijdens hun studie.



Uit onderzoek blijkt:
Als de doorsnee econoom zijn moeder kan verkopen,
staat ze dezelfde dag nog op ebay.
Tegen elk aannemelijk bod !


Economie is geen wetenschap
Een wetenschap doet herhaalbare experimenten.
Economen ruzieën alleen maar over hun idiote theorieën.
Om economie wat wetenschappelijker te maken, stel ik het volgende experiment voor:

Europa ontslaat alle economen en men doet gewoon wat goed lijkt.
De USA volgt de adviezen van economen op.
Na tien jaar vergelijken we de economische ontwikkeling.
Waarschijnlijk maakt het vrijwel geen verschil.
Behalve dit: Europa bespaart een vermogen op idiote adviezen van criminele economen.

Inplaats dat we de economen ontslaan,
kunnen we ze ook een gratis geheel verzorgde reis naar Noord Korea aanbieden,
deelname aan een congres in het meest luxueuze hotel in Noord Korea.
Als ze eenmaal in het vliegtuig zitten, vertellen we de autoriteiten van Noord Korea
dat er een vliegtuig vol CIA-agenten aankomt, die Noord Korea willen bekeren tot het enige ware geloof: het kapitalisme.

Money akbar
Betekenis: Geld is alles, er is geen god dan geld.

We maken ons druk om de Islam en om islamitisch terrorisme.
Maar we lijden meer onder het geloof en de terreur van economen.
"Money akbar" is hun geloofsbelijdenis.
Je kunt nooit geld genoeg hebben, je moet altijd maar meer geld verdienen.

Maar: Voorbij een bepaald niveau verliest geld zijn betekenis.
Als je meer geld hebt dan je tijdens je leven op kunt maken, wordt het zinloos om je in te spannen voor geld.
Normale mensen gaan dan iets anders doen.
Mensen die dan toch doorgaan met geldverdienen, doen dat, omdat ze een geld-fettish hebben ontwikkeld.
Economen leren tijdens hun studie een geld-fettish te ontwikkelen.
Als ze dat niet al hebben voordat ze aan hun studie beginnen.

Als we de samenleving willen behoeden voor totale ineenstorting, dienen we de invloed van economen fors terug te snoeien.
1. Ik herhaal nergens iets, ik quote gewoon.
2. Je hebt geen kloten te maken van hetgeen ik schrijf. Dit is een openbaar forum waar je mag schrijven wat je wil, persoonlijke aanvallen en dergelijke zijn wel verboden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 11:44   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AndreasFirewolf Bekijk bericht
Is het echt nodig om mijn hele artikel te herhalen en dan één regel tekst toe te voegen?

U wekt de indruk, dat u alleen maar de teksten herhaalt, die economen u hebben geleerd.
Kunt u uw mening ook beargumenteren ???

De meeste economen zijn CRIMINEEL
Uit sociaal wetenschappelijk onderzoek zijn onthutsende resultaten gekomen.

Het studeren van Economie leidt tot een lagere moraal en meer onethisch gedrag.
Economie studenten hebben een lagere morele standaard dan andere studenten aan het begin van hun studie.
Het verschil met andere studenten neemt toe tijdens hun studie.



Uit onderzoek blijkt:
Als de doorsnee econoom zijn moeder kan verkopen,
staat ze dezelfde dag nog op ebay.
Tegen elk aannemelijk bod !


Economie is geen wetenschap
Een wetenschap doet herhaalbare experimenten.
Economen ruzieën alleen maar over hun idiote theorieën.
Om economie wat wetenschappelijker te maken, stel ik het volgende experiment voor:

Europa ontslaat alle economen en men doet gewoon wat goed lijkt.
De USA volgt de adviezen van economen op.
Na tien jaar vergelijken we de economische ontwikkeling.
Waarschijnlijk maakt het vrijwel geen verschil.
Behalve dit: Europa bespaart een vermogen op idiote adviezen van criminele economen.

Inplaats dat we de economen ontslaan,
kunnen we ze ook een gratis geheel verzorgde reis naar Noord Korea aanbieden,
deelname aan een congres in het meest luxueuze hotel in Noord Korea.
Als ze eenmaal in het vliegtuig zitten, vertellen we de autoriteiten van Noord Korea
dat er een vliegtuig vol CIA-agenten aankomt, die Noord Korea willen bekeren tot het enige ware geloof: het kapitalisme.

Money akbar
Betekenis: Geld is alles, er is geen god dan geld.

We maken ons druk om de Islam en om islamitisch terrorisme.
Maar we lijden meer onder het geloof en de terreur van economen.
"Money akbar" is hun geloofsbelijdenis.
Je kunt nooit geld genoeg hebben, je moet altijd maar meer geld verdienen.

Maar: Voorbij een bepaald niveau verliest geld zijn betekenis.
Als je meer geld hebt dan je tijdens je leven op kunt maken, wordt het zinloos om je in te spannen voor geld.
Normale mensen gaan dan iets anders doen.
Mensen die dan toch doorgaan met geldverdienen, doen dat, omdat ze een geld-fettish hebben ontwikkeld.
Economen leren tijdens hun studie een geld-fettish te ontwikkelen.
Als ze dat niet al hebben voordat ze aan hun studie beginnen.

Als we de samenleving willen behoeden voor totale ineenstorting, dienen we de invloed van economen fors terug te snoeien.
1. Ik herhaal nergens iets, ik quote gewoon.
2. Je hebt geen kloten te maken van hetgeen ik schrijf. Dit is een openbaar forum waar je mag schrijven wat je wil, persoonlijke aanvallen en dergelijke zijn wel verboden.

Dubbel!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 mei 2016 om 11:44.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 11:44   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AndreasFirewolf Bekijk bericht
Is het echt nodig om mijn hele artikel te herhalen en dan één regel tekst toe te voegen?

U wekt de indruk, dat u alleen maar de teksten herhaalt, die economen u hebben geleerd.
Kunt u uw mening ook beargumenteren ???

De meeste economen zijn CRIMINEEL
Uit sociaal wetenschappelijk onderzoek zijn onthutsende resultaten gekomen.

Het studeren van Economie leidt tot een lagere moraal en meer onethisch gedrag.
Economie studenten hebben een lagere morele standaard dan andere studenten aan het begin van hun studie.
Het verschil met andere studenten neemt toe tijdens hun studie.



Uit onderzoek blijkt:
Als de doorsnee econoom zijn moeder kan verkopen,
staat ze dezelfde dag nog op ebay.
Tegen elk aannemelijk bod !


Economie is geen wetenschap
Een wetenschap doet herhaalbare experimenten.
Economen ruzieën alleen maar over hun idiote theorieën.
Om economie wat wetenschappelijker te maken, stel ik het volgende experiment voor:

Europa ontslaat alle economen en men doet gewoon wat goed lijkt.
De USA volgt de adviezen van economen op.
Na tien jaar vergelijken we de economische ontwikkeling.
Waarschijnlijk maakt het vrijwel geen verschil.
Behalve dit: Europa bespaart een vermogen op idiote adviezen van criminele economen.

Inplaats dat we de economen ontslaan,
kunnen we ze ook een gratis geheel verzorgde reis naar Noord Korea aanbieden,
deelname aan een congres in het meest luxueuze hotel in Noord Korea.
Als ze eenmaal in het vliegtuig zitten, vertellen we de autoriteiten van Noord Korea
dat er een vliegtuig vol CIA-agenten aankomt, die Noord Korea willen bekeren tot het enige ware geloof: het kapitalisme.

Money akbar
Betekenis: Geld is alles, er is geen god dan geld.

We maken ons druk om de Islam en om islamitisch terrorisme.
Maar we lijden meer onder het geloof en de terreur van economen.
"Money akbar" is hun geloofsbelijdenis.
Je kunt nooit geld genoeg hebben, je moet altijd maar meer geld verdienen.

Maar: Voorbij een bepaald niveau verliest geld zijn betekenis.
Als je meer geld hebt dan je tijdens je leven op kunt maken, wordt het zinloos om je in te spannen voor geld.
Normale mensen gaan dan iets anders doen.
Mensen die dan toch doorgaan met geldverdienen, doen dat, omdat ze een geld-fettish hebben ontwikkeld.
Economen leren tijdens hun studie een geld-fettish te ontwikkelen.
Als ze dat niet al hebben voordat ze aan hun studie beginnen.

Als we de samenleving willen behoeden voor totale ineenstorting, dienen we de invloed van economen fors terug te snoeien.
1. Ik herhaal nergens iets, ik quote gewoon.
2. Je hebt geen kloten te maken van hetgeen ik schrijf. Dit is een openbaar forum waar je mag schrijven wat je wil, persoonlijke aanvallen en dergelijke zijn wel verboden.

Nogmaals??
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 mei 2016 om 11:44.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 12:46   #14
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Domheid, achterbaksheid en lafheid troef.
Dus u beslist in uw eentje over een heel land en een heel volk.
U bent wel ne straffe.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 12:47   #15
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
1. Ik herhaal nergens iets, ik quote gewoon.
2. Je hebt geen kloten te maken van hetgeen ik schrijf. Dit is een openbaar forum waar je mag schrijven wat je wil, persoonlijke aanvallen en dergelijke zijn wel verboden.

Nogmaals??
3 maal is meer dan genoeg.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 17:10   #16
MILOURAKKER
Burger
 
Geregistreerd: 14 juni 2012
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Dus u beslist in uw eentje over een heel land en een heel volk.
U bent wel ne straffe.
Dat doet de vakbond toch ook.
MILOURAKKER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 17:16   #17
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MILOURAKKER Bekijk bericht
Dat doet de vakbond toch ook.
Vakbond verenigt, dat hebben we vandaag gezien in Brussel.
Ik vond het zeer geslaagd.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 18:09   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Vakbond verenigt, dat hebben we vandaag gezien in Brussel.
Ik vond het zeer geslaagd.
nog geen significant deel van de bevolking nam deel.

Een significant deel van de bevolking deed gewoon zijn werk.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 19:06   #19
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Vermogensbelasting + 30-urenweek
kan u mij een gedetailleerd verslag bezorgen hoe dat financieel rond te krijgen is aub?


Indien ja, graag bezorgen dat ik het met veel aandacht kan lezen.

Indien nee: gelieve uw linkse populistische muil te houden
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 19:10   #20
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Met sossen aan de macht ?
Dat moet u me eens in detail uitleggen.
De CGT is merkelijk een veel erger geval dan Franse sossen. Dat zijn doodeenvoudig militante communisten. Bolsjevieken!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be