Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2016, 00:42   #21
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bovendien gaat hem weer of topic.

't Gaat hier over het betalen aan de sociale zekerheid in ruil voor gelijkgestelde jaren omdat je niet kon werken en studeren tegelijk.

.
Wie zegt dat,u toch niet.....

En al diegenen die destijds jarenlang avondschool hebben gevolgd dan....

Dacht u dat die in de loop der dag niets te doen hadden...

Die hebben destijds gewerkt én geleerd,en hun jaren worden evenmin in hun

pensioenberekening opgenomen wegens té lage verdienste,omdat men

destijds als minderjarige nooit het volle loon kreeg....

Het was slechts een percentage ervan ,gebaseerd op hun leeftijd...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 07:06   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De Wever zei dat elke werkloze met poten en oren binnen het jaar werk heeft!
Hij geeft die garantie wel, U niet?
Alweer een grove leugen, want zoiets heeft De Wever in geen jaren gezegd.

Iemand die een leugen vertelt, wetens en willens, is een ...
Iemand die systematisch leugens vertelt, wetens en willens, is een ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 07:10   #23
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ben Weyts?

Af en toe komt demonen grappig uit de hoek!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 07:12   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Wie zegt dat,u toch niet.....

En al diegenen die destijds jarenlang avondschool hebben gevolgd dan....

Dacht u dat die in de loop der dag niets te doen hadden...

Die hebben destijds gewerkt én geleerd,en hun jaren worden evenmin in hun

pensioenberekening opgenomen wegens té lage verdienste,omdat men

destijds als minderjarige nooit het volle loon kreeg....

Het was slechts een percentage ervan ,gebaseerd op hun leeftijd...
Ik heb vier jaar avondschool Spaans gedaan.
Ik moet daar geen extra pensioen voor krijgen.

Nu hoe dan ook: dat is een andere discussie; goed voor een juiste draad met het juiste onderwerp.

Hier in deze draad gaat het over deze bepaalde maatregel: iets voorzien in de pensioenberekening, voor jongeren die de moeite deden om een diploma te halen waar x jaren studie voor staat. (ik denk niet dat ge voor gebuisde jaren een afkoop kunt doen ...)

.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 08:16   #25
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jouw nick is sukkelaar; je zal dan toch wel weten uit te vissen welke de twee leugens zijn.


Ik was niet levenslang benoemd, maar wel tot aan mijn pensioenleeftijd. Ik ben niet op mijn 50ste gestopt. 't Kan vroeger zijn, 't kan later zijn, en 't kan heel wat later zijn (en dat is het ook vanzelfsprekend).


Die mensen hebben nog wel kansen.
En hoe bekwamer ze zijn, en energieker, hoe meer kansen.
Ik beweer niet dat ze garanties hebben. Spijtig genoeg: dat is niet mogelijk.

.
Ik hoor niemand méér zeveren over die loonkost uit ons land...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 08:34   #26
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik hoor niemand méér zeveren over die loonkost uit ons land...


De regeringsmaatregelen om de begroting op orde te stellen hebben niet de verhoopte resultaten opgebracht, en nu worden we nog maar eens geconfronteerd door herstructureringen waarbij mensen hun baan verliezen en dus aangewezen worden op een vervangingsinkomen. Je kan je beginnen af te vragen wat deze regeringen dan wel gerealiseerd hebben en of het zo wereldschokkend is zoals het wordt weergegeven in de media.
En het gaat niet enkel over de nog steeds te dure loonkost (nodig om de ambtenarij en haar "uitgestelde lonen" te financieren) maar zoals bij Douwe Egberts de veel te dure electriciteitstarieven, de slechte mobiliteit, ...
Waar zijn die grote veranderingen?



demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2016, 09:43   #27
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bovendien gaat hem weer of topic.

't Gaat hier over het betalen aan de sociale zekerheid in ruil voor gelijkgestelde jaren omdat je niet kon werken en studeren tegelijk.

.
Een kleine maar niet onbelangrijke bijvoeging schoofje:
Dat jaar dat je afkoopt telt wel NIET mee als dienstjaar om bv aan de nodige 43 jaar te geraken om pensioen gerechtigde te zijn, maar het telt wel mee in de financiële berekening van je pensioen.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2016, 09:57   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Een kleine maar niet onbelangrijke bijvoeging schoofje:
Dat jaar dat je afkoopt telt wel NIET mee als dienstjaar om bv aan de nodige 43 jaar te geraken om pensioen gerechtigde te zijn, maar het telt wel mee in de financiële berekening van je pensioen.
In zoverre de pensioengerechtigde leeftijd in dienstjaren kan uitgedrukt worden. Dacht dat dit eerder een absoluut getal was (67 jaar...).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2016, 10:04   #29
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Een kleine maar niet onbelangrijke bijvoeging schoofje:
Dat jaar dat je afkoopt telt wel NIET mee als dienstjaar om bv aan de nodige 43 jaar te geraken om pensioen gerechtigde te zijn, maar het telt wel mee in de financiële berekening van je pensioen.
Als ge uw pensioenbedrag simuleert op My Pensioen krijg je als voetnoot te lezen dat de uitkomst niet kan gegarandeerd worden.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2016, 10:08   #30
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
In zoverre de pensioengerechtigde leeftijd in dienstjaren kan uitgedrukt worden. Dacht dat dit eerder een absoluut getal was (67 jaar...).
Die dienstjaren zijn diefstal :
- een netto-ontvanger bv leraar met 20u/week en 4 maanden verlof = 640u krijgt een veel hoger pensioen dan
- een werknemer uit de privé die 90u/week werkt en maar 1 maand verlof heeft = 3.960u

Deze berekeningswijze is niet langer houdbaar in een steeds meer geflexibiliseerde arbeidsmarkt.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2016, 10:14   #31
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
In zoverre de pensioengerechtigde leeftijd in dienstjaren kan uitgedrukt worden. Dacht dat dit eerder een absoluut getal was (67 jaar...).
Dat hangt van je leeftijd af Bob, en....of je al of niet vroeger met pensioen wil of kan gaan.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2016, 10:15   #32
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Die dienstjaren zijn diefstal :
- een netto-ontvanger bv leraar met 20u/week en 4 maanden verlof = 640u krijgt een veel hoger pensioen dan
- een werknemer uit de privé die 90u/week werkt en maar 1 maand verlof heeft = 3.960u

Deze berekeningswijze is niet langer houdbaar in een steeds meer geflexibiliseerde arbeidsmarkt.
En in welke categorie zit jij Demonen ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2016, 10:23   #33
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb vier jaar avondschool Spaans gedaan.
Ik moet daar geen extra pensioen voor krijgen.

Nu hoe dan ook: dat is een andere discussie; goed voor een juiste draad met het juiste onderwerp.

Hier in deze draad gaat het over deze bepaalde maatregel: iets voorzien in de pensioenberekening, voor jongeren die de moeite deden om een diploma te halen waar x jaren studie voor staat. (ik denk niet dat ge voor gebuisde jaren een afkoop kunt doen ...)

.

.
Dit hoort hier wel degelijk thuis. Als ik het goed begrijp had Svennies het niet over het systeem van avondonderwijs, maar over het systeem leercontract. En daar kan ik over meespreken.

Mijn lesrooster in dat systeem bedroeg hetzelfde aantal uren (16) als de lesuren van mijn kinderen aan de unief. En dan weet ik dat mijn kinderen dikwijls zelfs niet aanwezig waren maar op kot studeerden.

Zij zouden van deze pensioenmaatregel kunnen gebruik maken.

Ikzelf kan dat niet. Omdat de school toen niet in erkend volledig dagonderwijs was. En alhoewel ik gedurende die 3 jaren (buiten sommige uren dat er in de dag les was)full-time, ook onder de schoolvakanties gewerkt heb voor een laag loon, telt dat niet mee als gelijkgestelde jaren, noch voor de berekening van de hoogte van mijn pensioen.

Als ik die 3 jaren aan de uier van den dop gehangen (en dus wél overheidsgeld ontvangen hebben) had waren dat gelijkgestelde jaren en zou ik wél aan 45 volledige 'gewerkte' jaren dienst komen en een volledig pensioen krijgen.

Ik denk dat dit dus zeer terecht thuishoort in deze discussie.

Laatst gewijzigd door pajoske : 17 september 2016 om 10:24.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2016, 10:32   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dit hoort hier wel degelijk thuis. Als ik het goed begrijp had Svennies het niet over het systeem van avondonderwijs, maar over het systeem leercontract. En daar kan ik over meespreken.
...
Ja, luistert, hij gebruikte letterlijk het woord avondschool ...

Verder sta ik open voor elk voorstel dat meer eerlijkheid brengt in alle aspecten van de sociale zekerheid.

Wat betreft pensioen en pensioenleeftijd dringt zich dan wel een zeer grondige hervorming op. Bijvoorbeeld in een systeem dat wel eens 'rugzakje' genoemd wordt.

Maar durf er nog maar aan te denken, en de vakboungders gaan al in staking. Gesteund door sossen en acw-ers in de regering.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2016, 10:33   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Die dienstjaren zijn diefstal :
- een netto-ontvanger bv leraar met 20u/week en 4 maanden verlof = 640u krijgt een veel hoger pensioen dan
- een werknemer uit de privé die 90u/week werkt en maar 1 maand verlof heeft = 3.960u

Deze berekeningswijze is niet langer houdbaar in een steeds meer geflexibiliseerde arbeidsmarkt.
Er is geen enkele politieke partij, of vakbond, die de moed heeft om deze ongelijkheid aan te pakken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2016, 10:39   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Die dienstjaren zijn diefstal :
- een netto-ontvanger bv leraar met 20u/week en 4 maanden verlof = 640u krijgt een veel hoger pensioen dan
- een werknemer uit de privé die 90u/week werkt en maar 1 maand verlof heeft = 3.960u

Deze berekeningswijze is niet langer houdbaar in een steeds meer geflexibiliseerde arbeidsmarkt.
90 uren per week werken.
Jij hebt dat gedaan, gedurende langere tijd. Dat heb je ons toch verteld, hier op dit forum.

Wie veel werkt, moet veel beloond worden. Wie slimmer werkt, moet ook meer beloond worden. (Nathalia verdient meer dan Sonja De Vos die geen toon kan houden, maar in haar gehucht populair is omdat ze dikke tetten heeft)

Je kan echter wel teveel werken, en daardoor een slag van de molen krijgen voor de rest van je leven.
Dat doet voor betrokkene zelf meestal geen pijn, maar 't is wel vervelend voor anderen. Vb. voor andere forummers.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2016, 11:07   #37
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er is geen enkele politieke partij, of vakbond, die de moed heeft om deze ongelijkheid aan te pakken.
Is de politieke beslissing van een tweede en derde pensioenpijler, dan geen moedige beslissing Bob ? Want vakbonden hebben hierover geen beslissingsmacht !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be