Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2017, 15:29   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Onbeschaamde multicul-prietpraat.

Citaat:
John Vandaele
Journalist MO*.
Een collega stuurde me een Facebookbericht van de staatssecretaris voor Asiel en Migratie, Theo Francken (N-VA). Daarin schreef hij: ‘Onder links onverwijderbaar want “het is toch ons crimineeltje”. Ik trok zonet zijn verblijfskaart in. Dat kan dankzij onze nieuwe vreemdelingenwet. Weg met deze zware crimineel. Weg ermee. Deel als je dit steunt.’ Verschillende dingen vielen me op.
...
Iets in de toon van dit bericht trof me als ongepast voor ‘mijn’ staatssecretaris, want dat is Theo Francken tot nader order. Hij vertegenwoordigt alle Belgen. Wat is er ongepast aan? De herhalingen die een emotionaliteit en een afkeer voor de geest roepen die ik niet verwacht van een staatssecretaris. ‘Geweld, geweld, geweld’, ‘weg met deze zware crimineel, weg ermee’. Ik betreur dat Francken zo over mensen spreekt.
Denken dat het buitenland een stort is waar we ‘onze’ criminelen kunnen dumpen, is niet van deze tijd
Naar mijn gevoel zet het aan tot haat jegens deze crimineel, deze anonieme Congolees. Francken zegt niet dat alle Congolezen crimineel zijn, maar legt hij niet toch subtiel een link tussen Congolezen en criminaliteit? Zou hij bij een Vlaming met een even dik dossier schrijven ‘één Vlaming en 14 jaar aan veroordelingen…’? Hoe dan ook, een staats*secretaris hoort niet hijgerig aan te zetten tot haat, zelfs niet jegens criminelen. Onze rechtsstaat buigt zich over criminaliteit. Een staatssecretaris hoort er niet stampvoetend – geweld, geweld, geweld – naast te gaan staan.
Er is ook, opnieuw, de uitval naar ‘links’: waarbij ‘onze crimineeltjes’ suggereert dat links allochtone criminelen vertroetelde. De feiten zeggen iets anders: vreemdelingen zijn al decennia sterk vertegenwoordigd in de gevangenissen. En met drie in een cel voor twee in Vorst, samen met nummer vier – de toiletemmer, zo aangenaam is dat nu ook weer niet. De PS heeft notoir te weinig geïnvesteerd in Waalse gevangenissen.
Ik begrijp de woede waarop de staatssecretaris inspeelt: we hebben hier een vreemdeling op ons grondgebied ontvangen, en wat was onze beloning? Misdadigheid. Die begrijpelijke kwaadheid ligt aan de basis van dit bericht en het uitwijzingsbeleid van de regering.
...
België versast gevaarlijk criminele mensen naar het buitenland. Is dat rationeel of is het gewoon een afreageren van de ergernis? Als mensen die hier van kindsbeen af zijn – vanaf hun zevende jaar of hun geboorte – crimineel gedrag vertonen, is dat gedrag ontstaan in onze samenleving. Is het wel zo evident om die probleemgevallen dan naar elders te jagen? Pakken we alle problemen zo aan? Als een dief in ons huis steelt, jagen we die dan naar andermans erf? Weg ermee? Nee, de dief wordt opgepakt en voor de hele samenleving uit circulatie genomen.
We spreken er schande over als we afval in Afrikaanse landen dumpen, maar is deze aanpak niet even erg? Gedraagt een rijk land als België zich daarmee als een verantwoordelijke global citizen? Hebben we echt niets te maken met hoe het gaat in Congo? Toch wel. We besteden dit jaar 37 miljoen euro aan ontwikkelingssamenwerking in dat fragiele land. En het voorbije weekend zaten Congolezen onder de vluchtelingen die in Italië aan wal gingen. Denken dat het buitenland een stort is waar we probleemloos ‘onze’ criminelen kunnen dumpen, om er nooit meer van te horen, is niet meer van deze tijd.
uit DSonline .
Dit artikel toont nog eens aan hoe moeilijk het door sommige lieden gemaakt wordt om de multiculstal die diegenen gemaakt hebben die voorafgingen eindelijk weer op te kuisen voor ze de ganse maatschappij verpest en in de vernieling werkt!
"Vuistdik dossier, één Congolees, 14 jaar aan veroordelingen, diefstallen, inbraken, geweld, geweld, geweld. Vanaf 7 jaar in België. "
Echt een proficiat waard, en dat stuk ... moeten wij hier voor de rest van zijn leven onderhouden, in of uit de gevangenis. Gewoon wachten tot hij nog eens 7 of 14 of... jaren hier het krapuul loopt uit te hangen???

"Onder links onverwijderbaar..." inderdaad, zoals links de zeldzame exemplaren die op het vliegtuig belandden om het land uitgezet te worden via een "gepaste" rechter nog van het vliegtuig haalde voor dat opsteeg!

"Denken dat het buitenland een stort is waar we ‘onze’ criminelen kunnen dumpen, is niet van deze tijd"
Maar... dat is niet "onze" crimineel! Zo kun je er een miljoen van dat soort vreemdelingen laten binnenstromen, ze "Belg" maken en onze maatschappij en belastingbetalers ervoor te laten opdraaien! De fout met het bovenstaande sujet is dat men hem hier nooit 7 jaar lang het crimineeltje had moeten laten uithangen. Het kereltje heeft vooral geleerd dat het hier allemaal wel meevalt, wat gevangenis erbij nu en dan, beter dan in de brousse rondlopen! Hier heeft hij kost en inwoon zonder er een klop te hoeven voor doen! Wij moeten niet denken dan het buitenland een stort is voor "onze criminelen" maar in het buitenland mag men denken dat het hier een stort is voor hun criminelen? Leuk.

"We besteden dit jaar 37 miljoen euro aan ontwikkelingssamenwerking in dat fragiele (Congolese) land". Juist, en ze worden er elk jaar stukken beter van! Sinds de onafhankelijkheid in 1960 hebben ze enorme stappen vooruit gezet! Oorlog, slachtpartijen, hongersnood, kindersterfte, verkrachtingen enz enz enz En dit voor nog de volgende decennia. We moeten ze echt nog veel van ons belastinggeld naar hun kop gooien zonder verder eisen te stellen.

Eindelijk iemand zoals Francken die niet doet zoals zovele politiekers hem voor hebben gedaan: niets!

Laatst gewijzigd door andev : 6 juli 2017 om 15:53.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 16:01   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Mooie oefening standup comedy van meneer John Vandaele.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 juli 2017 om 16:02.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 17:25   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

John Vandaele, de criminelenfluisteraar.

Spijtig dat hij niet meer weerklank krijgt, want dat zou een leuk meenemertje zijn bij de volgende verkiezingen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be