Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2005, 13:43   #1
Tijl Uilenspiegel
Burger
 
Tijl Uilenspiegel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Berichten: 172
Standaard Belgie meest communistische land in Europa



Citaat:
Hoe hoger het loon, hoe groter de kloof met pensioen

Het minimumpensioen in België is bij de beste van de dertig lidstaten van de Oeso.

Dat is de economische denktank van de geïndustrialiseerde wereld. De Oeso-experten onderzochten de pensioenstelsels in de dertig lidstaten. Op basis van de pensioenbedragen, de pensioenleeftijd en de levensverwachting werden een aantal kostencalculaties verricht. De pensioenbedragen worden uitgedrukt als een percentage van het vroegere inkomen.

Wat betreft de minimumpensioenen - uitgedrukt als een procent van het gemiddelde loon - zit België internationaal in de top vijf. Wanneer het echter gaat om mensen met een min of meer normale loopbaan, en dus om pensioenen in verhouding tot de vroegere verdiensten, blijkt het Belgisch pensioen (1e pijler) weinig vrijgevig.

Voor mensen met een laag loon, zit het Belgisch pensioen nog dicht bij het Oeso-gemiddelde van 84 procent. Dat percentage daalt in België beduidend sterker dan in de andere Oeso-landen naarmate het loon stijgt. Voor mensen met een hoog loon is het pensioen in België duidelijk minder dan de helft van het vroegere loon, terwijl het Oeso-gemiddelde bijna 60 procent bedraagt.

Bovendien zijn de pensioenen in België geplafonneerd, op ongeveer 125 procent van het gemiddelde inkomen, waardoor de kloof tussen pensioen en loon bij de beste verdieners pijlsnel stijgt.

Dus zorg dat ge in Belgie uw gans leven van een vervanginsinkomen geniet uw pensioen lijd er bijna niet onder. Dit noemt men herverdelen. Als ge jong bent en wilt werken kunt ge nog altijd uitwijken naar het buitenland waar werken nog wel beloond wordt.
Tijl Uilenspiegel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 13:48   #2
Bitweiser
Provinciaal Statenlid
 
Bitweiser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 603
Standaard

Of je zorgt voor een alternatieve financiering in de vorm van pensioensparen of door middel van een groepsverzekering.
Helaas vrees ik dat, indien de rode invloed binnen de (nog te vormen) regering(en) zal aanhouden, ook aan deze vorm van inkomen zal geknabbeld worden.
Dan blijft de vraag: hoe de oude dag veilig stellen?
Twee oplossingen:
1) Blijven werken tot je 95ste.
2) Speel Lotto

Mvg.
__________________
Schild en vriend
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 13:51   #3
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

dat noemt men parasitieren op de samenleving.

het is tijd om de SZ volledig af te schaffen (met uitzondering voor mindervaliden).

mijn loon is bv 2500 brutto. Eerst trekt men de zogenaamde 'sociale' bijdrage af = 13% = 325 euro, dan betaalt mijn baas nog es rond 30% 'sociale' zekerheid op mijn brutto loon, ff rekenen : 750 euro. Per maand verlies ik 1075 euro aan de zogenaamde 'sociale" zekerheid. Per jaar is het 1075*14= 15050 euro !!!!!!

Met 1075 netto extra per maand kan ik ZELF mijn eigen pensioen sparen, kan ik ZELF eventuele werkloosheid opvangen, kan ik zelf voor medische uitgaven zorgen.


Imho moet iedereen zelf kunnen kiezen tussen zelf sparen voor eigen pensioen of het aan de staat te laten... Nu voel ik mij bestolen ter voordele van parasieterende werkloze medeburger
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 14:22   #4
Bitweiser
Provinciaal Statenlid
 
Bitweiser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
dat noemt men parasitieren op de samenleving.

het is tijd om de SZ volledig af te schaffen (met uitzondering voor mindervaliden).

mijn loon is bv 2500 brutto. Eerst trekt men de zogenaamde 'sociale' bijdrage af = 13% = 325 euro, dan betaalt mijn baas nog es rond 30% 'sociale' zekerheid op mijn brutto loon, ff rekenen : 750 euro. Per maand verlies ik 1075 euro aan de zogenaamde 'sociale" zekerheid. Per jaar is het 1075*14= 15050 euro !!!!!!

Met 1075 netto extra per maand kan ik ZELF mijn eigen pensioen sparen, kan ik ZELF eventuele werkloosheid opvangen, kan ik zelf voor medische uitgaven zorgen.


Imho moet iedereen zelf kunnen kiezen tussen zelf sparen voor eigen pensioen of het aan de staat te laten... Nu voel ik mij bestolen ter voordele van parasieterende werkloze medeburger
Een mooie gedachte maar dit is helaas niet werkbaar. Stel dat je in jou voorbeeld 10 jaar hebt gewerkt en dus 150.500 euro (= 6 mio bef) aan de kant hebt staan. Dan wordt je ernstig ziek en je moet gehospitaliseerd worden. Je vele geld zal snel smelten als sneeuw voor de zon.
Een andere benadering is de verschillen tussen rijk en arm. Ik verdien bruto veel meer en zal dus ook later veel rijker zijn. enz. enz.

Mijn inziens is het huidige systeem perfect ware het niet dat er twee grote ingrepen moeten gebeuren:
  1. de bijdrage verkleinen zodat netto iedere werkende mens meer in het loonzakje krijgt;
  2. de rotte appels eruit gooien zodat het sociale zekerheid het kan redden met onze verminderde bijdragen.
Volgens mij de simpelste en sociaalse oplossing en dan heb ik het nog niet eens gehad over de splitsing van de sociale zekerheid.

Mvg.
__________________
Schild en vriend
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 14:26   #5
Haider
Banneling
 
 
Haider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Locatie: Jodenstad Antwerpen
Berichten: 265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
dat noemt men parasitieren op de samenleving.

het is tijd om de SZ volledig af te schaffen (met uitzondering voor mindervaliden).

mijn loon is bv 2500 brutto. Eerst trekt men de zogenaamde 'sociale' bijdrage af = 13% = 325 euro, dan betaalt mijn baas nog es rond 30% 'sociale' zekerheid op mijn brutto loon, ff rekenen : 750 euro. Per maand verlies ik 1075 euro aan de zogenaamde 'sociale" zekerheid. Per jaar is het 1075*14= 15050 euro !!!!!!

Met 1075 netto extra per maand kan ik ZELF mijn eigen pensioen sparen, kan ik ZELF eventuele werkloosheid opvangen, kan ik zelf voor medische uitgaven zorgen.


Imho moet iedereen zelf kunnen kiezen tussen zelf sparen voor eigen pensioen of het aan de staat te laten... Nu voel ik mij bestolen ter voordele van parasieterende werkloze medeburger
Wat een degoutante opmerking Duizenden Vlamingen zijn vandaag werkloos door het geknoei van de jodenpartijen. Schrijnend om te zien dat er nog steeds Vlamingen zijn die slapen onder een autostradebrug en hun eten uit de vuilniszakken van de supermarkten moeten gaan halen maar voor zulke associale dikkennekken zoals u mag de SZ afgschafd worden. Laat maar duizenden Vlamingen honger lijden enkel en alléén om dat Shizie een villa in Brasschaat wil met een Porsche onder zijn kloten. Probeer al eens alle vreemdelingen en asielprofiteurs te verwijderen van de sociale zekerheid dan zal er tenminste méér geld zijn voor de Vlamingen die het echt nodig hebben.

Als ik van u was: verhuis naar de JEWSA!

Laatst gewijzigd door Haider : 2 mei 2005 om 14:33.
Haider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 14:34   #6
Bitweiser
Provinciaal Statenlid
 
Bitweiser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haider
Associaal stuk uitschot Duizenden Vlamingen staan vandaag op uitkering, leven in miserie door de liberale multi-kul samenleving die in de Europese burgers hun strot wordt geduwd. Ik zou zeggen verhuis naar de Jewsa daar hanteert men de principes van het "rijk volk eerst"!!!!
Ts ts ts....ook ik ben het niet eens met Shizie, maar dit wil niet zeggen dat ik hem daarom moet uitmaken voor uitschot. Vrije meningsuiting, zegt u dat iets?
Argumenteren en Tegenargumenteren is de boodschap. Ook al is dat soms moeilijk.
__________________
Schild en vriend
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 14:35   #7
time bomb
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haider
Wat een degoutante opmerking Duizenden Vlamingen zijn vandaag werkloos door het geknoei van de jodenpartijen. Schrijnend om te zien dat er nog steeds Vlamingen zijn die slapen onder een autostradebrug en hun eten uit de vuilniszakken van de supermarkten moeten gaan halen maar voor zulke associale dikkennekken zoals u mag de SZ afgschafd worden. Laat maar duizenden Vlamingen honger lijden enkel en alléén om dat Shizie een villa in Brasschaat wil met een Porsche onder zijn kloten. Probeer al eens alle vreemdelingen en asielprofiteurs te verwijderen van de sociale zekerheid dan zal er tenminste méér geld zijn voor de Vlamingen die het echt nodig hebben.

Als ik van u was: verhuis naar de JEWSA!
met 2500€ bruto zou ik hem niet meteen tot het rijke volk rekenen...
__________________
er is maar 1 partij die niks verkeerd kan doen: blanco
time bomb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 14:40   #8
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haider
Wat een degoutante opmerking Duizenden Vlamingen zijn vandaag werkloos door het geknoei van de jodenpartijen. Schrijnend om te zien dat er nog steeds Vlamingen zijn die slapen onder een autostradebrug en hun eten uit de vuilniszakken van de supermarkten moeten gaan halen maar voor zulke associale dikkennekken zoals u mag de SZ afgschafd worden. Laat maar duizenden Vlamingen honger lijden enkel en alléén om dat Shizie een villa in Brasschaat wil met een Porsche onder zijn kloten. Probeer al eens alle vreemdelingen en asielprofiteurs te verwijderen van de sociale zekerheid dan zal er tenminste méér geld zijn voor de Vlamingen die het echt nodig hebben.

Als ik van u was: verhuis naar de JEWSA!
Ik denk dat het voor U tijd is om ontmaagd te worden =) Het is nooit te laat vergeet het niet!!!!

De meeste werklozen kunnen rap werk vinden als ze zin krijgen er is genoeg werk voor iedereen! maar neen, aan de band werken of in de bouw is niet gewenst, dus gaat men liever doppen

Mijn vader is 54 en werd verleden jaar op straat gezet door Real Software, geen 3 maand later had hij al iets anders gevonden in een dode sector ook!
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 14:41   #9
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door time bomb
met 2500€ bruto zou ik hem niet meteen tot het rijke volk rekenen...
die 2500 brutto was een voorbeeld, er staat 'bv' voor het bedrag.

mijn loon is irrelevant
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 14:42   #10
Haider
Banneling
 
 
Haider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Locatie: Jodenstad Antwerpen
Berichten: 265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door time bomb
met 2500€ bruto zou ik hem niet meteen tot het rijke volk rekenen...
Het komt erop néér dat sommigen hier een systeem zoals in de JEWSA willen waar duizenden Amerikanen in bestaansonzekerheid leven. Dit is voor een nationalistisch Europa onaanvaardbaar.
Haider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 14:43   #11
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Een mooie gedachte maar dit is helaas niet werkbaar. Stel dat je in jou voorbeeld 10 jaar hebt gewerkt en dus 150.500 euro (= 6 mio bef) aan de kant hebt staan. Dan wordt je ernstig ziek en je moet gehospitaliseerd worden. Je vele geld zal snel smelten als sneeuw voor de zon.
Een andere benadering is de verschillen tussen rijk en arm. Ik verdien bruto veel meer en zal dus ook later veel rijker zijn. enz. enz.

Mijn inziens is het huidige systeem perfect ware het niet dat er twee grote ingrepen moeten gebeuren:
  1. de bijdrage verkleinen zodat netto iedere werkende mens meer in het loonzakje krijgt;
  2. de rotte appels eruit gooien zodat het sociale zekerheid het kan redden met onze verminderde bijdragen.
Volgens mij de simpelste en sociaalse oplossing en dan heb ik het nog niet eens gehad over de splitsing van de sociale zekerheid.

Mvg.

Het eerste wat ik zou doen is mezelf verzekeren tegen volledige arbeidsongeschiktijd..
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 14:44   #12
Haider
Banneling
 
 
Haider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Locatie: Jodenstad Antwerpen
Berichten: 265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Ik denk dat het voor U tijd is om ontmaagd te worden =) Het is nooit te laat vergeet het niet!!!!

De meeste werklozen kunnen rap werk vinden als ze zin krijgen er is genoeg werk voor iedereen! maar neen, aan de band werken of in de bouw is niet gewenst, dus gaat men liever doppen

Mijn vader is 54 en werd verleden jaar op straat gezet door Real Software, geen 3 maand later had hij al iets anders gevonden in een dode sector ook!
Iemand die ik ken is al reeds 3 maanden werkloos, gaat solliciteren, volgt cursussen maar heeft géén werk. Door de verplichte quota gaan meestal de buitenlanders en de asielprofiteurs ermee lopen. Die zijn nu éénmaal goedkoper of ken je het verhaal van de "Poolse vrachtwagenchauffeurs niet"????
Haider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 14:47   #13
Haider
Banneling
 
 
Haider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Locatie: Jodenstad Antwerpen
Berichten: 265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Het eerste wat ik zou doen is mezelf verzekeren tegen volledige arbeidsongeschiktijd..
Een systeem dus zoals in de Jewnited States Of America. Wéét wel als je het sociale opvangnet opdoekt de criminaliteit en het terrorisme nog zullen verhogen. Géén enkele rijke associaal individu zal nog veilig de straat op kunnen lopen. Uw "rijk volk eerst" theorie wordt eerlijk gezegd niet gesmaakt binnen nationalistisch rechts!
Haider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 14:56   #14
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haider
Een systeem dus zoals in de Jewnited States Of America. Wéét wel als je het sociale opvangnet opdoekt de criminaliteit en het terrorisme nog zullen verhogen. Géén enkele rijke associaal individu zal nog veilig de straat op kunnen lopen. Uw "rijk volk eerst" theorie wordt eerlijk gezegd niet gesmaakt binnen nationalistisch rechts!

Ik ga mij zo beleefd mogelijk proberen uit te drukken :

I dont give a f*ck wat er in binnen nationalistisch rechts gesmaakt wordt...

Hopelijk voelen de meeste andere forumgangers ongeveer hetzelfde.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 15:00   #15
CHW
Burgemeester
 
CHW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haider
Een systeem dus zoals in de Jewnited States Of America. Wéét wel als je het sociale opvangnet opdoekt de criminaliteit en het terrorisme nog zullen verhogen. Géén enkele rijke associaal individu zal nog veilig de straat op kunnen lopen. Uw "rijk volk eerst" theorie wordt eerlijk gezegd niet gesmaakt binnen nationalistisch rechts!
Dit is waar : wat je bespaart op uitkeringen e.d. mag je daarna in politie en gevangenissen steken : kijk maar naar het aantal gevangenissen in de US, veel meer dan bij ons.
Daarentegen : 'Jewnited' moet dat nu echt?
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 15:01   #16
Haider
Banneling
 
 
Haider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Locatie: Jodenstad Antwerpen
Berichten: 265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Ik ga mij zo beleefd mogelijk proberen uit te drukken :

I dont give a f*ck wat er in binnen nationalistisch rechts gesmaakt wordt...

Hopelijk voelen de meeste andere forumgangers ongeveer hetzelfde.
Ik denk persoonlijk dat A. Hitler nog een serieuze fout heeft gemaakt. Nml. géén gestreepte pjyama's te hebben voorzien voor de liberalen(met blauw driehoek) inclusief
Haider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 15:01   #17
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haider
Iemand die ik ken is al reeds 3 maanden werkloos, gaat solliciteren, volgt cursussen maar heeft géén werk. Door de verplichte quota gaan meestal de buitenlanders en de asielprofiteurs ermee lopen. Die zijn nu éénmaal goedkoper of ken je het verhaal van de "Poolse vrachtwagenchauffeurs niet"????

Geloof je zelf dat 'iemand die je kent' juist niet aangenomen wordt omdat 'asielzoekers en andere buitenlandse profiteurs' jobs krijgen ? Of wil je het gewoon geloven ?


Geloof mij : iemand die bekwaam is vindt rap werk in ELKE sector...
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 15:02   #18
Haider
Banneling
 
 
Haider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Locatie: Jodenstad Antwerpen
Berichten: 265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHW
Daarentegen : 'Jewnited' moet dat nu echt?
Men moet de zaken noemen zoals ze zijn. 8)
Haider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 15:21   #19
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

het is maar logisch dat mensen die veel verdienen meer kunnen sparen en dus geen al te hoog pensioen nodig hebben.
de hebzucht druipt er weer af bij de asociale reacties.

wat mij betreft zou men boven een bepaald zeer hoog inkomen het pensioensrecht verliezen.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 2 mei 2005 om 15:22.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 15:22   #20
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Prachtige "thread" is dit : eerst de Sz afschaffen (liefdadigheid : vrijwillige Sz moet volstaan) en daarna alle joden en vreemdelingen in pijama steken , kentekens uitdenken voor diverse zaken zoals daar zijn seksuele geaardheid, etnische afkomst, religieuze groep, politieke mening etc..
daarna kan je nog mentaal en fysisch gehandicapten gaan vergassen...

ik zou zeggen mensen probeer elders ook eens leuk te zijn.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be