Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2016, 10:40   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard Kerk krijgt 76 miljoen, islam 350.000 euro

BRON

Detail tekst:

Citaat:
De katholieke kerk in Vlaanderen krijgt jaarlijks bijna 76 miljoen subsidie. Dat is 90 procent van het totaal. De islam moet het doen met 347.780 euro. Dat zet de deur open voor radicalisering, zeggen onderzoekers.
Met alle respect voor zij die erin geloven maar ik wil daar geen euro mee voor ophoesten.

Ik ben meer fan voor het afbreken van al dat soort 'tempels' daar die in de meeste gevallen toch maar staan om het boeltje overhoop te zetten.

En dat schrijf ik uit oogpunt van dat de meeste oorlogen die op de 'Aardkloot dezes' op huidig ogenblik aan de gang zijn 'godsdienstoorlogen' zijn.

Op zich is dat niks nieuws ... Godsdienstoorlog

Ze beginnen wel meer en meer een storend karakter aan te nemen die godsdienstoorlogen en zijn een gevaar voor de samenleving.

Dus afbreken die tempels/kerken/moskeeën/synagogen/andere ... of tot een minimum beperken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 augustus 2016 om 10:42.
Universalia is offline  
Oud 10 augustus 2016, 10:52   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Die 76 miljoen voor de kerk is ook compleet geschift net zoals dat geld voor de islam trouwens, hoe weinig het ook lijkt in vergelijking met de kerk.

Men zegt altijd dat kerk en staat gescheiden zijn bij ons maar waarom zou de staat de kerk dan nog zo zwaar moeten ondersteunen? Ik zie daar geen enkele meerwaarde in.
Hypochonder is offline  
Oud 10 augustus 2016, 10:58   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die 76 miljoen voor de kerk is ook compleet geschift net zoals dat geld voor de islam trouwens, hoe weinig het ook lijkt in vergelijking met de kerk.

Men zegt altijd dat kerk en staat gescheiden zijn bij ons maar waarom zou de staat de kerk dan nog zo zwaar moeten ondersteunen? Ik zie daar geen enkele meerwaarde in.
Wel ik kan u bij uw schrijven geen ongelijk geven want ik zie die meerwaarde eigenlijk ook niet echt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 augustus 2016 om 10:58.
Universalia is offline  
Oud 10 augustus 2016, 11:15   #4
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Gewoon een vraag.
Ik hoor velen verkondigen dat de Europese of Vlaamse cultuur moet beschermd worden tegen de indringers. Horen die kerken er dan ook niet bij? Is dat geen cultuurpatrimonium dat beschermd moet worden?
Het Verzet is offline  
Oud 10 augustus 2016, 11:30   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Vergat ik nog Kirchensteuer/kerkbelasting

Cultuur?


__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 augustus 2016 om 11:33.
Universalia is offline  
Oud 10 augustus 2016, 11:41   #6
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.229
Standaard

Dus er zijn 76 347 780 euro te veel kosten.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline  
Oud 10 augustus 2016, 11:46   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Ik vind wel dat katholieke mensen maar de helft zouden mogen terugtrekken van de ziekenkas, als wat niet-gelovigen terug trekken.
Want als katholieken ziek worden, is het te wijten aan het feit dat ze niet hard genoeg gebeden hebben.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 augustus 2016, 12:47   #8
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Dat is nu in België haast ''700 miljoen euro'' subsidies per jaar aan erkende godsdiensten ! In 2008 werd door de verschillende overheden in België in totaal 646,3 miljoen euro uitgegeven aan godsdienst en lekendom. Dat meldt socioloog Jan Hertogen. Hertogen baseert zich voor dat bedrag op het boek 'Le financiement public des religions et de la laïcité en Belgique' van Caroline Sägesser en Jean-Philippe Schreiber. Het bedrag van 646,3 miljoen in 2008 ligt 44,8 miljoen euro hoger dan in 2000. Ongeveer de helft van het bedrag (325,2 miljoen euro) was bestemd voor godsdienstlessen en lessen moraal in het onderwijs. Daarnaast ging 321,1 miljoen euro naar de werking, salarissen, pensioenen, patrimonium en dergelijke. Van die 321,1 miljoen euro blijkt 275,3 miljoen (85 procent) naar de katholieke erediensten te gaan. Acht procent (25,8 miljoen euro) is bestemd voor het lekendom. De protestantse eredienst is goed voor 2,5 procent van de uitgaven, de islam voor 2,1 procent. Bijna 700 miljoen euro jaarlijks voor lugubere obscurantistische en zelfs zeer dodelijke waanzin !
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline  
Oud 10 augustus 2016, 13:37   #9
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Gewoon een vraag.
Ik hoor velen verkondigen dat de Europese of Vlaamse cultuur moet beschermd worden tegen de indringers. Horen die kerken er dan ook niet bij? Is dat geen cultuurpatrimonium dat beschermd moet worden?
Dat heeft mijns inziens maar gedeeltelijk met cultuur te maken. Kerken en de kunstwerken die er in staat dat is inderdaad gedeeltelijk cultuur maar de lonen en pensioenen van de geestelijken zoals priesters, bisschoppen, nonnen en dergelijke meer, niks met cultuur te maken.
Hypochonder is offline  
Oud 13 augustus 2016, 07:50   #10
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die 76 miljoen voor de kerk is ook compleet geschift
Dat geld voor de kerk een deal: als compensatie voor het confisceren van land en gebouwen.

Als je dat stopzet moet je dat ook teruggeven.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 13 augustus 2016, 08:04   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Kerk krijgt 76 miljoen, islam 350.000 euro
Waarom denk je dat die onzin niet opgeruimd geraakt?
Zelfs Rome papt aan met de moslims.
Waarom anders dan uit eigenbelang?
Als de islam niet als godsdienst erkend én gesponsord zou worden met het belastinggeld van Jan en alleman, zou daar ook de Roomse kerk de gevolgen van dragen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 13 augustus 2016, 08:08   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dat geld voor de kerk een deal: als compensatie voor het confisceren van land en gebouwen.

Als je dat stopzet moet je dat ook teruggeven.
Dat geconfisceerde land en de gebouwen zijn allang dubbel en dwars betaald door middel van sponsering met belastinggeld.
De malloten kunnen niet eeuwig aanspraak blijven maken op compensaties.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 13 augustus 2016, 08:25   #13
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Groot politiek taboe.
Geen enkele partij durft dat dossier op tafel leggen.
Another Jack is offline  
Oud 13 augustus 2016, 09:14   #14
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Ik stel dus vast dat de kerk 350.000€ te weinig krijgt.

Of ze überhaupt nog recht heeft op die financiële steun is een andere discussie.
HOUZEE ! is offline  
Oud 13 augustus 2016, 09:18   #15
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Groot politiek taboe.
Geen enkele partij durft dat dossier op tafel leggen.
euhm .... het VB heeft steeds consequent de erkenning van de islam als Belgische godsdienst bestreden hoor

Hoe grotesk. Je stopt de partij die het taboe aankaart achter een cordon, om vervolgens aan te kaarten dat geen enkele partij dit taboe op tafel durft te leggen.
HOUZEE ! is offline  
Oud 13 augustus 2016, 09:27   #16
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
euhm .... het VB heeft steeds consequent de erkenning van de islam als Belgische godsdienst bestreden hoor

Hoe grotesk. Je stopt de partij die het taboe aankaart achter een cordon, om vervolgens aan te kaarten dat geen enkele partij dit taboe op tafel durft te leggen.
Ik beschouw het VB niet als relevant in het politieke debat.
Bovendien zou het VB-voorstel de situatie nog schever trekken dan ze al is, en de RKK nog eens extra bevoordelen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 augustus 2016 om 09:30.
Another Jack is offline  
Oud 13 augustus 2016, 10:35   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik beschouw het VB niet als relevant in het politieke debat.
Hypocrisie is geen kunst.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 13 augustus 2016, 10:36   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Bovendien zou het VB-voorstel de situatie nog schever trekken dan ze al is, en de RKK nog eens extra bevoordelen...
Bron?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 13 augustus 2016, 11:11   #19
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat heeft mijns inziens maar gedeeltelijk met cultuur te maken. Kerken en de kunstwerken die er in staat dat is inderdaad gedeeltelijk cultuur maar de lonen en pensioenen van de geestelijken zoals priesters, bisschoppen, nonnen en dergelijke meer, niks met cultuur te maken.
Inderdaad. Die kerken moeten gewoon verder onderhouden worden zoals geklasseerde gebouwen en mogen meer en meer voor andere doeleinden gebruikt worden ipv de grootste tijd leeg en onnuttig ruimte in te nemen.
Maak er bibliotheken, ocmw's, gemeentehuizen enz van.
Hebben we echt nog nonnetjes, paters en priesters, bisschoppen enz nodig voor iets? De "echte" gelovigen kunnen ook op andere plaatsen en manieren elkaars gezelschap opzoeken zonder veel kosten als waren ze een "club". En lidgeld betalen...
andev is offline  
Oud 13 augustus 2016, 11:46   #20
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik stel dus vast dat de kerk 350.000€ te weinig krijgt.

Of ze überhaupt nog recht heeft op die financiële steun is een andere discussie.
Wat mij betreft is dat dezelfde discussie. Ik ben voor het verbieden en het afschaffen van alle staatssteun aan alle godsdiensten. Op die manier vermijd je dat de islamieten zich weer wentelen in hun o zo vertrouwde slachtofferrol, ze kunnen dat zo goed en ze doen dat zo graag...
Hypochonder is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be