Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2017, 12:47   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah, waar is de tijd van Mesmer gebleven.
niet voor niks een Jezuitenprodukt

gezonde commerciële instelling ook : ...

Citaat:
Tegen 1780 had Mesmer meer patiënten dan hij individueel kon behandelen en hij werkte een collectieve behandeling uit. Een Brits arts die Mesmer observeerde, beschreef die behandeling als volgt:

"In het midden van de kamer wordt een vat geplaatst van ongeveer een halve meter hoog dat het baquet wordt genoemd. Het is zo groot, dat twintig man er makkelijk omheen kunnen zitten. Bij de rand van het deksel zijn gaten gemaakt die overeenkomen met het aantal personen eromheen. In deze gaten worden ijzeren staven van verschillende lengtes aangebracht die onder rechte hoeken buitenwaarts zijn gebogen om te corresponderen met het deel van het lichaam waarop ze worden toegepast. Naast deze staven is er een touw dat communiceert tussen het baquet en een van de patiënten en dat vervolgens wordt doorgegeven tot iedereen het heeft gehad. De meest voelbare effecten worden geproduceerd wanneer Mesmer dichterbij komt van wie gezegd wordt dat hij de stroom overbrengt via bepaalde hand- of oogbewegingen zonder de patiënt aan te raken. Ik heb met meerdere mensen gepraat die deze effecten hebben meegemaakt, die spiersamentrekkingen kregen die werden weggenomen via een handbeweging…"
ps komt daar het woord mesmerizing van? :o
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 12:49   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Mesmer behandelde patiënten zowel individueel als in groep. Bij individuele behandeling ging hij voor de patiënt zitten, drukte zijn knieën tegen die van de patiënt en de duimen van de patiënt in zijn handen, terwijl hij hem gefixeerd in de ogen keek.
Vervolgens bewoog hij zijn handen van de schouder van de patiënt langs de arm richting hand. Hij drukte dan zijn vingers op de hypochondrische streek (de ruimte onder het middenrif), waar hij zijn handen soms uren hield. Veel patiënten voelden vreemde gewaarwordingen of hadden ongewilde spiersamentrekkingen die als crises en noodzakelijk om genezing te brengen werden beschouwd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 13:01   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170808_03009627



Nu begrijp ik waarom velen hier vinden dat een moeder haar baby naar de crèche moet doen en buitenshuis gaan werken. Ze vinden psychologische en fysieke mishandeling bij de allerkleinsten tussen ons gewoon normaal. Mensen die ervaring hebben met hen weten dat ze heel onhandelbaar kunnen doen. Mijn 1jarig dochtertje is een fanatieke 'ontdekkingsreiziger' en wil ook niet eten of drinken als het 'niet op de juiste manier' (lees: zonder andere kinderen of teveel afleiding van volwassenen) gebeurd. Soms heeft ze geen honger en eet ze niet of traag. Dan moet ik 2u later, na een middagdutje, opnieuw proberen of geef ik haar gewoon melk. Ze heeft ook weleens haar gezichtje tegen me aangedrukt en gebeten. Ik, als haar moeder, kan er nog wel mee geduldig zijn, bepaalde zaken op een dag verschuiven, en lachen... maar ik begrijp dat in een crèche waar nog een 10-tal andere kinderen zitten, dat niet zomaar kan.

En mijn haren staan gewoon overeind van zo'n verhalen. Nee, ik zou het nooit kunnen verdragen dat een of andere geldwolf m'n kind met zeep in de mond, blauwe plekken of vingerafdrukken opzadelt. No way.

Ongelooflijk dat ouders dit nog publiekelijk steunen ook.
Ik wens jou en jouw baby het beste toe. Ik ben als baby ook rot bedorven geweest en met een sociale handicap tot gevolg.

Je kinderen naar een crêche laten gaan waar ze niet als lavekkakske worden behandeld is een goede basis voor hun vorming.

Blauwe plekken, schaafwonden, gejank zonder er stante pede gevolg aan gegeven wordt, discriminatie ( niet oud, groot of bekwaam genoeg voor spelletjes voor "grote kinderen") en kinderziektes etc. zijn noodzakelijk voor baby's om zich te ontwikkelen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 13:07   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
niet voor niks een Jezuitenprodukt

gezonde commerciële instelling ook : ...



ps komt daar het woord mesmerizing van? :o
Ja.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 13:09   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja.
toch sjiek, uw eigen woord versieren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 13:09   #46
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik wens jou en jouw baby het beste toe. Ik ben als baby ook rot bedorven geweest en met een sociale handicap tot gevolg.

...
dit verklaart veel idd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 12:17   #47
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik wens jou en jouw baby het beste toe. Ik ben als baby ook rot bedorven geweest en met een sociale handicap tot gevolg.

Je kinderen naar een crêche laten gaan waar ze niet als lavekkakske worden behandeld is een goede basis voor hun vorming.

Blauwe plekken, schaafwonden, gejank zonder er stante pede gevolg aan gegeven wordt, discriminatie ( niet oud, groot of bekwaam genoeg voor spelletjes voor "grote kinderen") en kinderziektes etc. zijn noodzakelijk voor baby's om zich te ontwikkelen.
Hallo??Blauwe plekken schaafwonden , laten janken noodzakelijk voor de ontwikkeling van een baby?? Ik hoop zo dat u geen kinderen heeft???

Je kunt baby's niet maar kinderen wel te veel toegeven, een baby reageert met het middel wat er is om te communiceren, dat is vaak huilen en daar is niets mis mee, je zoekt dan gewoon uit waarom je baby huilt, en ja dit kan ook verveling, vermoeidheid, natte luier, honger of juist een vol maagje zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 12:47   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170808_03009627



Nu begrijp ik waarom velen hier vinden dat een moeder haar baby naar de crèche moet doen en buitenshuis gaan werken. Ze vinden psychologische en fysieke mishandeling bij de allerkleinsten tussen ons gewoon normaal. Mensen die ervaring hebben met hen weten dat ze heel onhandelbaar kunnen doen. Mijn 1jarig dochtertje is een fanatieke 'ontdekkingsreiziger' en wil ook niet eten of drinken als het 'niet op de juiste manier' (lees: zonder andere kinderen of teveel afleiding van volwassenen) gebeurd. Soms heeft ze geen honger en eet ze niet of traag. Dan moet ik 2u later, na een middagdutje, opnieuw proberen of geef ik haar gewoon melk. Ze heeft ook weleens haar gezichtje tegen me aangedrukt en gebeten. Ik, als haar moeder, kan er nog wel mee geduldig zijn, bepaalde zaken op een dag verschuiven, en lachen... maar ik begrijp dat in een crèche waar nog een 10-tal andere kinderen zitten, dat niet zomaar kan.

En mijn haren staan gewoon overeind van zo'n verhalen. Nee, ik zou het nooit kunnen verdragen dat een of andere geldwolf m'n kind met zeep in de mond, blauwe plekken of vingerafdrukken opzadelt. No way.

Ongelooflijk dat ouders dit nog publiekelijk steunen ook.
dat noemen ze bij babies ook wel eens "de borst zoeken" ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 15:35   #49
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170808_03009627



Nu begrijp ik waarom velen hier vinden dat een moeder haar baby naar de crèche moet doen en buitenshuis gaan werken. Ze vinden psychologische en fysieke mishandeling bij de allerkleinsten tussen ons gewoon normaal. Mensen die ervaring hebben met hen weten dat ze heel onhandelbaar kunnen doen. Mijn 1jarig dochtertje is een fanatieke 'ontdekkingsreiziger' en wil ook niet eten of drinken als het 'niet op de juiste manier' (lees: zonder andere kinderen of teveel afleiding van volwassenen) gebeurd. Soms heeft ze geen honger en eet ze niet of traag. Dan moet ik 2u later, na een middagdutje, opnieuw proberen of geef ik haar gewoon melk. Ze heeft ook weleens haar gezichtje tegen me aangedrukt en gebeten. Ik, als haar moeder, kan er nog wel mee geduldig zijn, bepaalde zaken op een dag verschuiven, en lachen... maar ik begrijp dat in een crèche waar nog een 10-tal andere kinderen zitten, dat niet zomaar kan.

En mijn haren staan gewoon overeind van zo'n verhalen. Nee, ik zou het nooit kunnen verdragen dat een of andere geldwolf m'n kind met zeep in de mond, blauwe plekken of vingerafdrukken opzadelt. No way.

Ongelooflijk dat ouders dit nog publiekelijk steunen ook.
Voor zover(en dat is heeel ver) ik het kan nagaan bij ons in het dorp zit er geen enkel moslimkind in een crèche en dat is volledig normaal vermits beide oudere en zelfs ooms en tantes, neven en nichten de ganse dag niets anders te doen hebben dan het huishouden en de kinderen oppassen en koesteren. Tot ze de leeftijd van 5 a 6 jaar bereiken dan mogen ze zelfstandig zijn en kom je ze 's avonds om 10 of 11 uur nog op straat en op de pleintjes tegen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2017, 10:14   #50
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Voor zover(en dat is heeel ver) ik het kan nagaan bij ons in het dorp zit er geen enkel moslimkind in een crèche en dat is volledig normaal vermits beide oudere en zelfs ooms en tantes, neven en nichten de ganse dag niets anders te doen hebben dan het huishouden en de kinderen oppassen en koesteren. Tot ze de leeftijd van 5 a 6 jaar bereiken dan mogen ze zelfstandig zijn en kom je ze 's avonds om 10 of 11 uur nog op straat en op de pleintjes tegen.
Aan de gemiddelde gevangenispopulatie te zien is het ook duidelijk dat de Moslimgezinnen het veel beter doen qua opvoeding van hun kroost buiten het crecheverhaal.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be