Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2006, 21:33   #101
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
....intussen weten we al iets over jou.
Je zegt niet wie "we" zijn, noch wat je over mij weet. Laat je het horen? Hier en nu?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 22:19   #102
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Jezus is opgeheven voordat de romeinen hem te pakken kregen, zijn volgeling die op hem lijkte zoals twee druppel water werd genageld aan het kruis daarom was er ook verwarring binnen zijn volgelingen want de volgeling noemde jezus vader ,een riep zijn vader(in dit geval zijn meester jezus)waarom hij hem verliet , de mensen rondom deze persoon die deze woorden hoorden dachten dat hij naar god riep ! Een de christelijke volgelingen die in de éénheid geloofden werden allemaal vermoord om de partij die in een andere versie geloofde te laten overleven. check it out..... Een als je dat niet gelooft stel maar de vraag in de pure zin van logica; hoe kan een god gekruisigd worden tewijl hij zijn vijanden kan straffen een aanpakken, hoe kan men vertellen over een eeuwige vergiffenis terwijl er zoveel ellende bestaat ook met de kruisiging of zonder in deze wereld.
De Jezusfiguur is voor een groot gedeelte gebaseerd op het leven van de joodse historicus Josephus. Die was net als "Jezus" een vroegrijpe geleerde wijsneus. Hij kwam op een tochtje tijdens het beleg van Jeruzalem door de Romeinen voorbij een groepje met drie gekruisigden, herkende er één van en vroeg aan de keizer hem te bevrijden, wat ook gebeurde en hij verzorgde hem. Toen hij naar Rome onderweg was leed hij -net als Paulus- ook nog eens schipbreuk. What a coincidence, is it not?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 13:26   #103
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

asslaam alaikum,

lieve basy lys, eigenlijk laat het me een beetje koud of ik in je achting stijg of niet. niet omdat ik je niet waardeer, in tegendeel. gelijk hoe hoog ik in jouw achting sta, jij staat (net als die zes miljard andere) superhoog in die van mij. ik heb geleerd dat het op zich goed aanvoelt om een hoge achting voor alle levende wezens te hebben, dus bn ik wel een beetje blij dat er weer iemand in jouw achting gestegen is. ik weet dat ook jij daar gelukkiger van wordt.

assalaam alaikum,

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 16:15   #104
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Je zegt niet wie "we" zijn, noch wat je over mij weet. Laat je het horen? Hier en nu?
Boeee ik ben nu ineens bang van jou......
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 16:21   #105
_Yahya_
Parlementsvoorzitter
 
_Yahya_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: De aarde
Berichten: 2.165
Standaard

de mensen die in de enige God, de Schepper geloven zijn moslims
de mensen die in de bijbel en in Jezus geloven zijn moslims
de mensen die in toraat geloven in in Mozes zijn moslims
de mensen die geloven dat Messias , Jezus vrede zijn met hem zal terugkeren zijn moslims..;
de mensen die logisch geloven en logisch nadenken zijn moslims ..!
1 + 1 + 1 = 3 en niet aan 1, !!!!
het universum heeft een begin, is ontstaan na een big bang, wetenschappelijk gezien.
ik geloof erin, en al 1400 jaar geleden, omdat da litterlijk in de koran staat, wat de wetenschap nu zegt.
het universum heeft een begin, dus is gemaak, in tegenstelling tot de atheisme, een geloof die gelooft in het niet bestaan van de Schepper, dus van God.
ze beweerden dat het universum geen begin heeft, oneindig en eeuwig, maar Goddank,, ze hebben een onvergetelijke en zware klap gekregen door wetenschap.

!!
groetjes
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 17:09   #106
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Boeee ik ben nu ineens bang van jou......
Bang van enkele simpele vraagjes? Je mag hier en nu (ook later hoor!) vertellen wat je zoals weet over mij.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 17:14   #107
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Bang van enkele simpele vraagjes? Je mag hier en nu (ook later hoor!) vertellen wat je zoals weet over mij.
Je bent zeker mannelijk, Je hebt rode ogen met een snik baardje, je hebt ook een staartje met een pijl achtige puntje, en je hebt een drietandige staafje......zoals den deze
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 20:53   #108
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Je bent zeker mannelijk, Je hebt rode ogen met een snik baardje, je hebt ook een staartje met een pijl achtige puntje, en je hebt een drietandige staafje......zoals den deze
Niet helemaal juist, maar close

Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 22:43   #109
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Niet helemaal juist, maar close

Neen dat ben ik....
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 23:43   #110
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

assalaam alaikum,

twee jonge japanners waren aan het opscheppen over hun leraar. de ene zei: "mijn leraar is de grootste tovenaar van het land. hij kan over water en door de lucht wandelen, tovert goud wanneer hij maar wil en kan zelfs mensen uit de dood opwekken."
"dat is nog niets vergeleken met mijn leraar!" zei de ander "die van mij is pas een echte meester-tovenaar. hij eet wanneer hij honger heeft, slaapt wanneer hij moe is en wanneer zijn tijd gekomen is zal hij sterven."

dat doet er mij aan denken. toen iemand ooit aan de buddha shakyamuni vroeg wat zijn leerlingen dan zo speciaal maakte zei hij:'"wij eten, we wandelen, we zitten en we slapen."
"maar dat doet iedereen toch!"
"als wij eten, dan weten we dat we eten, als we wandelen dan weten we dat we wandelen. als we zitten dan weten we dat we zitten en als we slapen, dan weten we dat we slapen."

slm,

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 14:55   #111
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
ze beweerden dat het universum geen begin heeft, oneindig en eeuwig, maar Goddank,, ze hebben een onvergetelijke en zware klap gekregen door wetenschap.
Hoe groot is het universum, waar begint het universum, waar eindigt het universum, zijn wij de enige in het universum...
En als deze "god" het universum "gemaakt" heeft, waar verblijft die "god" dan?
Weet jij het?
Het geloven in een "God" wat dat ook mag zijn, is gewoon een menselijke invulling, geschapen naar menselijke verbeelding om een antwoord te vinden, en om "orde" in de chaos te scheppen, wat de menselijke natuur is.
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 15:31   #112
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,

twee jonge japanners waren aan het opscheppen over hun leraar. de ene zei: "mijn leraar is de grootste tovenaar van het land. hij kan over water en door de lucht wandelen, tovert goud wanneer hij maar wil en kan zelfs mensen uit de dood opwekken."
"dat is nog niets vergeleken met mijn leraar!" zei de ander "die van mij is pas een echte meester-tovenaar. hij eet wanneer hij honger heeft, slaapt wanneer hij moe is en wanneer zijn tijd gekomen is zal hij sterven."
mooi
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be