Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2011, 17:12   #281
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ben naar 2 UZ's geweest intussen... Allemaal de psychosomatische kaart getrokken uiteindelijK.
Ze doen de gewone check-ups, de dingen die je zou verwachten bij mij: maagprobleem (veel maagonderzoeken dus), hyperthyreoïdie, en als datnegatief is komt er natuurlijk de conclusie dat het psychosomatisch is.
Een prof in Leuven heeft me zelfs vierkantig uitgescholden. Ik wou zelfs opstappen. Psychosomatisch is een uitsluitingsdiagnose. Maar ik had te veel klachten. Volgens hem een bewijs dat ik gepreoccupeerd bent met mijn lichaam en iedere sensatie die ik voel kom vermelden bij de dokter. Excuseer, maar mag ik het raar vinden als ik één na één een resem aan symptomen merk?

Klopt wat je zegt. Het lijkt helaas veel meer. Ik heb een KNO-oz gehad maar op dat moment geen mucus probleem. Ik had nochtans al lang last hiervan. Maarja op dat moment net niet. Typisch... Ook slikklachten... op het moment zelf niet. Als ik plat lig is het beter... dat is wat mensen doen in eenziekenhuisdus ... Je kan je voorstellen, ik die ijl over huiduitslag. Die andere mensen ook hebben gezien oa mijn huisarts uit Leuven en een vriend, maar van die huiduitslag isniets meer te zien. Enkel een hoogst-allergische en gevoelige, droge en trekkerige huid met witte vlekken. Ik zeg dat het nooit zo geweest is. Maar volgens hun is dat niet zo dus ...
Enfin ik bedoel: ik snap wel dat ze me niet geloven maarja... Ik voel de hele miserie wel en inmiddels is mijn stem bijna weg en zie ik uit zoals een spook.
Ik zou toch echt dat slijm eens laten onderzoeken. Potje halen bij de dokter, beetje slijm in doen, frigo in, terugbrengen naar dokter, laten analyseren. Of rechtstreeks bij 't labo kan soms ook (afhankelijk van labo). Het kan alvast iets vertellen over de aard van dat slijm (niks abnormaal, bacterieel/viraal/fungaal).
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:15   #282
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik heb echt een dokter nodig die zich vastbijt in de zeik en die ook milieu-vervuiling mee in dinges wil nemen. Zware metalen moeten volgens de UZ's echter niet getest worden want dat is nogal duur en nogal "flue".
Ik heb gezegd dat ze eens in Rusland moeten gaan kijken dan. :-/

(Enfin, door mijn kennis ben ik ook geen makkelijke patiënt en doordat ze mij voor ano-patiënt hielden kan je je voorstellen dat het tot heel wat discussies heeft geleid. Zeker omdat de idioten onderzoeken herhaalden (hoeveel kost dat misschien? ) of schadelijke onderzoeken deden op plaatsen waar ik geen last had en niet eens luisterden naar wat ik wel had.
Zo heb ik bv ooit een t-shirt met een playboykonijn uit de rekken gepakt omdat het bijna niets kostte... Dat had ik toen toevallig aan natuurlijk. Sorry maar ik plande niet om naar spoed te gaan. Check voor geslachtsziekten volgde uiteraard...
op basis van dat T-shirt?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:15   #283
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
En is die mucus al eens onderzocht in een laboratorium?
Hoe moet ik die afgeven?

Mja neen, er is niet eens een dokter die gelooft dat die er is.
Enkel de nachtverpleegkundige heeft me bijzonder slijmerig horen hoesten en had toen zoiets van "?? dat is wel een sérieuze hoest die jij hebt hé!!". En ik zo van ... nog nooit gehad, enkel nu net van het gebruik van ... oorstopjes.

Enfin alles wijst dus op een psychosomatisch probleem. Vooral die gezwollen lymfeklieren, pijnscheuten overal, jeuk overal, blauwe plekken overal, 's nachts badend in het zweet wakker worden zonder nachtmerrie, neurologische problemen, temperatuurontregelingen waar mensen me al eens over aangesproken hebben (in de zin van: ga naar een dokter want dat is niet normaal), ... :-/ Enfin je kan het zo gek niet bedenken.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:18   #284
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
op basis van dat T-shirt?
Wat ik zei is nooit van tel geweest in die UZ's (ook niet in het AZ).

Ziekenhuizen afdweilen lijkt echt mijn nieuwe hobby. Volgens mij hebt gij geen daginvulling, zei een prof me nog, en je focust je daarom op lichamelijke klachten. Ik dacht dat ik achterover viel.
Nu ben ik slechter en zwakker dan ooit maarja, nog één ziekenhuis binnengaan en ik ga rechtstreeks, zonder keuze naar psychiatrie denk ik.

En dan zeggen dat ik heb gevraagd om opgenomen te worden op interne om tenminste gewicht te kunnen bijkomen... Maar neen, voor psychiatrische problemen was er psychiatrie. En zeggen dat ik mensen via via heb gekend die echt eetstoornissen hadden en die zelfs daar werden opgenomen wegens hun ondergewicht.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:20   #285
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik zou toch echt dat slijm eens laten onderzoeken. Potje halen bij de dokter, beetje slijm in doen, frigo in, terugbrengen naar dokter, laten analyseren. Of rechtstreeks bij 't labo kan soms ook (afhankelijk van labo). Het kan alvast iets vertellen over de aard van dat slijm (niks abnormaal, bacterieel/viraal/fungaal).
Fungaal zou kunnen denk ik.

Het zou steekhouden. Het is iets wat me overal aantast maar wat niet zichtbaar is op scans e.d. (toch niet met een camera in slokdarm/maag of zelfs neus). Maarja het is drukgebonden. Helaas dat slijm blijft in mij en weigert naar buiten te komen. Het circuleert tussen oren (zodat ik lekker mijn interne geluiden hoor en de rest dof, alsof er water in zit) en keel/maag, maar enkel op de verkeerde momenten.

Infectie is jammergenoeg uitgesloten... Zou me heel wat minder zorgen baren eerlijk gezegd. Langs de andere kant, toen mijn urine roze was en er een roze laagje op stond wat volgens de dokters/labo etter was, had ik ook geen infectie in mijn bloed.

Auto-immuun is ook uitgesloten, zeiden ze me toch in UZ Brussel. Dat was de grootste kanshebber nochtans denk ik. Gezien het overal en alles lijkt aan te tasten.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 oktober 2011 om 17:22.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:25   #286
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Auto-immuun is ook uitgesloten, zeiden ze me toch in UZ Brussel. Dat was de grootste kanshebber nochtans denk ik. Gezien het overal en alles lijkt aan te tasten.
Hmm, daar zou ik toch mee uitkijken. Ik ken ook iemand bij wie auto-immuun uitgesloten was. Bleek uiteindelijk Sjögren te hebben. Daar zijn ze nog foto's van komen nemen omdat een aantal van die symptomen nog niet eerder gedocumenteerd waren.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 16 oktober 2011 om 17:25.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:26   #287
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Hoe moet ik die afgeven?

Mja neen, er is niet eens een dokter die gelooft dat die er is.
Enkel de nachtverpleegkundige heeft me bijzonder slijmerig horen hoesten en had toen zoiets van "?? dat is wel een sérieuze hoest die jij hebt hé!!". En ik zo van ... nog nooit gehad, enkel nu net van het gebruik van ... oorstopjes.

Enfin alles wijst dus op een psychosomatisch probleem. Vooral die gezwollen lymfeklieren, pijnscheuten overal, jeuk overal, blauwe plekken overal, 's nachts badend in het zweet wakker worden zonder nachtmerrie, neurologische problemen, temperatuurontregelingen waar mensen me al eens over aangesproken hebben (in de zin van: ga naar een dokter want dat is niet normaal), ... :-/ Enfin je kan het zo gek niet bedenken.
Awel, zoals ik zei. Ge haalt gewoon een potteke bij de dokter voor urine ofzo, ik veronderstel dat ge best wel wat van dat spul kunt ophoesten, in potteke, klaar. Koel bewaren voor ge't afgeeft.
We onderzoeken wel slijmpjes van dieren, ze zullen vast ook slijmpjes van mensen onderzoeken. Er zijn trouwens kits waarmee ge kunt nagaan of het een schimmel is (gewoon een voedingsbodem, als 't groeit is 't schimmel).
En af en toe op uw strepen staan zonder er vanalles bij te sleuren ineens.
Mijn arts zat me onlangs ook zeer raar te bekijken omdat ik vroeg of er een verband kon zijn tussen de vreemde uitslag op m'n rechterarm en de aanhoudende mysterieuze pijn in m'n linker hypochondrium.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:28   #288
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wat ik zei is nooit van tel geweest in die UZ's (ook niet in het AZ).

Ziekenhuizen afdweilen lijkt echt mijn nieuwe hobby. Volgens mij hebt gij geen daginvulling, zei een prof me nog, en je focust je daarom op lichamelijke klachten. Ik dacht dat ik achterover viel.
Nu ben ik slechter en zwakker dan ooit maarja, nog één ziekenhuis binnengaan en ik ga rechtstreeks, zonder keuze naar psychiatrie denk ik.

En dan zeggen dat ik heb gevraagd om opgenomen te worden op interne om tenminste gewicht te kunnen bijkomen... Maar neen, voor psychiatrische problemen was er psychiatrie. En zeggen dat ik mensen via via heb gekend die echt eetstoornissen hadden en die zelfs daar werden opgenomen wegens hun ondergewicht.
't is nog steeds beter om aan een baxter gelegd te worden op psychiatrie dan om te verkommeren eh.
op psychiatrie doen ze ook nog medische onderzoeken trouwens.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:29   #289
karo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 1.997
Standaard

Aan de toegenomen saaiheid op dit forum.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:30   #290
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Aan de toegenomen saaiheid op dit forum.
Doe er dan iets aan.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:31   #291
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hmm, daar zou ik toch mee uitkijken. Ik ken ook iemand bij wie auto-immuun uitgesloten was. Bleek uiteindelijk Sjögren te hebben. Daar zijn ze nog foto's van komen nemen omdat een aantal van die symptomen nog niet eerder gedocumenteerd waren.
hHoly kaka

Citaat:
Het Syndroom van Sjögren is de benaming van een chronische ontsteking waarbij onder meer de slijmvliezen van de mond en ogen te weinig vocht produceren. Patiënten met het Sjögrensyndroom hebben vaak last van te droge ogen en mond maar vaak ook slokdarm, luchtpijp en vagina. Het syndroom is genoemd naar de Zweedse oogarts Henrik Sjögren.
Andere symptomen zijn: gewrichtspijn of ontsteking, spierpijn, moeheid, grieperig gevoel, polyneuropathie, leukopenie, fenomeen van Raynaud, vasculitis, non-Hodgkinlymfoom, antifosfolipidensyndroom, carpaletunnelsyndroomen bilaterale zwelling van de parotisklier.
Het Sjögrensyndroom is een auto-immuunziekte. De oorzaak is echter (anno 2010) nog niet bekend. De vochtafscheidende slijmvliezen worden beschadigd door binnendringende witte bloedcellen. Door uitdroging kan het hoornvlies beschadigd worden door de tot een derde teruglopende traanvochtproductie. Smaak en reuk vervlakken meestal en er treedt pijn bij het slikken op.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:31   #292
karo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Doe er dan iets aan.
Afzetten?
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:32   #293
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Afzetten?
Nee opzetten.
Meer bepaald een fotoke van uw mooie(re) haren
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:32   #294
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hmm, daar zou ik toch mee uitkijken. Ik ken ook iemand bij wie auto-immuun uitgesloten was. Bleek uiteindelijk Sjögren te hebben. Daar zijn ze nog foto's van komen nemen omdat een aantal van die symptomen nog niet eerder gedocumenteerd waren.
ja, mijn vertrouwen in de dokters is ook loos.

Ze willen mijn symptomen nog niet meer aanhoren... zodanig word ik in een hokje geduwd.

Mijn huiduitslag fotograferen van zodra die er is zei een vriendin ook al ...
Eén arts heeft ook gezegd: auto-immuun, toen hij mijn hals onderzocht op te snelle schildklieren.

Nja, ik ben echt bang dat er iets mis is wat ze over het hoofd zien terwijl ze mij misschien nog goed hadden kunnen helpen maar nu En niémand neemt me dus serieus. Enfin wat ik kan doen is alle dokters bij mekaar proberen krijgen die puzzelstukjes hebben (afwijkende objectiveerbare dingen hebben vastgesteld) maar ... als ik niet zeker ben van mijn zaak heeft het geen zin.

Zelfs in Brussel zijn er trouwens ook kostenbesparingen. Het is zo cynisch... terwijl ze op de oudere mensen alles los laten terwijl dat soms duidelijk weinig zinvol is in termen van een verbetering van levenskwaliteit of levenskwantiteit. Maar als je 26 bent mag je liggen creperen. Ja de kans dat er iets mis met je is, is heel klein natuurlijk hé.
Dat is toch om dood te vallen??? Als je zo gaat beginnen. Man man man, ik hoop dat alle mensen bij wie ooit een ernstige diagnose werd gesteld niet tegen zo'n gedoe hebben moeten opbotsen.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:33   #295
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Fungaal zou kunnen denk ik.

Het zou steekhouden. Het is iets wat me overal aantast maar wat niet zichtbaar is op scans e.d. (toch niet met een camera in slokdarm/maag of zelfs neus). Maarja het is drukgebonden. Helaas dat slijm blijft in mij en weigert naar buiten te komen. Het circuleert tussen oren (zodat ik lekker mijn interne geluiden hoor en de rest dof, alsof er water in zit) en keel/maag, maar enkel op de verkeerde momenten.
Kunt ge dat niet uitkotsen?
Thinking outside the box: zijt ge zeker dat het slijm is? Kan het niet 'de gewaarwording van slijm' zijn? Call me weird, maar ik leg opeens een link met dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:33   #296
karo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Nee opzetten.
Meer bepaald een fotoke van uw mooie(re) haren
Karo vindt dit leuk
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:34   #297
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
hHoly kaka
Mja er zijn inderdaad veel vreemde diagnoses die ik zou kunnen hebben maar als ik daarmee ga afkomen bij de artsen ...

dan zit ik helemlaal in de hypochondrie straat.

Maar ik ben er dus inderdaad van overtuigd dat men iets over het hoofd zien. Mijn symptomen zijn duidelijk genoeg enik ken mijn lichaam... ik weet hoe het reageert op stress ... en hoe niet.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:41   #298
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Kunt ge dat niet uitkotsen?
Thinking outside the box: zijt ge zeker dat het slijm is? Kan het niet 'de gewaarwording van slijm' zijn? Call me weird, maar ik leg opeens een link met dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
euhm , weird ?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:41   #299
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Karo vindt dit leuk
Quorn wacht op fotoke
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:50   #300
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Learn How I Got Ripped In Less Than 4 Weeks… And You Can Too!

"I didn't blow money on protein shakes, or expensive workout DVDs, and I don't live in the gym - It all started with a RISK-FREE product and Hollywood actors..."
jaja


Laatst gewijzigd door Quorn : 16 oktober 2011 om 17:51.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be