Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juli 2006, 22:07   #41
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Trouwens ik verbaas mij erover dat overlopers naar N-VA opportunisten worden genoemd, terwijl N-VA toch zoveel kleiner nog is individueel in een gemeente, laat staan in een kartel. Hun kansen op deelname in gemeenteraad is net kleinder, enz...
Opportunisme? Niks van! Drogreden!
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 22:12   #42
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Als N-VA'ers overlopen naar het worden ze anders niet bestempeld als oppurtunisten...
Hoe hypocriet.
Maar ja van oa ilfalco verbaast mij dit niks.
natuurlijk zijn het opportunisten . Ik kan mij niet inbeelden dat iemand zich uit idealisme bij de n-va gaat aansluiten .

Bij het VB gaan daarentegen vergt veel moed en zelfopoffering
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 22:14   #43
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
hun kansen op deelname in gemeenteraad is net kleinder, enz...
ik zou nu een lijst kunnen plaatsen met alle gemeenten waarin de n-va de plak zwaait maar dat vergt onnodig tijd

Je beseft toch wel wat voor een belachelijke uitspraak dit is hoop ik ?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 22:16   #44
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Trouwens ik verbaas mij erover dat overlopers naar N-VA opportunisten worden genoemd, terwijl N-VA toch zoveel kleiner nog is individueel in een gemeente, laat staan in een kartel. Hun kansen op deelname in gemeenteraad is net kleinder, enz...
Opportunisme? Niks van! Drogreden!
Het cordon geldt niet voor NVA en maakt meer kans op bestuursdeelname. Dat heeft weinig te maken met het aantal stemmen.
Trouwens we vernamen hier toch dat de overstap gevolg is van plaats op de lijst
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 22:21   #45
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

op RTV zeiden ze zelfs letterlijk dat ze op die manier meer kans maken op een mandaat

En ondertussen Jong-Nva'er maar spartelen in zijn wijwatervat terwijl hij ons van hypocrisie beschuldigt
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 22:36   #46
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
op RTV zeiden ze zelfs letterlijk dat ze op die manier meer kans maken op een mandaat

En ondertussen Jong-Nva'er maar spartelen in zijn wijwatervat terwijl hij ons van hypocrisie beschuldigt
Geloof me, hier heeft de N-VA slechts twee plaatsen op de CD&V-lijst, zo klein is de partij hier nog, als het ware nog in de kinderschoenen. Wie van het VB overloopt, weet dat hij zeker niet op een mandaat moet hopen.
Als dat in Meerhout wel zo is dan zeg ik toch nog: altijd eerst de verkiezingen...
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 22:37   #47
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Ik had het trouwens over overlopers in het algemeen. Straks gaat iemand nog zeggen dat N-VA groter is dan VB.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 22:38   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
op RTV zeiden ze zelfs letterlijk dat ze op die manier meer kans maken op een mandaat
Indentiek dezelfde reden dus waarom de N-VA Morel verwijt dat ze naar het VB overstapte: meer kans op een mandaat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 00:41   #49
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Geloof me, hier heeft de N-VA slechts twee plaatsen op de CD&V-lijst, zo klein is de partij hier nog, als het ware nog in de kinderschoenen. Wie van het VB overloopt, weet dat hij zeker niet op een mandaat moet hopen.
Als dat in Meerhout wel zo is dan zeg ik toch nog: altijd eerst de verkiezingen...
Wij zijn toch slimmer dan dit gekrakeel zeker. Ik beschouw dit als een ruzie binnen het VB en dan gaan er een hoopje ineens naar de partij die het dichtste bij de idealen van het VB ligt, nl. de N-VA.

Vooral het feit dat een hele bende tegelijk vertrekt maakt dat het niet kan gaan over onvrede met het programma maar meer waarschijnlijk over een scheuring binnen een gemeentelijke afdeling. Kan gebeuren.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 00:57   #50
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
natuurlijk zijn het opportunisten . Ik kan mij niet inbeelden dat iemand zich uit idealisme bij de n-va gaat aansluiten .

Bij het VB gaan daarentegen vergt veel moed en zelfopoffering
Tsja, je bij een partij aanbieden die in enkele gemeenten zelfs meer mandaten heeft dan kandidaten en daarom iedereen die zijn naam juist kan schrijven in de gemeenteraad gooien, d�*�*r offer je inderdaad wat voor op...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 01:07   #51
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Bij het VB gaan daarentegen vergt veel moed en zelfopoffering
Dit klopt wel trouwens...
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 01:11   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Tsja, je bij een partij aanbieden die in enkele gemeenten zelfs meer mandaten heeft dan kandidaten en daarom iedereen die zijn naam juist kan schrijven in de gemeenteraad gooien, d�*�*r offer je inderdaad wat voor op...

Wedden dat dit heel anders zou zijn mochten de perverse gevolgen van het CS niet meespelen?

En is het niet de angst om eveneens achter een CS te belanden die er de N-VA toe dwingt het VB mee te demoniseren?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 01:12   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dit klopt wel trouwens...
Morel zal daar intussen over kunnen mogen meespreken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 01:18   #54
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Morel zal daar intussen over kunnen mogen meespreken.
Ja, ze is van op dag 1 geëvolueerd van een "schoon" naar een "lelijke" op dag 2.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 07:29   #55
armando
Schepen
 
Geregistreerd: 25 maart 2006
Berichten: 450
Standaard

zonet gelezen op de website van vlaams belang Meerhout

Overlopen VB-raadsleden naar N-VA in Meerhout

Als je als Vlaams Belang lid jaren lang keihard werkt, wordt dat steevast doodgezwegen. Op het ogenblik dat je echter
overstapt naar een andere partij, kom je plots in de nationale schijnwerpers te staan. Naarmate je dan natrapt naar het
Vlaams Belang, word je zelfs een ‘beevee’.

Het verlaten door twee Meerhoutse raadsleden van de partij waarvoor ze zich zes jaar hebben ingezet, werd het eerste
nieuwsfeit van de regionale zender en haalde de nationale teletekst. Zoals gebruikelijk werd de andere klok, het nog zetelende
Vlaams Belang bestuur in Meerhout niet gehoord. Zoals gebruikelijk duiken dan de groteske verklaringen op over het motief
van het overlopen.

De waarheid is echter even eenvoudig als voor de hand liggend: omdat sommigen niet de plaats op de lijst van het Vlaams
Belang kregen die ze voor zichzelf wensten, zijn ze ervandoor gegaan.

Deze overloperij handelt dus om het typische geval waarbij men de huik naar de wind hangt van de meest biedende in de
aanloop naar de verkiezingen, meer niet. Dat de overstap symbolisch op de Belgische feestdag (sic) wordt bekendgemaakt,
laten wij voor zichzelf spreken.

VB Meerhout betreurt de feiten en de houding van de overlopers, maar zal er verder geen aandacht meer aan besteden.

Integendeel, wij stappen resoluut met de kracht van onze overtuiging naar de verkiezingen van 8 oktober.
armando is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 07:55   #56
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
zonet gelezen op de website van vlaams belang Meerhout

Overlopen VB-raadsleden naar N-VA in Meerhout

Als je als Vlaams Belang lid jaren lang keihard werkt, wordt dat steevast doodgezwegen. Op het ogenblik dat je echter
overstapt naar een andere partij, kom je plots in de nationale schijnwerpers te staan. Naarmate je dan natrapt naar het
Vlaams Belang, word je zelfs een ‘beevee’.

Het verlaten door twee Meerhoutse raadsleden van de partij waarvoor ze zich zes jaar hebben ingezet, werd het eerste
nieuwsfeit van de regionale zender en haalde de nationale teletekst. Zoals gebruikelijk werd de andere klok, het nog zetelende
Vlaams Belang bestuur in Meerhout niet gehoord. Zoals gebruikelijk duiken dan de groteske verklaringen op over het motief
van het overlopen.

De waarheid is echter even eenvoudig als voor de hand liggend: omdat sommigen niet de plaats op de lijst van het Vlaams
Belang kregen die ze voor zichzelf wensten, zijn ze ervandoor gegaan.

Deze overloperij handelt dus om het typische geval waarbij men de huik naar de wind hangt van de meest biedende in de
aanloop naar de verkiezingen, meer niet. Dat de overstap symbolisch op de Belgische feestdag (sic) wordt bekendgemaakt,
laten wij voor zichzelf spreken.

VB Meerhout betreurt de feiten en de houding van de overlopers, maar zal er verder geen aandacht meer aan besteden.

Integendeel, wij stappen resoluut met de kracht van onze overtuiging naar de verkiezingen van 8 oktober.

------------


En dat is wat telt, niet opportunistische overlopers , maar de steun van de kiezers.
En ik denk dat veel kiezers (ook in Meerhout) er tijdens de gemeenteraadsverkiezingen hetzelfde over denken als ik,.....namelijk dat velen van hen helemaal geen band hebben met de kandidaten op de lijst , en dat het voor ons eigenlijk eerder is wie een schepenmandaat krijgt zolang het VB-gedachtengoed maar wordt vertegenwoordigd.
Ik stem voor de gemeenteraad altijd op de lijst , omdat ik er op vertrouw dat de verantwoordelijken voor het samenstellen van die lijst dat in eer en geweten doen.

Anders ligt het natuurlijk op federaal en regionaal vlak waar de echte politiek wordt bedreven , dan ga ik voor kopstemmen.
Hard werken in de gemeenteraad doe je voor de plaatselijke inwoners, van partij veranderen om nationale erkenning te krijgen doe je louter voor jezelf.

Het ga hen goed die overlopers van Meerhout.
Ander en beter (of moet ik zeggen loyaler) nu.


At your service
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 09:54   #57
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Alle Vlamingen willen
meer eigen bevoegdheden. Het VB is daar het duidelijkst in en niet tevreden met wat gepruts. Er moet een duidelijke afbouw komen van de schandalige transfers die de Waalse corruptie in stand houden. En Vlaanderen moet zelfbestuur veroveren.
NVA wil dat natuurlijk ook wel en heel wat anderen ook, maar die zijn in afwachting tevreden met heel wat minder.
De vraag is waar de 'stap-voor-stap tactiek' van n-va ons gaat brengen. Ik vrees tot bij 'meer België'.
Het spijt mij zeer voor de verzoeners, maar er zijn wel essentiële verschillen tussen n-va en vb.
En dan heb ik het niet over vreemdelingen of criminaliteit.
Alleen een politiek gebaseerd op confrontatie met Wallonië kan ons een onafhankelijk Vlaanderen brengen.
Niet a sort of messianistische verwachtingspolitiek gebaseerd op een 'verdampen' van de Belgische zeikstaat.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 10:17   #58
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
De vraag is waar de 'stap-voor-stap tactiek' van n-va ons gaat brengen. Ik vrees tot bij 'meer België'.
Het spijt mij zeer voor de verzoeners, maar er zijn wel essentiële verschillen tussen n-va en vb.
En dan heb ik het niet over vreemdelingen of criminaliteit.
Alleen een politiek gebaseerd op confrontatie met Wallonië kan ons een onafhankelijk Vlaanderen brengen.
Niet a sort of messianistische verwachtingspolitiek gebaseerd op een 'verdampen' van de Belgische zeikstaat.
So what? Natuurlijk zijn er essentiële verschillen tussen N-VA en VB. Maar ik ga voor de grootste algemene deler, namelijk de Vlaamse onafhankelijkheid en dit op korte termijn. Je mag er meewarig mee glimlachen, maar misschien zijn er bij de N-VA meer radicale nationalisten dan je zou veronderstellen. Vergeet ook niet dat een partij géén doel op zichzelf maar een middel. Daarom pleit ik voor samenwerking tussen beide nationalistische partijen. Hoe beperkt mijn invloed ook in deze kan zijn.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 10:29   #59
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Trouwens ik verbaas mij erover dat overlopers naar N-VA opportunisten worden genoemd, terwijl N-VA toch zoveel kleiner nog is individueel in een gemeente, laat staan in een kartel. Hun kansen op deelname in gemeenteraad is net kleinder, enz...
Opportunisme? Niks van! Drogreden!
Tja zo is dat nu éénmaal hé, lopen ze over naar het VB oh alle lof en nog meer van dat, maar als er ne keer iemand durft de tegengestelde beweging te maken door het VB in te ruilen voor bv. NV-A tjonge tjonge toch, zo zie je maar hé... wie er hier dan pas de echte opportunisten zijn...
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 10:49   #60
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
VB-ers die niet eens een ontluizingsperiode doormoeten om geschikte N-VA-ers te worden...
Is dat wel gezond voor een partij die niets moet hebben van racisten en fascisten? 8)
1) De vraag kan ook omgekeerd gesteld worden
2) Nu het siert u dat u erkent dat VB vol racisten zit
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be