Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Hoe ver woont u van uw werk
< 10 km 19 33,33%
tussen 10 en 15 km 5 8,77%
tussen 15 en 20 km 1 1,75%
> 20 km 32 56,14%
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 januari 2024, 09:38   #141
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik durf in de zomer ook wel eens de fiets nemen, dus ik zit bij die 4/10. Ik doe echter 90% van mijn verplaatsingen met de wagen.
Ah zo. 4/10 heeft ooit al (minstens) een keer de fiets gebruikt om naar het werk te fietsen. Tja, dan zijn de cijfers wel begrijpbaar ... maar of daarmee de vergroening is ingezet ? De infrastructuur is echt niet van dien aard dat nog veel meer mensen zich helemaal tot de fiets gaan bekeren. Je moet een beetje gek zijn om je altijd op de fiets voort te bewegen in de hel gecreëerd door het autoverkeer.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 10 januari 2024 om 09:39.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 09:53   #142
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.438
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De fietssnelweg F2 heeft zo zijn hikjes.

Het water dat nog afvloeit van het park van Ganshoorn heeft van de fietstunnel onder het spoor naar Gent door tot een schaatshelling herleid.

En het uitgebrande wrak van die scooter lang vanochtend weer dwars over de weg. Maar nu met een setje verslenste Adidas sloefkes erbij.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 23:01   #143
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wiskunde is mijn sterkste kant niet maar er lijkt me toch wat scheef te zitten in bovenstaande.
(...)
Ik denk dat jouw wiskunde wel meevalt maar bij de auteur van dat artikel iets minder.
Dit is het artikel: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01...er-fiets-werk/

In het artikel staan vele getallen maar nergens vind ik een sluitend beeld.

Zo staat er:
"In 2021 trapte 33 procent van de pendelaars naar het werk, in 2023 was dat al 39 procent"
Maar dan een alinea verder:
"Ruim 15 procent van de pendelaars legt het volledige traject van thuis naar het werk af met de fiets of de step"
Wat is het nu, 39 procent of 15 procent?

Mijn referentie op basis van vroeger verschenen artikels en documenten is dat ongeveer 75% van de pendelaars met de wagen gaan en ongeveer 20% met de fiets en de rest, een kleine 5% met het OV.

Ik vind in het artikel niet direct gegevens die de stelling ondersteunen dat "de vergroening zou zijn ingezet". (welke vergroening?)

Op het einde van het artikel is er een samenvatting:
Laten we even tellen:
- auto: 77,7%
- fiets: 39%
- OV: 8,5%

Dus samengeteld: 125,2%
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2024, 06:04   #144
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

EN mijn probleem met gans die affaire is dat er,blijkbaar,financiele middelen zijn bij (semi-) overheidsinstellingen en de pers voor het bekostigen van bullshit-jobbers die dan afkomen met cijfers (typisch van ongeveer 2 jaar na datum) waar ,met enige geluk,hoogstens een trend in gezien kan worden..........


dure trend....

Als het mooi weer is gaan meer mensen fietsen,zeker met de opkomst van de betaalbare E-fiets zijn dat dan MEER mensen,dan op slechte dagen...


Ik wens voor het dispenseren van deze studieresultaten geen vergoeding te ontvangen.....

Laatst gewijzigd door kelt : 11 januari 2024 om 06:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2024, 06:27   #145
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Ik zie wel veel meer fietsers maar het autoverkeer blijft ook vermeerderen. Dat is geen vergroening die wordt ingezet maar wishfullthinking zo niet hallucinatie. In plaats van de boeren hun grond af te nemen zou men beter het bewoonde areaal terugdringen en nog veel meer verdichten zodat minder autoverkeer nodig is en het openbaar vervoer beter rendeert. Maar gezien het gehuil dat opstak over het Oost-Vlaamse plan of opsteekt wanneer men in de hoogte wil bouwen zie ik niet onmiddellijk politici hun nek uitsteken. Wat boeren hun levenswerk ontnemen is makkelijker en kost minder stemmen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 11 januari 2024 om 06:29.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2024, 06:50   #146
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.438
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik denk dat jouw wiskunde wel meevalt maar bij de auteur van dat artikel iets minder.
Dit is het artikel: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01...er-fiets-werk/
Overheidsstudie? En zo ja, in eigen beheer, opgesteld door een paar ambtenaren die moesten aantonen nut te hebben uitgezonderd stoelverwarming of koffieverwijderaar te zijn?
Of weer een peperdure studie besteld bij het een of andere onderzoeks/advocaten/studiekantoor?

Citaat:
In het artikel staan vele getallen maar nergens vind ik een sluitend beeld.

Zo staat er:
"In 2021 trapte 33 procent van de pendelaars naar het werk, in 2023 was dat al 39 procent"
Maar dan een alinea verder:
"Ruim 15 procent van de pendelaars legt het volledige traject van thuis naar het werk af met de fiets of de step"
Wat is het nu, 39 procent of 15 procent?
Toch simpel. Van die 39% beweert 24% een stuk van de route met de fiets te doen. (we kennen ze wel, van die figuren die op een miezerige lentedag droog en moddervrij toekomen na 20 km op hun of peperdure weekend-carbon strijdros, of op een vouwfietske vandenaldi)


Citaat:
Mijn referentie op basis van vroeger verschenen artikels en documenten is dat ongeveer 75% van de pendelaars met de wagen gaan en ongeveer 20% met de fiets en de rest, een kleine 5% met het OV.
En ik heb bijna medelijden met die OV gebruikers.

Citaat:
Ik vind in het artikel niet direct gegevens die de stelling ondersteunen dat "de vergroening zou zijn ingezet". (welke vergroening?)
En we importeren nog een stadje ter grote van Lier per jaar.

Citaat:
Op het einde van het artikel is er een samenvatting:
Laten we even tellen:
- auto: 77,7%
- fiets: 39%
- OV: 8,5%

Dus samengeteld: 125,2%
Er is dus een discripantie van 1.2% Goed genoeg voor de (r)overheid. Die vinden alles minder dan 5% niet de moeite.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 11 januari 2024 om 06:50.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2024, 16:16   #147
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Overheidsstudie? En zo ja, in eigen beheer, opgesteld door een paar ambtenaren die moesten aantonen nut te hebben uitgezonderd stoelverwarming of koffieverwijderaar te zijn?
Of weer een peperdure studie besteld bij het een of andere onderzoeks/advocaten/studiekantoor?


Toch simpel. Van die 39% beweert 24% een stuk van de route met de fiets te doen. (we kennen ze wel, van die figuren die op een miezerige lentedag droog en moddervrij toekomen na 20 km op hun of peperdure weekend-carbon strijdros, of op een vouwfietske vandenaldi)



En ik heb bijna medelijden met die OV gebruikers.


En we importeren nog een stadje ter grote van Lier per jaar.


Er is dus een discripantie van 1.2% Goed genoeg voor de (r)overheid. Die vinden alles minder dan 5% niet de moeite.
Of een combinatie van 2, mogelijk 3 vervoermiddelen.
Fiets en OV
Auto en OV
Taxi en OV
andere combinaties naar keuze.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 januari 2024 om 16:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be